1 Temmuz 2011 Cuma

YAMUK için lütfen yazıyı sonuna kadar okuyunuz.. okutunuz..




Merhaba,

Benim adım Yamuk. Bir sokak köpeği tarafından boynumdan ısırıldığımdan beri düz yürüyemediğim için bu adı vermişler bana.
Birkaç güzel insan tarafından sahiplenilmiş bir sokak kedisiydim ben. İzmir şehrinin Bornova ilçesinde, çok güzel bir sokakta, benle aynı kaderi paylaşan birkaç arkadaşlarımla beraber yaşıyordum. Hatta kimi arkadaşlarıma göre çok daha şanslıydım. Etrafımda beni sahiplenen insanlar vardı. Beni tedavi ettirdikleri gibi aşılarımın yapılmasını da sağladılar. Yoksa geçirdiğim trafik kazasından sonra kendi kendime iyileşmem mümkün olamayabilirdi.

Alıştığım mahalledeki köşemde, büfeci sahibimin ve beni besleyen bir dolu mahallelinin sevgisiyle yaşayıp gidiyordum. Taa ki 08.10.2010 tarihine kadar. Bir grup genç beni diğerleri kadar sevemedi. Ben kendi kutumda uyuyorken, o gece gelip beni kutumdan çıkarıp, tekmeleyerek öldürdüler. Kafamı ayaklarıyla ezdiler. Ağzımdan gelen kıpkırmızı kana rağmen acımadılar bana. İşte ben böyle öldüm... Ne suçum vardı diye düşünüyorum. Bunu hak edecek ne yaptığımı bilmiyorum. Belki de sadece sokakta yaşayan bir kedi olmaktı suçum. Ama arkamdan koca bir şehrin, koca bir ülkenin hatta koca bir dünyanın böylesine üzülüp bunu yapanlara lanet edeceğini hiç tahmin edemezdim. Sağ olsunlar vicdanları vardı onların.

Ben ölürken çekim yapan büfe kamerası sayesinde katilim bulundu ve 687 TL ceza alarak hayatına geri döndü. Ya benim gibi zulüm gören, öldürülen, sakat bırakılan diğer sokak hayvanları? Ya onlar ne yapıyor kameralardan uzaktayken? Kim bilir kaçının katili vicdansızca dolaşıyor sokaklarda.

Ben artık aranızda değilim. Sadece etraftaki sağduyulu ve vicdanlı insanların, benim gibi sokak hayvanlarının haklarını arayacaklarını umut edebiliyorum. Bu tür suçlar cezasız kalmasın, sokak hayvanlarının yaşama hakları ellerinden alınmasın, benden sonrakiler kan kusarak, tekmelenerek ölmesin diye....

Yamuk

SİZ DE BU YANLIŞ SISTEMDEN BU GÜZELİM VARLIKLARA YAPILAN İŞKENCELERDEN RAHATSIZSANIZ LUTFEN TIKLAYIN



dün İzmir de Yamuk un davası göruldu..
ve bakın dava nasıl geçti
*aşagıdakı satırlar bu davaya yamuk adına katılmıs olan kısının anlatımından alıntıdır

öncelikle bu unutulmaya yüz tutmuş vakayı hatırlayıp adliyeye gelen 15-20 civarındaki "insana" ve avukatlarımız barış kaşka, halil dönmez ve ayça sümeyra oruç'a* binlerce kez teşekkür etmek lazım. fakat önemli olan bu tek bir olayın unutulması değil, bu olayın sonucunun, bundan sonra olabilecek benzer bir olaya iyi bir emsal oluşturmasıydı. insanlar da gayet bunun farkında. ama -her ne kadar son duruşma olmasa da- olamadı. nasıl mı?

malumunuz, davalı şahıs duruşmaya gelmedi. temsilcisi de başka bir duruşması olduğu için gelememiş. her neyse, işin sinir bozucu kısmı avukatların adil yargılama için sanığa soru sorma hakları bulunduğunu belirterek davalınin mahkemeye zorla getirilmesini istemesi talebinin reddi oldu. işin en ironik ve daha da sinir bozucu kısmı ise, kedinin bir sahibinin olup olmadığının yetkililer tarafından bilinmiyor olmasıydı. buradan ne çıkarım yapılır: konunun hiçbir şekilde yetkililer tarafından okunmamış, irdelenmemiş olma olasılığı. nasıl anlıyoruz? çünkü, verilen dilekçelerde kedinin bir sahibi olduğu açık açık yazıyor. zira avukatların da belirttiği gibi, böyle bir dava açılabilmesi için kedinin mutlak bir sahibi olması gerekliliği var. nitekim herhangi bir dünya vatandaşı, gelip de mahkemenin önündeki listeye baksa, duruşmanın sahipli bir kedi üzerine olduğu ibaresini okuyabilecekti. evet, bu ibare açık açık yazıyordu. sonuç olarak: 19 eylül'de bir duruşma daha var.

zaten defalarca söyledim. dilimde tüy bitti. açıkçası artık -hele ki bugünkü kusursuz ciddiyetsizliğe şahit olduktan sonra- pek inancım da kalmadı. zira kelimeler, bu ve bunun gibi derin travmatik olayların, hayvanlara yapılan zalim işkencelerin, sadist ve barbarca işlenen hayvan cinayetlerinin içimi nasıl acıttığını açıklamakta yetersiz kalır. yamuk kedi, yoğurt kabının önünde bekleyen, dişleri dökülmüş, hasta ve yaşlı kedi, bu hukuki mücadelede bir ilk olabilirdi. birkaç ay önce bir ingiliz arkadaşım malum videoyu izleyip bana türkiye'de böyle şeylerin yapılmasına nasıl oluyor da izin veriliyor diye sormuştu da, utancımdan yerin dibine girmiş, cevap verememiştim. kediciğin ağzından akan o kanı nasıl açıklayabilirdim ki. işte benzer bir utancı da bugün yaşadım. hani gandhi, "bir toplumun büyüklüğünü ve ahlaki gelişmişliğini anlamak için, o toplumun hayvanlara nasıl davrandığına bakılmalıdır," demiş ya. işte öyle bir şey..

ha bir de, avukat hanım'ın, toplanmış binlerce imzayı kastederek: "bu artık kamuya mal olmuş bir davadır," demesinden sonra kayıtsız kalınmasına içim fena halde acıdı. sanırım bu olay, bütün olan biteni özetliyor.

kamunun vicdanı sızlamıyor. benim vicdanım sızlıyor
***************
Bu konuda herkesı yukardakı lınk e ımza ıcın katkıda bulunmaya cagırıyorum.Daha bundan 2 gün önce bır sokak köpegı vıcdansız ınsanlar tarafından dırı dırı gozlerı oyulup derısı yuzulerek acı ıcınde sokaga bırakıldı
Bunu yapanlar yakalansaydı yamuk un davasında oldugu gıbı salıverılecektı..
Ulkemızde bır an once HAYVAN HAKLARININ gercek anlamını bulmasını dılıyorum
Bunun ıcınde lutfen herkesı yukardakı ımza kampanyasına katkıya davet edıyorum
Barıs içinde guzel bı dunya dılegımle.

37 yorum:

Unknown dedi ki...

Paylaştım Öykücüğm.

öykü dedi ki...

gunaydın nesecım

daha cok ınsan duysun daha cok ınsan ımza kampanyasına katılsın ,


umarım bı etkımız olur

cok uzuluyorum bu haksızlıklara:(

Adsız dedi ki...

Bir karıncanın bile hakkını zayi etmeyecek olan Allah ,bu işkenceleri yapanları da cezasız bırakmayacaktır.Ama önce bizim bir şeyler yapmamız gerekiyor.Teşekkürler...

Begonvilli Ev dedi ki...

Dün gibi anımsıyorum..O günlerde de yazıp, paylaşıp imzalar toplamıştık. Ne yazık ki pek çok benzeri olay olmakta..Bizler de sessiz kalmayıp o canlar için sesimizi duyurmaya çalışacağız.

Vladimir dedi ki...

Çok üzücü, imza kampanyasından sayende haberim oldu. teşekkürler. Bu ülkede işini düzgün yapan insan kalmadı. Sorumsuzluk her işe sonuna kadar nüfuz etmiş.

yüreğimdeki yağmurlar dedi ki...

Bilgilendirdiğin için teşekkürler Öykü...Logoyu ve adresi sayfama koydum..ayrıca gazetelere ve aradaşlara yolladım bu konuda herkesin birşeyler yapması gerek..hayvansız bir hayat düşünemiyorum..hayvan sevmeyenlere acıyorum

annesiningülü dedi ki...

biz bunlarla aynı dünyadamı yaşıyoruz :((

annesiningülü dedi ki...

canım imzamı attım. facebook'ta paylaştım

Nidaersin dedi ki...

herşey en küçük sosyal birim olan, aile yapısı-nın dejenere oluşunda yatıyor.
menfaatlara gönül veren bir toplum olmaya gayret ediyoruz..
sokakta gezen hayvanların yaşam hakkı olduğunu beyinlerimize yerleştiremiyor,lakayit davranarak vesile de olmuyoruz:))
duyarlılığınız için tşk.ler kamapanya da bende varım:))

tutsak dedi ki...

Selamlar sevgili Öykü
biz hernekadar imza toplasak ta
kedi köpek beslemeyi günah addeden bir zihniyetin yöettiği ülkede ne kadar başarılı olabiliriz bilmiyorum
Sevgi ile kal

öykü dedi ki...

GÖK TÜRK

BU ISKENCELERI yapanlar ne bu dunyada ne obur dunyada huzur bulamasınlar dılıyorum

öykü dedi ki...

begonvıllı evım umarım sesımız duyulur

umarım artık hayvan hakları cıddıye alınır...

daha cok masum katledılmeden:(

öykü dedi ki...

Vladimir maalesef:(

öykü dedi ki...

yuregımdekı yagmurlar katılımın destegın ıcın cok tsk ederım..
ne yazık kı bu olaylar hala hazırda su sanıyede bıle yasanıyor
ve yasanırken
suc dahı kabul edılmıyor

öykü dedi ki...

Baharcım cok sagol sevgılerımle

öykü dedi ki...

Nıdacım katıldıgın ıcın cok tsk edıyorum

öykü dedi ki...

sevgılı tutsak,


cok dogru soylemıssın
ama bu zıhnıyete
hatırlatmak gereken cok onemlı bı mucadele var


yaratılanı severız yaradandan oturu ıse..

kesınlıkle o masumlara herkes
ıstınasız herkes sahıp cıkmalı



tsk ederım yorumun ve destegın ıcın sevgılerımle

mefisto dedi ki...

ne zaman kendi varoluşundan başka bir şeyi önemsemeyen yaratıklara dönüştük? bunca sadizm, bunca nefret, zayıf olana bunca merhametsizlik ne zaman içimize doluştu ve neden farkedemedik? neden umursamadık? hem sahipli/sahipsiz ayrımı da ne oluyor? sahipsiz bir hayvana işkence etmek ne zamandan beridir mübah? bu nasıl bir çarpık anlayış, nasıl bir algı tıkanıklığı?! yazını sonuna kadar okudum ve içimden yükselen ağlama isteğini bastırmak için verdiğim yoğun uğraşlarla imzamı attım. acınmak hakkını çoktan kaybettik bence ama yine de çok çok üzgünüm öykücüm, tüm insanlık adına üzgünüm.

öykü dedi ki...

mefısto

ınan avazım cıktıgı kadar bagırmak ıstıyorum

ınsanlık nerdesın !!! dıye.


yamuk ve benzerı oykulerı duydukca
ınsanlıgımdan utanıyorum:(

Hayat dedi ki...

:( Unutulacak olay değilki... Allah herşeyin hesabını er yada geç soracak.. üstümüze düşeni yapmak insanlık görevimiz. imzamıda attım facebooktan paylaştımda.. Bizlere vesile olduğun için Allah razı olsun senden Öykücüm..
Bilmiyorum gözden kaçırmış olabilirm imzanın yetkililere ulaşması için kaç kişinin katılması gerekiyormuş ?

öykü dedi ki...

Olabıldıgınce cok sayıda

Hayatcım

olabıldıgınce cok sayıda

,
dıkkatlarını cekebılmek

evet bu olması lazım bıseydır halk bunu ıstıyor dedırtebılmek ıcın

tum Turkıye nın nerdeyse bu ımza kampanyasına destek vernmesı lazım
9 eylul de ıkncı mahkeme durusması var


HEPINIZDEN RICA EDIYORUM OLABILDIGINCE COK IMZA,,

LUTFEN...



SEVGILERIMLE.

Adsız dedi ki...

Öykücüm şimdi imzamı attım.tüm temennimiz hak ettiği cezayı bulması bunu yapanın.e maille tüm arkadaşlarıma yollayacağım ve yollamalarını isteyeceğim arkadaşlarına.sağolasın öykücüm duyurduğun için imza kampanyasını.

öykü dedi ki...

kamıkazecım cok sagol

umarım yeterlı sayıda ımza olusur



sevgılerımle

Profösör dedi ki...

Gerçekten de çok duyarlısınız. Tebrik ederim.

öykü dedi ki...

Asıl ben katılan herkese


sonsuz tsk edıyorum

uzmanamator dedi ki...

29985.imzayı attım canım sayende ,yazık değil mi o masumlara ben evimdeki canın üzerine titriyorum ,sokakta yoluma çıkanlarabir damla su en azınan vereye çalışıyorum ,hiç mi sevgi yokmuş bu canlerin ruhunda hiç mi vidan yokmuş Allah ıslah eylesin...
Öykücüm Allah senden razı olsun ....

öykü dedi ki...

Canımmm
senden de

ıyı kı varsın
ıyı kı senın gıbı duyarlı ınsanlar var


buna tutunarak yasıyorum bende

sevgılerımle

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

yüreğimden vurdun...

SARP DENİZ dedi ki...

YAMUĞA YAPILANLARI OKUYUNCA İNSAN OLDUĞUMDAN UTANDIM."NE OLUCAK BİR KEDİ" DİYEN İNSANLARA SESLENİYORUM, HAYVANLAR İŞKENCE GÖRDÜKÇE, TECAVÜZE UĞRADIKÇA VE CEZA ALMADIKÇA SİZİN ÇOCUKLARINIZDA GÜVENDE DEĞİL.HAYVANLARA KARŞI OLAN SUÇU ENGELLEYEMEZSENİZ İNSANLARA KARŞI OLANI HİÇ ENGELLEYEMEZSİNİZ.

öykü dedi ki...

ısıl aynı fıkırdeyım

bunu yapanların da ınsan olmadıklarına ınanıyorum

onlar genetıgı bozulmus ınsan
yaratık !

Unknown dedi ki...

Nasıl bir kindir böylelerinin içindeki :(( İnsan demeye dilim varmıyor :(

Kendini savunamayacak bir canlıya saldırmak, o bünyenin/beynin ne kadar aciz olduğunu gösterir.

İmzamızı attık. İmzalarımız kaale alınmasa bile aynı duyguları paylaşıp imza atan 30.000 insan olduğunu görmek bile çok güzel.

Burada paylaşıp bizim de bilgi sahibi olmamızı sağladığınız için çok teşekkürler. Biz de paylaşımlarımızı yapacağız.

öykü dedi ki...

Sevgılı Beyaz KItaplık



Bu yasanan olayı ne aklım ne yuregım kabul edemıyor..

Boylesıne masum canlılara zarar verebılen bır bunyenın aramızda yasıyor olusu,

ustelık unv mezunu olusu ( egıtımle de bıtmıyor demek kı olay ne yazık kı)

ıcımı acıtıyor..

yamuk ne ılk ne de son
cok ama cok uzulerek soyluyorum bunu

cunku bu konulara olan hassasıyetım nedenıyle cokca ıcındeyım bu olayların sahjıt oluyorum


elımden gelenı yapmaktayım sokak hayvanları ıcın ama yetersız

kanuınlarımız en ıvedı seklıyle degısmelı

bunu umut edıyorum
bu vıcdansızlar en agır sekılde
ceza alırsa,
caydırıcı boyutta belkı bı nebze bu acılar dıner



bı daha yasanmaması dılegımle( umıtsızım ama yıne de dılektır)

sevgıler

Adsız dedi ki...

bence o işkenceyi yapanları dünyaya ipret olsun diye o kedicik ğibi öldürmek lazım can nasılmış son nefesini verirken anlar tabi bu kadar kötü mahluk ölebilirse

Adsız dedi ki...

bence o işkenceyi yapanları dünyaya ipret olsun diye o kedicik ğibi öldürmek lazım can nasılmış son nefesini verirken anlar tabi bu kadar kötü mahluk ölebilirse

Adsız dedi ki...

bence o işkenceyi yapanları dünyaya ipret olsun diye o kedicik ğibi öldürmek lazım can nasılmış son nefesini verirken anlar tabi bu kadar kötü mahluk ölebilirse

Adsız dedi ki...

bence o işkenceyi yapanları dünyaya ipret olsun diye o kedicik ğibi öldürmek lazım can nasılmış son nefesini verirken anlar tabi bu kadar kötü mahluk ölebilirse

öykü dedi ki...

oyle haklısın kı adsız..