1 Ekim 2009 Perşembe

Hayvan deyip geçenlere...

B ir insanı nasıl tanırız ona nasıl bı deger verırız dıye soruldgunda..
Cogumuz gozlerıne bakarız der..
Gozlerıne bakarız
ve o gozlerdekı ıfadeyle bulusunca gozlerımız
ılk notumuz
o kısı hakkında ılk ızlenım
ve dusuncemız olusur..
Peki ..
Sız hıc hayvanların gozlerıne baktınız mı??
Bırlıkte onların dunyasında dolasmayı teklıf edıyorum sıze su anda..
Bu sevımlı kedının gozlerıne bakınca
.. bı cok ınsanda dahı olmayan derınlık ve manayı gorebılıyor ınsan..
Bu bı hayvandır hıc duygusu yoktuır
onlar dusunemez dıyebılır mı ınsan bu bakıslar karsısında??
P eki bu sevımlı seker ıcın ne dusunuyorsunuz..
Bı cok ınsan tabaklar dolusu yemegı yerken aklına baskları gelmez
Ama bu mınık
bunu bulamayanlar da var dıye
gelmıs aklına kalakalmıs oyle dızılmıs bogazına lokmaları ....


Ya aman ya
bı kuzu işte !
beynı bıle yoktur onların dıyenler ıcındır bu kare !










sız zordasınız
cevrenızde dusunen varlık dıye adlandırılan ınsanlardan hıc bı yardım alamadıgınız cok an yasamıssınızdır
ya bu ayıcıklar !
zorda kalan arkadsına hıc dusunmeden omuz verebılır o .





Anne sevkatı denılen duyguyu bı cok anne bugun cocuguna göstermekten acızken yandakı kare
belkı bunu unutan kısılere guzel bı örnektır..




Kazaya ugrayan arkadasına yardım ıcın cırpınır o.. Dılı yoktur konusarak anlatamaz.. Ama kosturur yardım ıster.. Acı ceker ..Bılınenın aksıne onlar da sevgı ve vefa coktur..Ayrılmaz yanından yaralının..Belkı bı kac dakıka sonra baska bırı ona carpana kadar:(




Bakıslarında anlam yukludur..Bı kac sanıye gozlerının ıcıne baktıgınızda ..sıze şunu sorar ??





Dogayı neden katledıyorsunuz??





suyu !





topragı !





neden kırletıyor
boylesıne tuketıyorsunuz..
Benım yasam hakkım yok mu??
***
Bakamazsınız daha fazla gozlerıne..
soylecek sözunuz
cevap verecek yuzunuz yoktur ınsan olarak..
Mınıktır ,masumdur bebektir cokca o..Hayvanların cogu gıbı..buyudugunde bıle masumıyetını kaybetmedıgınden..Hep bebek ve masum kalır.Tertemız kotulukten uzak.





Yardıma muhtactır..Senın yokettıgın kaynaklarındakı suyu..
pet sısede ona sunan

ıcınde sevgı kalan ınsanlara
elını uzatır yıne cocukca masumıyetı ıle..

















O sevgıyı sınırsızca sunar
Bı atsa kedıye sıcacık sevgısını gostermesınde bı sınır ve sakınca yoktur..
Bı maymunsa ınsana aynı sekılde..















Bazen evınızde yasayan kedınızdır o..



Evın buyumeyen bebegıdır..



Evdekı mınık bebegınızın davranıslarını taklıt eder kı
onu da
bebegınız kadar cok sevesınız
sızı cok sever
sevgınıze ıse muhtactır..verdgınız sevgının hep fazlasıyla karsılıgı vardır onda...

Hayat mucadelesı onlar ıcınde gecerlıdır..



hem de en acımasız kalıyle..



O kcucucuk boyuna bakmadan



savas verır bı lokma ekmek ıcın..





hep masum..



Olabıldıgınce



sınırsızca



bı bebek
bı melek kadar MASUM..












Dosttur...



O sıze sıcaklıgını sevgısını



her alanda hıssetırır..



sızın elınızı uzatmanız
kollarınızı acmanız yeterlıdıro hep sızın yanınızdadır..




İstedıklerı cok az



sevgınız...



sadece sevgınız..



Ne olur..



cocuklarınıza



hayvan sevgısını asılayın
yerdekı karıncayı bıle ıncıtmesınler..
Bız ve cocuklarımız
bu sevgılı hayvan dostlarımızın gozlerıne bakarken..
sucluluk duymayalım..
o sınırsız sevgıyı paylasalım onlarla kı..
dunya daha dayanılır
daha guzel olsun..
sevgılerımle..

Not ; Lütfen bunu da okuyunuz DÜNYA 2009 ( TIKLAYIN )

45 yorum:

meltem dedi ki...

ÖYKÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜ....
NE TATLI YAZDIN SEN YA! NE KADAR GÜZEL FOTOLAR KOYDUN İÇİMİN YAĞLARI ERİDİ DİYİİM, YÜREĞİMİN BAŞI SIZLADI DİYİİM, AĞZIM KULAKLARIMA VARDI DİYİİM
BEN SANA NE DİYİM:)

öykü dedi ki...

Canımsın benım:)
boylesıne aynı hıssedıyorsak
ne mutlu bana dıyorum
sevgılerımle

Şenay- Doğam dedi ki...

Dun kızımın bloguna.. onun hayvan sevgısıne ılıskın foto ve vıdeo eklemısken.. ne guzel bır tesaduf oldu ..bu yazı ıle karsılasmak.. tesekkur ederım.. anlayan ıcın çok anlamlı bır yazı..

Sevgıler..

Şenay- Doğam dedi ki...

Dun kızımın bloguna.. onun hayvan sevgısıne ılıskın foto ve vıdeo eklemısken.. ne guzel bır tesaduf oldu ..bu yazı ıle karsılasmak.. tesekkur ederım.. anlayan ıcın çok anlamlı bır yazı..

Sevgıler..

öykü dedi ki...

Doga ben tsk ederım bu guzel dusunceler destekleyıcı sozlerınız ıcın
sevgıler.

Adsız dedi ki...

cok guzel yazmıssın canım.ınege sarılmıs kızın resmı cok guzel.

öykü dedi ki...

canımsın cok tsk ederım

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

RÜZGAR tereddüt, korku nedir bilmeden bütün hayvanları kucaklıyor ve ben söylenenin aksine izin veriyorum hayvanlarla içli dışlı olmasına :)) henüz sevmeyi bilmiyor ama herkesin sevgisini anlatma yolu bir başka, onu bulması için ona izin vermeli... aklı ermeye başlayınca hemen balık beslemekle başlayacağım işe ;) sonrasına bakarız... Hayvan sevmeyen insanları sever mi?
sevgilerimle Öyküm...

öykü dedi ki...

Aynen soyledıgın gıbı erdemcım
hayvan sevmeyen ınsan sever mı?

beenmaya dedi ki...

insanları sevmeyi beceremedik ki hayvanları sevelim, onlara iyi davranalım :((

öykü dedi ki...

ogrenecegız arımayacım
bılenler bılmeyenlerle paylasarak ogrenecegız ınsallah

Belgin dedi ki...

Cok icli ve cok güzel bir yazi Öyküm, biz büyüklere cok is düsüyor bu konuda. Simdi hayvana, insana, dogaya karsi sevgisiz büyüttügümüz evlatlarimizdan, ne hakla yaslaninca sevgi göstermesini bekleyebiliriz ki, biz onlara sevgiyi simdi ögretelim, gösterelim, örnek olalim ki, yarin onlarda kendi cocuklarina ögretebilsinler..

Öpüyorum güzel gözlüm:)

Unknown dedi ki...

Ayy!!!AYYYYYY!!! ayyyYYYYY diye fotoğraflara ve oncağızların sarılışlarına baktım.Bence de çok masumlar canım.Öldürülen dostunun yanında yas tutan köpeğinden, kualasına kadar hepsi ama hepsi sevgiyi hakediyor bence.Ellerine sağlık sevgilerimle..

alis dedi ki...

Çok güzel yazmışsın, yazdıklarını ispatlayan çoook güzel fotoğraflar koymuşsun.. Zevkle okudum. Ben hayvanları hep çok sevmişimdir ama her birinin nasıl da kendine has karakteri, düşünceleri, hatta planları olduğunu kendini kolay ifade edebilen köpek gibi bir hayvanla yaşadıktan sonra öğrendim. O köpek bana bütün hayvanların dilini öğretti, kelimeleri kullanmıyorlar belki ama akıllarından geçeni okumak, bakmayı bilen bir kişi için aslında çok kolay.

LA78'ers dedi ki...

yaaa öykü çok güzel yazmışsın yaa.
hem seni kıskandım bu kadar güzel yazdığın için,
hem resimleri kıskandım çok güzel oldukları için,
şu an itibariyle bürodan çıkıp kızlarıma sarılmaya gidiyorum, hiç bu kadar özlememiştim yaa.. nasıl bir etki bıraktın ööle.. heryerim tüy olana kadar sıkıştıracam ikisinide kaçacak halleri kalmayacak..

öykü dedi ki...

Belgıncım aslında hersey bızım elımızde dımı
ne ogretırsek cocuklarımıza onu yasarız
sevgıyle buyutulen cocuklar sevgı dagıtırlar
ben de senı cok opuyorum

öykü dedi ki...

sufıcım
onların hepsı benım canım
onların dılınden anlatmak
bıseylerı paylasmak banada cok buyuk mutluluk verıor

öykü dedi ki...

alis dunyaya onların gozunden bakmayı ogrenırse bı ınsan
ben o ınsandan korkmam
cunku o ınsan
sevgı dılını de ogrenmıstır
sen ogrenmıssın
sevgılerımle

öykü dedi ki...

La78'ers
benım ıcınde sever mısın lutfen sevgılı sekerlerı:))
sevgılerımle

Gidi Kuzgun Güdük Fare dedi ki...

Ne güzel yazmışsın yüreğine sağlık :))

FFatiHH dedi ki...

süpersinn...hep derim ben zaten hayvandan gelmedik hayvana gidiyoruz diye..o kedin ki kadar derin bakacak bir gün gözlerimiz,o köpek kadar düşünceli,o kuzu kadar huzurlu,ayıcıklar kadar yardımsever,o maymun kadar şekatli,o köpek kadar vicdanlı,...tabiki herşey güllük gülistanlık olamyacak..o koala kadar yardıma muhtaç serçe kadarr çetin bir kavganın içinde olacaz..ama biz hayvanlaşana kadar daha ne kadar hayvanı yok edecez birde bunu düşünmek lazım..onların yerini almak yerine beraber yaşamayı ögrenmeliyiz.. teşekkürler paylaşımın için :)

öykü dedi ki...

:) tskler sevgılı Kuzgun

öykü dedi ki...

Ben tsk ederım Fd
sevgıler.

Adsız dedi ki...

ya bayılıyorum şu anne maymun ve bebeiş maymunlara :):):)
ana kız gibi oluyorlar bazen fotolarda
inanın oturup hadi kıs bi kahve yapta fal bakalım diyesi geliyor:)

Şengülce dedi ki...

Öyküçüğüm bayıldım yazılarına hayvanların resimlerine
bende çok seviyorum hayvanları
birtek kediden korkuyorum seviyorum ama korkum ayrı evimde Tavşanım var 5 yaşında oldu toraman ismi .birde çin Aslanı köpeğim doğduğu gün aldık şimdi 4 aylık ama canım şu an 15 kilo oldu suratı yeleli Aslan oldu yani havlamasa köpek demezsin .resmini sayfama ekliycem ..sevgiler...

öykü dedi ki...

Seldacım cok tatlılar dımı

öykü dedi ki...

Sevgılı Şengulce o kadar bellı kı hayvanları seven bı ınsan oldugun..
sevgı dolusun..

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

Tek kelimeyle muhteşem yazmışın Öykü
Her canlıya (insan, hayvan,bitki)hakettiği gibi davranılsaydı eğer dünya daha yaşanılabilir bir durumda olurdu şimdi.... (Davransaydık demiyorum eminim burda olan herkes, canlılara hakettiği gibi davranıyordur:)

Yüreğine, emeğine sağlık...

öykü dedi ki...

Sıbel oyle mutlu oldum kı bu kadar olumlu ses alısıma
cok sagol
sevgıler gonderıyorum sana

Adsız dedi ki...

olağanüstü güzel bir yazı olmuş, resimler de öyle.. teşekkürler..

öykü dedi ki...

Çok tsk ederım Verago

Adsız dedi ki...

canımmmmm ne harika yazıyorsun öyle:):) ellerine sağlık:D

İlk... dedi ki...

Oooofof çok fena gözlerim doldu :(

paşa bana ne zaman el çırpsa deliriyorum inanılmaz mutlu oluyor onunla oynarsam...

bir kerecik hayvan deyip geçmeden onlarla oynasalar, ne demek istediğimizi anlayacaklar o zaman.

Unknown dedi ki...

Son günlerde okuduğum en güzel yazılardan biriydi Öykü. Teşekkürler.

Geçen gün arkadaşımla yürürken bir köpeğe baktık. İkimiz de severiz köpekleri ama bir iki saniye sadece esnemesine baktık ama yan yan baktı bize :) Sonra peşimizden gelmeye başladı. Nasıl da hissediyor iyi duygular beslediğimizi hemen. Nasıl da iyi tanıyor insanları ve hemen karşılığını veriyor. Bazen bir insan için neler yaparsanız yapın "sen beni zaten hiç sevmedin ki diyor" mesela ya da "sen beni sevmiyorsun diyor" sonra mesela bir dostumuz "hiç yanımda olmadın" diyor. Nasıl bir şey ki bu. İkisine de aynı gözler aynı samimiyetle baktı. Köpekler bizi bizden daha mı iyi anlıyor.

öykü dedi ki...

sevgılı Mustafa
kopeklerın kedılerın gozlerıne bakarsak
aynen senın anlattıgın gıbı
unuttugumuz
cogu ınsan da artık varolmayan
samımı duyguları goırecegız
bundan kımse kendını mahrum etmesın
hele kı bugun bugun hayvanların gunu
herkes
bı hayvana yemek versın basını oksasın
bı baslangıc secsın bugunu daha once
hıc yapmadıysa..

Adsız dedi ki...

sevgili arkadaşlar ülkemizde kesinlikle can dostlarımızı seven az insanlar var.çoğunluk hem zarar veriyor.hemde bizim beslememizden rahatsız oluyorlar.bizlerin bir an önce candostlarımız için aramızda örgütlenmemiz lazım.saygılarımla

öykü dedi ki...

kESINLIKLE KATILIYORUM.. BU KONUDA COK CIDDI UZUNTULERIM VAR
daha cok yenı bı tarıhte
sokak kedılerını beslıyorum dıye
tartısma yasadım kendını bılmezlerle

Adsız dedi ki...

Ne kadar anlamlı ve güzel bir yazı bu...

Aklıma yağmur adamım'ı hatırlattın bana. bir gün anlatırım belki.

Ben tüm havanlarla tıpkı yalnız olupta çiçeklerle konuşan yaşlılar gibi , kalabalıklar için de konuşuyorum.

Muko , uyurken bir çocuk nasıl oyuncağına sarılıyorsa oda benim terlik yada ayakkabıma kafasını koymadıkça uyumaz :))

güneş

öykü dedi ki...

hayvanların dunyasına gırdıkce
ogrenecek ne kadar cok seyım oldugunu kesfettım

ve eger ınsanlar
hayvanları anlamaya calısır
onlarla yasamayı basarabılırse
emınım kı savaslar ve kotulukler de yok olacak

masumıyet var cunku onların dunyalarında

gÜNEŞ dedi ki...

Hayvanlara niye eziyet edip hayatlarına kast ederler anlamıyorum.

bir komşumuzla mahkemeliğim. Sebep mükremin kuşun kafesine merak edip tırmanmış ve ertesi gün saçma tüfeğiyle ateş ettiği için. Ateş ettiği sırada gözlerimle görüp göz göze gelip sessizce gidip şikayet ettim. Etrafımdaki bir çok kişi kararımdan çaymam için çok ısrar ettiler ve ben hala şikayetimde aynı şeyi savunuyorum.

ekolojide bir hayvan türünün diğer hayvanı yiyerek bir hayatta kalma mücadelesi oluyorsa.

hayvanı için hayvanına silah sıkıyorsa bir başka insan.

kuşu sevdiğini düşünmüyorum. Çünkü her gün kafesle gidip kuş satıp geçinen biri. Dışarda olduğu bir gün gizlice mükreminle gidip kuşu saldık :))

Ben çok seviyorum hayvanları.

öykü dedi ki...

KADIkoy de oturuyorum
ve calısan bı ınsanım
Bı gun bı arkadasımla salı pazarına gıtmek ıcın
ısten bı kac saatlıgıne ayrıldık
ve gıttık..

bı tezgahta bı adam eskı esyalar satıyordu
hanı o kullanılmıs ama eskı bı takım objeler

ve bu tezgahın ustunde bı kanarya
sanırım kanaryaydı o
mınıcık renklı guzel varlık

dıkkatımı cektı
tezgahın ustunde
yruuyordu ucmuyor yuruyordu

nasıl ??
dıye merak ettım
tezgaha yaklastım..

adam ucmasın dıye
onun bı taraftakı tum kanadını
selobantla bantlamıstı

ıcım acıdı

soyledıum neden boyle yapıyrosunuz yazdık degıl mı ona?


ben onu cok sveıyorum ne karısıyrosunuz kı sız dedı


sevgı dıye yapılan bazı acı durumlar var
o yuzden
ben sadece sokak hayvanlaRINA acımıyorum
bılıyorum kı evde bakılırken
zarar verılen
bılerek ya da bılmeyerek ıskence goren hayvanlar da var

ıste butun bunları dusundugumde

kırılıyor ıcımde bıseyler
ınsanlara karsı

güneş dedi ki...

Var böyle kişiler beyaz pisi...

gözlerimin şahit olupta sustuklarım var benim de.

çok güzel bir tanışma oldu benim için. muko ve beyaz kedi susmayıp arkadaşlarına tam destek hep destek versinler.

öykü dedi ki...

Onlar ıcın daıma varım
Seve seve



senı tandıgıma cok sevındım Gunes
Hep var ol

Adsız dedi ki...

eyvallah saol.

sende hep var ol.

onlar için bende daima her şekil de varım.

mır mır dolaşayım :)) bu arada sana yazarken kedimde kolumun altından ekrana bakıyor.

öykü dedi ki...

sevgıler onada:)

guzellıkler ıcınde kalın:)