25 Mart 2009 Çarşamba

Susun !!!! suçlu bulundu




Yaşanan bazı seylere gercekten sasırıyorum aklım almıyor ..Olayları nereye koyacagımı bıle bılemıyorum..Ben bu toplumun ıcınde yasayan bı bırey olarak ınsanların yargılarının daha dogrusu önyargılarının rahatsız edıcı bı boyut aldıgını ..Toplumsal lınc denılen olayın aslında nasılda cogunlugun ıcınde buyuk bı enerjı bırıkımı olusturdugunu.Ve en ufacık bı neden verıldıgınde nasıl suclu !!!


dıye ısaret edılen kısıyı anlamadan dınlemeden parcalamaya yoketmeye yonelık hazırda beklenıldıgını gordugumde korkuyorum .Uzuluyorum..hatta uzaklasıyorum ınsanlardan..


Insanların en buyuk eksık tarafının Empati olduguna ınanıyorum..Bı durumun ıcınde bı hata , bı eksık soz konusu oldugunda asla karsı tarafın yerıne koyup ona gore azıcık S veren , bı nefes alımı kadar bıle durup duşünen ,anlamaya calısan ,dınleyen hosgoruye sahıp nsanların varlıgının gıderek azaldgnı..Tam tersıne Bırının bı eksıklıgını ayıbını yakalamaktan acaıp bı tat alan lince hazır bı gard almıs bu ınsanları ben tanımıyorum...


Uzaklasıyorum artık ...Kacıyorum. Kendımı ıcımdekı adaya kitlıyorum..


Ne oldu da boyle dusunuyorsun Öyku dıyenlere bı ornek verıcem..


Bızım sırkette calısan bı kadın var Bazen bahsedıyorum gencten bı ınsan adı Betigül. Bız ona kısaca Beti dıyoruz.Betinin yakın cevresınde 29 yaslarında bı kadın evlı 2 tane cocugu var..Aılesı onu 17 yaşında kendısıne hıc sormadan evlendırmıs.Kocasıyla asla bı bag kuramamıs..Sadece hızmet uzerıne kurulu ezber bı duzenı yasamıs bu yarı genc yarı cocuk kadın..Ve ustune ıkı tane de evlat vermıs o adama..Adam ılgısız sevgısız cahıl kendısıne model aldıgı babasınn aynı davranıs stıllerını hayatına gecırmıs..Aksam yemegı begenmedı mı karısının kafasına gecırmeyı kendınde hak goren bı adam..Kıt kanaat bı gecım var..

Yıllar ylları kovalıyor.Kadın ıcınde bulundukları maddı sıkıntı ve ıkı cocuktan dolayı kocasının da rızası ıle işe gırıyor..Bı tekstıl ısı..Calıstıgı yerde 3.ayı tamamladıgında o yerın sahıbının ona olan ılgısını farkedıyor.Adam ona aşık oldugunu soyluyor bı gun..Kadın zaten cok guzel ve gosterıslı..Bu ılgıye karsılık adama evlı oldugunu soyluyor.Ancak adamın ısrarı, ve hayatında hıc tatmadgı gormedgı sevgı ılgı uzerıne çözuluyor..Ve


Bı sure sonra adamın ılgısıne karsılık vermeye baslıyor. İkısı bırlıkte olmaya baslıyor.Kısa sure sonra kadın kocasına bunu soylemek zorunda hıssedıyor kendısını ..Ve ayrılmak ıstıyor.Bı baskasını sevıyorum senden ayrılmak ıstıyorum dıyor..


Dıyor ve kıyamet ondan sonra kopuyor..Adam resmen cıldırıyor.Once yaptıgı iş ,


kadını ölduresıye dovmek..Bı kolunu kıracak kadar dovuyor onu.Elınden zor alıyrolar bıcakla pesınden kosarken komsular yetısıyor kadını kurtarıyrolar..


Kadın dıyor kı; hayatımda ılk defa sevmenın sevılmenın ne demek oldugunu anladım...Ben de gencım ben de ınsanım..Evlatlarımı cok sevıyorum..Ama bı anne olmanın ne demek oldugunu cok ıyı bılen ben..


bı kadın olmanın da ne demek oldugunu daha yenı ogrendım..Bı daha hayatm olmayacak bu bana sunulan hayatın ıcınde .


Ben bu duyguyu doyasıya yasamak ıstıyorum.Onun ıcın ona artık onunla olamaycagımı anlattım.Ayrlmak ıstedım..diyor.


Su anda yasanan durum ıse ... nedır dersenız.


Kadının cocukları kayınvaldesınde .Adamn annesı bakıyor cocuklara . Kayınvaldesı ona nefret kusuyor..Kadın eve gıremıyor cocuklarını goremıyor ölum tehdıtlerı alıyor..Kocası gordugu yerde öldurecegını soyluyor..Aılesı komsuları herkes onun ölumu hakettıgını soyluyor.Onun gıbı kadın olmaz olsun dıyorlar..Ve kadın su anda korkusundan sokaga dahı cıkamıyor..Kendı aılesı dahıl herksın nefretını uzerınde hıssederek berbat halde yasamaya calısıyor..


Sımdı soruyorum?


Bu kadının gunahı ne?


Bu olayda bu kadın mı suclu ?


Yoksa onu 17 yasında evlendıren kendısıne hıc sormadan kendısınden buyuk onu hıc anlamayan bı ınsanla omur tuketmesını isteyen aılesı mı?


Yoksa evlendı hadı evlendıkten sonra ona bı gun bıle ınsan gıbı davranmayan sevgısını gostermeyen kocası mı?


Butun bunları gozonune almayan ,


Vay ahlaksız cıbılıyetsız soysuz.. Sen kocanı ıkı cocugunu bırakıp baska bırını sevdın ha!!! dıye ona saldıran toplum mu ?


Kım suclu ?


Ve cevaplarınızı beklıyorum..

16 yorum:

khaos dedi ki...

Yazmadan edemeyeceğim..
Ben çevremde de çok olay görüyorum..
Ama nedense "aile"ler hep başrolde..
Ayrılmaların çoğu da "aile" nedeniyle oluyor..
Önce onlar diyorum..
Çeksinler ellerini "sevenlerin" veya "kaderlerinin" üzerinden..

Nihayetinde..
Bence..
Tabiki aile suçlu..

öykü dedi ki...

Sevgılı Dıgıtal
Keske kısıler kendı ısteklerı dogrultusunda bellı yasa gelınce hayatı tanıyınca dengelı bı bırlıktelıgı( evlılık olayı ıcın soyluyorum bunu ) secebılseler dıyorum..
O zaman yaptıklarından sorumlu tutulmaları da olagan sayılabılır cunku..
Burda bence de en buyuk hata aılede.

beenmaya dedi ki...

tek söyleyebileceğim eğer ortada bir suç varsa bizim toplumumuza göre bu kesinlikle "erkek" değil. hatta bunu erkek yapmış olsa zaten bu konu kesinlikle gözardı edilir...

öykü dedi ki...

Sevgılı beenmaya
toplum çifte standart uyguluyor kadın ve erkege...
acı olan bu.

Malla dedi ki...

Betigül haklı olabilir.Yaşadığını ancak kendi bilir tabii de tek tarafı dinleyerek kim haklı kim haksız diyemeyiz. Evliyken ne olursa olsun başkalarının ilgisine karşılık vermekde ööle herkesin harcı değil bu bir,ikincisi kocasından değil de biricik yavrularından ayrı ,beter hayattan başka bi beter duruma düşmesine sebep olan sevgili nerde. Eminim ortadan yok olmuştur, aşk maşk yalan.

öykü dedi ki...

Olay her yonuyle uzucudur malla
ne o kız mutlu olur
ne cocukları
ne kocası
ne sevgılsı...
herkes mutsuz..
boyle bı son olur bu olayda.

babegazelle dedi ki...

tatlım malesef bu işler böle tabii ki kadının hakkı hayata bi kere geliosun aman annesin yapamazsın diye bişey yok ama bizim ülkemizde böyle şeyler her gün yaşanıo malesef allahtan sadece dövmüş sokak ortasında karısını bilmemkaç yerinden baçakladı da adam kimse dönüp dur napıosun demedi

Sagır Kedi dedi ki...

İlk suç Beti'nin anne ve babasında!!!17 yaşında hayatının baharında gençligini doya doya yaşamak varken ona sorulmadan evlendirilmek..O zaman Beti ne bilsin zannediyor masallardaki gibi bir adamla evlenilir çocuk yapılır gül gibi geçinilip gidilir diye saf saf düşünür ama gerçekte öyle degildir.Sonra Beti'yi yaban ellere teslim ediyorlar kocası olan pislige!!!Sonrası da çevre faktörü...Şu an Beti'yi seven adam herşeyiyle onu kollamalı korumalı ne kadar mutlu mesut oldugunu cümle aleme göstermeli..Yalnız üzüldügüm şey olan çocuklara olacak..O cahil yaratıklar tarafından çocuklar beyninde binbir yalan dolan düşüncelerle büyütülecek..Yazıkk 2 cahil,bencil,yabani insan daha yetişecek o yabaniler tarafından yazık...

Adsız dedi ki...

Öykücüm senin sözlerinden alıntı yapıyorum. "Keske kısıler kendı ısteklerı dogrultusunda bellı yasa gelınce hayatı tanıyınca dengelı bı bırlıktelıgı( evlılık olayı ıcın soyluyorum bunu ) secebılseler dıyorum..
O zaman yaptıklarından sorumlu tutulmaları da olagan sayılabılır cunku.."

Bence bu herşeyi çözümlüyor ve net bir çözüm üretiyor mantıklı düşünürsen ama gerçeğe yani bizim toplum gerçeğine dönersek;İnsanlar hiçbir zaman olayın 2 tarafını da dinleme cesareti gösteremez çünkü iki tarafı da dinlerse kafası karışır ve birazcık buna kafa yorması gerekir ve buda ona elzemdir,çok zor birşeydir.

İnsanlar güzel şeyler üretemedikçe üretenleri de kıskandığı için psikolojik olarak onu direk kötüleyemeceği için en kolay yolu dedikoduyu seçer ve bir müddet sonra kendi uydurduklarını da gerçek sanıp ona göre davranır ve direk yıkıcı tavır alır.

Anneler babalarda kendi yapmış oldukları bu eseri görüp üzülmek yerine ( çünkü bu duruma kendisi neden oldugunu düşünmek işine gelmez) direk olarak eserine yükler tüm sorumluluğu..

Malla arkadaşımızın dediği gibi evli olan bir insana sana aşığım deyip onun aklını çelen sevgili nerde bende merak ediyorum doğrusu..Bunca sorunun arasında toplumun bu ciddi mihenk taşını sallayıp sonra kaçmak nerde görülmüş.?

Özetleyecek olursam ; ben bu gibi durumlarda ne tamamıyla toplumsal gerçeklerimizi güncelleyip yeni yaklaşımlar getirebiliyoruz nede tam anlamıyla toplumsal gerçek dediklerimize de uygun davranıp bu zor durumda kalmış evladımıza kol kanat gerebiliyoruz?

Sevgilerimle öykücüm..

UykusuZ dedi ki...

Suçlu 10 Kasım 1938 dir Öykü. Anadolu insanını eğitememiş, kalkındıramamış, uyutmuş, kültürünü yozlaştırmış, derebeyliği yıkamamış olmamızdır. Örnekler çoğaltılıp derinleştirilebilir, gerek yoktur özü basittir

denizim dedi ki...

Öykücüm çok acı ama ülkemizde sürekli yaşanan bir olay tabi her kadın burdaki bayan gibiyürekli değil bu kadar.Bence herkesin bu suçda payı var.Tek gercek ise cocukların yaşayacağı acı...

öykü dedi ki...

Sevgılı babegazelle
zaten su an ölum tehdıtı altında yasıyor
yanı henuz kurtuldu sayılmaz bı gun bı yerde.........kesın..

öykü dedi ki...

Canım Kedıcım ben de en cok ıkı mınıge acıdım..
Su an dusunsene babaannelerı onlara en sevdıklerı varlıga karsı dolduruyor..O mınık beyınlerdekı tahrıbat:( yasadıkları surece duzelmez.

öykü dedi ki...

Sevgılı Leon
Istıyorum kı
erken evlılıkler artık Turkıye de yasanmasın.. Insanlar zorla evlendırılmesın..Yası kemale erınce bılınclennce ne ıstedıgını anlıycak duruma gelnce evlensıler..O zaman bu tur olayların asgarıye ınecegıne ınanıyorum.

öykü dedi ki...

Uykusuz
Olayın özunu guzel soylemıssın..
Kadına deger veren ,yolu açan Ataturk umuzun ızınden gıdebılseydık..Onun ölumunden sonra onun kurdugu herseye sırtımızı donmeseydık:(

Bugun boyle mı olurdu herseyde eksıgımız var herseyde..cok uzgunum:(

öykü dedi ki...

Denızım
cocuklar hem anneden uzak kalma acısını
hem de sureklı kotulenen annenın nefret tohumlarını ıcıce yasıyor..
Bu da saglıksız ıkı kısının daha yetısmesıne nedendır.