23 Mart 2009 Pazartesi

Keşke çocuk kalabilseydik

Hangimiz özenmedık annelerımızın yuksek ökcelı ayakkabılarına..O mınıcık ayaklarımıza gecırdıgımız her fırsatta , evın ıcınde tıkır tıkır yürürken daha dogrusu yürümeye calısırken annemıze yakalanma korkumuz..
Ben de çok yaptım bunu .
-Kızım yapmasan şunu ya bak ayakkabının belini kırıcaksın.
derdı annem
Gulerdım kıs kıs
-Ah şu annem de ya
ayakkabı ınsan mı beli olsun :)
Giymeyeyım dıye yapıyor derdım..Yalnız yuruken ıkıde bırde bükülürdü cılız bacaklarım..Sasırırdım annemın bu ayakkabıları gıydıgınde bı balerın edasında duzgun yuruyusune..Benım ıcın dupeduz olmaycak bıseydı bu..Ama içim gıderdı..Kadıncagız ayakkabılarını benden saklar olmustu:)Bır keresınde kötu dustum.. Ve bı daha ayakkabıları gıymekte hayal oldu:)

Bi de garip huyum vardı.. Cocuk vucudu esnek oluyor..Acaıp çırpı bı kızdım:) kürdan gıbı ..Kapılara tırmanırdım.. boyle en asagıdan baslar aynı şu gorulen sekılde yukarı dogru yururdum .
Bence örumcek adam fıkrı benden dogdu:))
Cocukluk donemlerım duz duvara tırmanan cınsınden boylesı yaramazlıklarla doluyordu..Evın ıcınde duramazdm .Durdugumda durum buydu..Annem
Öykü dur
Öykü yapma larla gecırdı bı donemı:))
Sonra ne olduysa oldu..5 yasından sonra cıddı anlamda uslu bı kız oldum.Resme merak saldım..Hanı bu merakım sonucu sanmayın kı cok guzel seyler cıksın ortaya..Iyı resım yapamıyordum belkı ama odamda saatlerce benı oyalayan bıseydı resım..Evın tum duvarları çöp adam çöp kadın kusa benzemeyen kus .Kedıye benzmeyen kedılerle doldu:)
Bı de aılelerın hepsı gıbı bızımkıler de bak teyzesı ne yaptı bızım öyku
seklınde herkese gosterırlerdı.Bır de unutamadıgım bı anım var aklıma gelmısken onu da anlatayım:)
Cok kucugum sanırım 4 olabılır yaşım.Annemle babam 10 gunlugune bı yere gıdıcekler.Bızım eve teyzem gelıyor benımle kalacak..Bana da anlatıyrolar
Oykucum bız gıdıcez donuste sana cok guzel seyler getırıcez.Sakın teyzenı üzme .
Ben onlardan ayrılıcam dıye cok mahsunum.Hıc sesımı cıkarmıyorum.Duygusal bı cocuktum..Oldukca huzunle duruyorum odamda..Bı ara babam gelıyor odama .Elınde bı takvım benzerı kagıt var.. Bana dıyor kı
Oykum bak
Bu bı takvım ustunde 10 tane kagıt var her bı kagıdın ustunde rakamlar var..Sen sımdı yarından ıtıbaren her gun bı tane kagıt koparcaksın bu takvımden ve bıttıgınde kagıtlar...Bız gelmıs olacagız..ve sana cok guzel seyler getırecegız..
Ertesı gun uyanıyorum.Babamla annem yok..Oyle uzuluyorum kı..canım bısey yapmak ıstemıyor..Teyzem benı oyalamak ıcın en guzel cızgı fılmler ,oyunlar bı suru sey ....ugrasıyor .... Cocuk hali dalıyorum. Sonra aklıma gelıyor odama koşuyorum 1 sayfa koparıyorum babamın takvımınden..
Ertesı gun bı sayfa daha
ucuncu gun bı sayfa daha.. Ucuncu gunun aksamı aglamaya baslıyorum
Ne olursun teyze gelsnler onlar dıye.. Teyzem de uzuluyor gelecekler kızım bak cok az kaldı..
Brden odama kosuyorum teyzem de pesımden..
Odamda duran takvımın tum yapraklarını koparıyorum teyzemın saskın bakısları altında..
Bıttı ıste.. hepsı bıttı artık gelebılırler dıye sevınerek kapıya kosuyorum
Teyzeeee kapıyı aççç gelıcekler bıttı takvım !!!!!
Ferhat Göçer - 10....

30 yorum:

khaos dedi ki...

Her gün daha da büyüyorum..
Her gün daha da nefret ediyorum büyümekten..
Keşke kalabilsek..
Dediğin gibi..
Çocuk olarak..

öykü dedi ki...

Dımı ?
dunyaya o kadar guzel bı gozle bakıyorsun kı cocukken
hersey cok guzel
ınsanlar ,doga ,hayat hersey
keske oyle kalabılseydk Dıgıtal..

Adsız dedi ki...

bugünlerde hep çocukluğumuzu hatırlatıyorsun, hepimiz özlüyoruz sanırım o günleri..
çocukluğun masumiyetini, saflığını daha birçok şey..
çocukların kapı aralarına tırmanma davranışları sanırım dünya çapında yaygın :) ben de tırmanırdım.. duvarlara bişeyler çizmek de öyle..
o günler çok geride kaldı, o zamanlar başka bir ben vardı..

öykü dedi ki...

Bu ara evet cocukluga dönusu cok fazla yasıyorum
Icınde bulundugum su andan kacıs mı acaba dıye dusunmuyor da degılım Verago:)

Adsız dedi ki...

bilmem olabilir de ama illa bi kaçış durumu olması gerekmiyor o zamanları hatırlamak için.. sen duyarlı birisin, çocukken de öyleymişsin.. ve doğalsın..
bence çok güzel bunları hatırlaman..
nedeni ne olursa olsun..

öykü dedi ki...

Hem paylasmak hem yenıden yasamak dıelım o zaman:)

khaos dedi ki...

Ayrıca..
Bilmem ilgileniyormusun bu "mim" lerle ama mimledim ben seni.

:)

öykü dedi ki...

Hemen bakıyorum:)

ella dedi ki...

keşke diyorum bende, ne kadar saf ve olduğu gibi görüyorduk çocukken hayatı, yorum katmadan, yorumsuz ve mutlu :)

öykü dedi ki...

hatrlamak bıle guzel bazen owl :)
yenıden yasamıs gıbı hıssetırıyor.

kardelen dedi ki...

Evet sevgili öykücüm ah o çucukluk günleri yokmu arada bir gidebilsek o eski herşeyden bihaber günlere çocuksu gülüşlerimiz olsa içimizden geldiği gibi koşsak oynasak ne güzel olurdu. Yaşlanmışız artık hani derler yaa geçmiş bizden artık bende öyle maalesef.
Büyüdük, zamanın bize neler getireceğini bilmeden.
Şimdi böyle anar olduk o eski günleri, gözlerimiz çok uzaklara dalarken.
Buda bende sana küçük bir armağan sevgilerimle öykücüm...

öykü dedi ki...

Elıfcım
guzel satırlarınla renk kattın
cok tsk edrım.

tutsak dedi ki...

Bir önerim olabilir mi ? Birgün çıkın dışarıya büyük olduğunuzu bir kenara bırakıp gidip bir oyun parkında kimseye aldırmadan salıncağa binin kaydıraktan kayın oradaki çocuklarla çocuk olup elim sende oynayın inanın büyük zevk alacaksınız :)
Sevgiler

Hayalbemol dedi ki...

Öykücüm, çocuksu iyimserliğine haran kaldım :)
Ben de kapılara tırmanır, hatta o incecik tahtaya asılıp barfiks çekerdim.
Bir keresinde kırmıştım menteşeyi :)
Çocukluktaki hiperaktiflik, içine sığmayan düşüncelerin göstergesidir. Zekiymişsin yani :)

Unknown dedi ki...

Merhaba,

bende 2 yıl öncesine kadar çocukluğumu özlerdim hep.iki yıl önce anne oldum.şimdilerde oğlum 2 yaşında onunla beraber tekrar çocukluğumu yaşayabiliyorum.onun penceresinden dünyaya bakmak o kadar güzel ki:=) sabahtan akşama kadar oyunlar oynamak harika bir duygu...
ben çok yaramaz ve lider ruhlu bir çocuktum.oğlum sakin ama bazen düz duvara tırmanıyor.normalde kızmak gerekiyor belki ama ben hep gülümsemeyle karşılıyorum onu çünkü çok çabuk büyüyecek onun için çocukluğunu en iyi şekilde özgürce yaşaması taraftarıyım.oğlum dünyaya geldikten sonra daha da pozitif oldum.

yazınız çok güzeldi teşekkürler bizi eski günlerimize götürdüğünüz için...

öykü dedi ki...

Tutsak cok dogru bı onerydı bu..
Inanın ben yapıyorum arada:)) Herkes yapmalı haklsınız
sevgıler:)

öykü dedi ki...

Hayalbemol
Aynı seylerı yasıyorduk demek kı.
Bı donem cok hareketlıydım..
Bı donem cok uslandım..
Buyudum dıye dusunuyrdum sanırım:)

öykü dedi ki...

Anne tuba
sızı kutlarım
cok tatlı bı anne oldugunuzu hıssedebılıyorum oglunuz da cok sanslı.
Yazıyı begendıgınız ıcın okudugunuz ıcın ben tsk ederım
sevgılerımle:)

Ayca Karaoglan dedi ki...

bir süre nadasa bıraktığum çocukluğumu cipsi'nin gelmesi bozdu:)

çok yaramaz olduğumu hatırlıyorum. laf dinlemezdim. usluydum ama evde sadece annem varken kadını delirtirdim :))

odamın kapısından çıktığımda, hemen tepemde bir barfiksimiz vardı-hala duruyor- bütün gücümle barfikse zıplamaya çalışırdım :)) sonraki zamanlarda barfikse zıplayıp, üzerinde geri dönüyordum :)))

şu kapılara yalınayak tırmanma işini ben de yapardım, hatta geçen yıl en küçük kuzenimle denedim ama tabii bacak boyu sığmıyor artık :)))

bizim gibiler her ne kadar dışarıdan "aman çok ciddi, üzerine ağırlık çökmüş" gibi görünsek de, içimiz hala çocuk...

içindeki çocuğu kaybetme :)

Adsız dedi ki...

:)

öykü dedi ki...

Sevgılı Ayca
Dunyayı renklendıren sey aslında ıcımızdekı cocuk
evet bence de kaybetmemelıyız:)

öykü dedi ki...

Kumsal :)

Adsız dedi ki...

Öykü ben oşarkıyı dinleyemedim sesi çıkmıyo
ince saz varya çok merak ettim şarkıyı:(:(:(
şuandada F.Göçeri dinliyorum senden

öykü dedi ki...

KUmsal
Ince sazdan degıl ama
aynı sarkının baska bı versıyonunu hemen onun yanın a ekledım gıtar calan adam fıguru ıle onu tıkla.. ordan dınleyebılırsın

Primarima dedi ki...

O kapı pervazına tırmanda bendede vardı:)
çok zevklıydı...

Zeugma dedi ki...

Ah yavruuumm. Canım benim :))
Bulduğun çözüme bak..

Ne kadar içine oturmuş, ne güzel çözüm üretmişsin o minicik halinle ..
Gözümün önüne geldi o halin. tutup havalara kaldıracaksın, öpücüklere boğacaksın, bağrına sımsıkı bastıracaksın hemen..

öykü dedi ki...

Hepsını koparıp heyecanla nkapıya kosususumu hıc untamıyorum
demek ne kadar cok ıcıme yer etmıs:)

Adsız dedi ki...

Ne güzel bir anı ve hala taptaze ve canlı ..Bence böyle anılar anı olmaktan çıkıyor sanki tekrar tekrar yaşanıyor ve hala capcanlı..Benimde vardır böyle anılarım :)

Ama senin bu anın gerçekten çok değerli.Ayrıca o kadar güzel anlatmışsın ki sanki kendi gözlerimle görmüş kadar oldum .:)

Sevgilerimle öykü..

öykü dedi ki...

Çok ozlemıstm
Gelsınler ıstedım..
Ve o kadar ıcıme ıslemıs kı
hıc unutamadım
:) benden de kocaman sevgıler Leon:))

Hayalbemol dedi ki...

Seni mimlenmiş bulundum, konuya gelmek için Tıkla