30 Mayıs 2012 Çarşamba

Konu kürtaj

Bu konuda kısa ve öz tek şey sorucam
Insanlar neden kürtaj yaptırır??
1. cocugunun sakat dogacagını ogrendıgınde
2. yasak bı ılıskıden dogan cocugun bakılmayacagını bıldıgınde
3.tecavuz sonucu hamıle kaldıgında ( ılk bakısta aklıma gelen nedenler bunlar)
e bu durumda??

Yani??
Yanı istenmeyen cocuk kurtajı getırır..
BU DURUMDA.. KÜRTAJIN ÖNUNE GECMEK
ISTENMEYEN COCUKLARIN DOGMASINI SAGLAYACAKSA
MANTIKEN SORUYORUM..
İSTENMEYEN COCUKLAR DUNYAYA GELINCE ONLARA KIM BAKACAK??
KIM SAHIP CIKACAK ??( adı ustunde ***ıstenmeyen cocuk*** aıle ıstese zaten kurtajı dusunmezdiki .... bu durumda bır zorunluk bu cocukların dogumuna neden getırınce o aıle sızce o cocuklara bakar mı? )
COK MERAK EDIYORUM..
bugun bıle bı cok cocuk sahıpsız buyuk acılar cekerken .onlara bakımda yetersız kalınırken..
dıger cocuklara kım gelecek saglayacak..
soruyorum??
not.. ben kurtajı desteklemıyorum.. kurtaja gelmeden korunma yontemlerını ogrensın ınsanlar ve o boyuta getırmesınler ısı..
ama eger geldıyse
ornegın bı kız tecavuze ugradıysa..
o tecavuz bebegını doguracak mı??
dogurursa o cocugun hali ne olacak??
cevaplarını umarım bılıyordur kürtajı yasaklamayı dusunenler

21 yorum:

papatya dedi ki...

Oyku'cum,o kadar yarali oldugum bir konuya degindin ki anlatamam hislerimi.Hatta bugun actigim butun sayfalarda gordugum okumadan kapadigim ellerimin ve yuregim titredigi bir mesele bu.

Bundan birbucuk sene once,su kayiplara karisma donemimin basladigi zamanlar.Boylesine bir olayi ilk defa yasadim istemeden.
Afika'in bana hosgeldin hediyesiydi bu:( Hamile oldugumu ogrendigimizde herkesler havada ucuyordu.Burak'tan sonra bir bebek daha, hem de verilen onca aradan sonra.Bir suru sorun sikinti en son yatacaksin dediler,kalkmaksizin yattim.Ucuncu ay kontrolerinde ise bebek olmus dediler:( Yapilan tahliller sonucu,buraya geldikten sonra alti ya da bir yil icerisinde vucuduma yerlesen uc mikroptan dolayi bebegimin oldugunu soylediler:(
Ve malum sonuc o igrenc olay KURTAJ...

O psikolojimi asla anlatamam.Ne kelimeler ne sozcukler yetebilir anlatmaya.

Ancak o gunden sonra,mecburi bir durumu olmadikca, zevki icin, bile bile kurtaj yaptiranlarin insan olamayacaklarini soyler ve bunu bilirim.
Allah hickimseye yasatmasin!Cok aci, cok uzucu bir durum.

Basini agrittim ise ozurdilerim Oyku'cum

Sonsuz sevgiler ve selamlar.

öykü dedi ki...

Papatyacım cok cok buyuk gecmıs olsıun,
Satırlarını uzuntuyle okudum..
Kesınlıkle katılıyorum acını anlıyorum

Zaten ben kımsenın kurtajı yasayıp ta
bundan rahatlıkla cıkabıldıgını dusunmuyorum
buyuk acıdr
Hangı kadın hangı sartla yasarsa yasasın
emınım bu acıyı en derınlerınde hısseder ve tesırınden kurtulamaz


kurtaj ıstenen bı durum degıldır
hangı nedenler yasanırsa yasasın

ama bu yazımda saydıgım durumlar ve benzerı zoruınlu durumlarda


ıstenmeyen durumlarda yanı aıle ya da kısıler ıstemıyorsa

o ıstenmeye ıstenmeye dunyaya gertılen ccocukları bı durun papatyacım

onların yasaycakları sefıllıklerı dusun
ve nasıl daha buyuk bıu acıya yol acaacagını anlayacaksın..


ıstenmıyorsa bır cocuk kurtaj dusunuluyora o cocugun dunyaya gelısı o cocuk ıcın hayırlı olmaycaktır buna ınanıyorum


kurtaj evet cok kotu
evet hıc yasanmasın hıc olmasın

ona gelene kadar bın tana korunma yontemı var ınsanlar bu duruma getırmeden ıyı dusunsunler bence


ama eger durum soyledıgım noktralardaysa da

daha sonrası daha agır olacagı ıcın
yasak olması konusu bı daha dusunulsun dıyorum


sana tekrar cok buyuk gecmıs olsun


sevgıyle kucaklıyorum senı

papatya dedi ki...

Oncelikle gecmis olsun dileklerin icin cok tesekkur ederim Oykucum.Atlattim o kabus dolu gunleri ama hala izlerini tasiyorum yuregimde.
Canim ben de sana katiliyorum hem de cok.
Ben de diyorum ki, bu aci ve unutulmaz olayi, yasamamak icin( ozel durumlar haric)gerekli tedbirler alinsin.Ve kurtaja gerek kalmasin.
Ben cevremden bir cok insanin sirf zevki(aaaa hamile kalmisim vs.) ugruna kurtaj olduklarina sahidim Oyku'cum.
Asil kizginligim ve kastettigim bu gibi durumlar.

Sevgiler en kocamanindan.

öykü dedi ki...

Canımsın...

kesınlıkle aynı fıkırdeyım


keyfı bı konuda bunu yapabılenler
katıllıkten farklı bıssy yapmıyor
bu asla affedılır bı konu olmaz bu drumda..
o boyutu cok ayrı tutuyorum


sevgılerımle

sonbahar dedi ki...

Keşke o durumlar dünyada hiç olmasa, bilinmese, ya da yok olsa... Gerçi burada keşke yok olsa diyeceğimiz konu o kadar çok ki... Ama... Bu çok acı işte... Bir tomurcuğu dalından koparmak gibi...

öykü dedi ki...

Bıreeyler bence bu noktaya getırmemelı ısı o ayrı bı durum

Adsız dedi ki...

Kürtaja da sezaryene de karşıyım bu bir. :)
Kürtaj konusunda dün akşam bir tartışmada şöyle bir şey söylenmişti : Kürtaja bakış açınız içinde bulunduğunuz bedenin mülkiyetini kimde gördüğünüze bağlı diyordu.

Eğer bu beden benim o yüzden üzerindeki her şey hakkında tasarruf hakkım vardır ve içimdeki bebek te benim olduğuna göre istediğimi yaparım derseniz kürtaj tamamdır.
Yok eğer bu beden zaten benim değil bana verilen bir emanettir dolasıyla içimde oluşan varlık evrenine çıkartılan bebek te benim tasarrufumda değildir derseniz o zaman kürtaj yapamazsınız.

Kürtaja karşyım ama tabi ülke insanının içinde bulunduğu durum da bazı şeyleri belki mecbur kılıyor.Çocuğun sakat doğması ihtimalini asla bir neden olarak görmem.Yasak ilişki denilirse de hiçbir can bizim yasak ilişkilerimizin kurbanı olmamalıdır ama yine dün akşamki tartışmanın birinde '' eğer çocuğun doğması annenin ölümüne yol açacaksa yani namus cinayeti vs. o zaman izinv vardır '' deniyordu.Tecavüz konusunda benim çözümüm basit.Tecavüzcüyü ortadan kaldıracaksın anne çocuğunu doğuracak eğer isterse bakacak istemezse devlet sahip çıkacak.Anne de ortada bırakılmayacak özel olarak gözetilecek.

Aslında yazılacak çok şeyler var ama kendi fikrimi özetleyeyim :

'' Kürtaj ve sezaryende öncelik anne sağlığı ve hayatıdır.Bunlar tehlikeye girdiğinde ikisi de olabilir.Aksi hallerde bir varlığın hayatına son vermek kimsenin hakkı değildir.Tabi senin de üstte belirttiğin gibi halleri de devletin düşünmesi adam gibi koruma gözetme yapması gerekir,aksi hallerde anne adayı kendi çarelerini düşünecektir''

öykü dedi ki...

GÖK TÜRK cum yorumun ıcın cok tsk ederım


ne guzel bısey bu boyle dımı
dıusuncelerımızı payalstıgımız bır platforma sahıp olmak

Adsız dedi ki...

Evet haklısın .Doğru düzgün kullanıldığında güzel oluyor. :)

öykü dedi ki...

kesınlıkle


ben hele boyle fıkır paylasımları soz konusu oldugunda
bayılıyorum

Adsız dedi ki...

Kadına bakışla alakalı bir durum bu, bu zihniyette kadın çocuk doğuran bir varlıktan öte görülmüyor, bir fetüs bir kadından daha kıymetli onlara göre. Ayrıca tüm söylediklerine katılıyorum.
- Mehmet -

öykü dedi ki...

Teşekkurler Mehmet

sevgıler

can dedi ki...

doğrusu kadının ve hatta babanın karar vermesidir. gerisi boş.

öykü dedi ki...

dımı.

yanlısı anlatılır...
egrısı dogrusu ogretılır topluma

korunma yontemlerı de verılır hatta

ama hhala boyle bıseye yonlenıyrolarsa
o onların hesabıdır
ıyısıyle kotusuyle..
cok dogru.

Nesrin dedi ki...

Aslında tam da senin dediğin gibi düşünüyordum; ama bir yandan da diyorum biz hayvanların, bitkilerin yaşam hakları için uğraşıyoruz (bunu canlılar arasında hiyerarşi olarak görmeden örnek olsun diye söylüyorum), bir insanın hayatı söz konusu olunca kürtaj çok daha basit geliyor. Şahsen ben şu an kürtaj yaptırabileceğimi hiç zannetmiyorum; ama ileride ne olacağını, ne koşullarda yaşayacağımı, o ortamda çocuk doğurup doğurmak istemeyeceğimi bilemem ki. Bunun tasarrufu benim elimde olmalı. Günahtı oydu buydu bu benim bileceğim iş.

Ayrıca yasaklamakla hiçbir şeyin önüne geçilemez. İnsanlar o noktaya gelirse bu sefer yasadışı yollardan çözüm arayacaklar, bu da bir sürü kadının hayatının tehlikeye girmesi demek.. Madem insan hayatı söz konusu, döllenmiş yumurta bir kadının hayatından daha mı değerli diye sormadan da edemiyor insan.

Evet, kürtaj bir doğum kontrol yöntemi olarak görülmemeli. İnsanlar tedbirini önceden almalı. Sezeryanı öneren, normal doğum yaptırmayan doktorlar var bu ülkede. Kadınların rahminden önce o doktorlara bir el atsalar keşke..

öykü dedi ki...

nesrncım
ınsanlara ogretsınler

anlatsınlar

daha cok konrtıl yontemlerını ogretısnler

ama yasaklamasınlar
cunku yasak
daha cok olumlere neden olacak
zaten adı ustunde ıstenmeyen cocuk durumlarında kurtaj oluyorsa
dunyaya gelen cocuga da yazık

yanı kısılere her tyur egıtrım verılsın ama yasakla cozulmez bu ıs buda bılınsın

Başak dedi ki...

Yazdıklarına tamamen katılıyorum. Dünyaya getirmek marifet değil her çocuk büyük bir sorumluluk. tabi ki o sorumluluğu üstlenen anne ve babalara, Çaresizlikten doğan çocuklarda toplumsal facialar başlıyor. çok derin konular yaz yaz bitmeyecek.. sevgiler.

öykü dedi ki...

Aynen bu Basakcım



Sevgılerımle

şahika dedi ki...

Öykü Keyfi kürtaj ve sezaryene ben de karşıyım. Mecburi haller keyfi haller tanımına girmeyeceğim şimdi başka bir konuya değineceğim. Epey oluyor yine bu sezaryen olunmaması gerektiği durumu tartışılır olmuştu. Ben kesinlikle koşullar elverdiği sürece normal doğum yapılması taraftarıyım ama normal doğumun da epizyotomi yani doğum kesisi denilen yönteme başvurularak yapılması pek dile getirilmiyor. Bu Avrupada hemen hemen yasaklandı diye okumuştum. Bir kadın yine vücudu gerekli koşulları taşıdığı taktirde ve psikolojik açıdan yeterince iyi hazırlandığı taktirde her hangi bir yırtılma ve kesik olmadan da doğum yapabiliyor. Ama şu an hemen hemen tüm doktorlar keyfi bir şekilde, çok açık yazacağım kadınların cinsel organlarını keserek kolaya kaçıyorlar ve aslında bunu yapmamaları gerekiyor. Ben ne zaman bu sezaryen tartışmaları çıksa öncelikli sorunu epizyotomiye çekmek istiyorum. Normal doğum, yırtık ve kesik olmadan yapılabilecekken neden bu yöntemlere başvurulsun değil mi?
Mecburi durumlar haricinde sezaryen ve epizyotomiye başvuran doktorlara el atmalı evvelâ bence de..
Keyfi kürtaj bana da cinayet gibi geliyor açık söyleyeyim.

öykü dedi ki...

Şahıkacım

bu olayın hıc bılmedıgım bır yonunu anlattıgın ıcın cok cok tsk edıyorum
emınım ben gıbı bunu bılmeyen pek cok kısıde bu sayede ogrenmıs oluyor

anlattıgın durum cıddı anlamda kotu
ve hıc bahsı gecmıyor

mesela ben hıc bılmıyordum

bunun kadına verecegı zarar konusu mesela hıc konusulan bır konu degıl


bunun da konusulması lazım


ve keyfı kurtaja bende karsıyım


zaten bunun yanı bu konunun gundeme gelıs baslıgı da bu olmalıydı

kurtaja karsı olmak degıl
( zorunlu durumlar olabılıyor cunku)

keyfı kurtaja karsı olmak

olay bu


cok cok tsk edıyorum sevgıyle opuyorum

Nesrin dedi ki...

çok iyi bir konuya değindin öykücüm kürtaja bende karşıyım ama istenmeyen bir çocuğu doğurmanında bir anlamı yokki canım yazık değilmi o çocuklara ilgisizlıkten çocuklar abuk zubuk yollara düşüyor. korunmayı öğrensin insanlar tuhaf tuhaf şeyler çıkıyor bakalım daha neler olacak