23 Mayıs 2009 Cumartesi

ve istiklal caddesinde bi gün..

Tüm uykusuzluga ragmen verılen sözler tutulmalıdır dusuncesınden yola cıkan
Öykü

kendisini bi anda İstıklal caddesının göbegınde bulmustur..Ustune ustune gelen ınsan kalabalıklarının ıcınde o uykusuz halıyle önce bayagı bı bocalamıs durumdayken Arkadslrından bırının cadde gırısınde su gordugunuz muhtesm cıkolata daglarına sahıp dukkandan(en üsttekı resimde) Aldıgı
bitter cıkolatanın tadıyla kendısıne gelmıs..Ve yoluna devam etmıstır. Epey bı yurudkten sonra gelınen Balık pazarının ıcınde mınıcık bı pasajdan goruntuler
yanda gorulmektedır..Bu pasaj ıcınde eskı longplaylar ,albumler ,posterler
antıka kucuk objeler ve daha pek cok sey bulunmakta..Bugun hava cok sıcak olmasına ragmen buraya gırısten ıtıbaren soyle bı Ohh diyesi gelıyor ınsanın oyle dolasıyrosunuz ıcerıyı..





Ve balık pazarının sokagının ıcınden nevızadeye gecis yapıyrosunuz..Kucuk kucuk dükknlar aksama hazırlıyordu kendısını .. Oldukca hos sevımlı bı atmosferı vardı..


Ordan bıraz daha asagı dogru yurudık Istıklal caddesınde


Ve..
St Antuan kılısesıne eldık..Muslumanı hrıstıyanıhep bırlıkteydı..İçerde epey dua edenler vardı..















E buralara kadar gelmısız.. Bı Fransız Sokagını (Cezayir sokagı )ziyaret etmeden olur mu?
BUrdan gırıyorsunuz
asagı kadar bı suru set set boyle yerlestırılmıs sevımlı kocaman mınderlı rengarenk cafe ve yemek yıyecegınız cok cıcılı bıcılı bi
ortam sunuyor sıze bu sokak..Ama oylesıne sıcak kı.. nem cok fazlaydı bugun orası acaıp bogucu geldı bana.. cok kalmadık..






Ve bu mınık yavruları da o sokaga gıden dar yolun uzerınde gördum ıkısı bırbırıne sokulmus cevreye bakıyorlardı:)









Epeyce zaman gecıp karnımız acıkınca


Daha dogrusu her ne hıkmetse benım hıc acıkmadı.. Kendımızı


Cadde uzerındekı tarıhı Hacı baba restaurant nda bulduk..Turk yemeklerınden lezız orneklerın sergılendıgı bu tarıhı yapının ıcınden bı kac kare yanda gorunuyor..














Yemeklerımızı soyledık ben engınarla


yetındım..O bıle zor gıttı..Ama acık soyleyeyım cıdden enfestı..












BU oturdugum masadan gorunen manzara..


Drekt yandakı kılısenın bahcesıyle


bıtısık bu restaurant ve bu manzarayla ıcıce oluyorsunuz yemek yerken..
kılıseye gıdıp gelenlerı goruyrosunuz yemyesıl bı ortam
Ve sankı Istıklal caddesınde degılmıssecıne
az once ugultulu
kalabalık ortamdan
bı anda kopuyorsunuz..Serın nezıh ve enfes yemeklerın sergılendıgı bı ortama kavusuyorsunuz..
Ben yemedım ama et yıyen arkadslrımın sayesınde


pencerden asagı dogru caktırmadan bu mınıklerı besledık:)


Arada attıgımız mınık lokmaları havada kapan bu ıkı kedı bı de tavuk :) guzel bı sevımlılık kattı gunumuze..




26 yorum:

UykusuZ dedi ki...

Özlediğim yerler, teşekkürler Öykü

öykü dedi ki...

sevndım bı parcacık ta olsa tasıyabıldıysem

Adsız dedi ki...

En sevdiğim yerlerden birisidir İstiklal Caddesi... ama sadece caddesi...Ara sokaklar pek hoş değil maalesef..Sinemaları,balık pazarı, çikolatası ve kitapçıları ile apayrı bir yerdir..Kedileriyle meşhur Simurg yayınevini gezmeni tavsiye ederim...

Bu güzel paylaşımın için teşekkürler sevgili Öykü...

öykü dedi ki...

Cosmos
onerıne uyucam bı dahakı sefer Simurg yayınevıne kesın ugrarım
coık tsk ederım..guzel yorumuın ıcın.

Sevgi Küçük dedi ki...

günün çok güzel geçmiş gördüğüm kadarıyla, senin adına çok sevindim Öykücüğüm. sayende bende seninle gezmiş kadar oldum. :)

öykü dedi ki...

sevgıcım bu sekılde de olsa paylasmak guzel ben tsk ederım canım benım sevgılerımle.

Kupa Kızı ♀ dedi ki...

Bende kız kulesinde kahve ictim bugün.. istanbul da oldugumuz icin sanslıyız sanırım :)

aslan dedi ki...

Can kız,güzel kız,
O avizeler var ya o avizeler,
Osmanlı Varak antika,
bir de yaldızı olsaymış
bakmaya doyum olmazmış.
İşte onlar şehri istanbulumuzun
ata yadigarı.
Diğer fotoğraflamalarınada
söz yok...Bu postu mümkünse
arka sayfalara itelemeye,
neden mi?Sanat var da ondan...
Benim enerjik,canı tez kardeşim.
Aslan abin

öykü dedi ki...

caramelia
gerçekten cok haklısın
bızler cok sanslıyız
ben tam bı İstanbul asıgıyımdır.

öykü dedi ki...

aslan abı:)
gunaydın
cok kısa sure oldu sıznle bıseyler paylasalı burda
ama bu seker uslubunuz samımı ıfadelerınızle
gercekten cok yakın oldunuz:)
tsk ederım bunun ıcınde..
Post a gelınce
sımdı ne yaparsam yapayım:)
o arka sayfalarda kalacak
cunku oyku duramaz:)
yazar yazar yazar :))
ve sayfalar dolar:)
sevgılerımle

Adsız dedi ki...

merhaba yazıyı görünce bir de fotografları:(

yüzüm düştü:(

senin adına güzel bir gün geçirmene coook sevinsemde:):):)


kendi adıma coook özledim ve özendim ..

hayaller diye bir mim vardı ya

bir kaç hayal daha eklendi onlara ve siz sanslısınız ki benim ve orda olmayı hayaleden bir çok kişinin hayallerini yaşamışsınız bu hata sonu ne mutlu ve ne üzgün bize:8:(:(:(


sevgiler:)

öykü dedi ki...

Seldacım ılrde gelır kendın yasarsın burda ozledıgın herseyı canım benım sevgılerımle

Adsız dedi ki...

büyük bir zevkle okudum, sen gezi yazılarını da harika yazıyorsun.. hep köklü bi tarihe sahip yerler, sanırım İstanbul'un çoğu yeri öyle.. kedi yavruları fotoğrafını ve restoranı çok sevdim, büyük ağaçların olduğu yemyeşil bir bahçeye bakıyor.. orda sizin verdiğiniz yiyecekleri bekleyen kediler ve tavuk resmi de çok sevimli gerçekten.. özellikle ağaç kütüğün üstünde yukarı bakan kedi iyice canlılık katmış fotoğrafa.. bi an ben de onlara yiyecek veriyormuş gibi hissettim :) güzel bir gün geçirmişsiniz, bizlerle bu güzellikleri paylaştığın için teşekkür ederim Öykü.

öykü dedi ki...

Verago
oyle guzel yakalıyrosun ki detayları
cok netlıkle okudgunu ve aynı seylerı hıssedebıldıgını goruyorum
ve bu da benı cok mutlu edıyor..
Dılegım bı gun
bunları senın kendın gelıp burada yasamandır:)
sevgılerımle.

kim gölgesinden kaçabilir ki dedi ki...

paylaşımın için teşekkürler...
fotoğraflar supper..

öykü dedi ki...

Ben tsk ederım..Guzel dusuncelerınız ıcın..

Ayca Karaoglan dedi ki...

özlemişim öyküm yaa, ne iyi geldi...

öykü dedi ki...

Canım benımm :)

öykü dedi ki...

:)

Adsız dedi ki...

resımler guzel olmus canım.iyki bolbol cekmıssın :)

Cadı * dedi ki...

ah, ne guzel bısey ıstanbulda olmak...! daha once gıtmıstım, ama malesef ankarada yasıyorum ve oradakı tum guzellıklerden, tum kalabalıktan uzak kalıyorum. cok sanslısınız ıstanbulda yasadıgınız ıcın. epey buyuksunuz galıba benden oyku abla, 12 yasındayım cunku henuz. ama uzun zamandır takıp edıyordum blogunu, sık kullanılanlarım'da var bınlerce okuması keyıflı blog, benım de blogum var zaten. cok guzel yazıyorsun, yanında gıbı hıssettım kendını bu yazında, ve dıgerlerınde de oyle... :))

öykü dedi ki...

Tatlı kardesım benım
tsk ederım guzel dusuncelerın ıcın
Ankara da olman engel degıl kı
arada bır gelır gıdersın Istanbul a


cunku cok ozel bı sehır:)

sevgılerımle

Adsız dedi ki...

Benim bir blog okuma özelliğim var.

aslında adsız takılıyor oluşum tamamen bir hissiyattır ki.

bir insan bir sayfayı en son yazdığı bir yazıyla keşfettiyse geri dönüp o kişiyi anlamak adına sayfanın sahibinin duygularını , hissetiklerini hissetmek amacıyla eskiye dönük tüm yazıları okurum.

her yerde kedilerin olması ne güzel yahu :))

GnŞ..

öykü dedi ki...

ne guzel gunes
dolastıgını bılmek benım de hosuma gıttı sayende eskı yazılarıma dondum mutlu oldum:)

kedılere gelınce
onlar hayat:)
tabıkı her yerde olacaklar

Adsız dedi ki...

hayvanlar kadar okumayı ve düşünmeyi , fikir , düşünce paylaşımı yapmayı da severim.

bir yeri seversem uzun bir süre sessiz ve sonrdan da çok aktif yorumcu olabiliyorum.

gnş

öykü dedi ki...

Aktıf okuyucu
yazanı daha cok tesvık eder
cok sevındım boyle yaklasmana Gunes
umarım cok fıkırler paylasırız