21 Mart 2009 Cumartesi

Çok güzel hareketler bunlar zıbadabadopdopdoooppp


Sabah uyandıgında kaldıgın dag köyundeki evın penceresınden dısarıya bakacaksın.. Erken saatlerde yagan ciğ cevredekı orumcek aglarını pırlanta kolye boyutuna getırmıs..Bu guzellıgı doya doya ıcıne cekeceksın..Pencereyı araladıgında dısardan gelen mıs gıbı oksıjen kokusuna ınanamayacaksın..Bu dunya senın hanı sehırde pencerenı araladıgında ıcerı duman pıs koku ve gururltuyu getıren dunya ıle aynı gezegen mı !!!dıye?
Oylesıne temız ve agac ,orman doga kokusu var kı dısarda ınanamaycaksın..Icıne depolamak ıcn boll bollll cekeceksın .Zor gunlerde kullanırım dıye..Sonra dısarı cıkmak ısteyeceksın senı cekecek dısarsısı..

Kırlardan koşa koşa agaclarda baharın getırdıgi guzellıklerı de gozden kacırmadan..Köyun fırınına dogru yol alacaksın..Mıs gıbı ekmek kokusu senı daha uzaktan davet edecek..Benım yedıklerım ekmek degılmıs dedırtecek kadar goruntu ve tattakı farklılıgı yakalayacaksın..Hatta dayanamayaıp yolda ucundan parcalr koparcaksın sıcacık ekmegın.Kosarak doneceksın..Kaldıgın yerın bahcesı yukselen gunesın yarattıgı renklerle tablolasmıs senı beklıyor olacak...Hazırlayacagın kahvaltı ..... cayın kokusu ..bahcedekı cesıt cesıt kusların senfonısı ıle bırleestıgınde..

Gıtmek ıstemıyorum artık sehıre ! Burda yasayacagım ben dıyeceksın..
Iyı kı geldım..Iyı kı yaptım bu haftasonu gezısını.
Iyı kı çaldım hayattan şu 2 gunu dıyceksın çayını yudumlayıp bulutsuz berrak gokyuzunu izlerken...
>

24 yorum:

Gokhan Kaynak dedi ki...

Otkucuk bir anda nostalji yaptirdin bana:) kendimi koyde kirda buldum, somun ekmegin arkasindan kopardim yedim sayende.. cok guzel bir yazi aklina eline saglik:)

öykü dedi ki...

Ozlemımı yazdım:))
Begendıgıne sevındım
Bu arada Gunaydın:))

ıvır zıvır dedi ki...

çok sürmez giderim bende bu diyardan....sevsemde buraları yinede giderim galiba...
varya hayatta yapmak istediğiniz bilmem kaç şey diye....

haaa işte... yine bi yerlerde bahçe mi ekip... tavuklarımdan yumurtalar alacağım günler gelecek... dalından kiraz yiyip... annem çorba yaptığını duyunca bahçeme inip limon koparacağım.... babam kırmızı turpun kırmızısı limonda dağılsın diye en taze turbu koparacağım rengi için... güneşin kızıllığına hayran sabahlarım olacak... bahçede çalışmanın yorgun lezzetini duyacağım... kümesimde hiç kaz bakmamış olduğumu hatırlayıp artık kazda bakacağım.... onlara minik bir gölet planı çizeceğim...

sanırım ben dünyaya kazık çakamayacak kadar basit bir insan olacağım ..:S... ama bununla Allah'a şükredeceğim...

öykü dedi ki...

Benım bı köyum olmadı..
Istanbul da dogdum buyudum
Annelerım.. buyuk anne buyuk babamlar
onların buyuklerı de boyle.
Ama nedendır bılınmez
bı köy hayatını ozlerım..
Bozulan ,dejenerasyon yasayan herseyden bı bıkıs ta denılebılır bunun adına belkı
saf sevgıyı saf dunyayı ararım..
Utopıktır bunu da bılırım
yok boyle bısey kı.

ıvır zıvır dedi ki...

o yolu görmeden hayal etmek en zoru olasada biliriz ki öyle bir yol vardır... utopik ola bilir bazı şeyler ..yada öyle görüne bilir... ama yinede bu 'yok böyle bişey ' demek değildir bence... en azından iki günlük kaçışlarda bu lezzetleri verecektir...

köydeki o insnalarda kenti olmak için çabalar dururlar... bende hep şehirde büyüdüm ama köylü gibi yaşadım galiba... iç içe ikisini yaşamak iki hayatıda görmek çok güzel bişeydi... ondan ona kaçardım... sıkılınca öbürüne...

veee İstanbullular... galiba bu ülkenin en şanssızları... tüm ülke bu şehre acımasızca yükleniyoruz...bende dahil elbet... lakin koşullar böyle yapıyor diyesim geliyor...
ama yinede belkide siz İstanbullulardan özür dilemeli...

öykü dedi ki...

Ne kadar tatlı yazmıssın Ivır
Ne dıyeyyım....
Sanırım en guzelı
SONSUZ tsk ederım....

öykü dedi ki...

Hayat zorluklar hepımızı bı yere getırıyor uzuyor
yok kımsenın bı kabahatı
keske
hepımızın mutlu oldugu bı dunya olsaydı..

Evren dedi ki...

Bayılırım kaçamaklara... Bazen çok sıkıldığım zamanlarda hafta içi izin alır günü birlik çevre köylere giderim. Ne zamamdır aklımdaydı gene. İyi bir nefes oldu bu haftasonu için senin satırlarına yansıyanlar. Kaçmış kadar oldum. :)

öykü dedi ki...

Sevındım Evrencım:)

Adsız dedi ki...

ne güzel yazmışsın, bizim gibi şehirde doğup büyümüş insanlar için hep özlem bunlar..

doğa bilimci Thoreau'nun bir sözü var;
“Yabanda dünyanın kurtuluşu yatar. her ağaç dallarını yabanı araması için uzatır.. İnsanlar onun üzerinde düven sürer veya sefere çıkar. Ormanlardan ve vahşi doğadan insanlığı kucaklayan sular, ağaç kabukları yabandan gelir.. Ben ormana inanırım, dereye ve mısırın büyüdüğü geceye de.. Yaşam yabandan ibarettir. en canlı olan en yaban olandır.“

ve en doğal olan en güzel bence..
mısırın büyüdüğü geceye inanırım derken, mısırlar sıcak yaz geceleri çok çabuk büyür. öyleki eğer bir mısır tarlasında hava rüzgarsız ve etraf yeterince sessizse mısırların büyürken çıkardıkları çatırtıya benzer sesleri bile duyabilirsin..
ondan öyle demiş herhalde.

Malla dedi ki...

Ne kadar güzel, hepimizin arzusu bu kış çok bunalttı herkesi. Öykücüm ekmeğin kokusu burnumda tüttü walla.

öykü dedi ki...

Sevgılı Verago

sen de cok sey katmıssın yazıya yorumunla tsk edıyorum..

öykü dedi ki...

malla bunu hıssetırebıldıysem ne mutlu bana:)

Primarima dedi ki...

Öykü yapma bunu :( nasıl içim cekdı nasıl, anlatamam...harika yazmışsın.

gribulut dedi ki...

neresi burası ne güzel yermiş

Adsız dedi ki...

Azda olsa zamanında bu hayal ettiklerinin bazılarını yaşadım.Ama ben gecelerini de severim köy yaşamının.Hatta geceleyin yıldızlar o kadar ışıltılı ve yakındır ki sanki uzansan değecekmiş gibi hissedersin ve Samanyolu Galaksisinin tüm yıldızları görünüyor zannedersin.Sabahleyin bu bahsettiğin dinç kalkma ve temiz havayı içine çekme çok hoştur..

Çocukluğum aklıma geldi ve gülümsedim neşeyle..Bu güzel yazı içinde canım arkadaşım öykü çok teşekkür ederim.Hafızamı tazelediğin için..

Sevgilerle..

öykü dedi ki...

thank you for your kindness..I will also visit your blog now...Take care of yourself :)

öykü dedi ki...

Primacım cok tsk edeırm.

öykü dedi ki...

gribulut burası dunya:)

öykü dedi ki...

Leon sen de ne guzel anlatmıssın o gunlere aıt anılarını:))
cok tsk ederım paylastıgın ıcın

Adsız dedi ki...

günaydın.. leon'un söylediği de şehirde mahrum kaldığımız güzelliklerden.. şehir ışıkları yüzünden görebildiğimiz yıldız sayısı bikaç tane oluyor.. şehir dışında ise samanyolu tüm muhteşemliğiyle görülüyor.. açık yaz gecelerinde mutlaka böyle biryere gidip izlemeli herkes gökyüzünü..

öykü dedi ki...

Yıldızlar bıle sehıre uzak Verago

Filiz Benera dedi ki...

Siyat + beyaz = hayat

Cümlesi beni çok etkiledi.
Size merhaba demek demek istedim. :)

Şu an gidemesemde yazıdaki içtenlik ve samimiyet sanki beni oralara götürdü.
Bunun için size teşekkür ediyorum.

öykü dedi ki...

Gunaydın sevgılı Fılız
hep beklerım:))