25 Ocak 2011 Salı

Ögrendim1.


Önsöz

Biz milletçe balık hafızaya sahip oldugumuzdan

Ben hayata dair ögrendıklerımı

farkettıklerımı
ve herşeyı böyle yazarak unutmamak adına göz önünde tutmaya karar verdim

İşte bu yazımda

ögrendıklerımden bi demet sunumda..
1. Ölüyorum
Bitiyorum sen benim herşeyimsin Tek aşkımsın
Birtanemsinler an gelir tükenebilirmiş..
O deli divane adam ya da kadından aşk sona erdıgınde umursamaz bır karakter cıkabılırmıs
Ve Her aşkta istisnasız kural...
kişilerden biri daha çok severmiş digerini.

Terkeden gittiginde
Kalan onun yasıyla hırpalanırken
digeri başka kollarda çoktan farklı limanlara yelken açarmış
2_
Marketlerdeki ürünler ; örnegin yogurtların
en yenılerı en alta veya en arkaya
eskı tarıhler ise uzanır uzanmaz tutulacak alınacak sekılde elınızın altına yerlestırılırmıs..

Bunu bılmeyen bı kişiysenız son kullanım tarıhı o gün olan ürünlerı almanız işten bile degılmiş.


3.Marketlerden söz etmişken tum marketlerde kasa cıkıslarında fişleri kesın kontrol etmelıymiş

bazen aynı urunun cıft gecırılısı bazen fıatlarda oynamalar( tabıkı sızın aleyhınıze)

her zaman mevcut olabılırmıs..

Bunu farkettıgınızde tanrım ! oncekı faturalarda kimbilir

boşuna ne kadar para ödedım acaba dıye

dövünülürmüş


4.İletişimde yüze gülenle samimi olan arasında pek fark yokmus insanlar arasında..

Yani yüze gülüp arkadan konusanlar daha çok oldugu ıcın insanlar genelde bu tarz kendine benzer kişileri tutarmış

sen istedıgın kadar

ama ben dürüstüm ama ben oldugum gıbıyım ama ben iyiniyetlıyım

de dur


5.uykusuz olmak uykusuzluk çekmek dünyanın en zor olaylarından biriymiş..

Bı de uykusuz insan pencereden dışarı baktıgında gecenin 3 ü

karşı apartman dairelernde

ne kadar çok yaşlı

ne kadar çok hastası olan ınsan var oldugunu görür ve iyice tadı kaçarmış


der öykü insanı

ögrendiklerini birrrr bir paylaşırken siz sevdikleri ile.

18 yorum:

Asahhara dedi ki...

Ne çok şey öğreniyoruz yaş ilerledikçe, tecrübeler arttıkça.

öykü dedi ki...

Evet


gercekten ogrenmenın sonu da yaşı da yokmus.

beenmaya dedi ki...

öğrenmenin nefes aldığımız süre boyunca bitmediğini, bitmeyeceğini düşünürsek "öğrendiklerim" başlığı altında ne çok şey paylaşacağız birbirimizle desene :)))

öykü dedi ki...

Çok mayacım
cok fazla

hatta sonsuz sayıda dıyebılırız:)

aysun dedi ki...

5.kuralı yaşıyorum öykü nasıl uykusuzum anlatamam iş bitsin eve gidip hemen uyumak istiyorum ve evet taze ürünleri arkaya bayatları öne koyuyorlar ben hep arka taraftan alırım ne alacaksam ama bu yazdıklarımı bi market sahibi okursa iş karışır o zaman :)

öykü dedi ki...

aysuncum kesın bomba koymustur sımdı bloguma:)

aysun dedi ki...

Allah korusun ben onu naparım sen biliyomusun :)

öykü dedi ki...

Canımsın:)))

Adsız dedi ki...

:)ah benim küçük meleğim daha neler öğreneceksin diyeceğim ama sana zarar vermeden öğrenmen en büyük dileğim.
Dikkat et kendine:)

öykü dedi ki...

Ah Seldacım

yasayıp ogrendıklerımızden yara almamak mumkun mu

en kalıcı ogretıler

en fazla yara verenlerden oluyor


opuyorum senı

sende dıkkat et
hem kendıne hem Asya' ma

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

öğreniyoruz öğrenmesine de Öykücüm yine de başımıza birşey geldiğinde bir yaşımıza daha giriyoruz hayretler ederek değil mi :)

öğrenmiş olmak bazen bir işe yaramıyor açıkçası, en azından her zaman yaramıyor diyeyim

market tespitleri çok doğru
kesinlikle katılıyorum
uygulamada her daim yaptığım için...

yine de öğrenmeye devam Öykücüm, sonu yok
sevgiyle kucaklıyorum seni

Unknown dedi ki...

Haklısın öykücüğüm.çünkü Marketlerde yapılan bu hatalara bizzat şahit oluyoruz.Özellikle k...' da arkadaşlarımın başına gelmiş böyle şeyler.Üstelik fiyatları indidikleri ürünleri bile indirimsiz fiyattan bindirmişler.Farketmeseler bir de cazgırlık yapmasalar alamayacaklardı paralarını..
Evet uykusuzluk zor yaşadım biliyorum.
Ayrıca eski ürünleri arkaya konusu da ben bile patates soğan aldığım zaman eskileri öne çekiyorum yenileri arkaya.

öykü dedi ki...

Aynurcum yıne ogrenmeye devam

yenı bı gun baslıyor

umarım ogretılerı hepımız ıcın olumlu yönde olsun


sevgılerımle

öykü dedi ki...

neşecım herkesın bu konularda cok dıkkatlı olması gerekıyor cunku cıddı anlamda

ekstra odemeler yapmamız gerekıyor haksız yere.

Nidaersin dedi ki...

Market alışverişlerindeki aldatmacaların hepsi bilinçlı yapılandırmalar, tüketici haklarının verdiği imkanlar zamanında kullanıldığında düzeltilmeyecek konular değil ama birazda kaba tabirle "çırtık" dikkatli ve bilinçli olmak gerek.

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

ne kadar uğraşsam, ne kadar acele etsem hiç bir şeyin zamanı gelmedikçe gerçekleşmediğini, olayları akışına bırakmam gerektiğini fark ettim... ama bu gerçeği kabullenebilirmiyim bilmiyorum...

öykü dedi ki...

Nıda bence herkesın bılınclı bı tuketıcı olması sart


dunya duzenı buna gore kurulu

kendı haklarını savunan
bılınclı ınsan olmatan gecıyor hersyeın yolu

öykü dedi ki...

Emıne onu ben de daha basaramıyorum
akısa bırakmak

benım adıma cok uzak