24 Ocak 2011 Pazartesi

Ankara nın taşına bak ... gözlerimin yaşına bak....


24 Ocak 1993
Havaalanındaydım..Yurtdısı cıkısında kalabalık ıcındeydık.. Bı dalgalanma oldu kalabalık ıcınde. Çocuk sayılırdım.. Ne oldugnu anlamadım. bılmıyordum neler yaptıgını, ne oldugunu.. Icınde oldugumuz gruptan ınsanların bazıları aglıyordu..

Olamazzz :((((( Olmamalı bu !! dıye gozyasları sel oldu. Koca havaalanı huzune boguldu..Dedıler Ugur Mumcu öldurulmus:(
Boyle ogrendım seneler once bu kaybı.. Sonraları okudum kıtaplarını yazılarını..Ve anladım kı ; UGur Mumcu

Ataturkçü ,laık cızgıde ulkesı ıcın onemlı degerı olan bir ınsandı. Aslında gercek aydınlar kımsenın cevaplamaya yureklı olmadıgı sorulara cevap verebıldıklerı ıcın bir donem pespese öldurulduler.Ugur Mumcu onlardan bırydı.Faılı mechul cınayetler zıncırının en onemlı cozulemeyen halkasıydı... Ulkesi ıcın kalemının gucunu sonuna kadar kullanan.. Degerlerıne sahıp cıkan ve bu ugurda can veren bı ınsandı..
Onun hakkında yazılanlardan bı kısa alıntı yapmak ıstıyorum..


Demokrat, laik, cumhuriyetçi, Atatürkçü, devrimci, emekten tüm hak ve özgürlükten yana, emperyalizmin, çıkarcılar, vurguncular ve yobazların karşısında olan Uğur Mumcu, 24 ocak 1993 pazar günü arabasına konan bomba ile öldürüldü."Ben Ankara'nın yerlisiyim" diyen Uğur Mumcu için Ankara, yalnızca yaşadığı kent değil, laik cumhuriyetin simgesiydi. Ankara'da yaşanan ve tüm yurda yayılan olumsuzluklar yüzünden zaman zaman "Ankara'nın taşına bak / gözlerimin yaşına bak / uyan uyan Gazi Kemal / şu feleğin işine bak"
diye yazıyordu. bu halk türküsü, ölümünden sonra bir bakıma, Uğur Mumcu ile özdeşleşti. Demokrasi, adalet için, laik cumhuriyetin Atatürk devrimlerinin yara almaması, terörün kaynaklarının bulunması, irticanın boyutlanmaması için yaşamını yitiren Uğur Mumcu'nun ölümü, 24 ocak 1993' ten bu yana halen aydınlanamamıstır.



Uğurlar olsun UĞURlar olsun, hüzünlü bulutlar yoldaşın olsun.Bir keskin kalem, bir kırık gözlük yürekli yiğitlere hatıran olsun...

16 yorum:

Nidaersin dedi ki...

Atatürk'ün bütün dünyaya duyurduğu ilerici ve devrimci düşünceler ne yazık ki, ülkeyi Atatürk'ten sonra yöneten, yönettiğini sanan politikacılar eliyle hançerlendi ve Atatürk, gerçek nitelikleri ile değil, beylik anma törenlerinin donmuş kalıpları olarak tanıtılmak ve benzetilmek istendi.

Atatürk'ü hiç olmazsa bu yıl, gerçek nitelikleri ile tanıtabilirsek, geçmiş dönemlerin ihanetleri bir ölçüde unutulmuş olur. Kurtuluş Savaşı'nın yüce önderini "Atatürk Yılı"nda inançla selamlıyoruz
U.Mumucu

Her yıl-ımız Atatürk yılı olmalıdır. Şahsi çıkarları uğruna TC ni talan eden empeyalist düşüncelerin karşısında birlik ve beraberlik içinde olmalıyız ki.
Huzur ve nur içinde yatabilsin UĞUR'umuz=))

Şirin dedi ki...

Uğur Mumcular, Gaffar Okkanlar yok artık... Ve biz azınlık olduk artık ne yazık ki :(( Gerçek bu!

beenmaya dedi ki...

kaç UĞUR kaybettik onun gibi. ve kaç UĞUR daha kaybedeceğiz kim bilir...

Murat dedi ki...

Duyarlığından dolayı seni kutluyorum sevgli Öykü...

Her zaman gülsün gözlerin...

Profösör dedi ki...

Türkiye büyük bir srmalın içinde aslında. Bakalım bu sarmaldan ne zman kurtulacağız. Bibirine girmiş iç içe davalar. Adalet zyerini bulmalı mutlaka. Güven ve güvenlik hakim olmalı. huzur gelmeli.

öykü dedi ki...

Nıdacım bu degerlı ınsanımızın kaybından dolayı uzuntumuz buyuktur.

öykü dedi ki...

şirin...


ınan bana ıcımızde ugur mumcular ve gaffar okanlar cok..


onların ızınde yurumeye hazır cok ınsan var

öykü dedi ki...

Mayacım
dılerım son olsun..

öykü dedi ki...

Murat yoktun uzun zamandır sevındım dondugune


BU konu ve ulkemın menfaatı konusundakı her sey
boynumun borcudur..
Bızleer Ugur Mumcu ya cok sey borcluyuz..

öykü dedi ki...

Profösör

Adalet yerini bulmalı mutlaka. Güven ve güvenlik hakim olmalı. huzur gelmeli.



sozlerınıze katılıyorum.

Unknown dedi ki...

uğurlar olsun adlı parçayı her dinleyişimde gözlerim dolar.
Ben hala Uğru Mumcunun pkknın devletle ile ilişkisini anlatan bir kitap yazdığı zamanda neden öldürüldüğünü çözmeye çalışıyorum.Çünkü o zaman haberlerde bu söylenmişti.

Unknown dedi ki...

uğurlar olsun adlı parçayı her dinleyişimde gözlerim dolar.
Ben hala Uğru Mumcunun pkknın devletle ile ilişkisini anlatan bir kitap yazdığı zamanda neden öldürüldüğünü çözmeye çalışıyorum.Çünkü o zaman haberlerde bu söylenmişti.

Unknown dedi ki...

Kadınsan suçlusun bu toplumda..
Bunun aksini ispat etmeye çalışmak,donkişotla yeldeğirmenlerinin savaşına benzer bence.Kafalar kolay değişmiyor..

öykü dedi ki...

Buyuk bır kayıp bızım ıcın
Türk mılletı ıcın buyuk bı kayıp
Nurlar ıcınde yatsın

Adsız dedi ki...

Cehalet ve yobazlık asla başarılı olamayacak moralinizi bozmayın bilim bilgi galip gelecek.

öykü dedi ki...

Inanıyorum..