24 Ocak 2010 Pazar

ugurlar olsun... senin gibi yürekli yigitlere çok ihtiyacı var bu ülkenin

24 Ocak 1993
Havaalanındaydım..Yurtdısı cıkısında kalabalık ıcındeydık.. Bı dalgalanma oldu kalabalık ıcınde. Çocuk sayılırdım.. Ne oldugnu anlamadım. Adını duymustm ama tanımıyordum, bılmıyordum neler yaptıgını, ne oldugunu.. Icınde oldugumuz gruptan ınsanların bazıları aglıyordu..

Olamazzz :((((( Olmamalı bu !! dıye gozyasları sel oldu. Koca havaalanı huzune boguldu..Dedıler Ugur Mumcu öldurulmus:(
Boyle ogrenmiştim.. seneler once bu kaybı.. Sonraları okudum kıtaplarını yazılarını..Ve anladım kı ;
UGur Mumcu Ataturk cu ,laık cızgıde ulkesı ıcın onemlı degerı olan bir ınsandı.
Aslında gercek aydınlar kımsenın cevaplamaya yureklı olmadıgı sorulara cevap verebıldıklerı ıcın bir donem pespese öldurulduler.Ugur Mumcu onlardan bırydı.Faılı mechul cınayetler zıncırının en onemlı cozulemeyen halkasıydı... Ulkesi ıcın kalemının gucunu sonuna kadar kullanan.. Degerlerıne sahıp cıkan ve bu ugurda can veren bı ınsandı..
Onun hakkında yazılanlardan bı kısa alıntı yapmak ıstıyorum..
Demokrat, laik, cumhuriyetçi, Atatürkçü, devrimci, emekten tüm hak ve özgürlükten yana, emperyalizmin, çıkarcılar, vurguncular ve yobazların karşısında olan Uğur Mumcu, 24 ocak 1993 pazar günü arabasına konan bomba ile öldürüldü."Ben Ankara'nın yerlisiyim" diyen Uğur Mumcu için Ankara, yalnızca yaşadığı kent değil, laik cumhuriyetin simgesiydi. Ankara'da yaşanan ve tüm yurda yayılan olumsuzluklar yüzünden zaman zaman "Ankara'nın taşına bak / gözlerimin yaşına bak / uyan uyan Gazi Kemal / şu feleğin işine bak"
diye yazıyordu. bu halk türküsü, ölümünden sonra bir bakıma, Uğur Mumcu ile özdeşleşti. Demokrasi, adalet için, laik cumhuriyetin Atatürk devrimlerinin yara almaması, terörün kaynaklarının bulunması, irticanın boyutlanmaması için yaşamını yitiren Uğur Mumcu'nun ölümü, 24 ocak 1993' ten bu yana halen aydınlanamamıstır.

Uğurlar olsun UĞURlar olsun, hüzünlü bulutlar yoldaşın olsun.Bir keskin kalem, bir kırık gözlük yürekli yiğitlere hatıran olsun...

16 yorum:

Emrah Ateş dedi ki...

iyiler ölmez-öldürülür
ama unutulmaz

haykırış dedi ki...

"dağ gibi karayağız birer delikanlıydık. babamız,sırtında yük taşıyarak
getirirdi aşımızı, ekmeğimizi. arabalar şırıl şırıl ışıklarıyla caddelerden geçerken
bizler bir mumun ışığında bitirdik kitaplarımızı. Kendimiz gibi yaşayan binlerce
yoksulun yüreğini yüreğimizde yaşayarak katıldık o büyük kavgaya.
Ecelsiz öldürüldük, dövüldük, vurulduk, asıldık.
Vurulduk ey halkım, unutma bizi...
Bizleri yok etmek istediler hep. Öldürüldük ey halkım, unutma bizi...
Korkmadan öldük ey halkım, unutma bizi...
Bir gün mezarımızda güller açacak
ey halkım, unutma bizi...
Bir gün sesimiz, hepimizin kulaklarında yankılanacak
ey halkım, unutma bizi.
Özgürlüğe adanmış bir top çiçek gibiyiz şimdi, hep birlikteyiz ey halkım, unutma bizi, unutma bizi, unutma bizi...."
Ruhu Şad olsun.
Mutlu ve sağlıklı Pazar diliyorum.
Saygılarımla

öykü dedi ki...

Gunaydın asker arkadsım:)
ordan yetısıp te
guzel fıkırlerınle yorumlar yazarmıs..
Teşekkurler
ve
gercekten UGUR MUMCU lar unutulmaz
onlar ölmez..

öykü dedi ki...

Sevgılı haykırıs
gunaydın
oyle guzel yazmıssınız kı
çok cok teşekkur edıyorum..
sevgıler.

Ece dedi ki...

Demokrasi ışığım
Çağdaşlık nurum

Sen MUMCU’m

Sen UĞUR’um

Sevdasıyla soluduğun

Acısıyla dolduğun

Yoluna baş koyduğun

Halkın seni unutur mu

Sen sakıncalı piyadem

Sen ucu sivri kalem

Sen korkuyu yenen yürek

Sen yolunda sonuna dek

Bükülmeyen çelik bilek

Bugün yarın

Sonsuza dek

Halkın seni unutur mu

Unutursa bir gün

Güneş doğmayı

Ay batmayı

Nehir akmayı

Yağmur yağmayı

Unutursa

Kurt kuzuyu

Yobaz tutuculuğu

Sömürü hortumculuğu

Unutursa

Ateş közü

Yiğit sözü

Can

Canlardaki özü

Madımak kül kustukça

İt inde uludukça

Faşistler kudurdukça

Kardeşçe

İnsanca

Hakça

Yıkıldıkça

Terörün kan kaleleri

Laikliği baş tutan

O laik kalemini

Demokrasi önderi

O demokrat beynini

Göğsünde

Kan kırmızı

Kızıl karanfilini

24 ocağı

Karlı sokağı

Ölümü yendiğin

O ölümsüz anı

Çoluğu çocuğu

Genci ihtiyarı

Halkın seni unutur mu ?

UĞUR MUMCU'M


GÜNAYDIN ÖYKÜ BU ARADA KÜÇÜK OĞLUMUN ADI UĞUR KOYDUM MUĞUR MUMCUNUN ANISINA INSALLAH ONUN GIBI AYDIN OLSUN DİYE
SEVGİLER

öykü dedi ki...

Gunaydın Canım benım...
Mınık Ugur , adınla bin yaşasın
Ugur MUmcu nun yolunda
aydın bır genc olarak ulkesıne ısık sacsın dılerım..
oyle guzel yazmıssın kı satırların ıcın de ayrıca cok teşekkur ederım..
sevgıyle kucaklıyorum senı.

sufi dedi ki...

"cesur bir kez,
korkak bin kez ölür".
Önemli olan,
insanın böyle bir toplumda
"mezar taşı" gibi
suskunluk simgesi
olmamasıdır."Uğur Mumcu.

Ece dedi ki...

Uğur Mumcu'nun o günlerde yapabildiklerini bugün yapabilecek kaç tane gazeteci var ? köşe yazısı yazmayı, artık magazin gazeteciliği gibi görenler varken, n'olcak bu ülkenin hali,
Hali nin cevabı, ünlülerimizin zeka seviyelerinde saklı!!!
umarım kı öykü bunu ben yetıstırebılırım çocuklarımda
bend senı sevgıyle kucaklıyorum kendıne ıyı bak gız gardasım sevgıler ben kahvaltı hazırlayacam ev halkı mınık ugur acıktı
sevgıler...

öykü dedi ki...

sufıcım gunaydın
guzel katkın ıcın teşekkurler
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Ece
senın gıbı aydın anneler
ugur gıbı guzel yetısen mınıklerımız oldukca
korkmuyorum.

Belen dedi ki...

mükemmel bir yazı olmuş yine her zamanki gibi.Elinize,yüreğinize sağlık.Cumhuriyet yolunda ölenler,öldürülenler yani devrim şehitlerimiz hiçbir zaman unutulmayacak,biz de unutturmayacağız.UĞURLAR OLSUN...

öykü dedi ki...

Belen ,cok teşekkur ederım..
Yazdıklarına yurekten katılıyorum..
sevgıler.

Elifin Terazisi dedi ki...

Nurlar içinde yatsın.Faili meçhul diye üzülmemeliyiz belki de...Yoksa bugünlerde çıkar,kahraman gibi karşılanır, lüx otellerde ağırlanırdı:((

öykü dedi ki...

Elıf cok dogru...
BU da yasanıyor artık haklısın.

MAYRI dedi ki...

o karlı ocak gününde Ankara halkı onun için sokaklardaydı. O geçerken sessiz sedasız alkışlar onu uğurluyordu....
<:((

lezzettabağı dedi ki...

Uğurlar olsun UĞURlar olsun, hüzünlü bulutlar yoldaşın olsun.Bir keskin kalem, bir kırık gözlük yürekli yiğitlere hatıran olsun.Daha ne söyleyebilirim ki bunun üzerine ...Ruhları şad olsun..