29 Mayıs 2012 Salı

O eldiveni bir ıncelemeye göndersek hepimiz oturur ağlarız bence


Guzel bır** fırın cafe **gıbı bır yerdi..Çok acıkmıstım .. Cıtır sımıtlere takıldı gözum..Tezgahın arkasında hem kasaya hem de alısverıslere bakan adam sordu
-hosgeldınız ne ıstemıstınız?
-bi simit...şurdakiii şu öndekı cıtır gozuken !
Bundan sonrası bekleyıs.. Eldıvenlı elle uzandı sımıte ...Aldı.. pakete koydu .. Aynı eldıvenlı el uzandı paramı aldı kasadakı dger paralara dokundu.. ıcınden gerı kalanı vermek ıcın paraları sectı bana uzandı
O eldıvenlı el o paraların butun mıkrobuınu bakterısını ıcıne alarak
Tabladakı sımıtlerı coreklerı duzeltmek uzere yola koyuldu..
BU NERDEYSE ARTIK HER YERDE GORDUGUMUZ BIR FOTOGRAF KARESI OLDU..
Ellerde uyduruktan bı eldıven SÖZÜMONA hıjyen saglayan bır goruntu.. Fakat aynı elın gırdıgı her yer
Ben bı adam gordum markette peynır reyonundaydı..
bır elınde eldıven vardı dgerınde yoktu. peynır ıstedıgımde ve sarkuterı baska seyler aldıgımda eldıvenlı elınle bıcagı tutuyor cıplak elıyleyse urunu !!!
Tersıne olması gereken durumu bıle kavrayamamıs..
ve en son ben baska bısey alırken aynı adamı reyon kenarında eldıvenlı elıyle burnuna dokunurken gordum
Usulca aldıklarımı bı kenara bıraktım cıktım marketten goz gore gore de yenmez onlar..
ACIKCASI BISEY DIYCEM BEN
KIMSE ELDIVEN TAKMASIN BU BIR KANDIRMACA
HANI ELDIVEN TAKTIK HIJYEN HAVASI YARATILMASIN TAM TERSINE BELKI CIPLAK ELI PEYNIRE DEYINCE MECBUREN GUNDE BIR KAC KEZ YKAYAN ADAM
nasılsa eldıvenlı dıye yıkamıyor
o eldıvenı bır ıncelmeye gondersek
hepımız oturur aglarız bence
o yuzden tum eldıvenlerı protesto edıyorum
kımse eldıven takmasın kardesım.
(not; en son gordugum yok artık ! dedıgım olumsuzlugu da yorumlarda paylasıcam daha sonra)

43 yorum:

aksilaz dedi ki...

Günaydın Öykü,
Ben artık ekmek alırken kendim alıp kağıda sarıyorum. Güzel bir konuya değindin.

öykü dedi ki...

Gunaydın aksılaz

Ben artık hep paketlı ekmek alıyorum
nedenıne gelınce o acıkları da butun ınsanlar ellıyor mıncıklıyor sonra alıyor onca el deyınce onlarda da sorun var


yanı kısacası durumuımuz cok zor :(

Nesrin dedi ki...

çok iyi bir konuya değindin gerçekten bende çok dikkat ederim eldiven meselesine ah bu insanlar allah bilir daha neler yiyoruz biz ...
durum vahim öyküm

AdanınAnnesi dedi ki...

Günaydın öykü

bende hersabah fırında kahvaltılık alırken dikkat ediyorum bu eldiven olayına, çok kalabalık birde, sıra tepiş tepiş öğrenciler gelince.. birkeresinde tezgahtar bayanın dikkatini çekmişim. o bana baktı ben ona :) takıntı dedim.. Herkes duyarlı olsa titiz davransa! keşke...

FFatiHH dedi ki...

en iyisi öğrenip evde yapmak bazı şeyleri.

Nesrin dedi ki...

Eldivenleri zaten bizim için değil kendileri için takıyorlar bence, kendi elleri kirlenmesin diye. Yoksa o eldivenler kadar pis bir şey yok gerçekten. Mesela yemek programlarında da önce o eldivenli ellerle yumurta kırıyor, onun bütün pisliği ile diğer malzemeleri yoğuruyor falan... Halbuki eldiven olmasa eli kirlendiği için mecburen yıkayacak her seferinde.. Gerçi çoğu yemek programında artık eldiven kullanmıyorlar bu yüzden.

Ben açıkçası her şeyin paketlisini almayı tercih ediyorum. Gitgide dışarda bir şey yiyip içmekten soğuyorum zaten. Mesela bir kere simit sarayı'nda bir çay aldım bardağın her tarafı çay lekesi.. Hani bırak yıkamayı, su bile tutulmamış..

can dedi ki...

en güzeli ekmek makinesi :)

Zaman! Eriyor... dedi ki...

Merhaba Öykü,
güzel bir konuya değinmişsin.Ne yazik ki hijyen konusunda da sınıfta kalıyoruz.
Hep en sevmediğin cümle gelir böyle konularda;burası Türkiye. :(

saygılar...

VuslaT dedi ki...

Bencede öykücüm eldiven diye hiç yıkamıyorlar bu kezde. Belki eldivensiz olunca yıkarlar. ııığğ.

sonbahar dedi ki...

Bizim insanımız hijyeni o kadar da önemsemiyor. Halbuki kaç tane hastalık bu kirli ellerden bulaşıyor. Benim gittiğim peynircide adam çok titiz ve saygılıdır. Eldivenle peyniri koyar, sonra eldiveni çıkarır, parayı verir. Hiçbir zaman tersini yaptığını görmedim. Zaten yapsa da inanmam. (Not: o yok artık denilen şeyleri merakla bekliyorum [tedbirli olmak için])

pınarpare dedi ki...

biiiiiir sana yine gıcık mıcık oldum Öyküm...görmezden gelerek daha huzurlu olabileceğimizi sandığımız şeyleri ne diye gözümüze sokuyorsun kuzum :)
ikiiiiiiiii sabah apartman kapısında bir kedicik gördüm.işe geç kalmıştım ama onu izlemeye vakit ayırmadan edemedim.dahası;baktım keyfi yerinde,e ben artık gideyim derken.döndüm birazda öykünün gözüyle izledim.bir kez daha seni de sevdim,kediyi de sevdim :)

Adsız dedi ki...

Temizlik bir medeniyet göstergesidir.Bir anlayıştır.Bu anlayışta çoğunlukta yok.Yapacak şeyler var aslında yeni nesle bu anlayışı kazandırmak ama o adamın çocuğu ya da çırağı nasıl yetişir , o adam yetiştirir ? ZOR !

öykü dedi ki...

Nesrıncım kesınlıkle neler yıyoruz dusunmek bıle ıstemıyrum

öykü dedi ki...

Adanın annesı kesınlıkle keske herkes duyarlı olabılseydı

öykü dedi ki...

FD aslında en guzelı o da

vakıtte yetmez
becerıde

öykü dedi ki...

Nesrıncım yazdıklarına aynen katılıyorum

harfı harfıne

zaten dusunsek derınıne dısarda hıcbsıey yememek en guzellıdır

öykü dedi ki...

Can her gun ekmek yapacak zamanı yakalayabılır mıyız sence:)

öykü dedi ki...

Zaman Erıyor cok haklısın
Burası Turkıye burda boyle demek acı verıyor
Burası Turkıye o yuzden vatanımıza layık bıreyler olarak hıjyene de dıkkat etmnelıyız demek en guzelı
sevgıler

öykü dedi ki...

vuslatcım eldıvenler yasaklansın kampanyası duzenlemek lazım

can dedi ki...

sen malzemeleri koy gerisini ona bırak uyandığında ekmek olsun :)

öykü dedi ki...

sonbahar hemen anlatayım o zaman

bı markette ( ısımlı bır yer)
bır suru subesı olan
sarkuterıdekı cocuk bı bezle yere dokulen bıseylerı sılıyordu yerdeydı ben yaklastıgımda
yukarı cıktı bezı kenara koydu
elınde o bıldıgımız eldıven vardı
o elle benden oncekı adama salam kestı

öykü dedi ki...

pınarrrrr :))
ben de o kedıcıgı gordugun ıcın senı cok sevdım:))

bıde kocaman kucakladım:)

öykü dedi ki...

GÖK TURK eskıler ne guzel soylemıs
herkes kendı kapısının onunu temızlerse her yer pırıl pırıl olur dıye

temızlıgı sart kosmuslar yanı

aslında herkes ustune dusenı yapsa
bu tur dertylerımız hıc olmaycak

öykü dedi ki...

Can demek o kadar kolay:)

pekı canımız sımıt ısterse napıcaz
onu da yapıyor mu bu makına?

can dedi ki...

eee şey kem küm :)

öykü dedi ki...

yaaaaa :)

can dedi ki...

simit yok ama susamlı ekmek olur

öykü dedi ki...

yaptın mı sen guzel oluyor mu?

can dedi ki...

cevizli ekmek favorim :)

öykü dedi ki...

boyle puf puf guzel ve lezzetlı oluyo mu ekmek?

can dedi ki...

hemde nasıl :)

öykü dedi ki...

Aa aa hangı makınaymıs ki o ?

can dedi ki...

bilmem :) ekmek yapma makinesi diye biliyorum sadece marka bilgim yok :)

Nesrin dedi ki...

Öykü, hani bu yorumların altında yanıtla kısmı var ya, bak ben şu an oraya yazıyorum:)
sen de herkese tek tek cevap yazıyorsun ya, o yanıtla kısmından yazsan cevaplarını bizler için okuması daha kolay olacak sanki:)
Sevgilerle

öykü dedi ki...

bır ınceleyelıp bakmalı

öykü dedi ki...

Nesrıncım cok haklısın ben de bu ıslemı onun ıcın yaptım ama
ne yazık kı ıslemıyor

yanı calısmıyor

Başak dedi ki...

Dışarıda gezerken acıkıyorum ama aklıma kötü şeyler geliyor bazen eve koşuyorum.

öykü dedi ki...

Basak en dogrusunu yapıyrosun benım de gunduz ımkanım olsa evde sandovıc yerım yıne de dısarda yemem

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Öykü'cüm nasılsınnn?? Özledim seni. Haklısın canım. Eldiven takmasınlar çok daha iyi. Öğğkk. Pisler :)) Bazı okumadan duramadığım yazarlar var benim. Bende bağımlılık yapmışlar. Şunu fark ediyorum ki, sen de onlardan oldun. Çok sık gelemiyorum ama mutlaka geliyorum. Çok öpüyorum seni.

öykü dedi ki...

Ahuuu:)

Ah canım ya

nasıl guzel bır enerjı verdın sen boyle bana
cok cok tsk edıyorum sevgıyle kucaklıyorum senı

özii dedi ki...

Öykücüm benzer bir olayı yaşadım. Hemde bunu yapan bir bayandı. Çok daha titiz olmasını beklerken , büyük bir hayal kırıklığına uğradım. O an içimden öfke fışkırdı, tutamadım çenemi ...
- pardon ama o eldivenin ne faydası oldu? söyler misiniz dedim. Kıpkırmızı olan yüzüyle yüzüme bakamadı. Anlaşılmayan bir şekilde söylendi , duymamış gibi yapmayı tercih etti.
- Parayı da o elle tutamazsınız dedim çıktım , o sinirime rağmen hala kibar olmaya çalışıyordum ya pess dedim... herkese söyledim , o fırına da bir daha gitmedim. herkesede söyledim...

öykü dedi ki...

ozıcımm senı kutlarım

belkı boyle tepkısını dıle getırse herkes
onlar da en azından bu sekılde egıtılmıs olacaklar

bu da bı cabadır

sevgılerımle

durutarifler dedi ki...

Kesinlikle sana katılıyorum
Sevgiler