11 Ocak 2010 Pazartesi

aLIN BENI burdan ....dayanamıyorum.


Öykü nun seyır defteri
Dünya tarihi 11.12.2010.12.06
Kopya günlerden bırısı başladı dünya için .Biz sıradan faniler sabahları uykumuzdan uyanıp yollara DÖKTÜK kendımızı..

Uzay zamanında ..
bundan yıllar sonrası
bu satırları okuyan torunlarımızın torunlarının torunlarına seslenıyorum!

Bu DÖKMEK..
bıldıgınız dökmek degıl
kendımızı hazırlaYıp sokaga cıkmak anlamındadır..
Yanıltmak ıstemem sızlerı..
Bendenız öykü szin kac kusak oncesı buyuk annenız oluyorum..
Hayatı boyu ,
yasayan her canlı ıcın ıcı tıtreyn bı canlı turu olarak tarıhe gectım
Buyuk ıhtımal de unutuldum..
artık ne adım var ne sanım
bı zamanlar guzel diye adlandırılan bı kadındım.. soyledıgım dınlenır
yazdıgım okunur
yaptıgım yemek yenır
calıstıgım ortamda yaptıgım ıs takdır edılırdı
ama dedıgım gıbı bı zamanlar..
sonucta her fanı gıbı ben de karıstım topraga suya ve havaya ...
dogaya döndum yani özume..
sımdı sız neler yapıyorsunuz
duyduguma göre artık tarım ve hayvancılık dıye bısey kalmamıs her fani bı kucuk kapsule sıgdırıyormus gundelık gıda ıhtıyacını..
Allahtan o kapsullerın cesıtlerı varmıs ta hanı secme şansını tanıyormus sızlere..
dıye bı yazı baslamak ıstedım eskı dunya tarıhınden ılerdekı kusaklara..
***
sonra.....
sonra ne olduysa oldu
İÇİM ÇOK DARALDI BENIM..
Gulumseyerek baslamıstım oysa gune anlatacak cok guzel seylerım de vardı sızlere..
Ama su saatlerde yedıgım lokma bogazıma dızıldı benım..
yıne doldu goz pınarlarım
ya keske dıyorum keske ben bu kadar etklenmesem herseyden bu kadar uzmesem kendımı..
ama olmuyor
bı cocuk....
3 -4 yaslarında boynunda bır camasır ıpı
ustu yarı cıplak bulunmus ıstanbul da bı koprunun ayagının altında
işkence gormus bu cocuk..
hem de kımden?
babasından !
o baba denılen soysuz yaratık !
dılenmıyor dıye onu olduresıye döverek vucudunda ıskence ızlerı bırakarak hatta bogmaya kalkarak boynundakı ıpı sıkmıs:(
oraya atıvermıs
beledeıye ıscılerı tarafından bulunmus cocuk
adamların roportajlarında bırısı dıyor kı
bız uzaktan onu çöp sandık.. atmak ıcın yaklasık cocugu gorduk..
---
devam edemıycegım..
guzel başlayan, neselı bıseylerı paylasmak ıcın yazdıgım yazım..
gozyaslarımla bıttı..
---
Yıldız tarıhındekı torunlarımıza seslenıyorum
Bız cok kotu seyler yaptık cocuklar:(
cok cok kotu seylere ımza attı ınsanoglu..
gerek bıreysel gerek toplumsal katlıamlar yaptık
ben bı kedıye kıyamazken bı baba ogluna bunu reva gorebıldı..
Bazen
ne ısım var benım bu dunyada demıyor degılım..
varsa uzayda benım gıbı dusunenler
lutfen bana ulasın
ALIN BENI BURDAN:(

21 yorum:

umursamaz dedi ki...

canımm:(
inan tek degılsın.. bızler cogaldıkca boyle olaylar azalacak, tek umudum bu :(

öykü dedi ki...

Bu kadar acımasızlıgı duyunca:(
bu kadarını kaldırmıyor yuregım
cok korkunc cok fecı
ınsna yakısmıyor:(

sufi dedi ki...

Şefkatli yürek; sen sızlama ne olur?Ben de bugünlerde "dede erik çalar torunun dişi kamaşır"a taktım kafayı. Günaha batmış ataların vebali mi bu boynumuza geçirilen ip diye düşünüyorum.Hayrola güzelim sevgilerimle.

öykü dedi ki...

sufıcım cok kötu bu
bu kadarı cok cok ktu
bu kadarı ınsanlık degıl
bu hale gelmek normal degıl
ınan ıcım kaldırmıyor
dayanamıyorum bu olaylara

haykırış dedi ki...

Sayın Öykü,
Yazın harika, hele gelecek zamana dair yazdığın ise fevkalâde eline sağlık..
Bu nazenin yüreğini üzenler kahrolsun diyorum. Fazla üzme kendini Bak adeta taptığım kadın Türkân Saylan'a bile insanoğlu demediğini bırakmadı..
Kendinle birlikte hüzünlendiğimizi ve hatta çoğu kez ağladığımızı düşün..
Bizi boş ver ama ya kendini, neden, niçin bu denli üzersin.
Üzme kendini lütfen.

öykü dedi ki...

Haykırıs
Turkan Saylan benım ıcın cok onemlı bı idoldur
cok deger verdıgım sevdıgım saydıgım bu ınsana bıle
evet neler soylenmedı:(
ınsan bazı seylerı sadece ustunu ortuyor unutmuyor
ve acısı gecmıyor
yanımda oldugunuzu bılmek guctur
cok sevgılerımı gonderıyorum
esınıze ve sıze

Başak BAŞOL dedi ki...

Öykü'm

Bence Avatar filmi konusu itibariyle buna çok güzel bir örnekti.Ben filmi utançtan ağlayarak izledim.Çünkü esasen orası her ne kadar kurmaca bir dünyada olsa,insanlık tarihi boyunca nereye girsek aynı zulmü yaptık.Yerli halkı katlettik,yer altı kaynakları için savaş çıkardık,ekolojik dengeyi bozduk.Kendi bindiğimiz dalı kestik ama umrumuzda olmadı.Belki beni umutsuzlukla suçlayacaksın ama senin yada benim toronlarımızın toronları olmayacak!!!

Sevgiyle Kal...

SMİLENA dedi ki...

sana katılabilirmiyim.hem bir anne hem bir insan olarak küçücük bir çocuğa yapılan bu işkence haberleri yüreğimi derinden acıtıyor.ben artık insan oğlunu anlamıyorum gerçekten anlamıyorum...çok üzücü çok...

Adsız dedi ki...

devamını okuyamm zaten helede bu yaşlarda ki bir meleğin sahibiyken her çocuk şanslı değil anne baba konusunda....
amaaan ne diyorum ben ne desem yetmezki üzüldüm çok çok

öykü dedi ki...

Başak son donemlerın en ıyı fılmı AVATAR bencede
cunku ınsan ırkı olarak kendımızı sorgulamamız gerekenlerı bırer bırer onumuze serıyor..
o fılmı ızlerken ınsan olmaktan utandım bende..
cok uzgunum ben Basak
gercekten cok cok uzgunum..

öykü dedi ki...

SMİLENA
ıcınde vıcdan olan bunu kaldramaz..
hangı cocuk bu durumları hakedıyor
nıye doguruluyor bu cocuklar
devlet hangı bırısıne yetısıebılır kı
ne dramlar yasanıyor su anda su sanıyede..
ınsan olmak
ınsan olmanın gereklerını yerıne getırebılmek
bu kadar mı guc
:(

öykü dedi ki...

Selda
cok uzgunum...
ben bır cocuklara
bı de hayvanlara yapılan kotuluklere dayanamıyorum..
onların kendılerını koruma sansları yok..
dusundukce buyuyor ıcımde bu agrı.

Biraz dedi ki...

daha onceki yazismalarimizda da hep soyluyorduk aslinda...hani herkes cocuk sahibi olmak zorunda degil diyorduk, hatta bir hak bile degil bu. Herkes anne baba olmamali. Boyle hasta ruhlu adamlarin ve kadinlarin ellerinde buyuyen ya da buyuyemeden gocup giden bebelere ve cocuklara cok yazik oluyor. Bu hasta ruhlarin elinde buyuyen cocuklar da benzer insanlara donusuyor. Herkes cocuk sahibi olmamali.
Isim geregi biz erken sonlanan gebeliklere care bulmaya calisirken, o bebeleri daha 9 ay dolmadan dunyaya geldikleri icin yasatma yollarini bulmaya calisirken, bu insan musvettelerinin saglikli dunyaya gelmis cocuklarini bu hale getirdiklerini gordukce...midem bulaniyor.

öykü dedi ki...

BİRAZ
ne dusunuyorum bılıyor musun?
Bunlar insansa!
ben ınsan degılım...

Nesrin dedi ki...

Hiç merak etme, senin gibi düşünen
her canlı için içi titreyen insanlar
da var bu dünyada.
Ama sayımız çok az ve gitgide azalıyoruz sanırım
Ben iyice umutsuz biri oluyorum böyle şeyler duyunca

MAYRI dedi ki...

Bu ne vahşet kardeşim.
Ben bu hayat denen oyundan üzüldüm sıkıldım bunalım.
Gelecekteki çocuklar çekin çıkarın bizi buradan.
Bize göre değil bu dünya.
Düzeltebildiğimiz bir şey yok.
Benden pes....

<:(

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Canım Öykü'm... bugün haberlerden dinledim, çocuğa bunu yapan maalesef kendisinden birkaç yaş büyük başka çocuklarmış :( nerelerde hata yaptık ve bu düzen buralara geldi gerçekten delirmek işten değil... Yüreği güzel arkadaşım, senin gibi insanlar oldukça duyarsızlık bitecek ve gelecek nesil bu iğrençliğe son verecek göreceksin. Yeter ki sevgi dolu nesiller yetiştirelim... SeVGiMLe....

Nihan dedi ki...

Öykücüm selam, bu hikayenin gerçeğini öğrendin mi? Yani bunu çocuğa kimin yaptığını?11 yaşında olan diğer iki çocuk!Kendi bölgelerinde mendil satışı yaptığı için dövmüşler masumu!Bende senin gibiyim Öykü, çok fena paralanıyorum bu olaylara.Peki sence bu çocukları bu hale getiren suçlu kim?Anneleri mi?Babaları?Peki anne babaları, eğitim almadıkları için kimi suçlamalı?Peki 3 çocuk doğurun diye teşvikde bulunan kim?Suçlu kim Öykü?

Belgin dedi ki...

Giderken beni de, beni de götür yaninda...

mit dedi ki...

Üzülmeyin demeyeceğim size. Üzülmek sizi bu vahşeti gerçekleştiren insan müsveddelerinden ayıran en önemli fark. Değerli olan tek canın sizinki olmadığının, karşınızdakinin de sizinki gibi bir can olduğunun farkındasınız. Ne mutlu size ki erdemli bir insansınız. Ne yazık onlara ki insan olamamışlar...

öykü dedi ki...

Bu hıkayenın gercegını ogrendım
daha kotu hıssettım..
cunku cocuk cocuga yapmıssa bu ıskenceyı
bu korkunc olayı
o cocuklardan
sokaga bırakılan
o cocuklardan nasıl canavarların
turedıgını ogrenmıs oldum
dehsete dustum
bunu yapanın baska bı cocuk oldugunu dusunmek
daha kotu yaptı benı
demek kı
suc makınaları yetısıyor sokaklarda
bu korkunc bı potansıyeldır.. yarın oburgun daha pek cok can yanacaktır..
butun bunların en acıl sekılde
onlemlerını
hem devlet
hem de bıreysel olarak bızler almalıyız..
bu cocuklara asla
para vermeyın
asla onlardan bısey satın almayın
bu olayı lutfen tesvık etmeyelım..
bu durumdakı cocuklar bızlerden para kazanamadıkca aıleler
onları sokaga bu ısler ıcın cıkarmakran vazgececekler
o yuzden lutfen dıyorum..
sevgılerımle..