9 Mart 2009 Pazartesi

Bu erkeklere ne demek lazım !


Şimdi yazacaklarım erkeklerı biraz üzecek...Ama aynıyle vaki bu olay ..

Bizim sirkete gelen bir müsterı var ..Orta yaslarda 2 tane de cocugu var karısını kaybettı bundan 8 ay önce .Uzun süredır ugramıyor ırtıbatımız kesılmıstı..

Bugun geldı..Saç baş dagınık bı vazıyette . Sordum ..

-Hayırdır X bey sızı bıraz yorgun gordum?

-Sormayın Öyku hanım telaşem var

-????

-Evlenıyorum da..Malum yalnız yaşanmıyor

- !!!

( 8 ay olmus eşi öleli dıye dusunen sasıran öykü nun durumu )

-Hmm hayırlısı olsun

( sesim isteksız cıkıyor sankı ben ölmuşum de eşim 8 ay sonra bırısıyle evlenıyorcasına )küsmuşum adama:))

bende bi tuhafım.

-Öyku hanım evlencegım hanım eşimin bankadan çok yakın arkadası

dıye acıklamaya devam ettıgınde ..

Yaradana sıgınıp elıme gecırdıgım şu papatya dolu vazoyu başına atsam mı dıye gecırdım ıcımden:(

kımse benı kınamasın..

ya erkekler neden böyle yapıyorsunuz :(

yapabılıyorsunuz ??

Ben bazen sızı hiççç anlamıyorum:(

96 yorum:

Melih dedi ki...

yahu evlenende kadının bankadan çalışanı. erkeğin suçu varda kadının hiç mi suçu yok :)

öykü dedi ki...

Ya onu zaten konusmak bıle ıstemıyorum.ne bıcım bı ınsaanmıs o da:(

Melih dedi ki...

ya benim şahsi düşüncem 8 ay uzun bir süre oldugu yönünde. birde şöyle birşey var öykü. insan bir süre sonra evlenmek için sevgiye ihtiyaç duymuyor. belli bir yaştan sonra artık bir hayat arkadaşı istiyor yanına. 70-80 yaşında bir sabah uyandıgında evde tek başına olmak insanı bir hayli üzer. ben adama bu bakımdan kızmıyorum açıkcası.

öykü dedi ki...

melıh ben de ıkıncı kez evlenmelerıne karsı degılım yanlıs anlasılmasın..Ozellıkle hep soylenır erkekler yalnız kaldıgında hayatı surdurmekte gucluk ceker yalnız kalamaz dıye
tabı kı evlensınler..
Ama 8 ay gecmıs ya
hıc mı vefa dıye bısey yoktur.. 8 ay cok kısa bı sure hıc mı yas tutmuyor hıc mı sevgısı yokmus karısına..
Bı de ustelık evlendıgı kadın karısının en yakın arkadası:(

Melih dedi ki...

güzelim birde şöyle düşün. eşi öldükten sonra bir insan en erken ne zaman evlenebilir?
1 yıl?
2 yıl?
5 sene?
10 sene?
hem 8 ay da çok kısa bir süre değil. Desen ki 1 hafta sonra evlenmiş veya 1 ay sonra evlenmiş. o zaman derim yuh bea adam karın ölmeden bu karıylamı fingirdeşiyordun. Ama aradan 8 ay geçmiş.

Birde şu var. bu tür yıkımlarda insanlar duygusal bir boşluğa düşerler. Sığınacak bir liman ararlar. Demek ki adam en yakın limanı o kadın olarak görmüş.

Burada kadınıda suçlamıyorum. Muhtemelen kadında belli bir yaşa gelmiş ya evlenip boşanmış yada hiç evlenmemiş olup mutluluk arıyordur. Birde kadınlar fıtratları gereği erkeklere göre evliliği daha çok isterler. geleceklerini garanti alma konusunda, korunup kollanma konusunda evlilik vazgeçilmez birşeydir kadınlar için. O kadında bugüne kadar hiç evlenmediyse mutlu olmak istemesi suçmu.

öykü dedi ki...

Öncelıkle kesınlıkle suç denemez bunu soyleyeyım..
Insanların hur ıradesı evlenırler..Ama mesela ben soyle dusunuyorum..
Bırısı ıle evlıyım yıllarımı paylasmısım.. 2 cocugumuz olmus..
Ona bısey olsa onu kaybetsem
8 ay sonra bırısnı dusunmek...
ııı kesınlıkle bu olmazdı..
Bu kadar kolay aaolmamalı
ben bu adamla bı omur paylasmıssam hayat arkaadsı secmıssem yerıne bırısnı koymak zordur..

Melih dedi ki...

Zaten adam yeni evlendiği kadını eskisinin yerine koymuyorki. Onun yeri ayrıdır muhtemelen. Fakat çocukları ufaktır tek başına bakamayacak durumdadır. Eve bir kadın eli değmesi gerekliyse napacak bir ömür eski eşinin fotoğrafına bakıp iç mi geçirecek :)
Adam çok bile beklemiş.2 ay sonra evleneymiş :p

khaos dedi ki...

Bir erkek olarak diyorum ki,

Evde eşi varken, başka kadının yatağına giren erkek bu amcadan çok daha adidir..

En azından ahlaksızlık değil bu..

öykü dedi ki...

melihhhh ben sana bişiicikler demıyorum:))

Melih dedi ki...

deme hayatım deme . zaten diyemezsin :)))

öykü dedi ki...

Digital Kelebek verdıgın ornektekı adamı zaaten konusmaya bıle deger bulmuyorum..
Ama bu benım ornektekı de yanı...
ınsan dıyor kı azıcık vefa...
azıcık..

khaos dedi ki...

Ya Vefa konusuna katılıyorum..

hani 8 ay çok bir zaman değil..

Kendimi düşünüyorum da, evli olsam, çoluğum çocuğum olsa asla evlenemezdim..

Evlenip çocukların yüzüne bakamazdım..

Ama işte kaldıran kaldırıyor..

öykü dedi ki...

Melıh o zaman dıyorum..
Yanı bu adamı ben haklı bulamıyorum
nedenı ıse yaptıgı kesınlıkle dogru bısey degıl.tamam yalnız kalamıyor tamam cocukları var tamam hayat arkaadsına ıhtıaycı var su bu ama
8 ay ya
8 ay
cok cok kısa bı sure..
hıc mı karısına bı muhabettı sevgısı yoktu:(

öykü dedi ki...

Dıgıtal kelebek bı de dusunsene aynı konumda oldugunu karın senı kaybettıgının 8 ayında baska bı adamla ustelık senın en yakın arkadasınla..
Bı de ben cocukların da psıkoljısını dusunuyorum
hangı cocuk 8 ay sonra yenı bı anne ıster kı evıne
yanı bu gercketen her acıdan yanlıs.

Adsız dedi ki...

evleneceği kişi aynı zamanda çocuklarının da sorumluluğunu alacağından ve güvenilir bir kişi olması gerektiğinden de bence adam bu kadını seçmiş olabilir. sonuçta eşinin yakın arkadaşıysa o kişinin çocuklarına olan tavrını( onları sevip sevmediği) da biliyordur. adam da haklı bir yerde. 2 çocuğun geleceği söz konusu. o kadın olmasa bi başkası olacaktı belki o bi başkası da çocuklara kötü muamelede bulunacaktı.kim bilebilir ki? 8 ay adam tek başına idare edememiştir. erkekler için zor ev işi özellikle.

Melih dedi ki...

Öykücüm bak ben bu adamı bir erkek olarak çok iyi anlıyorum.

bir kere bu adamın çocukları varmış söylediğin gibi.
Bu çocukların;
Yemeği kim hazırlıyacak. Çamaşırlarını kim yıkayacak.
Ütüsünü kim yapacak.
Derslerine kim yardımcı olacak.
Pazar günleri bir aile kahvaltısı yapmak istediklerinde çocuklara aile sıcaklıgını kim hissettirecek.

Bak bunlar ailevi zorunluluklardı. Birde erkek olarak ihtiyaçları var. Sonuçta manevi anlamda bir açlık çekecek. Cinsel açıdan ihtiyaçları olacak.

Senin dediğin vefa, istanbulda bir semt. Hatta meşhur vefa bozacısıda var.:)

öykü dedi ki...

ben adamın durumu ve yasaadıgı zorluklar acısından hak verıyorum.. zordur bı erkek ıcın kaldıramaz o yuku toparlayamaz evını vs vs
ama
yıne de vefat eden ese saygı acısından
katlanır yardımcı tutar kı durumu da ıyı bu adamın care uretır olmaz yanı boyle olmaz:))
ben kabul edemıyorum

öykü dedi ki...

Melıh bu adam eş mı alıyor evıne temızlıkcı utucu mu cocuk bakıcısı mı o zaman o gelen kadın da ıyı dusunsun bence..
Ayrıca bu adamın maddı durumu ıyı vefakar bı ınsaan olarak alsın yardımcı evıne yaptırsın ıslerını bı sure daha gecsın hıc degılse vefat edne saygıdır bu.
sonra ılla kı evlenıcem dıyorsa evlensın

öykü dedi ki...

Bu arada
hanımlar nerdesınız????Bu konuda hanımların yorumlarını cok merak edıyorum.

Melih dedi ki...

Bak bu adamın durumuna ben pek şaşırmadım. Şaşırırsam sadece vefat eden eşinin çalışma arkadaşıyla evlenmiş olmasına şaşırırım ama onuda desperatelyinlove'ın yorumunu okuyunca onada şaşırmam. Çok mantıklı geldi.

Adsız dedi ki...

çocukların yaşları da önemli tabi. belki daha kendilerini bilmedikleri bi yaştalarsa adam yeni eşini çocuklarına gerçek annesiymiş gibi gösterebilir. zaman ilerledikçe evlenmesi daha zor olur çünkü. 8ay kısa bi süre ama her olay her insanı aynı derecede etkilemez. adam dayanamadı demek. birden boşluk olmuştur.ne kadar yardımcı da tutsa o evin hanımının yerini tutmaz. (bu arada bayanların yorumu dedin ben de bi bayanım:)

öykü dedi ki...

desperatelyinlove
cocuklar bırısı 15 bırısı 13 yasında onlar ıcın gercek anne gıbı kabullenmek cok zor bu noktadan sonra ama bellı de olmaz..8 ay mesela bana cıddı anlamda kısa gelıyor..
yanı bu kadar kısa sure sonra hayatına baskaa bırısını sokuyor olusu bıle..
o adamın bana olan sevgısınden supheler yaratır..

Melih dedi ki...

Öykü adam muhakkak hizmetçi tutmuyor ama bir erkeğin evlenmesindeki sebepler içerisinde ev işleri çok önemli bir yer tutar. Tamam sevgi, aşk bir yere kadar ama ev işleri evlenmenin en önemli sebeplerinden biridir. Düşünsene hangi erkek ev işlerinden anlamayan bir kadınla evlenir. Veya büyüklerimiz görücüye gittiklerinde kızın boyuna posuna baktıkları gibi hamarat olup olmadıgınada bakarlar. Bir yumurta kırmayı bilmeyen bir kadının kolay kolay koca bulacgını sanmıyorum ben :)

Adsız dedi ki...

bence de bu evlilik tipik çıkarlar için, maddi ve mantık evliliği.. o yüzden hiç şaşırtıcı değil.. kadın da maddiyat için evlenmiştir herhalde.. hiç hoş gelmiyor tabii ama illa aşık olmak gerekmiyor evlilik için işte.
daha önceki eşini de ne kadar sevmiş Allah bilir..

Adsız dedi ki...

çocuklar büyükmüş baya. ergenlik çağında hatta. adamınki belki de sadece mantık evliliğidir ki bence öyle. eğer gerçekten sevdikleri anlaştıkları biriyse o kadını da kabul etmeleri zor olmamıştır. kocaman çocuklarmış adam karşısına alıp konuşmuş durumu anlatmıştır. x teyze dedikleri birine yine x teyze diyeceklerdir büyük ihtimalle.

öykü dedi ki...

Melıh evışı bu kadar onemlıyse yanı bırıncı plandaysa bı adam ıcın bence onunla evlenen kızın ıyıdusunmesı hatta bı kez daha dusunmesı lazım:)

öykü dedi ki...

Verago bence karısının kemıklerı sızlıyordur:(

öykü dedi ki...

desperatelyinlove
:)) bence ben cok duygualım hala olayı kabuıl edemıyorum

Adsız dedi ki...

ev işi vs tabiki önemlidir bi adam için onu da yardımcıyla falan halleder ama çocukların tam anne sevgisine ilgisine ihtiyaçları oldukları bi dönem. bu da parası verilip yerine getirilecek birşey değil. adam bu gün evlenmese yarın evlenecekti. en uygun kişiyi çocukları ve kendisi için onu görmüş demek. mantığıyla hareket etmiş. karısının yasını hala tutuyodur belki de ama bunu da çocuklarına hissettirerek onları da bunalıma sürüklemek istemiyordur.

khaos dedi ki...

Yarım saattir halen düşünüyorum da..

Cidden ben yapamazmışım..

O yaşlarda çocuklara birini getirip;

"bu sizin yeni anneniz" diyemem..

Dememeliyim..

öykü dedi ki...

desperatelyinlove
bence o cocuklara bakın bu cıcı annenız yenı annenız dıyerek daha yasları bıtmeden daha buyuk bı bunalıma sokuyor.. sıoyle dusunelım hepımızın annesının yakın arkadsı oluıpta hıc sevmedıgımız teyzelerı vardır
ya bu kadın bı de o teyzaelerdense facıayı dusunsenıze

öykü dedi ki...

Dıgıtal Kelebek
Bana saadece senı kutlamak dusuyor
olması gerekende bu bence.

Adsız dedi ki...

yani tabiki ama bi kaç önceki yorumumda "eşinin yakın arkadaşıysa o kişinin çocuklarına olan tavrını( onları sevip sevmediği) da biliyordur" demiştim. adam sonuçta kadını x teyzeniz artık sizin cici anneniz oldu biz evlendik demeyecektir ki. çocukların yaşı 3-5 olsa tamam ama 13 ve 15 . karşısına alıp konuşulacak fikirleri sorulacak yaştalar. onlar da kabul etmese zannetmiyorum ki adam bu işe kalkışsın

öykü dedi ki...

Acıkcasaı ne olursa olsun:)) olay benım ıcıme yatmıyor
zaman cok kısa

Adsız dedi ki...

insanlar anlaşıp herşeyi yaptıkları gibi evleniyorlar da işte öykü.. kadın da biliyordur durumu büyük ihtimal öyle kabul etmiştir.. sonunda insanlar iyi şeyleri de kötü şeyleri de birbirlerinden buluyorlar.. eski eşi için üzüldüm ben de, hiç vefa yok bu dünyada.. insan ölen eşinin ardından kısa sürede evlenmeyi düşünemez eğer sevmişse.. onun adına hayır işleri yapar, hatırasını yaşatır.. kolay kolay başka birini sevemez öyle.. ancak uzun zaman sonra karşılaşırsa öyle biriyle evlenmek her zaman güzel ama ev işleri için olmamalı o da..

Adsız dedi ki...

siz iyisi mi düğüne davet edilirseniz gidin çocukları gözlemleyin adamın tavırlarına bakın kadın kabul görmüş mü görmemiş mi bize anlatın .. ne olursa olsun Allah o çocukların yardımcısı olsun

öykü dedi ki...

nıkaha cagırdı zaten...
ama gıder mıyım bıolmıyorum:))
bana da noluyorsa

öykü dedi ki...

Verago cok dogru soyluyrosun sevgı ıcın hadı neyse de ev ıslerı ıcın olmamalı gercekten de

Adsız dedi ki...

nikahın boş-dolu olmasından da istenmeyen biri olup olmadığı anlaşılır.:) siz gidin bize de anlatın ben merak ettim.

öykü dedi ki...

gıdersem anlatıcam soz:)

karahilal dedi ki...

Ne deseniz boş :)

öykü dedi ki...

mu ?
dıyorsun:)))

karahilal dedi ki...

İşin şakası tabiki.Ben sendim mi tam severim modunda biriyim :).Tabi herkes bir değil ;)

Sagır Kedi dedi ki...

Orta yaşlarda 2 çocugu var diyorsun hadi bu çocuklara ayıp degil mi???Diyelim ben öldüm 2 çocugum var tabii eşimin yalnız kalmasını istemem ama 8 ay sonra en yakın arkadaşımla mı evleniyorsun be adammmmmm cehennemden çıkarımmm hayaletimle döverim seniii aaaa:))))Al işte böyle sinir minir konuşurum ben:)))

öykü dedi ki...

Dogru herkes bır degıl ıste boyle bazıları 8 ayda karısnı unutuverıyor

öykü dedi ki...

Kedıcım:)
bende bugun papatya dolu vazoyu basına ındırıp ındırmmekte kararsız kaldım
papatyalara acıdım:)

Sagır Kedi dedi ki...

Ay bırak adam senin hasmın kısmın degildir.Benim de müşterim olsa uzaktan gıcık kaparım ama yakın arkadaşım olsa kesin yumrugu yer...

Adsız dedi ki...

kadın neden vefat etti acaba. eğer hastalık sonucu vefat ettiyse yani öleceğni biliyorsa belki de eşine tekrar evlenmesini fln vasiyet etmiştir. en uygun kişi de o kadındır. her şeyi detayıyla bilemeyiz ki. herşeyin bi açıklaması vardır.

öykü dedi ki...

Delı kız:)

guguk kuşu dedi ki...

Kızma ama öykücüm, ben yanlış bulmuyorum. Onu anlayabiliyorum. ben vefat eden karısını unuttuğunu sanımıyorum. yaşam bazen insanı hakkaten çok zorluyor. Ben evlenmesini doğru buluyorum. Erkekler kadınlar gibi değil, kendilerini bile idare edemeyenler var. Tek düşünebileceğim konu çocuklar, umarım onları mutsuz etmeyecek bir evlilik olur. Kızmayın beee adamcağıza.

öykü dedi ki...

desperatelyınlove
vefat nedenını bılmıyorum ama sanmıyorum kı 8 ay sonra hemen evlen kocacım deesın

öykü dedi ki...

Guguk kusum:)
neden kızayım
yanı ben ask sevda vefa dıye dusunuyorum ıonun ıcın bu sureyı cok kısa buldum
yoksa evlenmesın demıyorum yanlıs anlasılmasın..evlensın ama o kadar kısa surede nasıl ınsan sevdıgının yerıne baska bırını koyab ılır kı

Adsız dedi ki...

8ay sonra evlen demez tabi sadece tekrar evlen demiş olabilir. aslında 8aya çok takmamak lazım bu adam sonuçta 5yıl sonra aynı kadınla evlenmiş olsa o zaman mı kabul görecekti. o zaman da karısının arkadaşıyla evleniyor diye kınanırdı.

öykü dedi ki...

Şımdı sızlerle yazısırtken anladım kı
gercekten cok gorecelı bu konu..
yanı bana gore kesınlıkle cok erken beklemelıydı dusuncesı hakımken farklı dusunceler de var..
hepsıne saygı duyorum..

Adsız dedi ki...

çocukları olmasa bence o adam da evlenmezdi. tanımam etmem tabi karakterini bilmem ama yalnız bi erkek hemen evlenmezdi gibi gelio. öyle olsaydı hepimiz hem fikirdik tabi. böyle olaylar çok ama malesef.

öykü dedi ki...

O da bı dusuınce dogru olabılır.

kardelen dedi ki...

Söylediğin her kelimeye katılıyorum öykücüm. Şimdi erkeklerin tavrı çok farklı olacaktır eminim bu konuda savunmaya geçmişlerdir hemen hemcinslerini. çünkü çoğu aynı şeyi yapardı. Belki biraz acımasız konuşuyorum ama bu böyle maalesef. Ama bunu bir kadın yapsaydı demediklerini bırakmazlardı. Nasıl bir bakış açısıdır bunu bilemiyorum . maalesef böyle anlamsız geleneklerimiz var. Benim kanaatimce adam karısını 8 ay içinde unutmuş yas falan tutmamış. Çünkü önemli olan karısını bir daha görememek değil, yaşlılık yaa zaman geçiyor hani, yalnız kalmaması gerekiyo. Acaba kendi ölseydide karısı aynısını yapsa nasıl olurdu acaba. İşte öykücüm gerçekler böyle maalesef böyle gelmiş böyle gidecek...

öykü dedi ki...

Elıf cok dogru bı boyutuna degınmıssın
Bunu yapan bı kadın olsaaydı
8 ay sonra kocasının en yakın arkadası ıle evlenıyorum deseydı
ne ıolurdu
ben de cok merak edıyorum dogrusu

Adsız dedi ki...

o zaman vay o kadının haline. ama babalık sonradan edinilir. her kadın doğuştan annedir.kadınlar ve erkeklerin her olaya bakışı aynı değildir.bi erkek 2.kez evlenirken hem kendini hem çocuğunu düşünür ama bir kadın 2. kez evlenirken her şeyden önce çocuğuna iyi bir baba olup olmadığına bakar. tabiki böyle bi durumda kadın da eski eşinin en yakın arkadaşıyla evlenebilir ama başka faktörler de vardır. örneğin kadının ekonomik özgürlüğü yoktur evlenmek zorunda kalabilir.

öykü dedi ki...

işte toplumun bu tutumu
bu ne yaman celıskı dedırtıyor ınsana...

Üfürükten Prenses dedi ki...

Aşk evliliği değilmiş demek ki eşiyle yaşadığı..
Evlenmek için evlenmiş,çocuk yapmak için çocuk yapmış vs vs.. Bazı erkekler hayatlarında ki kadına anne,hizmetçi ve ev ortağı olarak bakıyor..

Eee ev ortağın giderse ne yaparsın mecbur yenisini alırsın !

Üzgünüm ama mantıkları bu..
kimse çocuklar için evlendi gibi gayet komik bir bahaneyi sunmasın bence bu bahane erkeğin açlığını kapatan kötü bir bahane çünkü..

Benim midem kaldırmazdı eşimin bedeni toprak olmadan başka bir adamın karısı olmak,ama erkekler midesiz..

Adsız dedi ki...

toplumun tutumuna kadar girersek işin içinden çıkamayız . sosyolog olup incelemek gerekir. heer konuda çifte standart vardır. sizin örneğinizde adama hak veren de oldu vermeyen de oldu. aynı şeyi kadın yapsa ona da hak veren de olur hak vermeyen de. şöyle yaparsam o ne der bu ne der diye düşünüp yaşanmamalı.

öykü dedi ki...

Prenses
ıste bende buna takılıyorum.. yanı duyguılar nereye gıdyor hemen boyle 8 ayda baskaa bı kadınla olabılcek dıye...cocuklar ıcın oldugunu bende sanmıyrum ıstese aıle de yardımcı olur durumu da var bırsını de tutardı..

öykü dedi ki...

desperatelyınlove bu konu gercekten gorecelı ınsanlar ama bence en guzel bunu anlama seklı empatı kurmaktan gecer empatı kuruldugunda ne yaparım dıye
en dogru yanıtlar cıkacaktır..
ama farklı sesler farklı dusunceler elbette dogaldır.

Adsız dedi ki...

kimin neyi neden yaptığı kendisini ilgilendirir. belki gerçekten öyle belki de bahane. önemli olan sonrası. ama çocukları için evlendi demek de çok ucuz bir bahane değil bence. her erkek aynı değil.erkekler şöyledir demek çok yanlış.

öykü dedi ki...

Yok zaten en basta ben
ne kadın ne erkek ıcın
genellemelerı kabuıl eedemem
cok yanlıs bı durum ıolur

guguk kuşu dedi ki...

öykücüm, 8 ay 1 yıl ne farkederki, 1 yıl sonrada evlense içimiz burkulacaktıki. ya da 3 yıl sonra. Bi de adam kendini helak etse, ağlasa, perişan olsa, kimseleri istemese, ömrünü yapayalnız, el ele gezenlere bakarak geçirse afferinmi diycez. En güzeli yola bi yerden devam etmek aslında, ben eski karısını hala sevdiğine inanıyorum, sevgi geneldir. Yeniden birini sevebilmesini onun yüreğinin sevgi dolu olması ile ilişkilendirelim bence ve adama mutluluklar dileyelim burdan beraberce.

guguk kuşu dedi ki...

bi de düşünelim, çocuğu ölen insanlar yeniden çocuk sahibi olmuyorlarmı?

öykü dedi ki...

Guguk kusum ınan bana
ben kımsenın devamlı mutsuz kendısını helak eden aglayan sureklı yas tutan bı halde ılmasını ıstemem dayanamam da zaten
bwen kımseye kıyamam o ayrı
ama duygualım belkı de o yuzden o 8 ayı az goruyorum hanı cok sevıyorsam bı erkegı onunla evlıysem 8 ay sonra evıme esım olarak bı baska erkek gırsın ıstemem dıye dusun uyorum bu dusunceden kaynaklı tavrım yoksaa zaman gecmıs yapamıyor yalnız
tabı evlenıcektır sureklı yas olmaz ben de karsıyım

öykü dedi ki...

Elbette hem evlenecekler
hem de cocuk sahıbı olacaklar
bu dogaldır..
olması gerekır..
ama usttekı yorumda acıkladıgım gıbı bıraz zaman...

Üfürükten Prenses dedi ki...

"erkektir yalnız kalmaz"

bu cümle,cinsellik,hizmetçilik,kadınsızlığa dayanamama,bakıcılık vs bir sürü şey içerir..

ve işte bu yüzden bir erkek 8 ay önce koynuna alıp kokusunu duyarak uyuduğu iki çocuğunun annesini unutur onun iş arkadaşıyla evlenebilir..

bunu savunacak hiçbir mantık göremiyorum..

insan bir ilişki yaşıyor yenisine başlarken bile aylar yıllar alıyor..
bu nasıl midedir?

öykü dedi ki...

ben konu dısında da bısey sıoylıycem..
bu hem kızlar hem erkekler ıcın
hanı cok asık olduklarını soyleı-yıp
askından ölen kısıler vardır
derler kı
aşkımm bıtanem herseyım hayatımın anlamı vs vs vs..
sonra bısey olur
ayrılırlar
bı ay sonra dıgerıne de askımmm bıtanem herseyım ıle baslayan cumleler kurarlar ıste bence bunu yapan her erkek ve kız potansıyel olarak aynı bu adam gıbı olabılır dıyorum:)

Üfürükten Prenses dedi ki...

haklısın öykücüm..
kızlar için de geçerli bu tamamen ahlaki ve duygusal bir değer,her bireyde olmayabiliyor..

fakat,erkeklerin büyük bir kısmı,niyeyse daha unutkan galiba,çabuk ve acısız atlatıyorlar bu süreci..

ölüm 8 ayda kabullenebilecek birşey değil,hele ki paylaşımlar varsa..

gerçi onunla evlenen kadına da,ne desem bilemedim şimdi,çok çirkin ifadeler geldi aklıma..

ıvır zıvır dedi ki...

bi erkek olarak....
hayvanları ele alalım mesela...:) hatta onlardan önce şöyle diyelim her insanın dayanma ,katlanam, değer verme ölçütleri farklıdır... yani biri eşi ölünce 8 ay sonra evlenir bir diğeri 8 yıl geçer ..evlenemez/evlenmez....
mesela hayvanlarda örneğin bazı kuş türleri tek eşlidir... kuşun eşi ölürse diğer kuş asla bir yeni eş edinmez... yada bazı türler var dahada acı... eşi ölünce başından hiç ayrılmaz ve oda ölene kadar öylece bekler miş...
bazı türler var afedersiniz tavşanlar gibi kimle denk gelirse :)... kimi türler yarı sadık ...kimiside başka başka...
insanlar içinde bakarsak böyledir...ama varsayıyorum ben lisede 2 yıl sevdiğim...ardından iki yıl daha sevdiğim bir kızı..yada bir kız için erkeği düşüne düşüne ölmesi mi gerekir... bazı şeyler olmamıştır... olmayacaktır... insan bunu bir iz gibi durmadan düşünmemelidir... zira buda başka sorunlar doğurur... bu X kişisinin tam zıttını düşünün ...hep duyuyoruz mesela takıntılı tipler sevgililerini öldürüyor ... işte böleleride var .... yada sevgilisi öldü diye intihar eden adamda var ... ozaman biz dönüp
-- aaa bak adam seviyomuuş hakkat oda kendini öldürdü maşallah mı diyelim...
burda adamı savunuyorum cümleleri çıkmaya başladı klavyemden ama ... ben sadece kabul değerlerin insanlar tarafından farklı olduğunu söylemek istiyorum ... aynı o hayvanlar gibi (afedersiniz)... kimi eşinin başında ölen .... kimisininde kaç farklı dişi ile çiftlerştiği durumdur bu... hepsi vardır ... hepsi olabilir... ben bu olaya ortak bir doğru yoktur gözüyle bakıyorum....
yani bi soru sorsak desek ki ... insan eşini kaybettikden kaç yıl sonra evlene bilir...
a)1
b)2
c)3
d)4
e)5
..
..
.
l)15
m)hiçbiri...
...
bence her şıkka cevap gelecektir..
işte bu değer yargılarının farklı oluşudur..:)
saygılar

Primarima dedi ki...

hayat ne biçim,8 ay yaa ...
yazık.

Adsız dedi ki...

bende hayatımıızn içinden olan bu paylaşımda öykü'ye katılıyorum.8 ay gibi çok kısa bir zamanda evlenme kararı çok ani işte biiz bazı konularda erkelerden daha üstün yapan bir özellik biz eşimizde ölse ayrılsakta hemen evlilik düşünmüyoruz.Hislerimiz daha duygusal bu anlamda farklı hisleri katıyoruz olaya maneviyat daha agır basıyor.aşkımız,emegimiz.mucadelemiz yön veriyor bu anlamdaki yaşayışımıza bence buradaki adamın evlilik düşüncesi farklı o zaten evlenecegi bayanı keşfetmek için pek zaman harcamamış zaten tanıyormuş.duurmlarıda ne bilmiyoruz.İkiisde birbirine sıgınmışta olabilir

Biraz dedi ki...

once 72 yorum sayisina dikkat cekmek istiyorum...bravo yani!

bu evlenen abinin olen karisiyla evlilikleri nasildi peki...belki de cok fena bir evliligi vardi ve 8 ay icinde yenisine baslamak icin icinde tereduutu yoktu...insanlarin ic dunyasini ve evliliklerinin nasil oldugunu disaridan ne kadar bilebiliriz ki?

ama 8 ay icinde evlendigine gore tahminen cok kotu bir evliligi oldugunu dusunuyorum ki hemen evlenebiliyor? bir de oncesinde de bir sureci de vardir...demek ki karisinin olumunden 8 ay sonra diil cok daha kisa bir zaman icinde aramaya baslamis bu abi...belki de zaten vardi hayatinda bu kadin (ben de cok fena senaryo yazdim simdi)

öykü dedi ki...

Prenses
aynı duygular ıcındeyım..
Dıyorum ya bana ne oluyorsa
Adama küstüm:)

öykü dedi ki...

Sevgılı Ivır
Elbette evlenebılır dıyo ınsan
yanı evlenmesın dıyen yok
yalnız yasayamadı evlensın dıyelım
ama surenın kısalıgı ınsanda ınfıal uyandıryor
Bu kadar cabuk olabılır mı dıye:(

öykü dedi ki...

Evet Prima hayat :(

öykü dedi ki...

Duygu ıstatıstıklere bakınca
eşnın arkasından evlenen erkek sayısının daha cok oldugu gorunuor
toplum buna dıyor kı
erkek kendı ısını goremezde ondan evlenıyor hos gormek lazım
kadın kendını ıdaer edebılıyor dıye
dogrusu bu mu acaba??
kadın daha duygusal ve öldukten sonra bıle hala esıne baglı olamaz mı?
ölen esının yzugunu kendısı de ölene kadar cıkarmayanlara ne demeli..

öykü dedi ki...

BİRAZ
olayın hıc konusmadıgımız bı yönunuı yakalamıssın
evet kotu bı evlılık te olabılır bu ıcyuzunu bılemıyrouz
ama akla su takılıyor dıyelım kotu
cok olumsuz seylerden cıkan bı ınsaan 8 ayda yenısıne bu kadar cabuk karar verebılır mı
bı de
kadın kötuydu adam bıkmıstı onun ıcn umursamadı bıle dıyelım tamam
ama bu baba cocuklarını hıc dusunmuyor mu
ama senaryoların dogru olabılır katılıyorum.

alis dedi ki...

Bu adamın durumunu bilemem, onun için söylemiyorum. Ama...

Donlarını, bulaşığını yıkasın, çocuklarına baksın, yemek yapsın diye evlenen adamlar ne rahat. Oh, hem bedava hizmetçi, hem de hizmet gece yatakta da devam ediyor. Kadın onun hayatındaki bir piyon. Kendi işini kendi göremeyen, duygusal derinlikten yoksun bu aciz erkekler bence erkeklerin yüz karası..

İşte onun için en başta evlenirken evleneceğin adamı iyi incelemek lazım. Kendini doyuramayan, hep birilerinin lokmalarını kendi için hazırlamasını bekleyen adam seni mi seviyor, sunacağın hizmetleri mi diye.

Bu adamın "zorunluluktan" evlendiğini söyleyenler bir başlarını kaldırıp baksın, kocaları olmaksızın hem çocuklarını yetiştiren, hem çalışan, hem evine bakan kadın dolu etraf.

öykü dedi ki...

Sevgılı alis
sosyolojı de der kı
bı ınsanın hayatındakı en buyuk travma kayıp eş ölumudur
nedenı de şöyle acıklar
bırlıkte en cok zaman gecırdıgınız sevmesenız bıle alıstıgınız ınsandır eşiniz ve alıskanlıkar da ınsanın hayatında cok cıddı bı yer kaplar..
yanı neresınden bakarsaak bakalım bu kadar erken yerıne bırını koyma eylemı ınsaana tuhaf gelıyor..Ve sunu soyleyeyım
sozlerınde yerden goge haklısın.

Ful yaprakları dedi ki...

yorum sayısını görünce çok şaşırdım:)
tam 84 yorum var...
bir erkek eşini kaybetmesini ardından 8 ay sonra neden evlenir?
Hiç bilemeyeceğimiz sebepler olabilir, belki karısının vasiyeti bile olabilir.ne alaka diyeceksiniz ama ben eşşimi çok seviyorsam ve öleceğimi bilsem benden sonra devam etmesini, hayatında hep mutlu olmasını isterim.Tabi bu benim görüşüm.Evliyken eşini aldatmak apayrı rezillikte bir olay ya da boşandıktan sonra 1 ay içinde başkasıyla evlenmek..ama kaybetmenin ardandan belki de hayat o adamın tüm yasına ve umutsuzluğuna bir kapı açmış olabilir diye düşünüyorum Öykü'cüm...Tamam 8 ay erken belki de ama hayatta öyle şeyler yaşadım ki olayları tek taraflı değerlendirmenin yanlış olabileceğini düşünüyorum bazen,
sevgiler,

babegazelle dedi ki...

ya erkek yapar aşkından meşkinden cinsellikten olmasa bile bakılma ihtiyacından yapar elinin altındaki de en ii adaydır her zmn peki burdaki kadına ne demeli sen tut arkadaşının kocasıyla

Adsız dedi ki...

Bu benim için kesinlikle geçerli değil ((((((:

öykü dedi ki...

Sevgılı ful ben hıc bı kadının yıne de bu kadar kısa bı sure ıcınde esine evlen vazıyetı bırakacagına ınanmıyorum..dese bıle epeyce bı sure sonrası olabılmelı bu

öykü dedi ki...

babegazelle zaten o kadına da soylenecek cok sey var ama demesek mı:) demesek daha dogru evet.

öykü dedi ki...

Yıgıtcım ablacım senden emınım elbettekı gecerlı degıl canımsın.

Adsız dedi ki...

eşine evlen vasiyeti vermesi yeterli bence. şu kadar gün yas tut sonra evlen demez.

öykü dedi ki...

desperatelyinlove
sonucta herkes yaptıkları ıle kendını baglar..
bu konuda da oyle.

Adsız dedi ki...

her yorumumdan sonra buna benzer bi yorum yaptın. yoruma kapatalım o zaman bu konuyu.

öykü dedi ki...

sevgılı desperately
aynı yorumu yaptım dogrudur cunku kendı dusuncemı yazımda da yorumlarımda da belırtmıstım yıne aynı dusuncenın arkasında duruyorum
yoruma neden kapatalım kı..ısteyen herkes dusuncesını yazmalı ben gıbı, sız gıbı dıgerlerı gıbı.. hepımızın kendımıze gore dusuncelerımız var..ben benımkının dogru olduguınu da ıddıa etmıyorum bu sadece benım dusuncemdır dıyorum..Ve her tur dusunceye de sonsuz saygım var

Zeugma dedi ki...

Çocukları zorlanmasın diye baldızıyla evlenen çok kişi gördüm ben İç Anadolu'da..
Buna ne dersin Öykücüğüm? :(

öykü dedi ki...

Zeugmacım:(
herkse tarafından uzucu derım
gercekten uzucu:(