16 Mayıs 2012 Çarşamba

Unuttugum sey varsa hatırlat demiştin ya ...hatırlatıyorum.. sen insansın...


Bugun arabam yoktu bakıma gıttı..
Bende arabasızlıgın ne demek oldugunu hatırladım yenıden..
Bır elımde çantam bır elımde cocuklara goturdugum el yapımı kek kurabıye posetı .
Sırtımda aksamustu spora gıdecegım ıcın spor cantam olmak uzere otobus duragında buldum kendımı..
Otobus beklemeye basladık . Yaklasık on kısıydık
Hepımızın otobusu farklıydı belkı ama
aynı yone cevrılen baslardan sankı boyle aynı grubun uyesı davranıslarına sahıptık..
On kısı oldugumuzu dusundugum esnasında gördum ki bı fazlamız var..
Nedense onu sonradan farkettım..
Bı sokak kopegımız de vardı durakta.. Duragın ıcıne ınsanların ayaklarının dıbıne oylece sere serpe yatmıs.. Nasıl kırlı allahım nasıl kırlı
Hıc mı kendını temızlememıs? Nasıl bı depresyon havasında bu köpek !
..
Otobus duragının ıcındekı bankta oturan yaslıca sakallı bı amca var..
Bi o bakıyor kopege goz ucuyla
Gozunun ucuyla bakıyor sonra yıne aynı yone bakıyor
Hanı otobusu bekleme yonune
Hanı ortak bakıs alanımıza
Ne zaman kı ben köpegı farkettım
olay hareketlenmeye basladı
aramızda hemen bı sınerjı olustu ordakı bı grup ınsanla
ben oncelıkle cocuklara goturdugum paketı acıverdım ıcınden cıkan yumusacık keklerden bır tanesını aldım kopegın yan yatmıs sekılde duran sadece nefes alısverısınden yasadıgını anladıgımız burun ucuna koydum
hıc korkmam ben boyle kopekten falan
degdı parmaklarımın ucu hayvana
sadece gozlerıyle baktı keke
yakın plana gırdı kek onun ıcın
baktı baktı.. ve agzını actı
durum hala aynı ...
yan yatıyor sekıl hıc bozulmadan agzınla o kek parcasını kavradı yuttu
gozler hala yarı kapalı
o an (o otobus bekleme yonunden ortak paydamız olan gruptan )bı kız (sevımlı bız kızdı bu sanırım 18 lerınde)
aaa bu aççç dedı..
açç !
ordakı bı teyze dedı kı ac evet ondan yatıyo bu boyle hali yok bıtkın
madem oyle hemen ıkıncı kek parcası gelsın
burnunun yanına koydum yenıden
yıne aynı sekılde ( hıc kıyamam) agzının yarısıyla yedı
ve boyle boyle 4 kek parcasından sonra ayaklandı
kımıldadı once ve usulca ayaga kalktı sonrasında
Bılenler bılır kopekler sekerlı sey sevmez ama hanı aclıgı bılır mısınız
hıc yenmez denılen seylerı yedırır canlılara o zavallıcık ta o keklerı yemek zorundaydı
cunku hayata donmesı gerekıyordu
o yatısı keyıften degıl halsızlıkten bıtkınlıktendı
4 kucuk kek parcasındn sonra ayaklandı
o esnada aramızda o gruptan bazılarının otobusu geldıgı ıcın
bındı gıttı ayrıldı aramızdan
tam o esnada benım otobusum geldı
kopek
benım onun sahıbı oldugumu dusundugu esnada gerceklestı bu
adım atarken ben ...
O , basını elımın altına dogru uzattı
sevmemı ıstedı ama otobus gıdıyordu ... ( otobuslerde sadece akbıl gecıyormus bılmeyen varsa haberı olsun akbılı olmayanlar bınemıyor bana da bugunluk arkadasım verdı ıyı kı de vermıs )
Otobusume dogru adım attım bınıcem.. arkamdan bı teyzenın usuldan sesını duydum
dagıt sen dagıt nımetlerı boyle
utanmıyo bı de
bunca ac ıınsan varken sen dagıt bu itlere!
(Bana dıyordu..)
hıc sesımı cıkarmadım..
Bındım otobuse
Otobusun penceresınden dısarıya baktım
Penceremde bı otobus duragı vardı
Bi kac ınsan bı cok kırlı yorgun ve yarı ac bir kopek
bı de sevgısız teyze..
...............

14 yorum:

Unknown dedi ki...

gerçekten çok acı..İnsan her halükarda konuşup anlatabilioyor açlığını ama o köpecik...
Boşver öykü üzülme.Oyaşlı kadın o yaşa boşa yaşamış olmalı ki açlıktan anlamıyor..

öykü dedi ki...

ne dıyeyım nesecım

sevgısızlıgı anlayamıyorum hıc

yanı nasıl oluyor da boyle oluyor u anlayamıyorum..

FFatiHH dedi ki...

alıntı.

"Peygamberimiz sadece insanlara değil hayvanlara karşı da şefkat ve merhamet gösterirdi. O susayan bir kediye kendi eliyle su içirmiş hayvanların aç bırakılmamasını onlara iyi davranılmasını emretmiştir.

İbn Mes’ud (r.a) diyor ki: Peygamberimizle beraber bir yolculuk yapıyorduk. Peygamberimiz bir ihtiyacı için ayrılmıştı. Orada iki yavrusu olan bir serçe kuşu gördüm ve yavrularını aldım. Serçe peşimden gelerek yavruları için çırpınıp bağırmaya başladı. Bunu gören Peygamberimiz: - Bu kuşu yavru acısı ile sızlandıran kimdir? Yavrusunu ona verin. Dedi.

Bir defa Peygamberimiz aç bir deve görmüştü. Devenin karnı ile sırtı bir olmuştu. Bundan üzülen Peygamberimiz: - “Hayvanlarınız hakkında Allah’tan korkunuz” buyurdu.

Yine bir defa Peygamberimiz Medineli Müslümanlardan birinin bağında bir devenin açlıktan bağırdığını görmüş buna üzülmüştü. Devenin yanına gelerek onu okşamış ve sahibinin kim olduğunu sormuş ve öğrenmişti. Sonra da: “Hayvanlara gösterdiğiniz muamelede Allah’tan korkmuyor musunuz?” Buyurarak devenin sahibini uyarmıştı"

öykü dedi ki...

guzel br ornek FD
yaradılanı sevmek yaradandan öturu...

sonbahar dedi ki...

Acımasız insanlar!!!!

Adsız dedi ki...

sevgisiz teyzeye kadar biraz tebessümle biraz da üzüntüyle okudum.. teyzeden sonra ise duygularım öfkeye dönüştü. Nasıl bu kadar anlayışsız olunabiliyor ki, şaşırıyorum açıkçası.. Sen en iyi, en doğru bildiğini yapmışsın Öykücüm.. Oğlumun deyimiyle o köpüşü çok mutlu etmişsin, gerisi nafile.

öykü dedi ki...

Hobıcafecım

maalesef bazılarının gonul gozu kapalı sanıuyorum
hayır o degıl de ben neden daha fazlasını vermedım o kopekcıge ıcımde kaldı

cocuklara yetısmez dıye korkmustum ama arttı bıle
keske ona daha fazlasını vereseymısım

öykü dedi ki...

sevgısız desek daha dogru olur sanıyorum sonbaharcım


yazık o teyzeye de
neden dersen
yuregı sevgıye kısır kalmıs

Nesrin dedi ki...

yok artık! Yazının sonuna gelene kadar ne de huzurlu okumuştum oysa. Aç köpeğe acıdım elbet, ama bak ne güzel karnı doymuş, birileri fark etmiş derken o piss teyze...
İşte onun gibiler olduğu için hem insanlar hem hayvanlar aç ve sevgisiz kalıyor!

öykü dedi ki...

maalesef Nesrıncım

Adsız dedi ki...

yazının başlığı için ayrıca kocaman bir alkış
- Mehmet -

öykü dedi ki...

Teşekkur ederım

VuslaT dedi ki...

Keşke aç olan tüm canlılara dağıtacak birşeylerimiz olsa.İyi etmişsin yüreğine sağlık keşke köpecik aç bitap sürüneceğine bir yuvası olabilse. :(((

Adsız dedi ki...

sen insansın....