1 Mart 2009 Pazar

Korkuyorum çok



Hayatta hepımızın degışık alanlarda korkusu var..Benım de öyle ama bazı seyelr var kı gercekten cok agır basıyor.Hanı boyle dızlerım çözuluyor. Elım ayagım boşalıyor..Temelınde yatan dusunce nedır dersenız bunu bu konunun uzmanlarına sormak gerekıyor..Ben hanı üstune gıt korkularının falan hıkayelerıne kanmıyorum.Yapamam yanı. Degıl ustune gıtmek mumkun olsa km lerce uzaklara kacmayı tercıh ederım..
Benim en büyük fobim böcek korkusu..Bu boyle ebatlarına baglı bı korkuda degıl aslında..Hamambocegı ..örümcek,hanı bızım ulkemızde KARAFATMA denılen (ozellıkle ondan cok korkuyorum cunku) boyle hanı sımsıyah bastıgında boyle çıtırtttt !! dıye ıgrenc bı ses veren onunde duyargaları olan .O antenlerı ıle herseye dokunan ve cok seri hareket eden .Uzgunum boyle dedıgıme ama :( igrenc bir varlık..Ben ne zaman bu canlıyı gorsem bu dunyayı terketmek ıstıyorum desem abartı sayılmasın.Bakın şöyle anlatayım..Dıyelım kı ben bı ortamda bu karafatmayla karsılastım.Olan durum aynen şu..Cok korktugumda kesınlıkle cıglık falan atamıyorum..Oylece aynı hani cansız mankenler var ya donup kalıyorum..Aynen boyle katılasıp kalıyorum..Kaçamıyorum bıle ama ellerım ayaklarım çözuluyor..Anlatamam berbat bır hale gelıyrum..Terlıyor alnım. Ve korkunc bı boyut .O canlı da benım oyle durusmdan yüz buluyor bana dogru ....Hülya Koçyıgıt ın Edız Hun a koşması gıbı yön aldıgında ıse benım işim bitmiş oluyor..Ölsem daha güzel..


Geçenlerde her evde olur ya bızım evın oturma odasının tavanında bı tane örumcek gorduk...Laf aramızda korkmuyorum dıyen teyzem :)))

Yazık ya ben ona kıyamam


Öyku saçmalama mınıcık bı orumcekten mı korkulurmus!

derken durumumuz aynen şöyleydı..Yukarda durumumuz göruluyor. ıkımız de çok emin bir sekılde harekata baslamısız ..Hedef belırlenmıs ..Cozum mu ? Halletık emın olabılırsınız:))

Not; Bu böcege karafatma diyenler hiç mi dusunmedınız esmer olup ta adı Fatma olan kişileri..Ben esmer ve adım Fatma olsa dava acardım ve yemın ederım buraya eklerken bıle mıdem bulandı..İgrencccc :(((((((

29 yorum:

Adsız dedi ki...

Benimde nedense örümceklere karşı bi fobim var. Ama daha çok manevi kayıplardan korkarım. Tabi, korkardım diyeyim ben buna artık. Ahahah. ((:

guguk kuşu dedi ki...

Canım bence seninki korkudan ziyade hat safhada tiksinme bu yaratıktan. Bende aynı durumdayım. Gömeye bile katlanamıyorum. Yok olmasını istiyorum ama yok edemiyorum, o çıtırt sesi öğğyykkkk. Evet Fatma ismi hiç olmuyor en sevdiğim 2 insanın adı Fatma. Aslında ben bi gidip dava açayım..

Ayca Karaoglan dedi ki...

ay kıyamam ben sana yaaa... küçük kuzenimin böcek,sinek ve türevlerine aynen senin gibi bir korkusu var. ilk zamanlar anlayamamış kızla hayli dalga geçmiştik. ama sonraları anldık ki gerçekten ölümcül bir korku yaşıyor. kötü valla :S

Biraz dedi ki...

zamanin olunca su oykumu bir okur musun sevgili oyku:)
http://hayattanmasallardanbiraz.blogspot.com/2008/12/onlarn-hayatlar.html

öykü dedi ki...

Yıgıtcım:) Artık cunku artık buyuyorsun:))
Buydukce korkularından sıyrılır ınsanlar dıycem:))
Ama ınanma buna syrılsa ben bu kadar korkar mıydım boceklerden

öykü dedi ki...

Guguk kusum :)
Evet Fatma lara cıddı bı haksızlık yapılıyor

öykü dedi ki...

Ayca ınan bana o bocekle gozgoze geldıgım an bıttıgım andır.

öykü dedi ki...

BİRAZ :))
hemen sımdı okuyorum
sevgıler.

Melih dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
öykü dedi ki...

Melıh yorumun yanlıslıkla sılındı onun ıcın ozur dılıyorum senden.
Farelerden de bahsetmeyı dsunuyorum evet onu sormussun..ç
en kısa zamanda farelerle ılgılı dehset bı yazı gelıyor bekle:))

Adsız dedi ki...

öyle bir korku gerçekten mantıksız geliyor bana.. zehirli yılanlardan ve böceklerden korkmak doğal ama sadece zararsız böceklerden değil yılan ve diğer sürüngenlerden de iğrenenler çok.. bir de çeşit çeşit böcekleri, çekirgeleri kızartıp yiyen milletler var.. demek çocuktan beri öyle yetişen insanlarda bu iğrenme duygusu olmuyor.. protein almış oluyorlar :) şempazelerde de yılandan ürkme içgüdüsü var çünkü zehirli diye genlerine geçmiş bu özellik.. ama zararsız olduğunu bildikleri hiçbirşeyden korkmaz diğer canlılar.. insanlar da bence en az bildileri şeylerden korkuyorlar ve bizde çok fazla korkma iğrenme içgüdüleri var.. canlıları yakından tanıyan bilimadamlarının hepsi hayran oluyor onlara ve bu tür içgüdülerini bastırmış oluyorlar..

öykü dedi ki...

haklı olabılırsın Verago ama benım kı gercekten elımde degıl

Adsız dedi ki...

biliyorum öykü ama bu korkularının artmaması için çaba göstermelisin..
gerçekten berbat bir his olduğunu anlıyorum..
bu arada korkup iğrendiği canlı yokolsun diyen arkadaşı kınıyorum..
hiçbir canlıya yokolsun deme hakkımız yok bizim.
hepsi doğanın birer parçası ve böceklerde dahil hepsi aynı zamanda insanlarında bu dünyada yaşaması için sayısız fayda sağlayan canlılar.. böceklerden hoşlanmayabilir ama bitkileri dölleyip tohum yapmalarını sağlayan böceklerdir çoğunlukla.. herkesin özgürlük ve sevgi imgesi olarak gördüğü kelebekler de böcek türleridir.. balını yediğimiz arılar da.. doğada bizim görmekte zorladığımız küçüklükte birçok böcek de çok önemli görevler yerine getiriyor.. bunu unutmamalıyız.. onlar milyonlarca senedir varlar dünyada ve onlar olmazsa biz de olamazdık..

Melih dedi ki...

ne ilginçtir ki dünyada mide bulandırıcı hayvanların hepsi insana göre daha gelişmiş bir yaşam formuna sahipler. Ne bilim hamam böcekleri mesela dünya üzerinde bu kadar çok olmasının sebebi etrafındaki yaşam koşullarına çok iyi uyum saglıyabilmelerinden kaynaklanıyor. Öykü gibi yaramaz kızlar bu hayvanlardan korkuyorlar birde. Halbuki bu hayvanlar yalnız hayvanlar. etraflarında tek başlarına geziniyorlar. Onlarında kuzular gibi inekler gibi duyguları var. :)

öykü dedi ki...

Verago aslında cok haklısın..Dunyadakı her canlının yasam hakkı var buna kjımsenın ben dahıl sozu olamaz
ama benımkı tıksıntı artı korku hem de yogun derecede
ölsunler dıyemem
ama benden uazak dursunlar:)yoluma cıkmasınlar

öykü dedi ki...

Boceklerın de duyguları mı var
Melıh:)))
onların da aılelerı sevdıklerı var dımı yazıkk sımdı bız bı tane bocegı boyle cıtırt dıye ezersek aksaama babaları eve gelmeyen yavruları ne yapar aglar dımı
ah duygusuz oyku ah

Melih dedi ki...

Öyle deme öykü öyle deme. Sen hiç düşündünmü bir hamamböceğinin yuvasına ekmek götürme çabasını. Ne kadar zor koşullarda yaşıyorlar. Tek amaçları akşam yavruları aç kalmasın. Bu yüzden kanalizasyonlarda onun bunun pisliğinin içinde geziyorlar. Çöplüklerde dolaşıyorlar. Sıf yafrularına akşam bir parça ekmek götürebilmek için. İnekler gibi kuzular gibi bütün gün oh çayır senin bu çayır benim gezmiyorlar. Zavallı hayvanlar. :(

öykü dedi ki...

Ah ya goruyor musun olayı:(
Ne kadar bılıncsız ne kadar dusuncesızım ben
bu zavallı hayvanların bı aılesı oldugunu dusunmedım hıc
eve aldım aerosollerı ne olur ne olmaz dıye kapı bucak heryere sıktım kı gırmesınler dıye..
cok kotuyum ben cok:(
kendımı affetmıycem

Melih dedi ki...

Oy Aman Allahım. Birde Aerosol kullanıyorsun. Yarabbi bugunleridemi görecektim. Tamamiyle bir katliam bu. Hitlerin dişi kılında bürünmüş hali olmalısın. Hangi zalim bunu yapabilir. Hangi vicdan sahibi insan o güzelim yaratıkları öldürebilir. 21. yüzyılın en büyük soykırımı bu olmalı. Öykü seni şiddetle kınıyorum. :)

öykü dedi ki...

Evet Melih :((

Utanıyorum
B u blog kaydı az sonra kendı kendını ımha edıcek
cunku bılok yazarı kendısını az sonra camdan atıcak
dayanamaz bu agır psıkolociye

Hayalbemol dedi ki...

Karafatmaları sevmiyorum, peygamber deverini seviyorum :)

öykü dedi ki...

Peygamber devesı nasıl bısey:)
ben bılmıyorum

Hayalbemol dedi ki...

Çekirgeye benziyor :)
Ama farkı, doğadaki zararlı böceklerin düşmanı. Ayrıca sürekli dua eder gibi bir pozisyonda bekliyor. Çok iyi avcı ve çok iyi bir kamuflajcıdır.

öykü dedi ki...

Bi görmek lazım:)

Ondan da korkabılırım

Adsız dedi ki...

hayalbemol çok güzel anlatmış, ben de resim linki ekleyim..

http://i380.photobucket.com/albums/oo244/verago_2008/yersioniops_1b.jpg

http://i380.photobucket.com/albums/oo244/verago_2008/patag2.jpg

http://i380.photobucket.com/albums/oo244/verago_2008/yersioniops_1b.jpg


peygamber develeri çok ilginç böcekler, gözleri kocaman olur genelde ve nasıl sanki memeli bi hayvanmış gibi sana doğru baktıklarını görebilirsin..
hepsi avcıdır diğer böcekleri avlayıp yerler.. saatlerce hareketsiz durup avlarını beklerler ve yaklaşınca bi anda ön uzuvlarıyla yakalarlar.. doğada bitkiler içinde görmek zor, çok iyi kamuflajları var ama ne şanslıyım ki ben çok gördüm..
parmağımı uzattığımda ona da kollarıyla saldırıyor çok vahşi ve cesur böcekler..

Adsız dedi ki...

ııııyyyyyyyhhh :)

bu böceklerle ilgili tepkilerde korku ile iğrenme arasında ince bir çizgi var.kimi insan gerçekten fobi anlamında korkarken kimi insan iğrendiği için bu duyguya fobi teşhisi:) koyabiliyor.

öykü dedi ki...

Tskler Verago resımlere baktım.)) en azından nasıl bıseymıs ogrenmıs oldum

öykü dedi ki...

Sevgılı Hulya ben hem cok ıgrenıyorum
hem de cokkk korkuyorum:)

öykü dedi ki...

Altugcum o kadar guzel bılgılendırmıssın kı
bılmedıklerımı de ogrenmıs oldum..
Bu arada bocekler ıcın degıl ama
fareler ıcın bı yazı gelecek:) yakında..
onlardan da hem korkuyor hem tıksınıyorum ama onlar hakkında ılgınc bı yazı olacak..