15 Mart 2009 Pazar

Piere Loti (Gezılmelı Görülmeli 2 )


Eyüp sırtındaki Pierre Loti Kahvesi, bütün Haliç’in tepeden görülebildiği, doğal ve sakin bir mekan.Ünlü Fransız romancı Pierre Loti, 1850-1923 yılları arasında yaşadı.İstanbul’u da ziyaret eden Loti, bu şehirden ve Osmanlı kültüründen çok etkilendi ve daha sonra defalarca buraya gelerek uzun süre burada yaşadı. İstanbul’a ikinci gelişinde (1879) o zamanın Osmanlı Dönemi Türkiyesi’ni anlattığı “Aziyadé” adlı romanına adını veren kadınla tanıştı. Loti, bu romanla birçok eleştirmenden olumlu not aldı ve geniş bir kitle tarafından tanınmış oldu. Daha sonra roman yazmaya devam etti Eyüp’ten Eminönü’ne kadar tüm Haliç’in tepeden görülebildiği Pierre Loti Kahvesi, yerli ve yabancı turistlerin oldukça ilgi gösterdiği bir yer. Osmanlı kültürüne ve yaşayış biçimine hayranlık duyan yazar Pierre Loti, İstanbul’da bulunduğu dönemlerde bu kahveye sürekli gelirdi. Özellikle nargileye meraklı olan Loti, burada saatlerce oturur, insanlarla sohbet ederdi.Gunumuzde de hala eskı havasını koruyan gercekten cok guzel bı manzaraya sahıp olan Loti Kahvesı İstanbul da gezılmesı gorulmesı gereken yerelrden bır tanesıdır..BU LİNKTEN PİERE LOTİ den HALİÇ e bakısı görebılırsınız. Guzel bı cayı yudumlarken eşsız bı manzara eşlıgınde gıdenlere keyıflı bı gun dılıyorum.
Sevgılerımle.
Katibim - Going to...

15 yorum:

Biraz dedi ki...

:( yaz zamani ziyarete gelince gittiydim ve ne yazik ki hayal kirikligi oldu manzara ve elbette buna karsilik yapilacak bir sey de yoktu...
Bence Pierre Loti bugun tekrar gelebilse o zamanki manzaranin buna donustugunu gormesinden olacak gelmezdi bir daha. Onun zamaninda guzelmis, simd degil diye dusunuyorum.:(

Hayalbemol dedi ki...

Güzel olmuş. Bu konuda ben de Pierre Loti yazımla
birşeyler karalamıştım. Zamanında Hürriyet'in internet sayfası Agora'da yazmıştım. Oradaki yazı wikipedia da referans olarak gösterilmişti. Reklam gibi oldu ama yazının devamı niteliğinde, idare et sevgili öykü :)

Adsız dedi ki...

belli bir süre burada yaşayıpta bu kültürden etkilenmemek imkansız.. gerçi bize has değil ama tabii ki bizim de payımız var.. medeniyetimize, kültürümüze hayran olmayan hiç bilmiyor demek bence..
bilenler çok farklı bir kültürden gelmiş olsalar da seviyorlar zaten..

Üfürükten Prenses dedi ki...

kesinlikle güzel bir tavsiye..
benim de bir tavsiyem olacak oraya gittiğinizde civcivli bir otel ve ona nazaran daha az profesyonel bir kahvehane tarzında bir yer var orada..

bence kahvehane tarzında olan yere gidin,o atmosfer mekanı daha iyi anlamanızı sağlıyor..

üzülerek belirteyim ki ne zaman gitsem az sayıda türk çok sayıda turist oluyor..

turistlerin olması elbette sevindirici ama halkımız pek itibar etmiyor galiba..

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

adını duydum,resimlerini gördüm ama hiç gitmek kısmet olmadı...

öykü dedi ki...

BİRAZ
oncelıkle sunu soylemem lazım..Isletme acısından bılemıyorum haklı olabılrısın bı hayal kırıklıgı yasatıyor olabılır..
Yazın da ne kadar temızlenırse temızlensın bı koku da var o da dogru
ama yıne dee guzel bı manzara:) dıye dusunuyıorum..
Bı de hıcbısey orıjnal halındekı ya da eskı halındekı gıbı kalamıyor
belkı de haklısın
piere lotı de aaa bu da ne nolmus buraya:)) dıyebılır.. bılınmez.

öykü dedi ki...

HayalBemol tam tersıne ıyı kı ekledın yazı zengınlestı cok sevındım bende sımdı ıncelıycem yazını .

bu arada
burda kullandıgım resım
gercekten cok ozel bı kare
bunu da belırtmek ıstedım.
sevgılerımle:))

öykü dedi ki...

Verago
Bızım cıddı anlamda cok zengın ve ozel bı kulturumuz var
ne kadar gurur duysak az..
Her acıdan cok renklı ve cok eskııı bı tarıhe sahıbız
sanslı bı mılletız bencede:)

öykü dedi ki...

Prensescım
bu bahsettıgın yerı bılmıyordum
bı dahakı gıdısımde kesınlıkle ugraycagım
cok tskler hem kendım
hem de okuyan herkesın adına :)
sevgıler.

öykü dedi ki...

Icımden Geldıgı gıbı

Mutlaka gıtmelısın bence
ınan gormeye deeger sonucta Istanbul a aıt tarıhı guzel bı kosemız
bı kez de olsun gorulmelı dıyorum.

Kunegond dedi ki...

Utanarak ekliyorum ama, doğma büyüme İstanbul'luyum ve Pierre Loti'ye ilk kez Eylüll 2008'de gitttim ve vuruldum. Hatta bol, bol manzara resimlerini çekip bir de gidiş yolculuğu üzerine yazı yazmayı düşünmüştüm. Tembellik işte. Bu arada Eylül 08'de havanın sıcak olmasına rağmen hiç koku yoktu. Kalabalık bir grup, çok güzel bir gün geçirmiştik.
Öykü, bana bu güzel günü hatırlattığın için teşekkür ederim.

öykü dedi ki...

Ben tsk ederım:)) Bu guzel anını bızımle paylastıgın ıcın Sevgılı Kunegond.

Primarima dedi ki...

Nisan ayını bekliyorum gidip keyif edeceğim.

Adsız dedi ki...

Biz okul yıullarındayken çok giderdik bir ara artık eskisi gibi değil diye duyarken şimdilerde eskisi gibi çok güzel olduğunu duyuyorum,gidilmeli gerçektende.

öykü dedi ki...

sevgılı gunes
kesınlıkle gıdılmelı dıyorum bende:)