31 Mart 2009 Salı

Yabancı

Geçmiş zamanlardan ,
Ürkek adımlara döndu..
Çocukluktan genclıge geçıs..
Hiç te annemın anlattıgı toz pembe renklerın cümbüşü degıldı dunya..
Benden buyuk erkekler abı ve amca degıldı ...
Butun kadınlarsa abla teyze..
Herkes benı sevemezdı zor da olsa ögrendım bunu, ben herkesı hala cok sevmeye devam ederken..
Bı seylerın arkasında baska seyler aramadım..Iyınıyetse gordugum ıyınıyettı..Neden arkasında baska bısey olsundu?
Oldugunu soyleyenlere de sasarak baktım..
Sonrası mı ?
Sonrasında kırıldım uzuldum canım yandı..
Gıderek buyudum..Buyudukce azaldım.Buyudukce pastel renklerım koyulastı..Koyulasmak zorunda kaldılar..Annemın anlattıgı gbı degıldı dunya..
Herkes abı degıldı..
Herkes abla ya da teyze...
Canını yakabılırlerdı..Acıtmaktan zevk alabılırlerdı..Herseyın arkasında bı cıkar olabılırdı.. Anlamaya calıstım..
Ilkokulda okumayı söktugumde kırmızı kurdelem olmustu...
Hayatı sökmek, anlamak farklı..
Sanırım kırmızı kurdele verselerdı hayattakı basarılar ıcın ınsanlara...
Hala beklıyor olurdum..
Çunku hala tanımıyorum dunyayı..
Hala yabancıyım.

16 yorum:

asia dedi ki...

daha da kötüye giden ,çocuk doğurmanın büyütmenin büyük bir risk olmaya başladığı bir dünya:S

öykü dedi ki...

Gıderek zorlastıgı kesın asıa

khaos dedi ki...

Ben şimdi zaman makinasını icad ediyorum..
Gideceğim buralardan..
Çok uzağa değil, biraz geçmişe..

öykü dedi ki...

Bu mumkunse bende gıdecegım kesın.

kardelen dedi ki...

Ah öykücüm emin ol ne kadar yaşarsak yaşayalım kırmızı kurdeleyi alamacağız. Dünyaya hep yabancı kalacağız galiba. Gün geçtikçe insanlar daha bir anlaşılmaz daha bir insanlaktın uzaklaşmış oluyorlar maalesef. Seninde dedğin gibi yaşamak giderek zorlaşıyor kendimize bile yabancı gibi olduk artık...

öykü dedi ki...

Eevet gderek daha da zorlasıyor hersey.

Adsız dedi ki...

iyiler her zaman yabancı kalır dünyaya..
kendi istekleri ve başarıları için başkalarını kullananlar, her yolu doğru görenler, oldukları gibi görünmeyenler.. işte onlar iyi tanıyor. maalesef çoğunluk da onlar..
öyle olmaktansa olduğun yerde kalmak ve dünyaya yabancılık hissetmek güzel olan..

öykü dedi ki...

soyledıklerınde haklısın Verago..

İDEA dedi ki...

Hayallah tamda günümdeydim ve seninle uğraşmaya gelmiştim ama neyse bir dahaki yazıya inşallah.

Ama yinede şunu söyliyim ben ÖYKÜ;
Çok deneyimli olmasamda bu konuda galiba iyiler birgün kazanıyorlar yaa.İnan bak bana.
Nasıl mı ? kendi gibi düşünen insanlar sarıyor bir anda etrafını.Şaşırıyorsun,inanamıyorsun.Evet onları bulana kadar biraz üzülüyorsun ama,en azından tecrübe edinmiş oluyorsun.
.Seninde kıymetini bilecek kişileri bulmam dileğiyle.

öykü dedi ki...

Nishant
your visits make me happy.Your learning Turkish will make me happy:)

öykü dedi ki...

İDEA :)

Iyıler kazanır dıyorsun
Ben de ınanıyorum
umarım boyle olur..

Unknown dedi ki...

asla da tanımak istemıyorum

öykü dedi ki...

Sanırım cogumuz yaralıyız bu konuda.. Özge sende oyle.

Leon dedi ki...

Bu kadar karamsar olmaya gerek yok.İçindeki hayat enerjisini dikkatli kullan ve sadece hak edenlere o ilgiyi göster o zaman daha iyi oluyor bence sevgili öykü..

rosa dedi ki...

herşeyin arkasında bir kötülük,çıkar araman gerektiğini söyleyenler aslında kötü olanlar..
keşke onların sayısı azalsa,bütün anneler senin annen gibi olsa,kimse birşeylerin arkasında kötülük olacağı önyargısı ile aramaya kalkmasa onları bakışlarda,düşüncelerde hatta varetmese birbirine karşı böyle gariplikleri..
senin gibi annen gibi insanların sayısı arttıkça sizler yeni insanlar verdikçe bizlere birşeyler daha güzel olacak sanırım..

ıvır zıvır dedi ki...

kurdele aldığım günü yazmıştım bloğuma ...güzel bir gündü...

lakin hayatta ödülü kırmızı kurdeleler olan somut eşikler yok... en azından ben öyle görüyorum...
örneğin ben öyle zekiyim ki (?!) en çözülmez mimari detayları masa başında belki 20 yıllık meseldaşımdan daha kolay çay içme rahatlığında çözüyorum.... ama eğitimine yeni başlamış bir öğrenciden çok zaman teknoloji düzeyinde daha acizim....
..
şimdi söyleyin bana hayatın kurdele takması mantıklı mı :S....?..
sizin yazdıklarınızla aynı doğrultuda ama ayrı kulvarlarda bir yorum belki bu ama ... yinede hayat o kadarda somut ve öğrenilip köşeye koyulası değil/olmayacak...
..
Not:yazınızı okudum ancak yorumları hiç okumadım... o nedenle alakasız kalmış olabiliri yorumum ...bilginize...
saygılar...