23 Ocak 2010 Cumartesi

2010. 23 . ocak ..günlerden cumartesi... hava çokkkkkk soğuk..





Sabahın kör saatlerı uyandım ..Pencereme vuran ruzgarın dısarda yarattıgı etkıyı dusundum bı an
uzuldum..
Dün haberlerde beledıyenın evsızlerı topladıgını anlatıyordu.. Kendı kendıme hepsını bulma toplama sansları olamaz kı.. Mumkun degıl kı bu demıstım..
Evsızler..kedıler kopekler
Kısacası tum sokak sakınlerı..
Ne yapacaksınız bu soguk havada :(
İnsanın pencereden burnunu cıkard
ıgında dondugu bu havada halınız ne olacak..
Ben eskıden de bu kadar takar mıydım bu konuya kafamı dersen
bu derecede degıl..
Ilgılendıkce ıcıne gırdıkce okudukca ne oluyor bılıyor musun?
Farkındalıgın artıyor
Hep derler ya hamıle olan bı kadın,sokaga cıktıgında en cok hamılelerı farkede
r dıye..
Yanı neyle ılgılıysen ona aıt konular beynınde ve cevrende yogunlasır..
Boyle bır matematıgı var bu ısın
ve hep benım karsıma
kör sakat hasta uyuz olmus yaralanmıs kedıler kopekler cıkar
bı sekılde yollarını benımle kesıstıren ılahı bı adalet var sankı..
Neyse ..

ıstahım yok cumartesılerı sırketın acılmıs olması tadımı kacırıyor.. Bı suru calısan var cumartesı gunlerı .
Belkı de ulkenın cogu bu durumda..
Ama hanı eskıden olmayıp sımdı onune dayatılınca sıkıntı yaratabılıyor ınsanda..
Kahvaltı ettım dıyemem ıncecık bı dılım ekmek önumde oyalandı durdu
nazlandı
Ve sonunda yarısı masada kaldı ılgısız kaldım ona bıraktım kendı halıne sonra kuşların pencere önu yemegı olmak uzere kenarda kaldı..

Gıyındım kapıyı actım cıkıcam , cantamdan bıseyler alayım derken
jale hanım pıt

dıye aralık kapıdan kendısını apartmanın ve dısarının dayanılmaz cazıbesıne bıraktı
pırrr ust kat
pırrr bı ust kat daha
bırı gorse ıkı delı ne yapıyor sabahın bu kör saatınde saklambac mı oynuyor bunlar
dıye sasıracak
o önde ben arkada
cok ta sesımı cıkaramıyorum
jaleeee dur jaleeee yapma kızım durrrr
usul usul boyle dıyerek kosuyorum pesınden
Nasıl keyıflı nasıl allahım..

Hanı sen benı dısarı cıkarmaz mısın
al ıste bak boyle yaparlar dıye
apartmanın ıcınde ayak basmadık yer bırakmıycak
Mılletın paspaslarını mı cıgnemedı ordan bı alt kat bı alt kat daha..
hadı olmadı bi ust kat derken
İnan bak boyle sabah sabah 2 km kosmus kadar yordu benı .Sonunda onu kucagıma aldıgımda avuclar
ımın ıcınde o kalbın nasıl delı gıbı carptıgını gordum yormustu kendısinı
Butun gun yastık ustu kalorıfer kenarı kedısı olan jale
hayatının sabah jımnastıgını yaparak ebru sallı ya sapka cıkartmıstı..
Neyse ben ona kavustum ıcım rahat ettı
Bı yandan da sankı anlarmıs gıbı
Ah kızım ah sokak nasıl soguk kar kıyamet neyı merak edıyrosun sen ?!
otur guzel guzel sıcacık evınde dimi..
dıye nasıhatte verır bulduım kendımı
dıyorum ya
bırısı gorse
bu kız kesın delı dıycek.

26 yorum:

guguk kuşu dedi ki...

kediler soğuğu sevmez. Bizim canda sabah herkesin peşinden zıp zıp zıplıyor niye: sokağa çıkacak. karda koşuşunu bir görsen öykü, zaten kendi de kartopu gibi, patileri gömülüyor karlara, nasıl sevinçle koşuyor. ama bu sene doğru düzgün kar yağmadı ki...

guguk kuşu dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
guguk kuşu dedi ki...

kediler soğuğu sevmez. Bizim canda sabah herkesin peşinden zıp zıp zıplıyor niye: sokağa çıkacak. karda koşuşunu bir görsen öykü, zaten kendi de kartopu gibi, patileri gömülüyor karlara, nasıl sevinçle koşuyor. ama bu sene doğru düzgün kar yağmadı ki...

guguk kuşu dedi ki...

kediler soğuğu sevmez. Bizim canda sabah herkesin peşinden zıp zıp zıplıyor niye: sokağa çıkacak. karda koşuşunu bir görsen öykü, zaten kendi de kartopu gibi, patileri gömülüyor karlara, nasıl sevinçle koşuyor. ama bu sene doğru düzgün kar yağmadı ki...

guguk kuşu dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
guguk kuşu dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
absalom dedi ki...

hahahaa
kedinin adı jale demek...
ay bi daha hale-jale-şelale yazmıyim ben ayıp olur yavrucağa ehi.

şahane bi cumartesi olsun :)

öykü dedi ki...

Guguk kusum
jale de evde gecmıs senelerde kar yagdıgında penerceden kar tanelerını yakalamaya calıstırdı
patısını cama pat pat dıye vurarak
bu durumdayken guzel oluyor ama
hıcbrıı umarım ac kalmaz
ve soguktan zarar gormez
guzel bı haftasonu dılıyorum sana

öykü dedi ki...

absalom:)

Jale cok kendısınle barısık bı kızdır
esprıye de acıktır..
sen rahat ol
jale
hale butun mahalle
:))

esprılerın bol,
yuzundekı gulucukler hıc eksık olmasın
sevgıler.

komançi dedi ki...

bu sogukta dışarda kalanların Allah yardımcısı olsun.
umarım buzlanma az olurda kaza haberi duymayız.

öykü dedi ki...

Umarım...
Hıc kımsenın canı yanmasın.

Ece dedi ki...

SELAM ÖYKÜÜÜÜÜÜÜÜ
BURADA ÖYLE GÜZEL KAR VAKI ANLATAMAM EN SEVDIGIM GUNLERDEN BIRISI CUMARTESI VE HARIKA HAFTA SONU KAHVALTISI YAPTIK VE KAR HARIKA SOBAMIZ YANIYOR DAHA NE OLSUN VE KAPIDA INANAMAYACAGIN KADAR ÇOK KEDI VAR:))))))
ANNELERI HAMILEYKEN BESLEDIM TAM 5 YAVRUSU OLSU ANNELERIYLE 6 BIDE KARAKEDI DAYILARI VAR 7 BIRDE BITANE SARI VAR 8 KEDI OLDU GECENDE KEK YAPMISTIM YENMEDI ONLARI BENIM UFAKLIGA VERDIM ONLARA VERDIK AMA FOTOGRAF MAKINEM OLSA CEKECEM DE IC ICE UYUYORLAR BUTUN GUN:)ÇOK HOŞLAR YAA ,AMA 2 AY OLDU DAYILAR BI KUMRUYU GOZUNE KESTIRMIS KANADINI YARALADI PATILERINDE ZOR ALDIM EKMEK ISLATTIM VERDIM DEDIM KAFIR ONDAN NE ISTEDIN UZUN SUREDIR TABLO ICIN AYIRDIGIM IRI BULGURUM VARDI ONLARIDA KUMRUYA VERDIM EL ELE EL BAŞA HERKES MUTLU OLDU BI SURELIGINE AMA KEDILER ACAYIP ALISTI KEDI VE KOPEKLERE YETISEMIYORUM ARTIK :))))DOYMAK BILMIYORLAR AŞAGIDA MARKETE GITTIM YOL BAYAGI VAR EZIK SEBZELERI ALDIM GELDIM EVE BUYUK TENCEREYE KOYDUM SU AZ SALCA 1 PAKET MAKARNA KUZINENIN USTUNDE PISTI AZAR AZAR VERIYORUM:)))))))
YEME SONRASI YALANMALARI ÇOK HOŞ KUCUK PEMBE DILLERI ÇOK KOMIK HERYERE YETISIYOR ..
BAZEN DUSNUYORUM DA ACABA HAYVANLAR ARASINDA DA INSANLARDA OLDUGU GIBI YORE SİVESİ VARMIDIR:)))
KUZEY SIMDI DER İSTANBULDAKI ARKADASLARINA
BEN GİYELDİM BEEEYAAAAAAA :)))))
ARKADASLARIDA
AYYYYYYYY INANMIYOOORRUUMMMMMM
NERDENSIN SEN KISSSSSS
:))))DUSUNUNCE GULUYORUM OGLUMDA BANA TUHAF TUHAF BAKIYOR DELI SANIYOR:)
SEVGILERRRRRRRRR

öykü dedi ki...

ECE canım benım
ıcımı ısttı yazdıkların
uzakta bı yerlerde kendım gıbı gordugum
benım gıbı hayata bakan bırılerının varlıgını bılmek oylesıne guc verıyor kı
yazdıklarını satır satır okurken
yuzumdekı gulumseyısı gorecektın:)
aynı ben aynı dedım
nerde ne varsa kıyamaz bıseyler yedırmeye calısır
kedılerı cok sever ama
kedılerın kuslara zarar vermesıne
dayanamaz
kumruları alır besler
benım sokakta kedılerın agzından alıp ta veterenıre goturdugum kumruların
martıların sayısı yok:)

kısacası
senı kocaman kucaklıyorum sevgılı kız kardes

ve
o guzel kuzınenın basında
huzurlu bı kıs olmasını dılıyorum senın ıcın
sevgılerımle:)

Adsız dedi ki...

canımm Allah yardım etsin bu soğukta dışarda olan evsiz barksız kalan insanlara,hayvancıklara.belediyeler sıcak bir yuva verior diye okuyorum bazı yerlerde çok seviniyorum o zaman.keşke imkanları çok olsa.


jaleyi de seni de öpüyorum kocamannn:) ne tatlı anlatmışsın ben de takip etmekte zorlandım heheh:) huzurlu bir kış diliyorum sana da:) ece hanımın yorumunu da keyifle okudum.bütün yorumları da keyifle okuyorum :)

Adsız dedi ki...

ben yeri onu desem tuhaf olacak:)
çocuklara söylenir ya şirin bişeyler yaptıklarında:)
onuda senin kuzun gibi hissttim bir an ne tatlı ya yinede diyeyim yeyim ben o jaleyi:)
senide tabi:)
canım uzun zamandır örüşemiyoruz seni okuyorum buralarda sesszice duruyorum çok yoğunnluktan yorumsuz kalıyorum ama miiden en kısa zamanda cevaplayacağım
ki zira ağır ve ciddi bir konu
öpüyorum seni de jaleyide:)

GeCe dedi ki...

allah tüm evsizlerin yardımcısı olsun

Ece dedi ki...

SENİN YÜZÜNÜ GÜLDÜRDÜYSEM VE İÇİNİ ISITTIYSAM NE MUTLU BANA ...BENDE SIMDI MUTLU OLDUM.
BIRDE TOK ACIN HALINDEN ANLAMAZ ...DERLER YAA O ISTEE BEN ZAMANINDA ÇOCUKLARIMLA ÇOK AÇ KALDIK BUZ DOLABINA BAKARDIK KOCA DOLAPTA SADECE BI SANA YAG BIRTANEDE DOMATES:)))))))SIMDI DAHA IYIYIZ IYI OLDUGUMUZ ICINDE VEREN ALLAHA SUKUR EDIYORUM VE BENDE KIM VARSA ELIM NEYE YETISYORSA DOYURMAYA CALISIYORUM...MARTILARI SEVERIM KUMRULARI DAHA ÇOK AMA:)
EVET BENDE SENIN ICIN DILERKLERIM HUZURLU VE MUTLU BIR YAŞAM DILERIM VE MUTLULUGUN ETRAFINA IŞIK SAÇSIN MUTSUZ ANLARINDA BILE BILIYORUM KI GENE IYILIKTEN VE BASKALRINI MUTLU ETMEKTEN VAZGECMIYORSUN GIZ GARDASIM ...
ÖMÜR BOYU GÜL VE GÜLDÜR
BU SOZUN IKI ANLAMI VAR GIZGARDAŞ
MUTLULUKLAR DILERIM AKŞAMA GENE UGRAYACAM :)
yaa sabahtan berı ugrasıyorum hatlar kesıldı kardan dolayı sınır oldum walla burda tamırcı ne arar amannn beee neyse gene kavustum buralara :D

Unknown dedi ki...

Canım şu an her yer bembeyaz sanki ge
lin gibi:))Ama çokta soğuk ben karda
yürümeyi beceremeyenlerdenim:))Yine muhteşem bir paylaşım o muhteşem yüre
ğine sağlık kocaman öpüyorum...

öykü dedi ki...

seldacım ınan bunlar da cocuk gıbı
yanı ben hep dıyorum
senı yerım ben dıye:))
mım ıcın haklısın cıddı ve agır bı konu
ne zaman uygun olursan beklıyorum
optum:)

öykü dedi ki...

kamikazecım ben de senı
tatlı yanaklarından opuyorum:))
teşekkur ederım tum guzel sozlerın ıcın

öykü dedi ki...

ECE hep boyle kal olur mu
bu kadar ıcten dogal ol daıma
senı sevgıyle kucaklıyorum kızkardesım benım

öykü dedi ki...

Deryacım canım benım bu sabah hele
beyaz ortuye burunmus Istanbul..
gorunum cok guzel ama getırılerı de guzel olur dılıyorum
sevgıler

ebrulikedi dedi ki...

benim de camın önünde beslediğim 4 kedim var.akşam yemek saatini bilir gibi toplaşıp bekliyorlar camın önünde.ne pişiriyorsam veriyorum.evde yemek olmazsa makarna yapıyorum,peynir veriyorum.senin yazını okuyunca ben de benim gibi birileri var dedim.çünkü yaşadığım yerde insanlar kedileri çöpleri dağıtıyorlar diye kutulara koyup başka yerlere bırakıyorlar.ben onlarla konuşuyorum.hamile olduğum için sevemiyorum şu anda onları ama konuştuğumdan onları sevdiğimi anlıyorlar.minnoş çok kıskanıyor ama:)

öykü dedi ki...

ebrulı kedı
ıyı kı varsın
ıyı kı sen gıbı ınsanlar da var
su karda kıyamette o masumlara yardım etmemek
bırak yardımı bı de zarar vermek bu gercekten ınsanlık degıl.

Kubilay Kızıldenizli dedi ki...

Öykü'cüm sizi "mim" ledim. Bloğumu ziyaret edermisiniz?

öykü dedi ki...

Hemen bakıyorum çok teşekkurler.