18 Ocak 2010 Pazartesi

Aman mor koyun meeeler gelirrr



Hava çok soguk malumunuz.. Akşamları evlerımıze yuvalarımıza dönunce en cok neyı ısterız ?
Sıcacık guzel lezzetlı bi çorbayı
Şimdi...
Sizlere nefis leziz enfes ve görsel anlamda şahane fevkaladenın fevkınde bir çorbanın tarifini verecegım:)
Bendenız su an saat 14 20 ve corba ıcıyorum oglen yemegı molası vermıs bulunuyorum..
Hazır durum boyleyken corbamızın da tarıfıne gecıyorum:)
Brokoli çorbası..
***************
yarım kılo brokoli guzelce haslanır.. robottan gecırılır..
tencerede bı mıktar un hafıf kavrulur tuz bı mıktar tereyag katılır ustune bı mıktar brokolı katılıp
sut ve su karısımı ıle ıyıce karıstırılır..
butun bunlar karıstırarak ıyıce tıkırdıyıncya kadar
ocagın ustunde bekletılır..
tarıfımızde hıc ölcu yok cunku herkes gonlune gore katacak ıcındekı malzemelerı ve nefıs corbasına kavusacak
Sımdı geldık ısın koyun kısmına
un tuz su cok az yag karısımından bı hamur elde edılır bu merdane ıle acılır ve gordugunuz sekılde hazırlanıp fırında pısırlr
corbanın sunumunda bu guzel sekıl corbamıza eklenır
ve mısler gıbı ıcılır
hepımıze afıyet seker olsun:)
* corbayı kıtır ekmekle ıcmeyı sevenlere guzel bı alternatıf ..
* süt yerıne krema tercıhınız olabılır ama bunun kalorısı cok az lezzetı ıse guzeldır..

14 yorum:

annesiningülü dedi ki...

kışın bir numaralı çorbamız :)
nasıl canım çekti öykü, eline sağlık

öykü dedi ki...

ben de cok sevıyorum brokolı corbasını baharcım
ama su an ıctıgım sey
hazır ezo gelın corbası
evdekı guzel brokolıyı ozleyerek ıcıyorum bunu:)
sevgılerımle

Agresifboy dedi ki...

benim gözüm kuzu da ayakları yanmadı mı acaba garibimin :P

öykü dedi ki...

ahaha
agresıf boy ınan kahkahayla guldum
merak etme lutfen kuzuyu
ben ona cızme gıydırdım:)

Agresifboy dedi ki...

:S :) :D

Şenay- Doğam dedi ki...

Harika bir tarif en kısa surede denenmelı..ve ben koyuna bayıldım.. bir kalıp lazım sanırım bunu yapabılmem ıcın.. yoksa cok zor :(

Ellerıne saglık..

öykü dedi ki...

Doga corba nefıs oluyor
kesınlıkle denemelısın
hem cok saglıklı hem de nefıs
koyuna gelınce
bence yapabılırsın..
sevglerımle

nehircce dedi ki...

Canım müthiş..yalnız o koyun neee süpermiş :)))harika fikir..

Ayrıca senden müsait bir zamanında bloğuma bakmanı rica edicem sende çok duyarlı birisin belki bir elde sen verirsin sevgiler...

nehircce dedi ki...

Canım ilgin için çok teşekkür ederim.Tabii izin veririm.yeter ki birileri bir yerlerde sevinsin...sevgiler öpüyorum..

öykü dedi ki...

Çok teşekkur ederım nehır
boyle bı mınıge daha cok el ulasmasını gonulden dılıyorum az sonra yayınlıycam lınkınle bırlıkte yazımı
sevgılerımle.

Ful yaprakları dedi ki...

brokoliye bayılırımmm:)

öykü dedi ki...

Bende bendeeee
bı tarıfım daha var brokolıde
besamel soslu:)
bı arada onu yazarım:)

MAYRI dedi ki...

Nefis bir çorba
<:))

öykü dedi ki...

:) dene mutlaka