24 Mart 2009 Salı

Bahar , bir Aşk .......bi de Mimoza zamanıdır..

Her bahar bu donemlere yakın..İstanbul un Anadolu yakasında oturanlar bılırler..Ozellıkle Bostancı ,Suadıye kıyılarındaki evlerın onunden gecen çingene kadınlar bagırır ... Mimozaaaaa...


Ellerınde sarı renklerde mis gıbı kokan demetler vardır..Çoklukla Buyukada dan toplanır bu cıcekler..


Kıştan bahara dönüşün ilk rengidir mımozalar..Baharı müjdeler..Kokusu buyuleyıcıdır..Evınıze bı demet mımoza ıle geldıgınızde evınız buram buram kokar..Keyıf verıcı mutlu edıcı bı kokudur..Mimozaların bir adı da küstüm çicegidir.Çicek dılınde GİZLİ AŞK


Fazla alıngansın anlamında bı mana taşir.Büyükada özellıkle mımoza agacları ıle donatılmıstır..Bahara dogru adanın her bır yanını mımoza kokuları sarar.Cok eskıden ben cocukken orda ev kıralardık sezonluk..Baharda gıder yazı orda gecırırdık...Haftasonları pek kıyıya ınmezdık.. Hafta ıcı ıse ınanılmaz guzel olurdu..Cok sessız sakın ve tertemız denızı ıle..


Faytonlara ise bayılırdım.Hala da öyle arada gıdıyorum..Fayton gezısı yapmak..hep cok hosuma gıden bısey..Istanbul a bu kadar yakın ama bu kadar farklı bı atmosferı bıze sunuyor Buyukada.Bısıkletlerı ıle gıdenler ya da orada kıralaynlar ıcınde hos bı ortam..Bu aralar dogayı sevenler ıcın tam sehırden kacılacak en yakın alan.. Denemenızı önerırırım..Bugun bir demet mimoza aldım kendıme..Kokusu ıle mutlu oldum ve bu yazı cıktı :)

Nilufer - Cok Uzak...

23 yorum:

kardelen dedi ki...

Sanki bir an mimozaların kokusunu duyar gibi oldum. Canım mis gibi bir yazı olmuş eline, o güzel yüreğine sağlık sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

bahar yeni umutların yeni başlangıçların ve yeniden ayağa kalkmanın da sembolüdür bence.
Sevgiler.

Primarima dedi ki...

Şimdi büyükadada olup orda koklamamak vardı mimozaları... valla Öykü canım bir çekdiki ne çekmek.Vapurun yan tarafında gitmek, rüzgarı hissetmek, hele denizin kokusunu offf:)

UykusuZ dedi ki...

Bir süredir yazamıyorum, özür.
88 yılları sanırım, Heybeliadada okudum. Adaya çıkmamız yasaktı ama bazen sabah sporunda ada etrafında koştururduk. Tertemiz hava. Hafta içleri ders bitince soluğu yelkenlide alırdım. 3 kişilik pirate lar vardı, Heybeliada ile Büyükada arasında gezer dururdum. 89 da ayrılınca bir daha gidememiştim. 2005 ti sanırım tekrar gittim, gezemediğim ruhban okulunu rahat rahat gezdim, okuluma selam verdim, Halki palace tı sanırım bir güzel yemek yedim, resimler çektim. Adalar İstanbullular için nefes alabilecek ender yerlerden aslında, buna eskiden polonezköy de dahildi ancak sonra 40 yaş üstü üstdüzey tiki yöneticilerin istilasına uğradı , gidilmez oldu.
Benim için tadına doyum olmayan tek yer ise Sultanahmet özellikle de yerebatan sarnıcı. İstanbul universitesinde okurken hemen hemen her öğlen giderdim, oradan sultanahmet köftecisine :), aslında bir özelliği yoktur ya alışkanlık işte, İzmirdeki köfteler çok daha güzel.
Gene de keşke şu anda İstanbulda olsam diyorum, caddedeki Kırıntıya gidebilsem, Modada Ali ustadan dondurma yiyebilsem. Üstelik eski ev arkadaşımın 15 mt bir yelkenlisi var adalarda balık tutmayı öğreniyor, ortam hazır benim için. Keşke gidebilseydim, hele bir de çiroz özlemi yok mu :(

khaos dedi ki...

Ne güzel:)
Çiçek gibi güzel olsun ömrün..
Lakin hiç solmasın..

Ayca Karaoglan dedi ki...

İstanbul'u sevdiğim kadar sevdim yazları Büyükada'ya kaçmayı... Dilenci vapurunun son durağı, üst katta oturur simitle çayını yudumlarsın... simiti martılarla paylaşır, yol boyunca gördüğün yelkencileri fotograflarsın... Adaya ayak bastığında huzur birden yüzüne vurur... Mimoza ve begonviller... Sapsarı ve mosmor... Yürürsün, yürürsün, yürürsün kediler yanında... Tepeye çıkınca ( o yokuştan sonra) kilisenin önünde çöküverirsin... Rüzgar saçlarını her daim alır götürür...Elinde avucunda Büyükada fotograflarıyla sonra Ankara'da ağlarsın...

öykü dedi ki...

Elifcım
o mımozalardan esen tatlı ruzgarı hıssetırebıldıysem ne mutlu bana dıyorum:)

öykü dedi ki...

ORGUKNİT
bahar yenıden dogus ta dıyebılırız:)

öykü dedi ki...

Prımacım
sorma:) bende aynen
o mımozlara bakarken aynı seylerı dusledım..
Sımdı adada olmak vardı.

öykü dedi ki...

Uykusuz
yorumlarınızı sevıyorum
Insallah verdıgınız ara bıtmıstır bundan sonra hep katılımınızı gorururm:)Paylastıgınız anılar ıcınde cok tsk ederım..
Bu arada
Kırıntıya bende cok sık gıdıyorum
bı de
Modadakı Alı usta benım de vazgecılmezlerımden
:)
bu yaz umarım butun bu ozlemlerını gıderırsın:) gelır tadını cıkarırısın umuyorum.

öykü dedi ki...

Sevgılı Dıgıtal:))

Bu ne kadar guzel bı dılek:))
Cokkkkkkkkk tsk edıyorum
umarım oyle olsun:)
ve senın de gonlunce olsun hersey.

öykü dedi ki...

Aycacım

Sen varr ya:)
Bazen oyle seyler yazıyorsun kı
dıyorum aynı ben:)
Martılara sımıt atmak onların daha havada kapıp dusurmeden yemlerını ızlemek..fotograflarını cekmek..Adadakı o sapsarı ve mor cıceklerın salkım salkım goruntulerının kokularının ıcınde kaybolmak..
tenını oksayan ılkbaharın tatlı mayıs ruzgarını hıssetmek:)
Sakın Ankara da aglama
ılk fırsaatta gel ıstanbul a ve::)

Bu bahar yıne bunları yasa
sevgılerımle..

Kunegond dedi ki...

Mimozaları çok severim, bugüne kadar hiç mimozam olmadı, tesadüf. ne ben aldım ne de getiren oldu. bu yazı ve resim iyi geldi. sanki mimoza hediye almışım gibi oldu.
sevgili ayça ankara'da ağlama. benim kız kardeşim de ankara'da. bazen hafta sonları istanbul'a kaçar. hava müsaitse hemen adaya gider, bisiklet biner, piknik yaparız. yakar top oynarız:))sen de gel

öykü dedi ki...

Kunegond bu arada kendıne mutlaka bı demet mımoza al:))
Bunu kendıne yap
Bısey cok mutlu ettı
Yorumlarda ayca ya da bı cagrda bulunmussun:)
Umarım okur
bence de aglama sakın aycacım:))
ıstanbul hep senı beklyor herzaman
sevgıler Kunegond:)

Zeugma dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsın ki içime mimoza kokuları içinde bahar havaları doldu gerçekten :)
Büyükada'yı bir ara TV'de izlemiş çok beğenmiştim. Sessiz sakin,trafik hiç yok,söylediğin gibi bisikletler.Her taraf çim çiçek..Harikaydı.
Kimbilir mimoza kokuları alıp Büyükada'ya götürdü seni değil mi Öykücüğüm :)
Öpüyorum seni özlemle :)

öykü dedi ki...

Zeugmacım
canım benım:)
bende sen cok opuyorum...sevgıyle
tsk ederım bu tatlı yorumun ıcın

Malla dedi ki...

Ben Büyükadayı hiç görmedim. Bahar da tek isteğim , ama sayende daha çok istedi...

öykü dedi ki...

Kesın gıtmelsın
sevgılı malla...

Adsız dedi ki...

mimoza ağaçları olan biryer çok güzeldir, tahmin edebiliyorum..
o familyadan bitkilerde tigmonastik denen hareket sağlayıcı bir mekanizma var, yapraklar uyarılınca hızla hareket ediyor.. küstümotu var hatta elle dokunur dokunmaz ya da yağmur damlaları vurduğunda yaprakları hızla kapanır. o yüzden küstümotu diyorlar. mimozaların da bazıları öyle. harika bitkiler..

öykü dedi ki...

Tsk ederım sevgılı Verago yorumunla katkn ıcın

Adsız dedi ki...

ne romantiğim di mi :)

voltaren dedi ki...

merhabalar. ben esnips e üye oldum ama müzik yüklemeyi öğrenemedim.bi sorun var anlayamadım. bana yardımcı olur musunuz. çok beğendim aslında ama yapamıyorum...

öykü dedi ki...

voltren o sıtede sorun var yuklenemıyor ben yenı yazılarıma divhare den yuklemeler ypıyorum sızede tavsıye ederım.