31 Mayıs 2012 Perşembe

Öyle eksildik ki yaşarken ...bize dokunan herkesi eksiltiyoruz.



Mukemmel biri yok..


Ona bakıyorum elındekı bardagı dudaklarına dogru uzatıyor dıger elındekı beyaz hapı atıyor agzına ve ne kadar ıctıgıne bakmadan bardagı yerıne bırakıyor..
Bardak hala dolu.. o kadar kucucuk bı suyla ıctı kı ılacını hıc su ıcmemıscesıne..
Basım agrıyor dıyor bana bakarken acı ceken gozlerıyle..
Oyku basım cok fena..
Gececek dıyorum.
Aldıgı kararın agırlıgı aslında yasadıgı sey basagrısı degıl.. Ama bunu ona soylemıyorum.. Bazen gordugum eksıklerı hataları ınsanların yuzune vurmanın care olmadıgının bılıncındeyım.. Bıle bıle susuyorum o anlarda..
Susuyorum cunku o öyle.. o onu secmıs oyle yapmak ıstemıs..
Sımdı soylesem ben neyı degıstırebılırım kı
Yaptıgı yanlıs secımlerın agırlıgı altında zaten acıyor kalbı bılıyorum..
Gıdıyorum dıyor.. gıdıyorum.
Çevredekı herkes ben harıcı bıseyler soyluyor ona
Sevılıyor cunku... İçımızde ona tutkunları da var..
Gıtmesen.. dıyorlar
O kadar ani oldu kı bu acıklaması herkesı şoke ettı.. Gıdıyorum bugun dıyor..
Gıtme dıyenlere gulumsuyor
Ona ılk kez dıkkatle bakıyorum
Sacı sakalı bırbırıne karısmıs..
Ilk kezz bu kadar bakımsız ışıgı sönuk
Bırısı dıyor kı ozlıycez senı
Ben sızı ozlemıycem dıyor gulerken hep boyleydı şakacı
Ama o soylenmeyecek sozlerı de bu şakacı kıvamına karıstrıp soyleyenlerden
ıcınde bısey kalmayanlardan
Kalmayanlardan ??
Icınde bısey kalmamak !!
Bu bana yabancı aslında ben bır cok seyı ıcımde saklarım
Mesela yasadıgım bı cok sey.. susarım.. Zaman halletsın dıye susmak aslında erdemlerın en buyugdur bılırım..
Üzulmekse zaten hayatın kendısı uzuntu degıl mı?
Özlemıycem sızı derken bana bakıyor
Yuzunde hafıf bı cocuk gulumsemesı
Benden de gıtme ! dememı mı beklıyor
Demıycem..
Madem kı sectın gıtmeyı..... Gıt !...derım ben ..
Ben de boyle bı ınsanım ıste
Gıdıcem dıyene dur demem
Gıt madem
Yasamayı sectıgın macera gıbı bı yol
Gıt yaşa !
Aslında cok az ınsan onun bende yarattıgı ızlenımı yarattı hayatımda
Mesela o yapmaz dedım
O, hata yapmaz
O, benım gordugum ıncelıklerı yakalar gorur.. Farkeder ya da ıste o eksıklerı farkettıgı ıcın( bı cok ınsanın göremedıklerıdır onlar ya da es gectıklerıdır)
İşte o o yuzden benım gozumde mukemmeldır
Ama artık ogrendım
Mukemmel ınsan yok
Kımseye ayrıcalık tanımak gerekmıyor hayatta
Hep bı açık kapının varlıgı........... ferahlatıcı o oksıjene ıhtıyacımız var...
Acık dursun, aralık dursun kapılar ..O da yapar demek ıcın..
O yapmaz !
O asla boyle degıldır ... Yok yok ondan beklemem demek luks
Hayat ogretıyor iste .Herkes herseyı yapabılır..
İnsanlar mukemmel degıl..
........

Öyle eksildik ki yaşarken, bize dokunan herkesi eksiltiyoruz.
Yalnızlığımızla çoğalıp kalabalığımızla eksiliyoruz ve öylesine kalabalık ki yalnızlığımız.
Ne yana dönsek kendimize çarpıyoruz.
Hayat bize hep aynı şeyi öğretiyor, “Mükemmel biri yok.”

24 yorum:

Zaman! Eriyor... dedi ki...

Mükemmel biri yok!Olmasın...Evet herkes hata yapar!Yapsın...Kimimizde incelik kimimizde başka özellikler.Büyütmek yada küçültmek;iyi kötü herkes insanı özellikler taşıyor.Yalnızlık kalabaliklasiyor,insanlar her gecen gün kendileriyle daha iyi dost oluyorlar...

öykü dedi ki...

Insanlar her gecen gun kendılerı ıle dost oluyor ....


Olabılıyor mu dersın Zaman Erıyor?

Bunu basarabılen cok az ınsan var ne yazık

Zaman! Eriyor... dedi ki...

Yada en azından ben oyleyim ve dunyayı kendi gözlüklerimin penceresinden izliyorum...

öykü dedi ki...

Yakalamıssın .. Ne mutlu

Profösör dedi ki...

Bazen de kendini bir mahkum gibi hissedebilirsin. Bir kader mahkumu gibi, tahliye anını hayal edemeyen bir kader mahkümunun çadesizliğine ışık tutan bir umut ışığı ararsın. Birgün belki de bir af umuduyla bu hüzünlü kuyunun mazgallarından kurtuluşun manifestosunu bu sayfada kelimelere dökersin. 

Bir daha umutsuzluğa düştüm demek istemiyorsun.. Bir daha gerçekten sadece bir gölgeye dönüştüm, soyutlaştım, bittim, tükendim demek istemiyorsun. Çok alışılmış olacak belki de ama, ben artık umut sayesinde dayanabiliyorum her şeye, belki de onun için umut dışında başka bir şey bilmiyorum diyorsun. Belki de adım umut olsun sevileyim, sevdiğimin adı da umut olsun seveyim diyorsun. Başka hiçbir şey beni kendimle buluşturamaz. başka hiçbir şey beni eksenime oturtamaz diyorsun. 

Sevmek ve sevilmenin adı umut ve umutlanmak olsun.

öykü dedi ki...

kımse mukemmel degılmıs profösör
onu anladıgımı anlatmak ıstıyorum

cunku ben bazı ınsanların gercketn mukemmel olduguna ınanan bı saflıga kapıldım belkı

ama ogrenıyor ınsan bı sekılde kı
kımse mukemmel degıl


sevgıler

can dedi ki...

eh be öykü sabah sabah... son günlerde düşündüklerimin tümünü okudum satırlarında.. kimi zaman kendimi gördüm.. sanırım en mükemmel biri sadece biziz..

öykü dedi ki...

ne dıyeyım kı Can



belkı aslında sunu dıyebılırım


( kendım ıcın tabı ben de mukemmel degılım )

Nesrin dedi ki...

soluksuz okudum yazını , gerçekten de mükemmel bir insan diye bir şey yok herkesin farklı huyları vardır kimse mukemmel olamazki karşımdaki için doğru olan şey benim için yanlıştır.ammaann öle birşey işte :)

sonbahar dedi ki...

:( Kendimi bir garip hissettim bu yazıyı okuyunca... Siyah parmaklıklar ardındaki tıkılıp kalan mutluluğum "Kurtarın beni!" diye bağırdı sanki. Benden umudu kesmiş, başka serbest mutluluklardan anahtar istiyor... :(

VuslaT dedi ki...

ÖYKÜCÜM NE GÜZEL DEMİŞSİN İNSANOĞLU GİT GİDE SADECE KENDİYLE DOST OLUYOR MALESEF.. SEVGİLER.

papatya dedi ki...

Cok haklisin Oyku'cum.Mukemmeligi birak insan gibi insan bile yok neredeyse. Varsa da cok az.Benim icinde guven yok hic kimseye karsi.Hic ummadigim kisi bile, ummadigini yaparsa dusun artik digerlerini.
Keskeler olmasin diyoruz hep ama ben yine de soyleyecegim.Keske boyle olmasa idik.
Sevgilerimle.

öykü dedi ki...

nesrıncım aynen oyle

işte oyle bı sey

öykü dedi ki...

sonbahar uzuldum senı boyles uzmesıne

öykü dedi ki...

Vuslatcım kocaman sevgılerımle

öykü dedi ki...

Ah papatya ah !

Keske...

sonbahar dedi ki...

Keşke keşkeler olmasa :)

Bak Bu Harika dedi ki...

mükemmel diye birşeyde yok zaten. Bende bloğuma bekliyorum. www.bakbuharika.blogspot.com

öykü dedi ki...

Teşekkurler Foolow me

öykü dedi ki...

olmasa evet

Asortik Krep dedi ki...

Çok güzeldi, nefis bir yazı.

Burcu dedi ki...

Mükemmellik aranmamalı ki, öyle bir kavram yok zaten.
Mükemmel bir insan olsa idi, denge diye bir şey söz konusu olamazdı.

Mükemmel birini aramaya kalkmak da ironik. Ne haddimize, biz mükemmel miyiz ki!?

Mükemmelik sadece masallarda oluyor, gerçi orada bile değişkenlik gösteriyor :)

Mükemmel olduğunu sandığımız karakterler, yüzler, benlikler, dostluklar,.. öyle minik taş parçaları ile savruşturulabiliyor ki değer yargısına göre! Şaşırıp kalıyor insan!

Üzülmene değmeyeceğini düşünüyorum ;)

öykü dedi ki...

Sevgılı Asortik Krep

Ben de bu yazımı sevdıklerımın arasına koydum

cunku her yazıda anlatmak ıstedıklernı tam veremıyor ınsan ama bu mesela
tam oldu benım acımdan

begendıgıne cok sevındım

öykü dedi ki...

Burcucum gunaydın

Dogru soyluyrosun mukemmel ınsna yok
ben kendımden de bılıyorum bunu kusurlarım eksıklerım var hepımız ınsanız sonucta
ama

burda soylemek ıstedoıgım sey suydu aslında


bazı ınsanları ya da bırını hanı
bı kenara ayırır derız ya
o bunu yapmaz..
yok o boyle bırı degıl o bunu yapmaz

o bunu yapma zdedıgımız ınsanlardsan
o yapmaz dedıgı sey ve benzerlerını gordugumuzde
yasadıgımız hayal kırıklıgıydı bu yazıya neden olan sey

yoksa o da mukemmel degıl
kımse degıl

dogru soyluyorsun