30 Ocak 2011 Pazar

uzun zaman sonra ilk mim




"Biz neden bu dünyaya geliyoruz?.......... Niye bir varız, bir yokuz?" .
Görüldüğü üzre çok derin bir konu..
Derinliğe daldığınızda çıkması zordur.
O zaman konuyu
''İlk düşündüğünüz şekliyle sunmak belki de en güzeli ''
savından yola çıktım
ve diyorum ki ; Biz bu dünyaya kendi seçimimizle bilinçle
Aman da mavi bir gezegen varmış bu uzay dediğimiz boşlukla
Ayol ne diye dolanıp duruyoruz ki boşlukta öyle serseri mayın gibi
bir tünel var dünyaya açılan hadi çabuk acele eden önde gider diye bu yola girmiyoruz..
Yanisi bu bir seçim değil.
Tamamiyle bizim insiyatifimizin dışında bir güç
bizi bilmediğimiz bir gezegene kendimiz seçmediğimiz bir coğrafyaya belki de hiç anlaşamayacağımız insanların arasına gönderiyor.
Onun içindir belki çoğumuzun dünyaya gelişi esnasında o
ilk ıngaaaaaa diye ağlayış çırpnışları
Aman Allahım ya !
Ben nereye geldim ?
deyişleri
Yani uzun lafın kısası ilk sorunun cevabı bu
BİZ bu dünyaya nedensiz geliyoruz.. İnsiyatif yoksa neden de yoktur..
Geçelim ikinci soruya
Niye bir varız ...Bir yokuz?
Şİmdi bunun cevabı aslında insan tabiatından oluşuyor.
Şöyle ki ; insan dediğimiz canlı
Geliyor bakıyor şöyle bir dünyaya
diyelim ki zor şartları olan bir coğrafya da dünyaya gelmiş
yoksul bir ailenin çocugu .Üstüne bir de tesadüf bu ya babası da çok asabi bir adam
sürekli dövüyor çocugu
E bu şartlarda kim kalır?
Soruyorum size kim kalır ki ?
İşte tam da bundandır ki
*Bir varız bir yokuz*
Ay anacım inan içim daraldı dünya denilen şey bu muymuş ? havası kirli yiyecekleri hormonlu, benzini pahallı, fikrini söyleyeni copluyorlar , her şey ateş pahası
AAA yeter ama !
diyoruz
hemen böyle başka bir boyut
biniyoruz uzay araçlarına
Pırrrr
İşte yokuz
Yani Bir varız ....Bir yokuzun nedeni bundan
Başka da böyle bilimsel ya da başka yönlerden derin mevzulara girmeye gerek yok
Olay son derecede açıktır
Bir varız bir yokuzdur çünkü
İçimiz daralıyor
Geldim gördüm kaçtım
yapıyoruz.
Not; Sevgili Profösör umarım bu mim i ben bu öykü kıza neden gönderdim eyvah ! bu kız ne yapmış böyle demezsiniz
Ben sizin yazınızı okudum bu konuda ve çok beğendim
O tarzda yazmaya kalksam büyük ihtimal yüzüme gözüme bulaştırma ihtimalim yüksekti
O yüzden işin böyle gırgır yönüyle pazarımıza tebesümlerle başlayalımı tercih ettim
Kusurum olduysa affola

13 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

:)))
pırrrr gittin bakıyorum? :D
evet bir varız bir yokuz gerçekten! misal ben...o zaman hazır şu an varken sana bir günaydın ve ağzına ssağlık diyip gideyim. :)
öperimmm

öykü dedi ki...

Günaydın Sevgi:)

Profösör dedi ki...

Sen gerçekten de iyi bir insansın. Senin yazından herkes istifade ediyor. Bu yazından da benim müstefid olduğum gibi.

Vladimir dedi ki...

Bir varız bir yokuz meselesini daha önce hiç düşünmemiştim. Masallardaki gibi bir var bir de yok :)

Burcu.. dedi ki...

Günaydın :) yokluğunu Allah göstermesin de iyi ki varsın :D

Sabahattin Gencal dedi ki...

Merhaba,
Damla / ÖYKÜ ÖZEL SAYISI 14 Şubatta çıkıyor. Bu sayı için "Bloglardan Seçmeler"de yapılan çağrıyı tekrarlıyoruz:
Bu etkinliğe siz de öykülerinizle katılırsanız memnun oluruz.
Hayırlı günler dileğiyle.

öykü dedi ki...

Merhaba Profösör

Boyle dusunuyorsanız ne mutlu bana
çok tsk ederım

ve sız de bana su an yenı bı kelıme ogrettınız
müstefid=faydalanmak istifade etmek

bunun ıcın de tsk edıyorum

sevgılerımle

öykü dedi ki...

Vladamir gercekten de oyle
her ınsan bı masal gıbı
bır varmıs bı yokmus dıye yasıyor hayatı

öykü dedi ki...

Burcu canım benım sen de ıyı kı varsın:)

öykü dedi ki...

Sebahattın bey cagrınız ıcın cok tsk ederız.

sevgıler.

Unknown dedi ki...

Sevgili öykü bardağa dolu tarafından bakmakta fayda var bence.Çünkü insanların bu gezegende hep mutlu olabilmesi mümkün değil.Bir de şu var,mutsuzluklar olmasaydı,mutluğuğun değerini bilebilirmiydik acaba?
Sevgiler..

öykü dedi ki...

neşecım haklısın

ben de tumuyle esprıyle baktım olaya zaten



hayata da hep boyle bakmak lazım elden geldıgınce

Nidaersin dedi ki...

Mavi gezegende hiç bir şey kendiliğinden oluşmaz, Her oluşumun bir nedeni vardır. Varoluşumuzun nedeni yaşayarak mutlu
olmaksa eğer, Hiç kimse tesadüfen mutlu olmaz, onu çabalayarak elde etmelidir.
"Her şey düşüncede başlar. Her davranışın atası değişken düşüncedir"
Can, bedene veda ederken Düşünemediğin andır tükeniş başlamıştır, Yaradana dönüşünle...geldiğin gibi gidiyorsundur. Ana
rahminden-toprağa küçük bir yolculuktur yaşam..

Voroluşumuzun nedeni ; Kendimizi sınayan bir varlık olabilme mertebesine ulaşmaktır.
sevgiler.