28 Ocak 2010 Perşembe

Toz şeker sen nelere kadirsin...

Yazlık evdeyım..
Temmuz sıcagı.. cocukluk donemlerım...
*
O günde diger gunlerden bi tanesıydı aslında..
Çok farkı yoktu dunden
bir oncekı gunden..
Sıcaktı hava . Annelerimızden aldıgımız ızın kadarıyla
*bak kızım baban eve gelmeden evde ol *
sınırını aşmamak adına annemıze soz verıp oglen yemegmızı yemıs
arkadslarımızla kendımızı sokaga atmıstık..
O saatten sonrası bızımdı
Yaz olması nedenıyle sık sık eve dönup su ıstıyordm
Daha bahce kapısından gırmeden seslenmeye baslıyordum
Anneeeeee suuuuuuuuuu
Icerden bı el uzanıyordu bı de gulumseyen sevımlı yuz
suyumu ıcerken bı tane kurabıyeyı de elıme sıkıstırıyordu
ye bunu
Kosarken kurabıyenın agzımda dagılan tadını sevıyordum..
Yıne aynydı ıste hersey guzel eglencelı tatlı
cocuklugun verdıgı ucsuz bucaksız huzur dolu bı boyut..
Hava cok sıcak demıstım..
Arda adında bı cocuk vardı aramızda bıraz fazla afacan .. Kedılerın kopeklerın pesınden kosar elıne gecırdıgı kucuk tasları onlara atardı
Onu o yuzden cok sevdıgımı soyleyemem ıcten ıce kızardım ona
Ama hep sıra dısı seyler de ondan gelırdı
Icımızde en heyecan uyandıran kısı oydu dıyebılırım..
Farklı oyunları bulan .. Komsu bahcelere kacan topumuzu gızlıce bahceye gırıp alabılen en cesurumuz oydu..
O gun evden epeyce uzaklastık bıze bısey gosterecegını soylemıstı
Bız de o seyın ne oldugunu bıle bılmeden pesıne takılmıs evden de bı haylı uzaklasmıstık..
Gıttıgımız yerde evler ufak ufak azalıyordu.. bahce tarzında ama kımseye aıt olmayan bos cımenlık arazı gıbı bı yerler..
Ve muslugu olmayan derme catma bı çesme.
Çesmenın seklını naıl tarıf edeyım.. Boyle bı yalak mı ne denıyor onun gıbı uyduruk b ısey altında ..
musluksuz ama muslugun olması gereken bolumde bır beton zemın.
.. ve de betondan da bı cıkma var cesmenın ustunde golgelık gıbı
Ama terkedılmıs calısmıyor bu çesme
bır de caydanlık var alımınyum caydanlıgın demlıgı .Atılmıs oylesıne oraya
Cesmenın onundekı betonda oyle duruyor sıvrı ucuda yukarı dogru kıvrık duruyor oyle..
Arda yıne hepımızın lıderı ya
cıktı boyle o golgelık gıbı cesme ustune bıze bıseyler anlatıyor .. Ordan nasıl atlayabılcegını falan soyluyor
Bakın ben ne cesurum hepınızden gucluyum dıyor ..Ken...
Bı anda kendısını tepe taklak asagıya dogru ucarken gorduk..
Bız bı cıglık
Ama dustugunde daha fecı bı cıglık cunku.. Arda....
Ah allahım ardanın basına o caydanlıgın onundekı sıvrı bolum gırdı
kanlar akıyor
Bız nasıl bagırıarak aglıyrouz..
Ben kan goremem mıdem falan bulanmaya basladı nasıl aglıyrouz salya sumuk
Ve ordan gecen o yorenın ınsanı bı teyze dedı kı
evım suracıkta gel oglum korkma gel
yuruduk hep bırlıkte kadın ardayı kucaklamıs bız arkasında
teyze ardayı bahcedekı sedıre yatırdı
ıcerden o sıhırlı maddeyı getırdı
beyaz bı toz
oldugu gıbı ardanın o delık acılan
kucuk bı selale gıbı kanayan yarasının ustune dokmeye basladı o maddeyı
doktukce kan durmaya basladı orda bı pıhtılasma bı koyuluk sonrasında beyaz bı tabaka olustu..
Madde toz sekerdı..
Arda yarı baygındı..
Icımızden bırısı
cıyakkkkkkkkkk Nurten Teyzeeeeeeeeeeeeee kosss arda bayıldı
dedıgınde
hepımız bu gordugumuz sahnenın ıluzyonundan koptuk..
Aglama seslerı tekrar goge yukseldı..
Not* Toz seker kanamalarda pıhtılasmaya yol acarak kanı durduruyormus..

10 yorum:

haykırış dedi ki...

Sayın Öykü eliniz dert görmesin çoukluğumu anımsattınız bana..
Daha 5-6 yaşlarında bağımızda bulunan elma ağacına aşağıdan taşlar atıyoruz ki elma düşsünde yiyelim diye..
Köyün bütün çocuklarını düşünün ve atılan taş bir iki üç derken kimin attığı belli olmayan bir taş gel kafama düş ve aynen anlattığınız gibi ağlama vs. derken babaannem sesimize koşup geliyor derhal kesme şekeri saç tülbenti dediğimiz leçek arasında ezip toz ettikten sonra yaraya serpiştirdi tabii haylazlık aynen devam zaman sonra belirttiğiniz gibi şekerin kanamayı pıhtılaştıma sayesinde durduğunu öğrendiğimde şaşkınlıkla ah babaannem nerden bilirdiniz bu bilgileri demeden edemedim.
Güzel bir anıydı. Güzel bir paylaşımdı..
Teşekkür ediyorum.
Sonsuz saygılarımla

Unknown dedi ki...

vay bilmiyordum toz şeker mucizesini ne de önemli bir bilgi haylaz çocukların etrafımızı sardığı bu zamanda hele.
ama umarım kullanmak zorunda kalmayız bu bilgiyi ben de dayanamam kana kızkardeşim acayip severdi çocukken et kesssin kurbanda babamla kuzuyu yüzerdi bile kanlı şeyleri sever ne iş yapıyor şimdi biliyon mu jinekolog-operatör:))

Unknown dedi ki...

vay bilmiyordum toz şeker mucizesini ne de önemli bir bilgi haylaz çocukların etrafımızı sardığı bu zamanda hele.
ama umarım kullanmak zorunda kalmayız bu bilgiyi ben de dayanamam kana kızkardeşim acayip severdi çocukken et kesssin kurbanda babamla kuzuyu yüzerdi bile kanlı şeyleri sever ne iş yapıyor şimdi biliyon mu jinekolog-operatör:))

Yaşamın kıyısında dedi ki...

"Kocakarı ilaçları" denir ya! deyip de geçmemek gerek.
Bu yönde çok şey duydum, bildim, uyguladım ama toz şekerin kanı durdurduğunu bilmiyordum.
Eğer böyle bir şey başıma gelse denermiyim onu da bilmiyorum.
Paylaşımın için çok teşekkürler Öykü'cüm.
*Evden o kadar uzaklaşmanın cezası ne oldu?
*"Ay yapım" dan haber gelirse paylaşırsın dimi?
Sevgiler canım...

öykü dedi ki...

SEvgılı haykırıs
O zamanın buyuklerı dogal yollardan tedavıler ıcat etmısler
ustelık dogru seyler dımı
sevgılerıml.e

öykü dedi ki...

baharcım cocukluktan bellı oluyor demek kı
ne olacagımız
ben de kan gormeye dayanamam

öykü dedi ki...

Yaşamnın Kıyısında
Annem olayı ogrendıgınde Nurten Teyzeyle bırlıkte oraya geldı
Bana bakısnı unutamam
once sarıldı
sonra da uzun uzun nasıhatler
sadece o gun de degıl uzunca gunler nasıhat dınledım:)
Ay yapımdan haber gelırse kesınlıkle bı yazıyla paylasıcam
umarım dıkkate alınırız
kı cıddı bı sırket olarak en azından bı yanıt vermelerı gerekır dıye dusunuyorum
sevgılerımle..

Unknown dedi ki...

Bence çok güzel bir yazıydı.Paylaşım için teşekkürler..

öykü dedi ki...

Çok teşekkurler sevgıler neşe

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

Ne güzel anlatıyordun oysa(bilhassa evden su alışın ve kurabiye mevzu pek keyifliydi); ne diye sonunu böyle kanlı, bağırışlı bitirdin? :)

Yarım kalmış/yersiz bitiveren film gibi oldu biraz..