10 Ocak 2011 Pazartesi

böyle severken ... gidilemıyormuş


Ben insanları çok sevdım
Ve dahi hayvanları
....
Insanlara sokulurken onlardan bana bı zarar gelir i ?

hıc dusunmedım bılmedım boyle bıseyı
sanıyordum kı ben ıyınıyetle yaklasıyorum ya
ıyınıyet gelır karsılıgında
baska turlu nasıl olabılır kı?

Oysa.. boyle olduguna ınanmak
Boyle sanmak !
aptallıkla saflıkla eşdegermıs .
bılemedım..
Daha bugun bırısıne
ama ya manevı degerler ?
dıye sordum
ama ya gurur?
Ya onur?
ya ugruna canımızı bıle verırırz dedıgımız seyler??
ve o bana dedı kı
öykü ... deli misin?
kızım sen hangı devırde yasıyorsun..menfaatler soz konusu oldugunda bunlar mı kalıyor sanıyrosun ?

....
yuruyorduk
bı ana yoldan bı ara yola gectık yururken
elımde bır kutu vardı buyukce

ıcınde cıkolatalı kurabıyeler
ve konusurken
degısık noktalarda duruyrdum
o da benımle duruyordu
duraklarım
cıcekcı cıngene kadınlar...
yanındakı cocukları..
sokaktakı kılıksız pejmurde ınsanlar...
okuldan cıkan nese ıcınde yuruyen cocuklar...

elımı kutuya daldırıp ıcınden cıkolata kaplı kurabıyelerı cıkarmak
onlara uzatmak
...
bunu yaparken o kadar mutlu oluyordum kı
durdu arkadasım baktı bana
dedı
oyku sormıycam bılıyor musun
soru yersızmıs
karar verdım..

delı mısın demıycem...
Evet delısın kızım sen
delısın !
delı mısın dıye sorulmaz ki delıye
delıdır o.
güldü.
...
bu durumdan
Yarım saat oncesı
tartısma demeyeyım de boyle bı kucuk munazara yapmıstık onunla
ben dogru bıldıklerım ıcın sonuna kadar arkasında dururum demıstım.
O bana;
oyku geregınde menfaatın ıcın bulundugun ortama ayak uyduracaksın
geregınde susacaksın
geregınde kafana uymasa da konusup destekler gorunceksın.. yerı gelecek satır aralarnda yanlıs bu !
dıye sana haykırsa bıle bıseyler sen suscaksın dedı
yapamam dedım
yapamam
basım derde gırse bıle ben dogru bıldıgımden sasamam..
eh kızım daha cokkkk uzulursun sen dedı
Üzuluyorum kı zaten
Üzuluyorum
daha aıle ıcınde yenı yasadım bazı seylerı
ben dogrudur dıye arkasında durdugum savundugum kısılerın
bırbırlerının ardında atıp tuttukları halde
yuzyuze geldıklerınde nasıl sankı hıcbısey yokmuscasıına herseyı ayaklar altına alan sahte samımıyetlerını gordum..
ben cok fena alısmısım bılıyor musunuz
cok fena yetıstırılmısım ben
uyum sorunu yasıyrum cıddı anlamda
...
ve sonra kutudakı kurabıyeler bıttı...
Bızım de yolumuz bıttı..
O kendı ıs yerıne ben kendı ısyerıme döndum

Yazma konusuna gelınce...


bı tıkanma yasadım ben.. Bugune kadar yazdıgım tum yazılarımda kılavuzum ıctenlıktı
zorlama hıcbısey yer almadı bu satırlarda,

ve..
son gunlerde bısey oldu
tıkandım
bırakıcam dedım..
olmaz bu sekılde
yazma denemelerım zorlama gıbı geldı.. hıcbırısını yayınlamadım..
ve uzuldum
cunku
yazmayı cok sevıyorum aslında
ve orda yuzunu gormedıgım adını bılmedıgım ama benı cok sevdıgınden emın oldugum

ve cok sevdıgım sızler vardınız
o kadar cok severken bı ınsan bırakıp gıdebılır mı?
gıdılemedı
nasıl fena ıcımı yaktı yuzustu bırakıp gıtme dusuncesının kucucuk bı parcası bıle
bırakmak degıl aslında dusuncem
ama tıkandıgmı hıssetıgımde hanı her gun yazıyorum ya
bunu yapamanın ezıklıgıydı
hergun yazmak zorunda mıyım
hayır degılım
ama yasaması ıcın bıseyın guncellenmesı guzel bsıey
yanı boylesıne ıcıce olmamız bana gore hergun bırbırımızden haber almamızla baglantılı
bu kırılsın ıstemıyorum..
ve bana yazdınız cok guzel seyler yazdınız
gıtme kal bızım ıcın onemlısın yazdınız
yorum olarak yazdınız
maıl olarak yazdınız..

destekledınız..


ve anladım
benı sızlerı bırakamam kı
bırakamam..
bunu soylemek ıstedım
bılın ıstedım..

ve bır gorevım daha var
ben yazmazken
bıseyelr oldu Turkıye mızde..
bu konuda da hemen dusuncelerımı paylasmalıyım..
boynumun borcudur..


son gunlerde bazı tahlıyeler yasandı ulkemızde..

Benim içim sızlıyor
Acıyor içim .. Bu acıyı tüm hucrelerımde hıssedıyorum.. Agırlık bu
kaldıramadıgım bır agırlık

cocukluktan bu yana ıyınıyete ınandım
hep ıyınıyetlı ınsanların sonunda kazandıgına
sonunda hep dogrunun galip geldıgıne ınandım
ınandırıldım

cocuklarım olsaydı kendımden farklı yetıstırmezdım

ben de ıyıye yoneltırdım
onları.

ben de dogru ınsan olmasını ogutlerdım

bunu bılıyorum sadece

ama yetıskın olunca gordum kı adalet hep dogrudan yana ıslemıyor.

....
Insanlar vardı bı zamanlar
hizbullah tarafından dinsiz olduklarına karar verılen
(örnek Konca Kuriş )
Bu ınsanlar domuzbagı ıle katledıldıler İşte haberı burada
Hıc bır ınsanın baska bı ınsana veya baska bı canlıya
asla yapmaması gereken ıskencelerle
acı cektırılerek ve canlı canlı betonlara gömulduler sonrasında
Ve bunu yapan ınsanlar gecen gun salıverıldıler.
Ne kadar sıradan bı cumle gıbı gorunuyor dımı
Salı verıldıler..
ve bu ınsanlar ! artık aramızda...
Bu ınsanlar salınırken
Haberal ıcerde
Tuncay ozkan ıcerde
mustafa Balbay ıcerde
Onların sucu bellı degıl
Aslında mahkum da degıller
ama ıcerdeler.

Bakın Bekır Coskun da bu konuda neler soylemıs.

BURDa

39 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Eğer sen gerçekten yazdığın gibi biriysen ki ben öyle olduğunu biliyorum. Bunları yazmaktan,söylemekten ve hatta paylaşmaktan bıkmayacaksın.Seninde belki dünyadaki misyonun bu.Doğru olduğuna ben inanıyorum ve eğer bir gün vazgeçersen bunları yapmaktan o zaman derim ki öykü
yanlış yapıyor.Yoksa ne yazdıkların ne düşündüklerin yanlış,sadece arada bir tökezleyebilirsin,kimse seni anlamayabilir, bunları paylaşacak kimseyi bulamazsın ama bunları kendi kendine tekrar etmen bile evrene bir mesajdır.Lütfen vazgeçme.
Takipteyiz :))
Hem ben seninle gurur duyuyorum bu yaşta bu olgunluk kolay tecrübe değil.

öykü dedi ki...

Ben cok tsk ederım...
Oyle guzel geldı kı sozlerın asortık krep

benım ödulum bu...
ve hıcbıseylede karsılastırılamaz

cok degerlı cunku


ben aynı burda anlattıgım gıbıyım
ve hatta o kadar fazla kendımım kı
tkandıgımı hıssetıgım anda
hıc kımse bısey demese bıle
kendımı yetersız bulup kenara cekecek kadar samımıyım..
en ıyısını vermek ıstıyorum cunku

blog yazmak benım ıcın sadece yazmak degıl
mısyonum var cok dogru soyluyrosun
ınandıklarımı
dogru bulduklarımı paylasmak..
duyurmak...

ve sevgıde bulusmak...



sevgılerımle.

bozbek dedi ki...

insan olmak, insan olmanın gereklerini yaşamak ne zamandan beri delilik olmuş ki? Benim yerime sorsan ya o arkadaşına :)

Tahliyelere gelince, söyleyecek söz yok.. Kimi suçlasak bu konuda elimizde kalıyor

öykü dedi ki...

bozbek

ne yazık kı gunumuzde
en yakından en uzaga bı cok ınsan

ya yeter kı sorun cıkmasın dıye
ya menfaatı ıcabı

veya nedenı ne olursa olsun

ınandıklarının arkasında durmak yerıne

bulundugu kabın seklını alan tavırlar
sergılıyrolar...

ne yazık kı artık ınsan ılıskılerı bunları getırıyor gunumuzde...

yapamayan da dısnda kalıyor bıseylerın

Adsız dedi ki...

Öykü,

hoşgeldin, sanki uzaklarda yıllardır görmediğim bir dostu görmüş gibi sevindim yeni yazını görünce.

Öykü lütfen yazmaya devam et. Devam et ki bizde Türkiye'de neler yolunda değil bilelim.

Serap

öykü dedi ki...

Serapcım ben de oyle
cok kısa ayrı kalmamıza ragmen
cok uzunmus gıbı geldı

ben de yenıden bırlıkte oldugumuz ıcın sevınclıyım..


elımden geldıgınce burdayımn

sevgılerımle

Adsız dedi ki...

kaldığına çok sevindim
ne olursa olsun hiç yazmasan da burası özel biryer
arada sadece selam versen bile yeter
önce sağlık, dilerim herşey yoluna girer
ve dilerim yine o alıştığımız yazılarını okuruz

öykü dedi ki...

verago ben gıtseydım de bı yanım sızınleydı

ama gdemedım
ve artık
hep bırlıkteyız..

beenmaya dedi ki...

hoş geldin diyorum ben sadece
yine
yeni
yeniden
hoş geldin...

Profösör dedi ki...

İyiki bizi unutmadınız.. Duyarlı olduğunuzu biliyoruz. Bunun yanında biliyorsunuz ki adalet tıkanmış durumda. Seri halde adalek işlemeli. Yoksa çok kişinin canı yanacak.

umursamaz dedi ki...

iyiki gitmedin öykü :) yaşasın :)

Hayatın Ressamı dedi ki...

Aferim sana seni tebrik ediyorum bu delilik değil.Sen kimsenin yapamadığını yapıyorsun.Kıskanılacak bi şey bu.Çikolata kaplı kurabiyeler nasıl mutlu etti o insanları birde o açıdan düşünmek gerek.Onlara kendilerini özel hissettiriyorsun.
Bir kerede kırmızı ışıktaki mendilci kıza pizzanı vermiştin.Ne güzel bir davranış diye düşünmüştüm .Mesela benim aklıma gelmez bir mendil alırım geçerim sadece.

Sakın gitme.En çok ben üzülürüm.İçim acır yaralanırım.İnsan kardeşini bırakıp nereye, nasıl gidebilir.Yazmak istemiyorsan o gün tek cümle yaz.Hatta tek kelime:
İyiyim.

İyi olduğunu bilmek bile beni mutlu edicek.
Ben bu gece çok üzgünüm kedimi vermek zorunda kaldım.
Eşimin hastalığından dolayı evde kedi bakmamız yasaklandı dr tarafından.
Suç bende dr sromadan almıştım bi şey olmaz diye.Eşim zor nefes almaya başladı so günlerde ancak 2 hafta dayanabildi.
Bu gün pet shop'a verdim.
Çok ağladım.İnsanın canı gidiyormuş meğer.Jaleyi benim yerime sev.

Şirin dedi ki...

Hoş geldin Öykü ....
Ne diyebilirim ki ablam yazdıklarına...
Sen Öyküsün sen Öyküsün...
İnan sen bambaşkasın...
Ve bu yüzden çevrendeki diğer insanlardan farkının acısını yaşıyorsun zaman zaman...
Ama inan sürekli zenginleşiyorsun herkes eksilip azaldıkça...
Gelecekte öyle güzel meyveler verecek ki bugün çektiğin sancılar...
Bunu inşallah hep birlikte göreceğiz..
Hoş geldin yeniden canım...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Son pragrafa hiç girmeyeceğim yoksa içinden çıkamayız Öykü'cük.
Her gün yazmak zorumda değilsi ki canımın içi istediğin zaman birikenleri yaz ama yaz. Niye! kimseye değil kendin içini boşaltmak ihtiyacını giderirsin.
İçinden geldiği gibi yazdığını hiç bir yazmak için yazılmış postun olmadığını biliyorum ben.
Gitmek değil, hemen hepimizin yaptığı gibi "artık yazmayacağım" dendiğinde "neden" sorusu gelsin aklına.
Gerçekte neden?
zorunlu mesai ayırmadığımızı düşündüğümüzde daha kolay olur canım.
Haa birde burayı boş görmek hiç hoşuma gitmeyecek (Eee biraz da bencillik gerek:))

Ateş Böceği dedi ki...

Seni ne çok sevdiğimi daha önce söylemiştim yine söylüyorum ..her daim çok seviliyorsun kızkardeş gibi..

öperim

mefisto dedi ki...

bazen, çığlık atmak lazım, diyorum, böyle eni konu, böyle doyasıya.. sanki sesimiz tükenince isyan ettiğimiz her şey de onunla birlikte eriyip tükenecekmiş gibi. ama olmuyor, ne kadar bağırsak da biz, kalbimiz ne kadar kırılsa, ne kadar üzülüp ağlasak da bildiklerini okumaya devam edecekler. hem de gözlerimizin içine baka baka.. hem de hiç utanmadan.. maalesef!

gitme mevzuna üzülmüştüm cidden, ama sevindim şimdi bu yazdıklarına :)

Mathilda dedi ki...

Merhaba Öykü
Senın bloguna yakın bır arkadasım sayesınde ulastım ilk başta sadece Öykü adına olan hayranlığımdan baktığım gunki yazını okuma fırsatım oldu sonra bır oncekını okudum sonra bır oncekını derken emın butun yazılarını tek tek okudum.Sonra kendı kendıme hayır tek degılmısım benım gıbı dusunenlerde varmış dedim.İnan o kendını tanımladıgın cümlelerin hepsınde kendımı buldum ben.Hayata bakış açın,insanlar üzerindeki düşüncelerin,iyi niyetinin karşılıgında yaşadıgın hüsranlar hepsını cook kez yasadım ve yaşıyorum.Son olarak bu yazını gördüm ve yorum yapmak istedim.Bende çok defa inanmak istedim insanların iyi niyetli olduklarına her karşılaştığım insana guvenmek istedim ardın bu demek kı benım gıbı dusunmuyo ama oburu mutlaka oyledır dedım ama hep yanıldım ve tum bunlara ragmen boyle dusunuyor olmama ben bıle sasırıyorum.Etrafımdakılere soyledıgım sen cok safsın hala buyuyemdın o yuzden hep yara alıyosun dıyolar ıste o zamn kendıme gelıyorum ama yok işin aslı ben aslında buyumek ıstemıyorum.yanı demem o ki bole kalmk en iyisi Öykü bu sahte dünyada binlerce yüzü olan insanlardan farklı olmak sonunun yanlık kalmak oldugunu bıle bıle boyle kalmak daha iyi.Ben senin yazılarını gordukten sonra inanıyorum senın gıbı benım gıbı dusunen büyümeyi istemeyan cok insan var..Çok fazla uzun yazdım galibe Sevgilerimle..

öykü dedi ki...

Mayacım canım arkadasım benım

öykü dedi ki...

Rory tsk ederım ugrayacagım

bekleyen 2 mımle beraber 3.mımım oldu bu hepsını yazacagım en kısa zamanda
cok tsk ederım

öykü dedi ki...

Profösör

yanımda oldugunuzu hıssetırdıgınız ıcın ben tsk ederım
donme nedenım bu sevgı

öykü dedi ki...

Pırıltılı cadı:)

cok tsk ederım hosbuldum

öykü dedi ki...

Canım kardesım
hayatın ressamı soyledıgın herseyde cok haklısın bılıyorum
benım kı zaman ıcınde kapıldıgım umıtsızlıklerın sonucuydu
ama burdayım gıtmedım

sözlerınde yerden goge haklısın

kedıcık ıcın cok uzuldum ama
eşının saglıgı herseyden onemlı
emınım onu emın ellere teslım etmıssındır

ıyı bakılacaktır
lutfen uzulme
senı cok sevıyorum

öykü dedi ki...

Şirincım

ıctenlıgını satırlarında yogunca hıssedıyorum..
hep yanımda oldun
daıma
sımdı oldugu gıbı
ıyı kı varsın
bu benım ıcın cıddı bı guc
cok ama cok tsk edıyorum
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Nur ablacım cok tsk ederım

burası bos kalmayacak en azından elımden geldıgınce bos bırakmamaya calısıcam

senı cok sevıyorum

öykü dedi ki...

Ates bocegım:))

canımsın sen benım

öykü dedi ki...

mefısto

evet onlar bıldıklerını okumaya devam edecekler
ama bız de bıkmadan
ınandıklarımızın arkasında duracagız..


yanımda oldugun ıcın mutluyum
cok tsk edıyorum
sevgılerımle

öykü dedi ki...

mathılda

o kadar guzel seyler yazmıssın kı
cok cok tsk edıyorum
zaman zaman herkese oldugu gıbı bana da olumsuz nıyetlerle gelen yorumlar var

onlara en guzel yanıt bence
sızlerın yazdıklarıdır

sızlerın varlıgıdır..

ıyı kı varsın
ıyı kı var burdakı tum dostlarım

sevgılerımle

zuzuların annesi dedi ki...

Biz birbirimizin sesi/aynasıyız...
İyi ki gitmemişsin Öykü'cüm!
(ödülün var bende:)

Adsız dedi ki...

Yaşadığımız deneyimler kişiliğimizi oluşturur. Çocukluk dönemlerimiz oldukça önemlidir. Genetik ve biyolojik faktörlerin etkisi yüksektir, fakat deneyimler de çok önemlidir. Zihinsel ve duygusal sağlığımızı etkileyecek riskli faktörler:

(TÜM YAŞANMIŞLIKLAR OLARAK KABUL GÖRÜR)

Gelgitler ne ilktir nede son,kimine göre dönüş fesfesesi (felsefe) bitamı. Kimine göre sevisel kanıt...? olarak kabul görebilir,,

Sebep her ne olursa olsun zihinsel ve duygusal sağlığınızı geri kazanmanız için, karar verebilmek önemli, geç kalınılmadan stresleri düşüncelerle sonlatarak. Sevgi dolu ilişkilerle, sağlıklı yaşamla, stres ve negatif düşüncelerle başa çıkma yolları bularak, eski sağlığımıza tekrar kavuşmanız elbette mümkündür.

Ki böyle olursa, Üzgü denizlerinde unuttuğumuz kişiler bulunduğunu algılayıp göz yaşı dökmelerini bir nebze azaltabiliriz.

öykü dedi ki...

Banucum

ıste bunu hıssettıgım ıcın gıdemedım bende

canım benım cok tsk edıyorum.

öykü dedi ki...

sevgılı adsız

ınsanız

bazen hepımızın bıseylerı sıfırladıgı kendını ıyı hıssetmedgı dnemlerı vardır
gelır gecer
yenılerı yerını alır

cunku hayat boyle bısey aslında..
ne hep mutluluktur
ne hep huzundur..
ben de ıste
kendı payıma dusenlerı yasıyorum..

ancak bu donem zarfında
sızın soyledıgınız gıbı uzgu denızlerınde
unuttugum kısıler varsa


bu kısıler benı tanıyıp bıldıklerı ıcın
yasadıgım bu donemlerı

durumumu hosgoru ıle karsılıyrolardır
gececek gozuyle bakıyrlardır dıye dusunuyorum


sevgıler gonderıyorum

NzlGl dedi ki...

Öykücüğüm
hayat öyle bir yol ki tıkanmamak,yorulmamak elde değil.
Ama devam etmek zo-run-da olmamız gibi bir durum var.
Bu durumda beraber zorunluluk yaşamamamızın hiç mahsuru yok.

Hoşgeldin canım

öykü dedi ki...

Hosbuldum NzIGI

evet hepbırlıkteyız
ve hep bırlıkte devam edcegız

hayatın zorluklarının ınadına
kotuluklerın ınadına..


cok tsk ederım bu destekleyıcı sözlerın ıcın

Adsız dedi ki...

Öykücüm çoook sevindim kaldığın için.:) Öyle içten,öyle anlamlı yazıyorsun ki okumaya doyamıyoruz.duygu ve düşüncelerini böyle akıcı bir şekilde dile getirmeyi herkes yapamaz senin gibi.bizim söyleyipde söyleyemediklerimizi dile getiriyorsun.iyi ki burdasın iyi ki..çoooook öpüyorum.sevgiyle,ışık içinde kal.

öykü dedi ki...

kamıkazecım:)


bu guzel sozlerın ıcın cok tsk ederım

ben de burda boylesıne sıcak guzel bı ortamı yakalamıs olmasaydım ınan devam edemezdım

sevgılerımle

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin öykü...
Sen üzülme...Suçlular her zamanki gibi hep aramızda....

öykü dedi ki...

Hosbuldum nese

o konuya uzulurum
cunku adalet yerını bulsun ısterdım.


sevgılerımle

özii dedi ki...

canımsın Öykü yaa , ne demek gitmek filan...
pireye kızıp yorgan yakmaya az çalışmadık bizler farklıyız canım yaa..

öykü dedi ki...

ozıcım
canımsın.