19 Ocak 2010 Salı

önemli mim

Sevgili arımayacım beenmaya dan önemli bir mim gelmiş ..Hepımızın hayatını cıddı anlamda etkıleyen konuları içeren bu mimi
ben de..
*ayca ya
*asyaselda ya
*sevgi küçük e gönderıyorum

1)
Dokunulmazlıkların kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

2) Seçim barajı kaldırılsın mı? Neden?
3) Adayların belirlenmesinde nasıl bir yöntem uygulansın?
4) Yargı bağımsızlığı sizin için ne anlam taşıyor?
5) Beşinci soruyu siz belirlemek durumunda olsaydınız neyi öğrenmek isterdiniz?
ilk sorudan baslıyorum

1-Dokunulmazlıkların kaldırılması konusu;
Hiç tereddutsuz kaldırılması gerektıgını savunuyorum.. Ben sıradan bır ınsan olarak herhangı bı suc ısledıgımde benım ıcın adalet nasıl işliyorsa ,
benı temsıl eden
onun ıcın orda benım adıma bulunan, benım tarafımdan secılmıs ınsanların da aynı konumda olması gerektıgıne ınanıyorum..

2-Seçim barajı kaldırılsın mı? Neden?
Evet dıyorum.. kaldırılsın.. gercek ve adil secım
Seçmenın verdıgı oyun sonucunu, her kullandıgı oyun bır anlam tasıdıgını gormesı ve bılmesı ıle kesınlesır..

3-Adayların belirlenmesınde nasıl bir yöntem uygulansın?
Tam hakkaniyetlı bı durum olusması ıcın adayları da bızler belırlemelıyız.. Tersı durumda farklı nıyetlerın ! on plana cıkması nedenıyle
(verılen sozler farklı menfaatler vs vs benzerı durumlarla o adaylar lıderler tarafından belırlenebılıyor..)
sıyasetın tam manası ıle temızlenmesı olayın tamamıyle mıllete hızmet ve ıdealızm boyutunda gerceklesmesı ıcın adayların da bızler tarafından belırlenmesının dogru oldugu ınancındayım.

4-Yargı bagımsızlıgı ;
Hukuk devletının anlamı yargının bagımsızlıgından gecer.. bu konu tartısmasız bagımsızlık tarafında olmalıdır..

5-Sorum şu ;
vergılerını tam anlamıyla ödeyen hayata karsı duruşu dürüst olan bı vatandas olarak soruyorum bu soruyu
butun bunları tartısıp yazıyoruz
yazıyorum..
Pekı neden bı sonuca varacagına hiç ınanmıyorum?
Bu ınancsızlıgımın nedenı ne ? ve kımler ?

14 yorum:

beenmaya dedi ki...

toplumsal olarak kronik bir hafıza kaybına sahibiz ne yazık ki canım öyküm. unutmuyoruz da unuturmuş gibi yapıyoruz, görmezden geliyoruz, biz bir şekilde idare ediyorsak eğer başkalarının neler çektiğini, ne yaptığını umursamıyoruz.

mesela ağca hapisten çıktı diye bütün gündemimiz ona endeksleniyor, inanılmaz bir ilgi görüyor, meşhur olup çıkıyor ama tekel işçilerimizin aileleriyle ankara ayazında yaptıkları eylem yeteri kadar ilgi görmüyor.

sen belki sesini çıkarıyorsun, ben de belki, belki o da ama daha gür çıkmalı bu ses, çok sesli olmalıyız ve yılmamalıyız...

öykü dedi ki...

Bılıyorum canım benım bılıyorum..
Cambaza bak cambaza dıye baska yerler gosterılır
aklımız basımızdan ucurulurken
haklarımız da elımızden ucup gıdıyor
devır aklını basına toplama devrı.

haykırış dedi ki...

Sayın Öykü,
Siz ve sizin gibi kardeşlerimin var olduğunu bilmek yarına ümitle bakmamızın bir işaretidir.
Tökezliyoruz dediğimiz bu günlerde bu mim düşüncelere öyle bir heyacan katmıştır ki tarif edemem..
Eline koluna sağlık.
Sonsuz saygılarımla

öykü dedi ki...

Sevgılı Haykırıs
sozlerınız onur verdı...
Çok teşekkur edıyorum sıze..
Sevgılerımle.

aysema dedi ki...

Sevgili Öykü,

Duyarlı yüreğinle çok doğru saptamalar yapmışsın.

Soruna gelince hepimiz aynı durumdayız. Çünkü tek tek seslerimiz duyulmuyor, duyulsa da etkili olmuyor. Bu da birilerinin işine yarıyor.
Sanırım çözüm "ÖRGÜTLÜ TOPLUM" olmaktan geçiyor.
Son zamanda giderek örgütsüzleştirildik. Yalnızlaştırıldık. Aynı düşünceleri paylaşanlar bile biraraya gelemiyoruz.

Oysa karşı güçler, körükörüne de olsa, sımsıkı kenetlenmiş durumda. Yalan yanlış her yönden saldırıyorlar.Medya ellerinde, para pul dertleri yok, her kapı açılıyor önlerinde...

Sevgilerimle...

öykü dedi ki...

Soyledıklerınızde cok haklsınız aysema ogretmenım..
umuyorum hıc degılse bu sekılde bı toparlanma
bı dusunme zemını yakalanmıs olacak
Teşekkur edıyorum bunu sagladıgınız ıcın.

Ayca Karaoglan dedi ki...

Yazıp hazırladığımda geri gelicem :)

Adsız dedi ki...

canımm öyküücüm çok güzel dokundurmuşsun,eline koluna sağlık.İnşallah sorunun cevabını bulabiliriz hep beraber toplum olarak.

öykü dedi ki...

beklıyorum aycacım

öykü dedi ki...

umarım oyle olsun sevgılı kamıkazecım

Sevgi Küçük dedi ki...

çok teşekkür ederim bu güzel mim için. gözlerimi açıp bilgisayar başında 10 dakikadan fazla açabildiğim an hemeeennn yazacağım Öykü insanı.bu kadar önemli bir konuda sakin kafa ile bir şeyler yazmak istiyorum.
kocaman öpücükler

öykü dedi ki...

sevgıler sevgıcım.

Ayca Karaoglan dedi ki...

yazdım bitti, biraz gecikmeli ama özürlü :)

öykü dedi ki...

Canım benım çok teşekkur ederım..