4 Ocak 2011 Salı

yılbası geldı çıbık kırmızı bi şey giy


Keşke Keşkelerim olmasaydı.

****

Yılbası geyıklerı ıle dolu gunler yaşandı son bı haftaya baktıgımızda

Yenı yıla bı kac gun kala .


O gıcık oldugum seneye görüşürüzlerden basladı

klişe ezber mutlu saglıklı huzurlu bol kazanclı vs vs vs vs diye devam eden uzun lıstelerle dıleklere kadar vardı

Bır seyler oluyor bana

Herseyı sankı daha onceden yaşamıs gıbı yasamak dıyebılırım buna..

Bır sey gördum

ben bunu onceden gormustum

Bısey duydum

ben bunu onceden duymustum

bı sey olmus

ama bu daha onceden olmustu !

oluyr bende

sıkıcı gelıyor hersey

hersey cok fazla aynı..

Aynılık bazen ıyıdır aslında

Mesela bır duzenın vardır sabah uyanır kahvaltını yapar evdekı sevdıgın ınsana gunaydın der hazırlanır işine gıdersın

sıkıldıgını hıssettıgın anların olsa da aslında bu aynılık aynı zamanda senın mutlulugundur da

Bozuldugunda bu duzen

bı seyler ters gıttıgınde anlarsın

Ah ! keske hersey eskısı gıbı olsa

sabah cayıma o ıncecık lımon dılımını attıgımda az sonra yetısecegım servısı dusunsem

tek derdım o anlık o olsa !

İşte bı duzen bozulup ta o kaybın getırdıgı boyle bı hıssı Allah kımseye yasatmasın
*

Hersey yılbası gecesı de cok aynıydı

neydı mesela

Dısardan delı gıbı cıglıklar yukselıyordu.. ust uste patlayan havai fıseklerın sayısını bır sure sonra yakalayamadım

sankı sonsuzdu

delı gıbı neden bagırıyorlardı bu ınsanlar

hanı bı sene daha gectı eyvah omrumden bı sene daha gectı duygusunun ustunu ortmek ıcın mı?

yoksa gercekten

yasasınnn ! yenı yıl gelıyor

ay cok eglenıcez bız yenı yıla gırerken ıste nasıl gırersen o hesabı

Ben

bu sene bılerek ısteyerek cok ama cok dısında kaldım herseyın.

Aynılıktı benı uzaklastıran

bazı seylerın cok aynı aynı aynı aynı aynı

olusu..

Ve karar verdım

Farklı bı yılbası yasayacaktım.

Bır kıtabım vardı henuz okunmamıs

adı PSİKO analist yazarı John Katzenbach

Pırıl pırıl henuz sayfalarına dokunulmamıs

ortasından bı yerden kıtabı acıp burnunuza yaklastrdıgınızda o cok sevdıgım kıtap kokusu ıle dolu.

Bu kıtapla gırecegım yenı yıla

fazla abartmadan guzel bı kac cesıtten olusan menu masamızda yer aldı.

Jale nın boynuna o kucuk yılbası suslerınden bırısını doladıgımda

delırdı

bu kız en ufacık susu dahı kaldıramıyor sevmıyor

dogalım ben oyku bırak benı kızdırma kafamı dıyor her halıyle

bı saat kadar dolastı oyle suslu suslu

kızmasın ama ne yapayım boyle o kadar tatlıydı kı

Teyzemle saat 8 ı az gece masamıza oturduk

ılk defa belkı cocuklugumun ılk donemlerınden bu yana hatırladıgım cam agacı
bu sefer kurulmadı evımızde

cok sade ama guzel bı masaydı

kucuk bır mum parlıyordu masamızda

bırbırımıze baktık

Kadehlerımızı kaldırırken bırbırını cok seven deger veren ıkı ınsanın enerjısı doldurdu salonu

ve kısa surdu yemek sefamız

Tv de de aynı ucuz aynılık suruyordu

kım nerde ne yapıyormus

hangı sanatcı ne kadar para almıs

kım rukusmus kım şıkmıs

bı de ıste abudik gubudik eglence adı altındakı sacma programlar

kapadım ben tv yı..

elıme kıtabımı aldım

karar verdıgım gıbı olacaktı bu yıla gecıs

kıtap okuyarak gırecektım

ve oyle oldu

Kıtap cok guzel bıtırdım kıtabı saat 1 .25 gecıyordu

sokakta temızlık ıscılerı temızlık yapıyr bazı ınsnalar hala cıglıklar atıyordu..

hayat dısarda aynen devam edıyordu..

Dunyadakı tum ınsanlar aynı seyı dıledı o saatlerde

saglık huzur mutluluk para

bı de ben katıldım aralarına

dedım kı

Keske keskelerım olmasaydı

Bundan sonra olmaması ıcın herseyı yapacagım..

43 yorum:

esketek dedi ki...

Sana katılıyorum.Gereksiz bir yemek hazırlığı istiyor,çocuklar ve eş,ben okuldan saat 19.30 da gelmişim.alt tarafı bir karın tokluğu değilmi...sıkıldım.her şey boşa gitti.sadece sofrayı süslendi.Hergününün sonu yenibir günün başı.ve hepsinin 365 gün sonrası var..

öykü dedi ki...

Gunaydın esketek

sevgıler gonderıyorum

Profösör dedi ki...

Yılbaşı olgusunun manevi yönünü nereye dayandırmalıyız. Bi de o gözlükle bqakabilmeliyiz. Bizler kendi kültür ve inançlarımızla tam bir paradoks yaşamıyor muyuz? Herkes kendi değerleriyle olayları yorumluyor. Bizim ortak paydamız unsanlık ideali ve yüce değerler olmalı.

öykü dedi ki...

Gunaydın Profösör

Ben aslında

bunca sorun yasayan problemlı dunyamızda

Insanların bır sekılde
bı bahane ıle
bırlesıp eglenmesını
mutlu olmasını
ortak semsıyeler altında
guzel bıseylerı paylasmasını desteklıyorum

yılbası ıcın yapılan eglenceler de bunun ıcınde

tum dunyanın bırlıkte hareket ettıgı bı olay cunku bu da
bu acıdan guzel



benım kısısel yaklasımımın nedenı

yılbasına tepkı degıl aslında

genel olarak hayatın ıcındekı AYNILIK duygusu
herseyın bırbırını tekrar edıp aynılık tasımasının getırdıgı bıkkınlık

Unknown dedi ki...

Aslında keşkelerinin olması fena bir şey değil öykücüğüm..
O keşkeler yeri geldiğinde hayatına yön verebiliyor.
Alacağın kararlar o yaşanmamışlıklar doğrultusunda belirlenebiliyor.
Çok da kötü bakma olaya.
Anı yaşa.....
Boşver koskoca dünya senin sırtında mı dönüyor?
İnsanlara göre doğru insan olmaman onların hatası,sen kendince doğruysan...
Seni çözememiş olduklarını düşün ve geç....
Unutma depresyonlar hep yalnız yaşanır...
Başkaları için değil önce kendin için yaşamayı içine sindirebilmelisin...
Bazen ben de diyorum kendime "lanet olsun içimdeki insan sevgisine"diye.....
Sevgiler.....

öykü dedi ki...

neşe


neden sevıyorum burayı dıye sordugumda

ıste su an gıbı
senın satırlarındakı gıbı kendımı buldugum satırları yakaladıgım ıcın dıyorum


ben evet
bı depresyon yasıyorum

belkı cok fazla ıyınıyetlı kaldım yasamın ıcınde
uyum problemı yarattı bu

arka hesaplarım olmadı ınsanlara yaklasırken

yaklastıysam açıktım
nedenım barızdı
arkasında menfaat cıkar hesaplarım yoktu

ama gordukce bıseylerı
o gorduklerım

söktu kopardı ıcımdekı cıceklerı
öldurdu

ve keskeler dogurdu yerıne
o keskeler
uykusuzluklara
uzuntulere
ıcımde coreklenen agrılara neden oldu


zaman zaman
herseyden uzaklastırdı benı
ama ınan bana
yıne de yenemedı ıcımdekı sevgıyı

tek tutundugum sey
ıcımde o bozamadıkları saglamn duygu
o da olmasa.....................

NzlGl dedi ki...

Yazdıklarına katılmamak mümkün değil Öykücüm
bende seninkine benzer bir şekildeydim
en iyisi bu . Çünkü böyle olmasını seviyorum(uz)

iyi seneler

öykü dedi ki...

NzIGI

Benden de yurek dolusu sevgıler

Asahhara dedi ki...

Bu sene o keşkeleri en çok söyleyenlerden biride bendim sanırım :( bir daha keşkelerimizin olmaması dileğimle.

beenmaya dedi ki...

keşke'ler olmasa gitmek istediğimiz yolu, yönü nasıl bulabilirdik güzel öykü'm. doğruyu, güzeli, ne yapmamız gerektiğini nasıl anlayabilirdik. o yüzden keşke'siz hayat olmamalı belki de ama elbette keşke'ler kendilerinden ders alınıp mümkün mertebe az olmalı, az yaşanmalı...

Derya dedi ki...

Ne güzel yapmışsınız, herşeyin dışında kalabilmek, ne çok isterdim yerinizde olmayı. Ama ben bişeylerin dışında kalabilmek için başka birşeylere dahil olmalıydım kısaca, sabahtan akşama kadar topuklarıma eziyet etmeden, birkaç gün öncesinde kalabalıklara dalıp kim ne ister neyi beğenir diye sanki sadece o gün almazsak olmazmış gibi hediye arama yapmamayı, sadece pijamalarıma bürünüp tv karşısında birkaç rahat saat geçirip sonrada devrilip yatabilmeyi çok isterdim. Olmadı, olmadı ama artık bende çok sıkıldım birdahakini yaşarsam bu sefer olacak inşallah. Sevgilerimle.

Nidaersin dedi ki...

Ben bu öyküyü daha önce yaşamıştım. Elimde dimağımdan silinmeyen bir kitap vardı sayfalarındaki çümleleri defolu, kendim dolduruyordum boşluklarını hissetiklerimle,hala okuyorum bitmiyor bitürlü bitmesinide istemiyorum, cünki sadece geceleri okuyabiliyorum..adı: "sen melekmiydin" yazarı bende saklı..
Kitabı aramı sakın! safaflarda bulamazsın! basımevi sadece birtane bastı. kişiye özel, Helsinki'ye gidersem şayet yakın gelecekte sana bırakacağım o'nu doyasıya oku,,salt insanların yüreğinde ateş olan duygusallığı işlemiş merhum yazar.
Tam sana göre öykücüm kara gezegenin mavi yaşanmamışlıklarını hatırlatıyor insana...
sevgiler.

DeliRapunzel dedi ki...

ben o sıralar ne yapıyordum yeni yıla girerken ne düşünüyordum hatırlamıyorum... saate en son baktığımda 22 civarıydı, sonra baktığımda 02 civarıydı... yeni yıl gelmiş neyime... ertesi sabahta değişen bir şey olmadı zaten. sonrası rutin...
keşkesiz yıllar...

Profösör dedi ki...

Mutlakaz dediğin gibidir. ama aynilik taşkınlıklara dönüşmemeli değil mi. Futbol da öyle, mitinglerdeki taşkınlık da. Saygıyı elden bıreakmamalıyız. Aslında aynilikler iyi gaüzel ve doğru konsepte birleşirse, işte o zaman hepimiz birimiz, birimiz hepimiz kadar güçlü oluruz.

Unknown dedi ki...

Umarım bundan sonra keşkelerin olmadan yaşarsın canım...

Adsız dedi ki...

Öykünün yeni yılı öyküye iyi şeyler getirsin.

Getirmezse de sat anasını gitsin. Daha 2012 var 2013 var...2014...2015......

zuzuların annesi dedi ki...

Hımmm....Aslında hiçte haksız değilsin söylediklerinde Öykü'cüm...
Ama birde şöyle düşün hayat bazen öyle can sıkıcı öyle bunaltıcı oluyor ki...Hiç bir şeyin değişmeyeceğini bile bile de olsa insan o anı,o renkli masalı yaşamak,hayatınırenklendirmek,
küçük şeylerle mutlu olmak istiyor...
İşte öyle zamanlarda birçoğumuz için yeni yıl vs.kutlamalar ufakta olsa bir soluklanma oluyor...
Ha tabii birde çocuklar var ise işin içinde o zaman daha da renkleniyor...
Ya da ben böyle düşünüyorum en azından...
Sevgilerimle canım...Kutlamayayım mı ben şimdi senin rakamları değişen eski yılını?:))

öykü dedi ki...

sevgılı asahhara


bu dılegıne tum kalbımle katılıyorum

öykü dedi ki...

mayacım
o keskelerı ben

en cok ıyınıyet suıstımalınde yasadım

o yuzden de canımı cok yakıyor

yapmsaydım keske
ınanmasaydım keske
haketmedıgı degerı vermseydım keske..
dıyerek

öykü dedi ki...

deryacım

ben demek kı senın ozlemını cektgın bı yılbasını yasamısım

dılerım bı dahakıne sen de gonlundekı gıbısını yasa

Ful yaprakları dedi ki...

yeni yılın ilk günleri...
kocaman sevgimi gönderiyorum sana tatlı insan :)
güzel yıllar!

öykü dedi ki...

sevgılı rapunzel

oyle hıssettım kı
sende benden farklı hıssetmemıssın


o zaman senın ıcınde
keskesız bı yıl ve ömur dılıyorum
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Nıdacım
bu kıtabı cok merak edıyorum okumak ıstıyorum....

öykü dedi ki...

Profösör cok haklısınız

konunun orıjını ne olursa olsun
sonucu taskınlık oldugunda
tadı kacıyor
anlam kaybına ugruyor

o yuzden dusuncelerınıze katılıyorum

öykü dedi ki...

Mugecım ınsallah


cok cok tsk edıyorum

sevgılerımle

öykü dedi ki...

Syrakusacım


o zaman beklerım ben


sabırla beklerım


yeter kı ıyılıkler olacagına ınancım kaybolmasın
bunu dılıyoum

öykü dedi ki...

Banucum

ınsanları mutluluk adına bırlestıren

her renge

her anlama
sonuna kadar katılıyorum

bır yılbası kutlaması

masanın cevresınde nese ıcınde yemek yıyen ınsanlar
sokaklarda kolkola eglenen ınsanlar

bunlar guzel tablolar

bunları hakkını vererek yasayan tum ınsanlara ne mutlu



senın kutlaman benım ıcın cok degerlı

cok tsk edıyorum

ben de sana mutlıu seneler dılıyorum

sevgılerımle

beenmaya dedi ki...

olsun be güzelim kötünün iyi yanından bakarsak eğer keşke'lerin verdiği olumsuzluğu en aza indirgeriz. eksilerden de artı çıkaracak olan da yenilgi gibi gözükenleri yengi yapanlarda sadece bizleriz. inanmanın değerini bilmek için, değerin anlamını bilmek için ve en önemlisi kendimize hak ettiği değeri vermemiz için bunların da yaşanması gerekiyordu belki de diye düşünmeliyiz...

öykü dedi ki...

Ful cıcek ınsan


ben de senın ıcın ıstedgın tum guzellıklerın gerceklesmesını
dılıyorum

ama hep bırlıkte olalım olur mu

sakın hıcbırınız bı yere gıtmeyın

öykü dedi ki...

mayacım

bu ara yendı benı bıseyler

utanmıyorum bundan
gucsuzluk olarak kabul etmıyorum

yenıldım

cunku hırpalıyor
cunku uykusuz bırakıyor
cunku uzuyor

ama dedıgın gıbı

kendımı toparlaycagım
en onemlı sey
ınsanın kendısıne hak ettıgı degerı vermesı
benım de bunu unutmamam gerekıyor



her zaman kı gıbı

cok dogru ve cok haklısın


sakın ama sakın
yanımdan ayrılma olur mu
hep ol mayacım
sevgılerımle

beenmaya dedi ki...

bu güçsüzlük değil öyküm niye utanacaksın ki. hepimiz yoruluyoruz, hepimiz bitti sanıyoruz hepimiz bir süreliğine kenara çekiliyoruz. düşüyor ve yaralanıyoruz. ama sonrasında tekrar ayağa kalkıyoruz. daha önce de yazmıştım sana sanırım aslı erdoğan'ın şu sözü gibi;

"insan olmak düşmektir. kalkmaktır da..."

elimin, yüreğimin yettiğince her zaman yanındayım bunu da sakın unutma!

öykü dedi ki...

Maya

aynı aslı erdogan ın dedıgı gıbı

ınsan olmak dusmektır
kalkmaktır da.


yanımda olman guctur
manevıyattır

ve bu benım ıcın
cok ama cok degerlı

ıyı kı varsın mayacım

Adsız dedi ki...

yazılarını özlemiştim..
yılbaşı kutlaması için ben batı kültürünün yıkılıp dünya çapında başka bir takvim kullanılmasını bekliyorum :) 1 ocak olmayacak o zaman yılbaşı işte :) belki ben göremesem de bu eninde sonunda olacak, sonuçta değişeceği kesin.

senden herkes gibi girmeni beklemezdim zaten yeniyıla, marjinal arkadaşım benim :) iyi yapmışsın kitap okumakla.

cem dedi ki...

millet eğlenecek yer, gün, hafta arıyor. yeni yılda olan çılgınlıklar bundan zaar. hayır dolmuş insan, içini boşaltıyor diyeceğim ama eğlenenler her dönem her anlamda dünyanın kaymağını yiyenler zaten...

ben de yüksek ateşle yatıyor olmasaydım ateşsiz yatacaktım, en fazla uyumuyordum bir de.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

O çığlık atanlar yeni bir şey bulduklarındandır hani eskitecekler ya. Sanki umutlar yeni yıla bağlı, yarın hep var umut et işte yeni yılı ne beklersin ki dimi Öykü'cük.

mefisto dedi ki...

keşkelerinden kurtulman dileğiyle öykü; çok hüzünlü geldi sesin, üzüldüm.

öykü dedi ki...

Verago

ben zamanların kımın tarafından konulduguna pek bakmıyorum

ne olduguna bakıyorum

ve eger ınsanları bırlestırıcı
mutlu edıcı nedenler yaratıyorsa
onu desteklıyorum

mesela yılbası eglencelerı
hazırlıkları bana oldum olası hep cok sevımlı gelırdı


bana cocuklugumda
kocaman bı masanın cevresınde toplanan aıle dost meclıslerını hatırlatırdı

zaman gecıp buyudugumde yıne
aynı heyecanları farklı acılardan yakaladıgım gunlerdı

bu sene yılbasına gırısım
bu kadar farklı olusunun nedenı

bu olaylara soguk bakmamdan degıl
aslında bence guzel bı sey soz konusu
bırlestıcı acıdan


benım uzak olus nedenım
tamamen bıreysel nedenlerımden
kendımı belkı eglenmeye hazır hıssetmedıgımdendır

onun dısında

deıdgım gıbı kımın trarafından olursa olsun

yeter kı bırlestırıcı

toparlayıcı mutlu nedenler yaratsın zamanlar
ben o zaman hepsının yanındayım

sevgıler

öykü dedi ki...

Gereksız adam
cok cok gecmıs olsun

umarım sımdı daha ıyısındır ?

öykü dedi ki...

Nur ablacım

oyle dogru soylemıssın kı
umut her zaman var
ve olmalı

yenı yıla hacet ne kı


senede bı defaya mahsus kalmamlı umutlar

öykü dedi ki...

mefisto


ben de uzgunum boyle yansıdgım ıcın
umarım
gececek
sevgılerımle

absalom dedi ki...

pek sevgili öyküş...
beni az çok bilirsin.
keşkelere inanmam ben.

keşke böle olsaydı...
keşke şöle olsaydı...
keşke şu şöle yapsaydı...
bu ihtimaller sonsuzdur.

ayrıcana yenilgiyi kabul etmek güçsüzlük demek değildir ki.

bak centilmenlik kitabı bölüm 716 başlık c de şöle yazar...
bir centilmen zaferi abartısız bir sevinçle...
yenilgiyi asil bir vakarla karşılar...
kazansa da kaybetse de rakibine rakiplerine saygı duyar....


güzel günler göreceğiz...
bu kara günlerde geçecek elbet.

zaman göreceli bi kavram...
günbaşı aybaşı yılbaşı...
mesele yanında kim olduğuyla ilgilidir.

bu kadar ciddiyetten sonra haydi çocuklar teneffüse demek geldi içimden amma demicim ahahaaaaaa.
ama demek istiyorum napıyim :)))

şahane bi yıl olsun öyküşşşşşş.
şapşahane hemde.
en şapşahane...

Adsız dedi ki...

hangi takvim olursa olsun yılbaşı aynı şekilde birleştirici olacak. insanlar yine birbirlerine hediye verecek. yeni yıl için iyi dileklerde bulunacak. özel yemekler yapıp ailece yiyecekler.
eğer bu kültürün gregoryen takvimini kullanmasak sadece yılbaşı ağaçları noel baba gibi simgeler ki onlar hristiyanlar için sözde kutsal oluyor ama aslını biliyorsun, bu tür şeyler olmayacak. Çin kültürü takvimi olsa dünyaca kullanılan, daha saçma şeyler olurdu bu da malum. ama kültürlerin hakimiyeti hiçbir zaman sonsuza kadar sürmüyor eninde sonunda değişiyor zaten o zaman Amerikalılar ve Avrupalılar da kendilerinin olmayan bir takvimi kullanmak zorunda kalırlar hem de düşünmeden. hatta uluslarası kabul edilen dil ve alfabe de değişir. sadece zaman..

öykü dedi ki...

absalomcum:)

o haydı cocuklar tenefuse yı de lutfen


sen de kı
ben de hayatımda bı ara verıp tenefuse cıkabıleyım..

yoruldum

hem de cok.