31 Ocak 2011 Pazartesi

Gıcık


Hepimizin çevresinde mutlaka bir iki gıcık insan tipi vardır..

Atsan atılmaz satsan satılmaz cinsinden

Bugün benim başımda olanı anlıyor musun ?tipi insandı

nasıl mı ?

Anlatayım

*

Her cümlenin sonuna ve başına ekledi

Anlıyor musun?

Anlıyor musun öykü ?

Anlıyor musun ?

İstisnasız her cumlenın basında vardı bu seslenıs seklı

Anlatabiliyor muyum da değil

Anlıyor musun?

Bir adam vardı çocuklugumda yan bahçeye bahçıvanlık yapardı

Her cümlenin başına anlaşimo yu eklerdı.

Bahçeye tam da şimdi biber ekme mevsimidir anlaşimo?

üstünden belki çok zamanlar geçti ama unutmamışım.

Bazı şeyler nasıl işliyor insanın bilinç altına.Bugün bu insan her cümle başına

anlıyor musunları katınca

aklıma o geldi

Ve düşündüm..Yetersizlik hissetiginde mi insanlar sık sık anlıyor musun u ekliyorlar anlatımlarına

yoksa dinlenmediklerini düşündüklerinden

karşıdakini aktif dinlemeye çagırdıkları için mi?

bilmiyorum ancak...

nedenini bilmesem de şunu söyleyeceğim bu gerçekten çok sinir bozucu

hatta gıcık bir durum

anlıyor musunuz?

*

2. insan tipi

Ben olsam var ya abi ! Ah orda bir ben olucaktım ki eheyyyy !

Yaşanan olay oldukça travmatiktir

Örnegin adam karısı tarafından aldatılmış . Adam bunu öğrenmiş. Ama karısını affetmiştir.

Hemen dedikodu kazanları fokurrr fokur kaynamaya başlar

Abi var ya bu............. bu adam embesil !

Olur mu ya böyle bir şey hazmedilir mi?

Ben olucaktım o kadının karşısında var ya

Böyle yaradana sığınıp önce bir iyice benzetir sonra da canını alırdım onun..

Ya da daha basiti

Çocuk terbiyesidir söz konusu olan

Ya var ya Bu Ahmet çocuğa çok yüz veriyor

Geçen gün onlardaydım çocuk yemeği yemiycem diye tutturdu

Ahmet te tamam oğlum ya hemen pizza söyleyelim demez mi?

Ben var ya o kapuskayı bitirmeden bir kalksın o çocuk masadan bir kalksın

eh abi ben de onun kemiklerini kırıp eline vermez miyim?

Verir misin gerçekten acaba

ya da bir önceki örnekteki gibi sen olsan öldürür müsün?

Bu ne ezber konuşmadır böyle nasıl bir önyargı ağıdır..

Gerçek olan tek şey vardır o da insan başına gelmeden hiç bir konuda

Ama hiç bir konuda büyük konuşmamalıdır..

ben olsaydım var ya ... olayına girmemelidir..

Başa gelince öyle olmuyor hiç bir zaman.


*3.insan tipi

EMRİVAKİ İNSANLAR

Bu türdeki insanlar sizin hayatınıza resmen ipotek koyarlar.. Size hiç bir konuda insiyatif bırakmazlar

bu kişiler eşiniz ise

Şekerim akşam annemler bizde kalmaya geliyorlar hem de inanmıycaksın bak tam bi hafta !

siz oracıkta şak diye düşüp bayılsanız yeridir.. Ya insan bir sormaz mı? diye.

Ya da bu emrivaki kişiler arkadaşınız ise de olay şöyle olur

Ahmet bak abi bu akşam Erolu da çagırdım Gökhan ı da valla anlamam ben yaptım programı

gelmezsen hepimiz küsüyoruz !

ya nasıl yani ya?

ama benim başım ağrıyordu annem hastaydı işte mesaiye kalıyordum diye çırpınmayın boşuna

onlar kafasına koymuş bir gitme de gör

küserler..

Bu insanlar programı yapar sen de uyarsın işine gelirse..

*

4.insan tipi

belki en hafifi ama en gıcık edicilerdendir bu.

vapurdasın ... otobüste metrobüste veya işte parkta banktasın

gazete okuyorsun

tependen ya da yanından hiç farketmez

Birisi gazeteni okumaya başlar içine düşer gazetenin

Hayır konsantre falan da kalmaz sende

Adam gazetenin içine düşttüüüü düşüyor

E sana bi tek şey kalır o zaman katla gazeteyi al kardesşim oku de

İşte

en basitinden en kocamanına gıcık insan tipleri

Bugün benim şansıma düşeni

Anlıyor musun cümle başlıklı insan tipiydi

Sizin de varsa karşınızda böyleleri

Sabır diliyorum.
Not... Fotograf kime benzıyor bılene lımonlu dondurma:)

17 yorum:

Vladimir dedi ki...

Çok güzel tespitşer, eğlenceli bir yazı olmuş. Ama gerçek hayatta adama cinnet geçirtebilir bu tiplerin bir tanesi bile fazla dozda kullanılırsa.

Az önce yazdığım yazının sondan ikinci cümlesi "anlıyor musun?" olacaktı son anda çıkar mışım. Kendim kullandığımda bile battı bana.. İyi ki de çıkarmışım :)))

aysun dedi ki...

Benimde en sevmediğim tip aramadan akşam oturmasına gelen dayı teyze hala gibi akraba türleridir gelirler hiç haber vermeden sonra kurulurlar baş köşeye sen tam da battaniye keyfi yapacakken hemde mısır patlatmışsın belkide çok güzel bir film izlemeye hazırlanıyorsun...daha çok varda aklıma şuan aniden bu geldi ...

öykü dedi ki...

Vladamir

kesınlıkle bu kısılerden gunde 2 doz alsak
enerjı dıye bısey kalmaycak gerıye


ben de eger karsımdakınde dıkkat dagınıoklıgı sezersem

araya anlatabılıyor muyum
dıye sorarm:)
bylesı daha sornsuz:)

öykü dedi ki...

aysuncum

gunumuzun kosulları
teklıfsız ılıskılerı kaldırmıyor

yanı dıyelım tum gun calıstın eve geldın
tam boyle cpk yorgunum
dur mısırımı patlayım
battanıyemı de alayım soyle

ohhh
dızımı de acayım
ıste tam benım saatlwerım
dedıgımız anda

din dong !


eyvahhhh
işte öldugum saatler:)

Adsız dedi ki...

4'üne de gıcık oldum ama favorim herşeyi ben bilirim insanı. Bırrrr
Hayatımın iki yılını hayatıma ipotek koyup bi de beni kimselerle paylaşamayan yapışkan bir arkadaşla geçirmişliğim var. O dabaşka bir gıcık modeli
Yetersizlik duygusu had safhada insanı en kötülerinden bilirim
p.s. amy winehouse :)))

öykü dedi ki...

Pelinnn:)

oncelıkle yarısmayı kazandın
31 subatta madoya gel
lımonlu dondurman hazır:)


o oyle herseyı ben bılrıım dıyen ınsnalar konusunda cok haklısın

kesınlıkle dunyayı zından ederler ınsana

ve kendı bıldıklerının harıcınde de kımseyı hem dınlemezler
hem de dınleseler bıle begnmezler



optum cok:)

Unknown dedi ki...

benim de her cümlenin sonuna "dimi yaniiiee" koyan bi arkadaşım vardı, artık yok :)))
ayrıca, bi de toplu taşımalarda bazı adamlar olur, ellerinde tespih;
bazı kızlar olur ağızlarında sakız,
ve bazı insanlar olur sürekli ağızlarından anlamsız bir "ÇIKKÇIKKK" sesi çıkartırlar... Ben de onlara uyuz olurum... ıyk...

sevgiler.. ;))

öykü dedi ki...

Sevgiler Yaşampınarım

Paylastıgın ıcınde cok tskler:)

Profösör dedi ki...

Güzel bir analiz.. Müstefid olduk. Teşekkürler.. Fotoğrafı çıkartamadım ben.

öykü dedi ki...

amy winehause tu

bakınız


http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.zelfist.com/wp-content/uploads/2010/01/amy-winehouse.jpg&imgrefurl=http://www.zelfist.com/index.php/anasayfa/makyaj-eyeliner-nasil-uygulanir/&usg=__SZrfEMsGhw8_wY0axgV_jt1-sHw=&h=442&w=300&sz=29&hl=tr&start=0&zoom=1&tbnid=tHt4z5yfsBfhPM:&tbnh=120&tbnw=85&ei=FBBHTarCKsm0tAborpHpDQ&prev=/images%3Fq%3Damy%2Bwinehouse%26um%3D1%26hl%3Dtr%26sa%3DN%26rlz%3D1T4ACPW_trTR367TR367%26biw%3D1073%26bih%3D387%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=601&vpy=34&dur=203&hovh=273&hovw=185&tx=88&ty=176&oei=FBBHTarCKsm0tAborpHpDQ&esq=1&page=1&ndsp=17&ved=1t:429,r:5,s:0

Unknown dedi ki...

öykücüğüm iyi ki varsın:) yazdıklarını tebessümle okudum.maalesef arkadaşım bizim gibi hassas düşünen ve davranan insanlar oldukça azaldı ve çevremizde bencil,belirleyen,emirvakiyi kendine ilke edinen insanlara bıraktı.

"anlıyor musun? demesinin sebebplerinden bir taneside konuşmasını tamamlayacak kelime olarak görmesi bence mesela sürekli yani diyen insanlar gibi...acı tabiki okuyan insan artık yok denecek kadar az.eee ülkemizde o kadar çok alışveriş merkezi yapılıyor ki bir kütüphaneye hasret kaldık! herneyse konuyu dağıtmayayım:)))) birde otobüste yada vapurda yanına oturan yaşlı teyzeler vardır! seni dürterek seninle ısrarla konuşmaya çalışırlar.bir gün 2,5 saatlik bir yolculuktayken yanıma yaşlı bir teyze oturuverdi.dedim ki kendi kendime -tuba bir dinle bu sefer dedim.aman demez olsaymışım.hayat hikayesini anlattı!!! bende yolculuklarda genellikle mizah okumayı tercih edrim.hiç unutmuyorum "Atilla Atalay'ın CİV CİV KUTUSUNU" almıştım ama maalesef dönüşte okuyabildim:))) karşımıza bu tip insanlar bundan sonra hep çıkacaklar ben sürekli ya sabır çekiyorum.sanada onu tavsiye ederim:)) sağlıcakla kal...

Şirin dedi ki...

Yazı güzel... saptamalar yerli yerinde... bana bişi düşmedi valla eklemek için Öykücüğüm... Kalemine sağlık... Analitik gözlemciliğini öyle güzel bizlere de yansitıyorsun ki yazılarınla...
Foto kime benziyor desem?
Valla sırf şu limonlu dondurma hatırana tahmin yapıyorum.
Ben şarkıcı ve oyuncu Cher'e benzettim...

öykü dedi ki...

Tubacım sen de ıyı kı varsın
Onerın bence hepımıze uygun

boyle anlarda farklı seylerle ıcımızı ferahlatcak seyelrle mesgul olmak
ben de mesela mızah derglerını cok severım:)


tskler

sevgılerımle

öykü dedi ki...

Şirincım:)
O amy winehause

ustte yorumlarda resım lınkını de verdım:)

Sayın KARACA dedi ki...

4. Tip'e çok güldüm çünkü kendisi babam olur. Hahahahah :)
Birgün vapurda karşısında oturan ve gazete okuyan bayanın gazetesine dalmış sevgili babacım. Bir sağ bükülmüş okumaya çalışmış bi sola bükülmüş okumaya çalışmış. Sonra bayan bir an durmuş gazeteyi toplayıp katlamış ve babama uzatmış.
-Buyrun beyfendi siz okuyun demiş. Hahahahah :) Babam utancından "yok efendim teşekkür ederim kem küm" falan ama bayan postayı koymuş bi kere :)

öykü dedi ki...

Süperdı Sayın Karaca:))

çok tsk ederım bu guzel paylasım ıcın

Unknown dedi ki...

Maalesf insan işte.O n parmağın onu da bir olmuyor ki..