28 Ocak 2011 Cuma

limonlu dondurma yazın limonlu pelte de kışın güzel :)




Annem derdi ki ; Öykü bazı reçeteleri yaz kızım .Çünkü bir çoğu sık sık yapılmıyor bu yemeklerin o nedenle zamanla unutulabilir


Mesela
Sağlıklı özel tatlılardan LİMONLU PELTE de buna dahil.
Bir yere yaz
bir defterin olsun tariflerle dolu
ve onu sakla..

Adı Anne Tarifleri olsun.
Haklıydı gercekten de ...
Bunu zamanlar geçtikçe anladım..
Geçen akşam canım tatlı bir şeyler istedi. Ve aklıma annemin limonlu peltesi geldi..Tarif defterimi açtım..
Hmmmmm......
Evde limon var
nişasta var, su var
şeker var

Yaşasınnn :)

O zaman tatlıda var

Benim gibi ekşi tatlıları sevenler için olsun bu paylaşımım

sağlıklı hafif ama bir o kadar da güzel


Hepsini karıştırarak pişiriyoruz. Ve yoğunlaşmaya başlayıp göz göz kabarcıklar oluşunca ocaktan alıp kaplara yerleştiriyoruz.


Pelte donduğunda ters çevrilebiliyor.. Eğer kabın dibine bir ince dilim limon koyarsanız serviste çok şık duruyor


Soğuduğunda nefis tatlınızla buluşmak için lazım olan tek şey kaşık :)


Hepimize afiyet olsun.

31 yorum:

Adsız dedi ki...

hiç duymamıştım bile. içinde çubuk karanfil de var pişerken. tadını merak ettim, denerim ben de..
iyi ki annenin tariflerini saklamışsın. paylaştığın için de teşekkürler Öykü.

Adsız dedi ki...

Hmmmm bu güzel tatlının ismi bile mutlu olmama yetti:) Annenin ruhu şad olsun.Nurlar içinde yatsın.Ben de annemlere yapacağım:) Öykümün annesinin tatlısı diyeceğim:) sevgilerimlee.

Budeliçocuk dedi ki...

Öykü;
Ekşili tatlılar bi harika oluyor..
değil mi..?
ben de isterim..:)))

Profösör dedi ki...

Mersi boku..

mefisto dedi ki...

mmmm :) benden başka ekşi tatlı denen çelişkiyi seven var mıdır acaba, diye düşünürdüm hep. varmış.. mutlaka yapacağım :)

Unknown dedi ki...

Eeeee!....Hani ölçüleri?
İnan ben bilmiyorum bunu ama denemek isterim doğrusu.Afiyet olsun Öykücüğüm.

öykü dedi ki...

verago

hem kolay
hem ekonomık
hem c vıtamını bollugu acısından kışa
hem serınletıcı etkısı ıle yaza
hıtap eden bı tatlı bu

ve acıkcası nefis:)

öykü dedi ki...

kamikazecım:)
tarıfını de verıcem sımdı


yaparsan sevcegını umıt edıyorum afıyet seker olsun

öykü dedi ki...

Budelicocuk o zaman hemen önluklerımızı gıyıyoruz:)

hep bırlıkte tatlı yapmaya

hadı:)

öykü dedi ki...

Profösör

merci beaucoup

Begonvilli Ev dedi ki...

Ah Öykü'cüm, anne tarifleri bir başkadır. Ben de not aldım tarifini.

Jale'yi çok merak ediyorum bu arada. Nasıl oldu? Çok korkutmuştu bizi.

öykü dedi ki...

mefisto


öykü sever:)


mesela lımonlu dondurma dendıgınde orda dur:)

1 numaradır:)

)

öykü dedi ki...

Ve neşecım

cok haklısın
tarıf hemen gelıyor..


11 çorba k asıgı tozseker( ıstedgınde artırabılırsınız)

3 adet lımonun suyu
4 corba kasıgı nısasta
4 su bardagına yakın su( su bardakları buyukse 3 orta boysa 4 su bardagı)

butun malzemelrımızı tencereye koyuyoruz ve hepsını pısırıyoruz
ıyıce karıstrarak
ve ıyıce kaynayıp yogun bı hale gelınce
goz goz kabarcıkları cıkınca

tamam bu oldu deyıp


ınce bırer dılım lımon koydugumuz kaselere dokuyoruz bırer mıktar sogumaya bırakıyoruz


ıstrersenız ters cevırıp tabaga servıs te yapılabılıyor
ıstersenız boyle kaseden mhuallebı gıbı de yenebılıyor

ıyıce sogutmadan yemeyınız


not. pelte pıserken zevke gore
ısteyen ıcıne lımon kabugu rendesı koyabılır


ya da bı tarcın cubugu atabılır


(tarcın cubuguu sonra ıcınden alıyoruz)


tamamıyle sızın damak zevkınıze kalmıs ısın bu son kısmı:)

ve nefıs tatlınızla karsı karsıyasınız


afıyet bal seker olsun:)

Müge dedi ki...

Ben tariften çok anne tariflerine takıldım.. çoook değerliler değil mi...
benim de yapmam lazım.. "kızım için"den önce annem gitmeden, kendim/onun için.. hep de söylerim, nooolur bana senin gibi aşure, kalburabastı ve şerbet yapmayı öğret, diye..

duygulandırdın beni Öykücüm.. :)

sufi dedi ki...

Limonlu portakallı çilekli pelte...Sen çok yaşa öyküm unutmuştum hatırlattın ben de yapmalıyım teşekkürler sevgilerimle.

öykü dedi ki...

Mügecım evet o kadar degerlıler kı

her tarıfte annem var
onun dokunusları ıle lezzetlenen yemekler var

ona ozlemım var

o yuzdden cok ama cok degerlıler

öykü dedi ki...

sufim:)


senın ellerınden de cok guzel lezzet bulacaktır emınım


bol c vıtamınlı

lımonlu pelte ıle basla bence
ve afıyet seker olsun

öykü dedi ki...

Canım Begonvıllı Evım



bırazcık olsun daha ıyı hıssedıp aramızda olmana cok sevındım
daha da ıyı olacaksın



Jale daha ıyı

hatırlaman sorman ne guzel
bız ıkımız de senı kucaklayıp opuyoruz o sevgılı tatlı yanaklarndan

Adsız dedi ki...

tarçın çubuğuna karanfil demişim :)
tarifi not aldım, denerim ben de.

Sevgi Küçük dedi ki...

(Jalenin nesi var hayırdır??umarım daha iyidir?)
Künayydııınnn Öykü insanı! Ara ara gelip gidiyorum ama eskiye göre daha çok geliyorum. :D
Özlendin yahu. Neyse, seni taciz ederim eskisi gibi.
Sen en iyisi bu yorumu yayınlama, kişiye özel oldu :)
Birazdan ikinci bir yorum bırakırım.
Öperim o zaman ballı kaymak seniiii
Hayat ne garip yahu! 2010 nu hiç yaşamamışım, demek ki yaralarım çoook derinmiş ancak iyileşmiş. :D
2009 ağustostan sonrası ocak 2011!! :D
aman beeaaaa ne kadar tıkırdadım. dur seni daha fazla taciz etmeyeyim balllııımmmmm :D
öpemm miii? öpiiimmmm
son sözüm:
sevgi is back! a haaa haaaaaaaaa
kabus gibiyim deel mi? :D

Sevgi Küçük dedi ki...

Öykücüğüm tarifi yazmana çok sevindim. Ben portakallı olanını çok severim.Bak ağzım sulandı bile :D
Öpüyorummm

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Oykucum harıkasın ne guzelmıs elıne saglık... Tatlı de bana canımı ye;)

Adsız dedi ki...

Canım ben dayanamadım.Akşam canım çekti. anneme sordum.Aynı ölçüleri verdi:)Yaptım.İlk denememdi.Güzel oldu:) Hatırlattığın için sağol:)Annenin diğer lezzetli yemek ve tatlılarından da paylaşırsan sevinirim.Çoook öptüm canım.

Unknown dedi ki...

Teşekkürler Öykü..Bakalım bizimkiler sevecek mi?
Sevgiler canım.

Profösör dedi ki...

Belki ilginizi çeker; mimlendiniz.:))

öykü dedi ki...

Verago dene bencede

eksılı tatlıları begenıyorsan
bunu da seveceksın

öykü dedi ki...

Sevgi Künaydın:)

bırıncı yorumunda duruyor bence o da yayınlanmaya layık:)
cok guzeldı

ıstersen yayınlarım onuda


tekrar burda olusuna
herseyın yoluna gırısıne cok sevındım


o zaman ne dıyoruz
hadı mutluluk dansı:)cekırdeklerımızı de unutmayalım

öykü dedi ki...

Kiraz cekırdegı:))

o zaman sımdıden afıyet olsun dedım bıle sana


sevgılerımle:)

öykü dedi ki...

kamikazecım:)


yaptın mı?

supersın:)

afıyet olsun

elbette ara ara

tarıflerden paylasımlarım olacak seve seve

öykü dedi ki...

nesecım
dusuncelerını beklıyor olacagım

öykü dedi ki...

Profösör

cok tsk ederım yazınızı okudum


onemlı derın bır konu


eger ıstedıgım sekılde ıfade edebılme sansını yakalayabılırsem

seve seve katılacagım mımınıze

tsk ederım
sevgılerımle