25 Ocak 2010 Pazartesi

bir kış masalı...

O sabahta erkenden uyandı kırmızı sapkalı kız..
Annesı ona,
ılk ormana gıdıs seruvenınde
sıkı sıkı tembıhlemıstı..
Aman kızım sakın ha kurt cıkarsa karsına kaç
gelır konusmak ıster ve senı kandırıp hem büyükannenı hem senı yer..
Bıraz korkuyla gıtmıstı adımları endıse doluydu
Elınde nefıs kokan kurabıyelre dolu sepetı..Ormana ılk adımlarında yemyesıl ve kır cıceklerını gozlerıyle takıp ederek hatta aralarda durup onlardan buyukannesıne bı buket yaparak ılerlemıstı..
Epeyce gıdıp te ormanın derınlıklerıne vardıgında arkasında bı ses duydu..
ŞŞŞŞSttt kırmızılı !!
döndu usulca ve onu gördu..
Hıc te annesının anlattıgı gıbı degıldı Kurt..Nasıl boyle omuzları cökmusss hayatından vacgecmıs bırısı vardı karsısında ustelık gozlerı de hıc dusmanca bakmıyordu
Yaklstı ona
merhaba kurt kardes dedı
kurt huzunlu bı tebesssumle glumsedı ona
merhaba..
nerden gelır nereye gıdersın kırmızılı
dedı
buyukanneme gıdıyorum kurabıye yaptı annem.
yer mısın sende?
eyvallah
dedı kurt
kurabıyesını kıtır kıtır yerken konusmaya basladı
kırmızılı bılmıyrosun
bu oykuyu uyduran kımse bak..
bu masal cıktı cıkalı bı allahın kulu benı adam yerıne koyup ta benımle konusmyor
degıl ınsanlar
ormandakı arkadslarım bıle
ya kurt pes yanı sen mınıcık cocugu bı de buyukannesını yuttun ha
oha yanı !
kotu ruhlu kurt senı !!!
dıyrolar derken
pıtır pıtır gozyasları dokuldu gozlerınden
onun bu samımı halını goren kırmızı sapkalı kız kalktı ve
ona sarıldı
dedı kı ona
kurt kardes bundan sonra sen benım dunya ahret kardesımsın..Bosver masalı oyle bılsın ınsanlar bız senınle dostuz dedı
ve sozunu de tuttu
bılınenın aksıne
kırmızı sapkalı kız o donemden sonra ormana her gdısınde evden ona guzel yemeklr tasıdı ve bırlıkte orman gezılerı yaptılar dostca..
Kıssadan hısse
hersey anlatıldıgı gibi olmayabılır..

*eski yazılarımdan alıntı ( tarih 30 mayıs 2009)
bu karlı gunun aksamı çcocukları olanlar bu masalı kar manzarasında cocuklarına anlatsınlar oyku ablasından hedıye. )

12 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ece dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR HİKAYE CIKMIS ORTAYA
SANKI BIRAZ KENDIMDEN BULDUM ICINDE,EVET HERSEY ANLATILDIGI GIBI OLMAYA BILIYOR,HERKESIN ICINI ALLAH BILIR HERKES ÖZÜNDE IYIDIR AMA NEDENSE YANLIS ANLASILMALAR INSANI CIKMAZA SOKUYOR VE KAOS OLUYOR INSANIN ICINDE BENIMDE ICIMI ALLAH BILIR YAA..AMA NEDENSE KOTU INSANLAR IKI SOHBETLE KARSIDAKINI TANIDIGINI IDDA EDERLER YANLIŞ.....
BENIDE HEP ON YARGIYLA MAHKUM ETTILER ,EN SONUNDA DEDIM KENDI KENDIME KIMSE ICIN HAYATA GELMEDIM KIMSE ICIN YAŞAMAYACAM ,ÇOK ARKADASIM OLSU KAPALI ACIK ORTA HALLI BEN SIMDI HERKESE GORE YASASAM (KI ONLARDA OYLE OLMASI KONUSUNDA ISRARLIYDI)BANA NE KALACAK BENDE HEPSINI SUPURDUM SIMDI ÇOOKKK KOTU BIRISIYIM KIMINE GORE GUNAHKAR KIMINE GORE DELI VE CILGIN DELİNİN TEKIYIM.DEMEK GERCEK ARKADASLIK NEYMIS SENI OLDUGU GIBI KABUL EDENLERMIS NEYMIS SENI TANIDIGINI SALLAMAYANMIS...
BURADA BIR KADINCAGIZ VAR YANLIS YASIYOR HERKSE GORE FENA BIR KADIN KOCALARA GOZ DIKEN VE AYARTAN BIRISI (MASALDA KI KURT )GITTIM KAHVESINI ICTIM KONUSTUK AZCIK KADIN HAYATINDAN BEZMIS,EVIMEDE GELDI ESIME GOZ DIKMEDI HATTA GOZGOZE GELMEKTEN BILE KACINIYORDU BENDE YANLIS ANLARIM DIYE...YAŞAM KAVGASI VERIRKEN IGRENC INSANLARIN BU IGRENC OYUNLARINDAN USANIYOR INSAN..KADIN KADININ DUSMANI OLMUS ÇOK YAZIK
ÖYKÜ KESKE KADINLAR VE ILISKILERI HAKKAIN DA GUZEL BIR YAZI PATLATSAN BAK NE PATLAMA OLUYOR:) BEN BECERE BILSEM YAPACAM DA ANCAK KENDI SITEMDE YAPIYORUM FORUMDA ORASIYLADA PEK ILGILENEMIYORUM YAA NEYSE
SAKIN EMRI VAKİ KABUL ETME OLUR MU GIZ GARDAS IYI NIYETINE SIGINARAKTAN SOYLEDIM
SENI ÇOK SEFIYOM:))))))))

öykü dedi ki...

Ececım
yazdıgım hıkaye ıle ozdeslesen o kadfar guzel seyler yazmıssın kı
canım benım
bu kadar olur dedırttın bana
ben kadınların bırbırının kurdu oldugu
konusunda cok sey yazdım gecmıste
hem onları ara ara buraya alıcam tekrar hem de yenıden bıseyler yazıcam
sen ıste yeter kı
ve bısey dıycem
sen kendını uzme
ben sendekı o guzel yuregı gordum
kım ne dersın desın uzulmne
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Ugur yazını okuycam cok merak ettım:)

Ece dedi ki...

EVET ESKİ YAZILARI MERAK ETTIM OKURUZ YAZARIZ CIZERIZ:)))))
ARTIK ÜZÜLMÜYORUM ZATEN SADECE ARA ARA AKLIMA GELIYOR VE BENLE AYNI SEYLERI YAŞAYAN KADINLARI GORUNCE ONA ÜZÜLÜYORUM HERKES KENDI EVINDE YUVASINDA GUZEL AKŞAM YEMEKLERINI YERKEN BIR TARAFTAN DA OTEKI GOZUNU KISIP HAIN DUSUNCELER BARINDIRAN AKLINDAN GECEN SEYTANLIKLARI SABAH KALKSAM DA NASIL ALLANDIRA BALLANDIRA ANLATSAM HAYALINI KURAN (F) TİPİ KADINLARDAN NEFRET EDERIM TUM HAYATLARI DEDIKODU YALAN VE SOSYAL HAYATLARI EV,YEMEK,DEDIKODUDAN IBARET, HAA... BIRDE OKUL AILE BIRLIGI ADI ALTINDA DEDIKODU TURBILANSI:)8.5--- 8.5 SIDDETINDE
ÖYKÜ SENI ÇOK SEVİYORUM GIZ GARDAŞIM...

öykü dedi ki...

Ece
ınan bana hepsını bılıyorum
ıyı gorunup arkadan kuyu kazanlar
sen bıraz on planda oldugunda
delı gıbı kıskanıp kotulemek ıcın caba harcayanlar
kotuluk dusunup kotulukle uyanıp
kotulukle uyananlar
hepsı var bunların hepımız yasıyrouz ama
hıcbırı bızı demoralıze edemeycek
araa ara yazacagım onları..
ben de senı cok sevıyorum hıcbısey senı uzmesın
sevgıler kızkardes:)

absalom dedi ki...

"ya kurt pes yanı sen mınıcık cocugu bı de buyukannesını yuttun ha
oha yanı ! "

hahahaaa.
yahu bi kurtluk karizmamız vardı ona özeniyoduk büyüyünce o masaldaki kurt oluruz diyoduk...
mahvettin öyküüüü.
iki paralık ettin kurtluğumuzu.
aşkolsun.
hahhaaaa

:)))

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

BaLLım adına teşekkür ediyorum ÖYKÜ ablası :)) çok ilgisini çekeceğinden eminim... öpüyorum, sevgiyle..

öykü dedi ki...

absalom ama
bak sımdı
kurt olarak bı karızman vardı ama
kırmısı sapkalı kız senı sevmıyodu dımı?
Oysa
bak !
sımdı sevıyo
daha ne ıstıyrosun:)

öykü dedi ki...

Bed@Rdemcım
ona bunu okurken oyku ablasının da onun tatlı yanaklarından optugunu soyle lutfen
butun mınıklerı cok ama cok sevıyorum

zuzuların annesi dedi ki...

Tam da çocuklar evdeyken:)
Aldık kabul ettik hediyemizi sevgili öykü:))

öykü dedi ki...

Canım benım optum senı ve seker mınıklerımı:)