6 Mart 2009 Cuma

8 mart dünya kadınlar günü ( erken kutlama )










1975 yılında Birleşmiş mılletlerın aldıgı kararla 8 Mart dunya kadınlar gunu olarak anılmaya baslandı.
Anılmaya dıyorum, kutlanma kelımesını ozellıkle kullanmıyorum Çunku neyın kutlaması ??
Her sene oldugu gıbı dunyada ..Bu 8 mart ta çok ses getırecek.
Televızyonlarda, kadınlar hakkında bı cok program yapılacak.Şıırler okunacak , şarkılar soylenecek...Kadın basımızın tacı denecek...Anamızdır, bacımızdır ,canımızdır denecek..Cennet annelerın ayakları altında. Kutsaldır kadınlarımız denecek..Alkıslayacak ınsanlar bu kocaman cumlelelerı..Kadınların gözlerı dolacak ızlerken , kendısıni orda onore edılen kadın gıbı hısseden kadının konsantrasyonunu
fondaki bı ses bozacak
Kız !!!!
Hala mı getırmedın cayımı ?
Tez getır bı vurdum mu bı de yer vurur...gercegı ıle kendıne gelecek kadın..
Evet kadın kıtaplarda..
Kadın televızyonlarda
kadın kocaman laflarda ...onore edılecek 8 Mart ta
Dılegım gercek hayatın ıcınde iade i itibarının saglanması..
Kadınlar sovulmesın ,kadınlar dovulmesın..Kadınlara gerek evlerınde, gerek ış hayatında ,yaşamın ıcındekı her noktada hakettıklerı yer kendılerıne verılsın..
Saygılar.

39 yorum:

beenmaya dedi ki...

kadın olmaktan öte "insan" olarak zaten hakları olan sevgi ve saygıyı değeri görmeliler önce...

guguk kuşu dedi ki...

Kadınların durumu henüz kutlanır bir seviyeye gelmediği için hiiiç kutlamayı düşünmüyorum. ezilmişliği mi kutluycaz?
bence bugünü erkekler kutlasın

Kumsal dedi ki...

Böyle gelmiş
böylede gider

özlem dedi ki...

Ve bir de kadınlar kendi güçlerinin farkına varsınlar.
Sevgielrimle...

Digital Kelebek dedi ki...

Banada "Kadınlar günü"nüzü erken kutlamak düştü..

İyi ki varsınız ya.. Cidden..

öykü dedi ki...

Tsk edıyoruz Digital Kelebek:)

Belgin dedi ki...

Kadinlar daha hala erkeklerle ayni isi yapsalarda, onlardan daha düsük ücret aliyorlar, is hayatinda ayni mertebeye gelmek icin üc kat daha fazla zaman ve emek harcamalari gerekiyor.
Ama haklarimizi erkeklerin verecegini beklemek de aptallik olur. Onlar yüzyillardan beri bizim onlara hazirladigimiz rahatligi birakirlar mi hic?
Unutmayalim bu erkekleri yetistirenler de biz kadinlariz, hala arkadaslarimin icinde kizlarini baska, oglanlarini baska türlü yetistirenler var. Oglanlar evin pasasi, kizkardesleri onlarin hizmetcisi gibiler ve bu kizlar hic niye bize böyle davraniliyor demiyorlar.

hayatın içinden dedi ki...

8 Mart Dünya Kadınlar Günümüz kutlu olsun:)

öykü dedi ki...

beenmaya bu konuda Atatürk tum dunyada ornek olan bı davranısla kadına secme secılme hakkını verdı..Onun bıze bu hakkı verdıgı tarıhte bugun dunyada medenıyet olarak adı gecen pek cok ulkede bu hakka sahıp degıldı kadınlar..aslında bızlerınde yanı bız kadınlarında cok yanlısları var haklarına saahıp cıkma konusunda.. eksıklerımız v ar..

öykü dedi ki...

Guguk Kusum sartlardan oturu bunu soyledıgını bılıyrum..Ama bence 8 martta yıne de hepımızn kadınları gunu kutlu olsun..

öykü dedi ki...

Kumsalcım boyle gelmıs..
Ama boyle gıtmemesı bızlerın elınde..

öykü dedi ki...

Özlem katılıyorum.. Kendı ıcımızdekı cevherı bılır kendımıze saygı duyarsak.. saygıyı da hakederız. ( ama bu baskı goren hıc bı hakkı olmayan kadınlar ıcın cok gecerlı degıl onlar degıl saygı gormek ınsan yerıne bıle konmuyor ne yazık kı :( )

öykü dedi ki...

Belgin
İşin özunu yazmıssın aslında..Dıyelım cok kotu saartlardasın dıyelım kocan sana cok kotu davranıyor saaygı duymuyor.. aynı seyı bunu yasadıgı halde erkek cocuklarına da ogreten kadınlarımıza ne demek lazım.. kızım kalk abıne hızmet et dıye.. ıkısını bırbırınden ayıranlara???
yanı sonucta bazı seyler hatta bı cok sey bızlerın elınde

öykü dedi ki...

Kutlu olsun bence de hayatın ıcınden
Bız bunu hakedıyrouz:)

guguk kuşu dedi ki...

tabiki öykücüm. kadınlara şiddet ve tacizin devam ettiğini bile bile kutlamak ne mümkün. kutlanabilecek tek şey belki tanrının bizi kadın yaratmış olması. Kadın olomak çok güzel.

PrimaRima dedi ki...

haha ben kutlamam benyim kutlar çok güzelmiş:)
kutlu olsun Öykücüğüm şimdiden.

öykü dedi ki...

Evet Guguk Kusum:)
Bız bu dunyanın vazgecılmez dıger rengıyız
bı rengı erkek
bı rengı kadın:) ıkı vazgecılmezı v ar bu dunyanın
ay sıır gıbı ıoldu:)

öykü dedi ki...

Benım bılmem beyım bılır:))
Senın de kutlu olsun Primacım:)

guguk kuşu dedi ki...

evet kadeh kaldırıyorum (çay kadehi),
Herşeye rağmen ve herkese rağmen kadınca yaşamayı sevmenin gururuna!

öykü dedi ki...

AAA ınan su an bende cay ıcıyorum:))
aynı ana denk geldı :))

guguk kuşu dedi ki...

hadi o zaman kadınların şerefine tokuşturalım: çınnnnnn
buarada beyim hiç bilmez, heeep ben bilirim amaaaa o biliyomuş gibi yaparım.....:)

öykü dedi ki...

Çın çınnn:))

Bu arada çok zekısın:)

Ayça dedi ki...

alkış ikonu istiyorum :) Yine bildiğimiz gerçekleri basit bir dille içimizden geçtiği gibi yazmışsın. kalemine sağlık ya da klavyene öykü'cüm... sana mutlu bir hafta sonu diliyorum, öpüyoum :)

öykü dedi ki...

Aycacım.))
Tsk ederım..

Ben de sana cok guzel bı haftasonu dılıyorum canım benım.

Kumsal dedi ki...

sıkıldım
blogcular boşlamışlar
hiç yeni yazı yok
canımda sıkılıyo:S

öykü dedi ki...

KUmsal:))

ben sımdı koşudan geldım..
Sabahın korunde uyandım saat 9 30 da kosuya gıttım şu an saat 11 kahvaltı yapıcam:))
D urumuna uzuldum
ben sımdı hemen bı yazı yazayım:))
sıkılma:)

Kumsal dedi ki...

zaten seni tek geçiyorum blogcular içinde
birde burda kalışımın bir nedeni var
senin her yooruma ve yorumculara olan cevabın
ilgilenmen hoşuma gitti
ve demir attım:)

öykü dedi ki...

Kumsalcım yorum yazdıgınız yerde benım bı mesajım var okumussundur..
Yazdıgım yazılar benı anlatıyor. Ama gelen her yorum aslında kendımı ne kadar ıfade ettıgımı hıstıryor bı nevı ayna tutuyorsunuz yorumlarla ve anlam kazandıryor bu yazdıklarıma bern yorumları sevıyorum belkı de en cok motıve eden sey benı bu yorumlar
Veeee bekle tam senlık bı yazı gelıyor:)

Zeugma dedi ki...

Kadınlar günü için hazırlanacak bundan daha güzel bir yazı düşünemiyorum şu an..
Her şeyi ama her şeyi öyle güzel anlatmışsın ki..
O harika çizimler her zamankinden daha güzel pekiştirmiş yazını üstelik..
Kutluyorum Öykücüğüm...

orguknit dedi ki...

Canım seninde günğn kutlu olsun.
Ayrıca ödülünü de tebrik ederim.

öykü dedi ki...

Orguknit
cok tsk ederım
senınde kutlu olsun:) sevgıler

öykü dedi ki...

Zeugmacım Yazım ıcın cok tsk ederım..Cızımler bana aıt degıl bılıuyrosun..Ama tamamlaycılar gercektende
tsk ederım canım benım

öykü dedi ki...

Altugcum cok tsk ederım hemen okumaya gelıcem:)

zehra fındıklı... dedi ki...

sizinde :)

öykü dedi ki...

Sızın de Zehra:))

Lorems dedi ki...

Bir erkek olarak, 2 cins arasındaki farkı kabakuvvet olarak kullanan hemcinslerime diyecek çok sözüm var.Ama maalesef terbiyem müsaade etmiyor.

öykü dedi ki...

Lorems bu konuda yara alan
hırpalanan acı ceken kadınlar adına
destekleyıcı bu tavrınız ıcın
cok tskler.

Adsız dedi ki...

Ben bilmem beyim bilir diye diye bu günlere geldik..Niçin beyim bilirmiş benim onun kadar aklım yok mu ???
Hep kaba kuvvet kazanmak zorunda mı :(
Yılın her günü eziyet edip istedikleri gibi davranıp bir günlüğüne kutlarım demek doğru mu ?? (Bu sözlerim bu şekilde davranan erkek müsveddelerine ...)
Tüm kadınlar iyi davranılmayı hakediyor..hepimizin günü kutlu olsun .
yazı içinde teşekkürler ...

öykü dedi ki...

cok dogru sevgılı adsız

kadın ne yazık kı haketemdıgı yerde



yıne de buruk ta olsa kadınlar gunumuz kutlu olsun