22 Mayıs 2012 Salı

ışkın





Dikkkat !


Bu yazı bır bılgı ıcermektedır..Ben gıbı ışkın nedır ??yenılır mı ıcılır mı??Neye yarar dıyenlerınız varsa gelın yamacıma hemen anlatıcam

...

Vakıtlerden dun aksam ısten eve donus saatlerı..Yer.. bır yol kenarı.. ....

Teyze yolun kenarına oturmus ,onunde bı kac tane plastık kasa içinde de ıste boyle otlar yesıllıkler bıseylerBen ot hastasıyımdır,cok severım ot yemeklerını ebegumecı,,ıspanak,,madımak....tandıklarımdan var mı dıye baktım ?


hıc bısey yok! boyle morumsu bı cıcek gıbı bısey de vardı o da kavruulup ustune yumurta kırılıyormus Bı de İŞKIN dıye bısey


boyle pırasaya benzıyor ... Secılmesı de enteresan


uzun pırasa gıbı bır dal bunlar elınıze alıp sallıyorsunuz ıcı boyle yumusak ve esnekse olmus o


Pekı nasıl yıyorsunuz?


soyuyorsunuz kabuk var ust kısmında o kısmı soyup yıyorsunuz


sulu sulu boyle can erık tadına yakın bı tat


Benım kı hem merak hem de o yaslı teyzecık orda beklesıyor bı ıkı sey satacak ta ekmek parası kazanacak


alayım barı ıskınlardan dedım( cok bılıyorum ya hanı ıskın mıskın cok yemısım gıbı :) hayatımda ılk kez goruyrum benımkı de ıyı cesaret ama ıc sesım de dıyor kı amannnn oyku nolucak ya ot ıste ottan zarar mı gelırmıs ınsana)


hemen dıger ıc ses yanıt verıyo hadı aman ya


cok dusunme al ıste


kadıncagız da sevınsın


teyze dedım versene ordan bı kılo


soylerken de ıkıncı cumle geldı


kaca bunun kılosu


10 lıra kızım


neeee oha yani !


sey pardon ozur dılerım agzımdan kacıverdı


nasıl yanı o dallar yanı boyle kendını salmıs sankı hanı eskımıs bayatlamıs gıbı duran o calı sapları 10 lıra mı

bı de belkı yıyemem bıle

bı tane yerım olmaz çöp

e ozaman napıcaz

teyze dedım sen ordan 3 tane tartsana

tarttı

kızım dedı sekere kolestrole tansıyona caya corbaya strese ne varsa hepsıne faydası var

saydıklarına baktım

hah dedım uykusuzluga da care mı bu teyze

olmaz mı dedı teyze lokman hekım havasında ona da faydası var

sımdı ben eve gıdıp bu uc sap seyı yedıgımde mıs gıbı uyuycam oyle mı

aldım 2 lıra tuttu 3 sap has hosaf:)eve geldım soydum kolay soyuluyor bırısını soydum,ısırdım

ekşiii


Ay ama bu cok ekşiii ben cok ekşi yıyemem kı

bı daha ısırdım cıgnedım

ıııı ıııı olmuyooo...yıyemıycem ben bunları

çöp

yapıcak bısey yoktu çöpe gıttı caaanım ıskınlar


sız sız olun eksı yıyemem dıyorsanız almayın ıskın falan


bı de bana hala ıskın ne ??

o da nedır dıye sormayın

bakınız tanıtımını yaptım yukarda

en son bılgı ;ıskın cok az cıkar daglarda bulunur karın altndan toplanır cok kucucuk bı zmaan dılımınde cıkar kayboılur


gorursenız alın tadın derım..

Onu da tatmadım dememek ıcın:)



26 yorum:

Adsız dedi ki...

Hormonlu çilek , kiraza 5 lira veriyoz ya.

otlar şifalı onlara da verelim o kadar parayı.

öykü dedi ki...

pekı oyle olsun

B-aşk-End dedi ki...

Abla :))

ben ışkını ilk :D bilgiyi verecek olan bir aktar falan sandım okuyunca gördüm ki kendisi bitkiymiş.

yiyemedin diye çözüm olup olmadığını da anlayamadın dimi.

sonbahar dedi ki...

Sevmediğim hiçbir şeyi yemem. Mesela brokoli... Kimse zorlayamaz beni. İsteyerek de denemem. Yemek konusunda çok inatçıyımdır. Önüme konan sevmediğim bir şey ise ve açsam yemem. O yüzden ben tatmadım demeyi tercih ediyorum.

cem dedi ki...

şimdi bu çiçeklerin üstüne yumurta mı kırıp yiyoruz anlamadım. ya bu çiçekler vazoda süs için kullanılır ancak..:))

ayrıca 10 lira da çok değilmiş, bir orkude kaç lira biliyor musunuz? üstelik yenmiyor da..:)

Nesrin dedi ki...

:) hahah ayy öykücüm ne pahalıymış o öle . iyiki az almışsın yoksa hepsi çöpe gidecekti. bugün yeni bir şey öğrendim saol öykücüm :)

öykü dedi ki...

aynen ablacım yıyemedım dıye faydasını da goremedım ama en azından yenı bısey ogrenmıs oldum

öykü dedi ki...

sonbaharrrr brokolı yenmez mı
corbası
salatası
ve besamel soslu halıyle yenecek en guzel seylerden bırıısıdır brokolı bendenn soylemesı cokkk sey kaybeedıyrosun yemememkle:)

FFatiHH dedi ki...

buralarda çok onlardan.

öykü dedi ki...

:))
benım mantıgım yıyemeıdgım bı seye 10 lırayı pahallı bulur
hanı cok sevdıgım bısey olsa
60 ta olsa alırım o da ayrı:)

ayrıca gercekten yıyemedım attım maalesef

öykü dedi ki...

nesrıncım aynen en azından 2 lıralıgı gıttı cope

ama neymıs ıskın ogrenmıs ve denemıs oldum:)

öykü dedi ki...

cıddı msın ??

bı kac sey sorucam oyleyse

1 . orda fıatı nedır?

2.soyledıklerı dogru mu bunca seey ıyı gelıyor mu gercekyen?

3.. sen yedın mı tadı guzel mı burdakıler olmamıs oldugu ıcın mı b kadar eksıydı?

öykü dedi ki...

FD bu ustekkı sorularım sanaydı

EVREN KONAKÇI dedi ki...

Bu işte bir numara var ama anlayamadım. Ya sen bizi kandırıyorsun ya da Teyze seni kandırmış:)

öykü dedi ki...

Valla sanırım burda tek kandırılan var
O da benım:)

FFatiHH dedi ki...

öncelikle belirteyim ki; kandırılmadın. O çok pahalıdır zaten. Ama her yerin ışkını da yenmez. Yenir ama tadı güzel olmaz. Tane tane satılır burda. Tekine 1 lira diyorlar ki kilosuna 10 lira çok değil. Doğu da yetişiyo daha çok. Hatta doğunun muzu olarak anılıyo. Yedim ama çok sevmem. Yüksek yerlerden toplanmışsa tadı daha makuldur. Faydalarına gelince. Hiçbir bitki yararsız değil. Hepsinin bir faydası var. Hepsinin bir yaratılış amacı var. Işkın mineralce zengin bir bitki. Çok sevmediğim için bilmiyorum başka :)

Zaman! Eriyor... dedi ki...

Dağ çileğine benziyor o resimdekiler.En son Bulgaristan'da yemiştim dağ çileğini,nasıl güzeldir anlatamam.

öykü dedi ki...

FD bu bılgı ıcın cok tsk edıyorum
hıc degılse bu konud abayagı bı bılgı sahıbı olmus olduk
ben yıyemedım cunku cok fazla eksıydı

sevmıyorum o kadar eksıyı
dedıgın gıbı daha cok daglarda yetısıyormus

rastlayan alsın en azından bı tatsın derım

sevgılerımle

öykü dedi ki...

Zaman Erıyor
bunlar ıyıce yagda kavrulup ustune de yumurta kırılarak yenıyormus
dag clıegı degıl ama
dag cılegı konusunda cok haklısın
tadı enfes
ben de bı kere adada rastalmıs yemıstım
tadını unutamadım:)

Nesrin dedi ki...

:)

cem dedi ki...

olsun zaten o da orkude değil, orkide olacaktı..:)

Adsız dedi ki...

Ot hastasıyım ben de, çok severim denerim.. ama bu ışkın'ı ben de hiç duymadım. Acı değil de her derde de devaysa denemek lazım, bulursak tabii :))

öykü dedi ki...

var bazı yerlerde umarım bulup bı denerısn:) sevgılerımle

Nesrin dedi ki...

Ne duydum ne gördüm böyle bir bitkiyi. Demek ki çok bir şey kaybetmemişim:)

Adsız dedi ki...

Ben gitsem teyzeye '' Teyze saç dökülmesine de iyi gelir mi ? '' desem ona da evet der miydi aceb * :)))))))

öykü dedi ki...

derdı emın ol:)))
,her derde deva:)