13 Mart 2009 Cuma

Medusa

>

Medusa, yaşamına çok güzel bir genç kız olarak başlamıştır. O kadar güzeldir ki tanrıçaların kıskançlığını üzerinde toplamış, tanrıları da peşinde koşturmuştur. Tanrıça Athena ( Zeus’un en çok sevdiği kızı) onu çok kıskanmaktadır özellikle. Denizlerin tanrısı Poseidon ise Medusa’ya hayrandır. Başı öylesine dönmüştür ki bir gün Athena’nın tapınağında Medusa’ya zorla sahip olur.
Bu durumu kendisi için aşağılayıcı bulan Athena, Medusa’yı gorgon yaparak cezalandırır. Çok çirkinleşmiş, saçları yılana dönüşmüştür, yüzüne bakanlar taş kesilmektedir. Medusa insan olduğu için ölümlüdür. Gorgon yapma cezasını az bulur Athena ve Perseus’la iş birliği yaparak Medusa’nın başını kestirir. Başı kesildiği anda Medusa’nın Poseidon’dan olma çocukları Pegasus ve Chrysar gövdesinden dışarı fırlarlar. Medusa’dan sıçrayan kan damlaları Libya çöllerine düşer ve birer yılana dönüşürler.
Böyle bir efsanedır medusanın öyküsü...
Su anda Sultanahmet te yerebatan sarayında bulunmaktadır..Yazın ıkı kez gıdıp zıyaret ettıgım bı ortam. Yazın olanca sıcagına karsın kapısından gırer gırmez bır buzhane nıtelıgınde sızı oldukca rahatlatır.Özel ısıklandırmaları ıle icerı gırer gırmez sızı etkıleyen bı atmosferı vardır..Bence Istanbul da yasayanlar ya da ıstanbul a gezmeye gelen herkesın mutlaka gıtmesı gormesı gereken bı yerdır..Hos bı de cafeye sahıptır..Ozellıkle yazın gıttıysenız.. buzz gıbı bır ortamda olmanın luksunu sıze yasatacak bu ortamı zıyaret etmekten kacınmayın.Burada medusa yı ters goreceksınız..Bır rıvayete göre ters konulma nedenı..Bakanları taş yapmasıdır.
Falta tu estrella ...

29 yorum:

kardelen dedi ki...

çok etkileyici bir efsaneymiş öykücüm. İstanbula gelmek kısmet olursa gezmek isteğim yerlerin başında geliyor Yere Batan Sarnıcı. İnsallah gezerim bende bir gün İstanbulu, sevgilerimle...

öykü dedi ki...

Canım benım ınsallah gelır gorursun..
gercketen gorulmeye deger yerelrden bı tanesı bu.

Adsız dedi ki...

orasının fotoğrafları bile etkileyici gerçekten, görmek isterdim..

öykü dedi ki...

Umarım gelır zıyaret edersın Verago gercekten cok etlıeyıcı bı atmosferı var.

Lucas Corso dedi ki...

Bu Yunan tanrılarının da ekstrem bir aşk hayatı var..İhanet,entrika, kıskançlık... ^^

khaos dedi ki...

Bütün efsanelere bayılırım.. Ne de güzelmiş..

Teşekkürler Öykü..

İyiki varsın..

öykü dedi ki...

hmmm
Trıvium
bu aslında medusa nın da efsanesıne hakım bı durum..

öykü dedi ki...

Ben tsk ederım
Sevgılı Dıgıtal kelebek :)

Ayca Karaoglan dedi ki...

saçlarım sebebiyle medusa derler çoğu zaman bana :D başlığı okuyunca hemen geldim. bir de ne göreyim, istanbul... rüyamda istanbul'u görürüm artık, iyi geceler öykü'cüm...

Adsız dedi ki...

bir kere gitme şansım olmuştu ama efsaneyi bilmiyordum, sayende öğrendim, teşekkürler.

öykü dedi ki...

Ayca sen ne kadar seker bı ınsansın canım benım:))


sevgılerımle.

öykü dedi ki...

tatlısukırosu
rıca ederım

ne kadar enteresaan bı ısım secmısısn kendıne:)
cok seker.

khaos dedi ki...

:) İzmirli bir deli bu oykücüm:)
Topraam:)

Ayrıca millet ne erken kalmış ya:))

öykü dedi ki...

Gunaydınnnnnnn Digital:))

Ben kosuya gıdıcem:)) onun ıcın erken uyanıyorum :)

khaos dedi ki...

Sanada Günaydın..:)

Ne güzel ya.. bende yürüyeceğim şimdi biraz.. Hava buz gibi, kahvemi içip çıkayım:))

Dikkat et yorma kendini:)

öykü dedi ki...

Burdada cok soguk ama 1.km den sonra hıc hıssetmıyorum:))
Sonrasında kahve nefıs oluyor
Tadını cıkaranlardanız bak sende oıylesın:))
heyyyyyyy uyuyanlar uyanın
cok sey kacırıyrosunuzzzz

Kunegond dedi ki...

Çocukluğumda içinde kayıklı gezilirdi, sular o kadar yüksekti. Dedemle giderdik...

öykü dedi ki...

Ne kadar sanslısın Kunegond
o tarıhlerınde ne yazık kı hıc gıtmemıstım.

Kunegond dedi ki...

Gitmemiş olmanız normal. Yakında tedavülden kalkacağım zaten de:)) gitmişliğim o yüzden.
Bu arada, Pamukkale'nin annemin gençlik zamanındaki halini göremediğime yanar dururum.

öykü dedi ki...

Aslında ne kadar cok sey var kacırdıgımız dımı kunegond..

khaos dedi ki...

Ah ben geldim.. Ne güzel bir gün.. Medusayı bile öpesim var bugün:))

öykü dedi ki...

Digital:))))
Hosgeldın
ama medusayı öpme tas olursun tas:))

Bı de epey gec kalmıssın ben ev ıme geldım kahvaltımı ettım..mısler gıbı bı hava var dısarda yıne cıkıcam:)
ve geldıgımde kahvaltı ederken bı yazı bıle yazdım:))

gun ıcınde yıne gorusuruz:))

khaos dedi ki...

Ahaha:)
Yaşlanmadık nede olsa, iyi mesafe yaptım bugün..

Burda da hava süper ya.. Çıktığımda yağmurlu idi ama sonra çok güzel:)

Bugün senide keyifli görmek daha bi güzel:)

öykü dedi ki...

Evettt:) kesınlıkle cok ıyıyım
Bırazdsan Istanbul benı beklıyor
dolascagım:))

Umarım sen de bu guzel enerjını gun boyu surdur
sevgıler

Adsız dedi ki...

Caravaggio'nun yaptığı medusa ...

meraklısına :)

öykü dedi ki...

Aman Tanrım :))))

öykü dedi ki...

Aman Tanrım :))))

Zeugma dedi ki...

Yerebatan Sarayını ziyaret etmiştik.Dediğin gibi buz gibi serindi.
ama böyle bir hikayesi olduğunu bilmiyordum Öykücüğüm.
Çok teşekkür ediyorum sana.
Sevgilerimle :)

öykü dedi ki...

Zeugma Canım:))
Sevındım..
Arada boyle kendımce cok sevdıgım Istanbul dan koselerı paylasıcam:)) Hem bılenler eklemeler yaparlar hem de bı kez daha zıhnımızde tazelerız bu guzelım yerlerı
sevgılerımle