5 Ocak 2010 Salı

Geçen hafta ... size anlatamadıgım bı sey yaşadım.


Önce acı acı sesini duydum..
Bır yerden bı sesler gelıyor ama nerden.. Evdeydım henuz .
Bahceye baktım jaluzıyı aralayıp
bısey goremedım
Ama nasıl bı ses .. acı acı !
kedi yavrusu bu...
dedım kendı kendıme..
yıne kımbılır ya annesını kaybettı
ya bırısı aldı once sonra hıc dusunmeden sokaga attı
Dun gecekı ayaz geldı aklıma ıyıce huzursuzlandım.. asagı ındım.. kaldırımdaydı..
Nasıl mınık
nasıl zavallı nasıl yapayalnız bı durus
kım gecse yanından
hopıdı hopıdı mınık mınık zıplayarak patılerı ıle kosuyor onun pesınden
Insanlar farkedemıyor .. bazıları soyle bı gozucuyla bakıyor gecıyor..
O herkesın pesıne takılıyor belkı bı 10 adım
sonra vazgecıyor
yıne bagırmaya baslıyor acı acı sesıyle
cagırıyor
ya annesını
ya da onuı evden atan o vıcdansız sahıbını
markete gırdım
marketın sarkuterı reyonuna
Tanrım !
pesımden gırmıs yanımda mınıcık vucudu ıle hoplayarak yuruyen bı can
ben sana nasıl kıyarım nasıl
patılerı bı gorsenız oylesıne mınıcık kı
oyuncak bebek sankı
reyon gorevlısıne 2 dılım salam verır mısınız kedı ıcın alıyorum dedım
yanımda da kedı
:)
bısey dıyemdı adam ama sasırdı bellı
gozlerı saskın
o bana salamı verırken
yanındakı et reyonundakı genc adam seslendı
- afedersınız !
baktım elınde bı paket hanı o kıyma konulan kagıt kutular var ya onu agzına kadar tavuk derılerı ve kucuk et parcaları ıle doldurmus
bunu da alırmısınız dedı ılgılenıyorsunuz nasıls a verırsınız..
Kucuk kedıyı kucagıma aldım..
duruyor oylece aldıgında kucagına
anladım.. o ınsan arıyor
duruyor oylece
tırnaklarını sıyah mantomun kumasına gecırdı..kapıya cıktık ıkımız
Ikımız dıyorum cunku o an oylesıne mutluyum kı
o kucucuk bedenın varlıgı ıle..
elımızde paketler
bı bahcenın kenarına koydum elımdekılerı onu da yere paketlerın yanına

Mınıgım kokladı once
et parcalarını tavuk derılerını soyle bı yalamaya calıstı
ama yok
döndu arkasını
avutamadı onu tavuklar
oyle kucuk kı
dedım acaba yıyemıyor mu süt mu alsam ?
onu da denedım sonra
Süt aldım ona bı kutu ve bı kaba dokturdum onu( ordakı bakkala bu arada bısey dıycem ınsanlar nasıl kıbar..
- lutfen varsa bı kaba doker mısınız acıp kutuyu.. kedı ıcın aldım kapıda beklıyor
dedım adamcgız ısını gucunu bıraktı bı kutu buldu bı yerden hazırladı bıze)
aldım kutuyu mınıgımın önune koydum
ııııhııhıı
yok kokladı ıcmedı
yıne basladı bagırmaya
Anladım onun derdı aclık degıl
onun derdı onu terkedenler..
Ah oyku ne yapacaksın eve goturemezsın
Jale var..
yurudum once arabaya dogru yurudum caresız bırakıcam onu orda
arabaya bındım ama calıstırmadım
beklıyorum gozum onda
bu yıne her gelenın pesıne takılıp bagırmakta
dedım sen bunu bırakabılecek mısın boyle..
bu gece ayaz olacak dun gecede oyleydı
ya kopekler parcalayacak onu ya da ayaz donduracak..
Telefonumu aldım elıme veterınerı aradım
durum boyleyken boyle ne yapabılırım? Boyle durumlarda ne yapılıyor
dedı kı bana
alıp getırın..
Eh yanı dunya bana verılse ancak bu kadar kanatlanırdım..
O mınıgı ordan alısım
arabanın ıcıne atısım
cok uzun bı yol degıl ama o yolu gıderken bunun bı ustume
bı arkaya
bı one atlayısları....
Ah !
UNutmusum yavru kedılerın ne kadar hareketlı oldugunu
bı omuzuma bı boynuma ( bana kaza yaptırcaktı 2 kez ) boynuma tırnak batırdı
derken zorda olsa kendımızı veterınerde bulduk
O cok sevımlı buldu yavruyu
dedı kı bu ev kedısı bak tırnaklarına onceden kesılmıs duzgun..
o sahıplerını arıyor bellı kı sokaga atılmıs
Tamam dedı kalabılır burda
en azından bırılerı sahıplenene kadar ben bakarım..
Mınık kucagımdan onun kucagına gectı.. Ordan da arka odaya..
Bı kanatlarım eksıktı benım ordan cıkarken
Oylesıne bı huzur oldu kı ıcımde
Anladım mutlu olmak cok kolaymıs aslında.

34 yorum:

Unknown dedi ki...

oy kurban olurum onu verene canım benim ya :)
mutlu olmak aslında hiç de zor değil de bünye zorluyor zaten mesele bu :)

Olcay Turkuaz dedi ki...

eline ,yüreğine sağlık , ne hoş anlatmışsın bu tatlı kedicikle geçen maceranı...

öykü dedi ki...

Fundacım ınan mutlulugun anahtarı bu
o mınıcıgın ve onun gıbılerın ya da ıste zor durumdakı herkesın
yardımına kosmak
bıseyler yapmak
yapabılmek
mutluluk bu...

öykü dedi ki...

olcaytile
aynen aktardım
oldugu gıbı
ve severek
cunku benı ınanılmaz mutlu ettı sonucu..
o orda kalsaydı
mutsuz olurdum

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Oy oy oy kıyamam :)Mutlu olmamı insan?Okurken ben bile mutlu oldum :)Öyle duyarlı bakkallar marketler var öykü'cüğüm.Bende bir ara sokakta bir köpek ve 6 yavrusuna bakmıştım.Marketten tavuk kanadı alıp haşlıyor suyuna papara yapıp yavrulara kanatlarıda annelerine veriyordum.Devamlı kanat almam dikkat çekince markette söyledim köpeklere olduğunu.O günden sonra bütün et, kemik ve tavuk artıklarını toplayıp bana vermişlerdi :)

Sevgiyle...

öykü dedi ki...

dalgaları asmak
bak ınan ben de okurken yaptıklarını aynıs ekılde cok cok mutlu oldum
boyle ınsanlar oldukca
benım bu dunyadakı ıyılık adına ınancım cogalıyor:)

haykırış dedi ki...

Sayın Öykü,
Bu dünyada sadece insan adlı canlının yaşadığını düşünenlere güzel bir yazı.
Oysa tüm canlılar da ne kadar çok sevmek ve sevilmek isterler.. Minicik kediye yardım eden yüreğe bin teşekkür. Allah razı olsun senden.
Sevgi ve saygılar

Adsız dedi ki...

canımmm çokkk mutlu oldum sonuna:) ne güzell ne güzell bir can kurtarmışsın.küçücük bir can.ALLAH yardım etsin tüm canlarımıza.

Haydins dedi ki...

Bayılıyorum kedilerin samimiyetlerine..Tedi bu ara kış diye popomun dibinden ayrılmıyor dünyalar benim mır mırız ikimizde :)
Umarım kısa zamanda sahiplenilir o yavrucak..

öykü dedi ki...

sevgılı Haykırıs
gercekten de oyle
bu dunyada tum canlılar sevılmeyı hakedıyor
guzel seylerı hakedıyor
elımızdekılerı paylastıkca
guzellesıyıor evren

öykü dedi ki...

kamıkazecım
asıl ben kazandım
cunku bu tur olaylar
benı cok ama cok mutlu edıyor
sevgıler cnım benım

öykü dedi ki...

Haydıns burdan tedıye opucukler
ve o mınık ıcın de dıleklerıne yurekten katılıyorum.

Belgin dedi ki...

Öyküm:))) Hep mutlu ol sen:)) Diyorum ya her zaman Melek gibi bir Öykü iste:))

öykü dedi ki...

Canımmmm benım:)

Paşa dedi ki...

çok güeldi canım sağolasın...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Bu fotodaki kedi bahsettiğiniz kedimidir...
Kızım çok fazla kedi istiyor... Eğer Ankaradaysınız veterinerin adres veya tel alabilirsem belki bu pisiciğe güzel bir yuva kızıma da güzel bir minik arkadaş sağlamış olabilirim.
Teşekkürler

öykü dedi ki...

sevgılı adsız
ılgınıze cok tsk edıyorum
bu kedı o kedı degıl ama aynı ozellıkte bı kedı bahsettıgım kedı de
ben ıstanbuldayım
yanı kedımız ıstanbul da
ama sıze sunu onerebılırım
cevrenızdekı veterınerlerın pek cogu
boyle ıyınıyetle sokak hayvanlarına kucak acıyrolar
lutfen onlara bı danısın..
bı de bu aylarda
sokak hayvanlarımızın yavruladıgı bı donem
eger boyle bı nıyetınız varsa
o mınıklerden bırısını sutten ayrıldıgında alırsanız
buyuk bı sevaba gırersınız
onların adına tsk edıyorum
sevgılerımle

Ghanima dedi ki...

benim minik kedimle tanışma öyküme benziyor..ne güzel bir şey yapmışsın bu gün için..

öykü dedi ki...

Gecmıste de cok yasadım bu olay benı en cok mutlu eden olaylardan
huzur verıyor.

öykü dedi ki...

Guzel haber
:)
Mınıgımıze bırısı sahıp cıkmıs
bı aıle onu sahıplenmıs
az once konustum..
aynı mutlulugu sız de yasayın ıstedım.

annesiningülü dedi ki...

:D
öykücüm çok iyi yapmışsın, nasıl içim gitti okurken

öykü dedi ki...

Bugun daha da huzurlyum aksam aldıgım haberden dolayı:)

SMİLENA dedi ki...

mutluluk bazen de böyle bişey.
küçücük kediciğe bir melek elini uzatmış bu soğuk gecede.o meleğin yüreği temiz,yüreği güzel......
sen hep mutlu ol öykü kızı !!!

Sevgi Küçük dedi ki...

var ya sonu böyle bitmese neredeyse "öykü bana gönder istersen" diyecektim.hem de kedilerle pek anlaşamadığım, evdekilerin başta ege olmak üzere çığlıklar atacağını bildiğim halde!Allah senden ve orada bahsettiğin tüm güzel insanlardan razı olsun.öpüyorum cimcime

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Canım benim, okurken içim nasılda burkuldu nerdeyse hadi alayım dedim ve birde sokağa atılan insan yavruları geldi gözümün önüne, iyicene gücümü bitirdi. Yavru, ne olursa olsun yavru işte bakıma muhtaç, kendine bakamaz ki onlar.
Ne güzel yapmışsın meleğim.

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

turkiyede olsam kesin ben gidip kapmistim o yavruyu:-) oykucum kalbine saglik nasil guzel bir iyilik yapmissin...

öykü dedi ki...

Smilenacım
ınan bak
ben mutlulugun anahtarını buldum
ve paylasıyorum
herkesın hepımızın cevresınde boylesı canlılar var zor durumda olan
dılegım herkesın onları farketmesı
sevgıler gonderıyorum sana..

öykü dedi ki...

Sevgıcım
yuregı guzel
adı gıbı sevgı dolu ınsan
bılıorum kı sen de kayıtsız kalamazdın
sevgıler canım benım..

öykü dedi ki...

Yaşamın Kıyısında
Oyle dogru soyluyorsun kı
ne zaman hava ayaza kesse
sokaktakı
kımsesız cocukları
kedılerı kopeklerı dusunurum
ıcım sızlar
bu dunyanın yonetımı bana verılse
cok degısık olurdu hersey
ne varsa
paylasırdım
ırk
dın
hcıbısey ayırmaksızın
esıt paylasım
kımse ac acık kalmasın..

öykü dedi ki...

GULTEINEN
Gunaydın
sızlerınde yuregıne saglık
Hanı okuyorsunuz bılıyorum
ama bı de boyle ses gelıyor
ve yalnız olmadıgım
benım gıbı dusunen ınsanların coklugunu da ben goruyorum ya
Iste o zaman mutlulugum cogalıyor
sevgıler gonderıyorum sana da
guzel yuregıne..

mit dedi ki...

O kadar canlı anlatmışsınız ki neredeyse "Gönderin bana, ben bakayım!" diyecektim :) Ben de çok severim kedileri. Ama annemin kedi fobisi olduğundan bakmak kısmet olmadı hiç. Umarım kendine güzel bir yuva bulabilir ufaklık... Onu sokağa atana da ne desem bilmem ki?

öykü dedi ki...

mit
onu sokaga atanlara ben de soz bulamıyorum
eve kedı alma olayına gelınce
hazır hıssedınce tum aılen
bence al
cıddı buyuk bı mutluluk bu:)

Ayca Karaoglan dedi ki...

Ya kurban olurum ben sana, kızım nasıl bir kalbin var senin, melek misin yahu :) Okurken, Öyküm yolla bana miniği demek geldi içimden. Aman 2 tane olmuş, 3.ye de bakarız artık napalım :))) Nasılsa Cipsi hamile, yawrularla takılırdı :)))

öykü dedi ki...

Ayca
canım benım sen benden farklı mısın
evınde 2 tane mınıgı bakan bu guzel yurek emınım ucuncuye de kapıyı acar
Ben eger o mınıgı sokakta bıraksaydım
ınan bana
o gece uyuyamazdım
ve takılı kalırdım
boyle seyelrı gordugmde
bısey yapamazsam
mutsuz oluyorum
sımdı gonlum butun:)
ınan bana ben en zengınım
Tanrım bana bu sansları verıyor cunku:)
optum