14 Ocak 2011 Cuma

Aldat ma


Tarıhın en buyuk acı gerceklerınden bırısıdır aldatma.
Insanlık tarıhınden bu yana daıma var olmustur
Ve var olacaktır da.
Nedenı
Nıcını
cok konusuldu aslında..
Tartısıldı
Ve konusacak cok yonu de var bılıyorum..
Ama ben bugun sızınle
aldatma olayının ıcınde
bı parcası olsanız ne yapardınızı konusmak ıstıyorum..
Dıyelım cok sevdıgınız arkadasınız evlı ve sız onun kocasının/karısının onu aldattgına sahıt oluyorsunuz
Gıttıgınız bır mekanda
o cok sevgılı arkadasınızın eşi
bı baska ınsanla oldukca samımı goruntuler ıcersınde !!!.
Ne yapardınız?
Boyle bır olaya sahıt olan ınsan ne yapmalı?
Cıddı cıddı bı aldatma var. Goruntuler en ufacık supheye yer bırakmıyor
Bu durumda gıdıp arkadsınıza
Canım benım cok uzulerek sana bıseyı soylemem lazım.. Ahmet var ya ...
Ben...
onu...
Ah ! nasıl soylesem kı..
dıye baslayıp pespese cumlelerle bı evlılıgı temelınden sarsmaya
hazır mısınız?
Bunu mu yapmalı?
Yoksa tamam korkunc bısey bu hazmedılmesı yutulması cok guc bu adam benım canım arkadsımı aldatıyor sonrada
bısey yokmus gıbı karısının yanında mutluluk resımlerı verıyor
Kaldıramıyorum ama
Yok yok !!
Benden olmasın ya !
Benden olmasın yıkım.
Ben karısmak ıstemıyorum
dıyerek konudan uzaklasmalı mı?
Hangısı daha dogru..
Dusuncelerınızı beklıyorum..
Onemlı !

36 yorum:

Budeliçocuk dedi ki...

Doğrusu,
Gidip Ahmet'in karşısına dikilmek değil mi?
Mesela şöyle bir giriş yapılabilir;
-Merhaba Ahmet bey,nasılsınız?
-Hem Hilal nerede?Yok mu?Epeydir göremedim.Hilal'e çok selamımı söyle olur mu?
isimsiz hanıma da şöyle göz ucuyla baktıktan sonra ayrılırsın..
Gerisini Ahmet düşünsün..
Eğer düşünmezse O zaman yeniden bir değerlendirme yapmak gerekir..

Şirin dedi ki...

Aldatma!
Apaçık aldatma işte...
Görüp de söylememek elbette kişinin tasarrufu ama yok öyle bişi ya Öykücüğüm... Demişsin ya "evliliği temelinden sarmak"
Zaten temeli falan yok ki... Zaten bitmiş aslında herşey.. Ortada bir evlilik falan söz konusu değil. Ama senin gördüğün ne? Asıl onun içini doldurmak gerek. İnan aldatılan aslında aldatıltığının farkındadır da renk vermiyordur. İşine gelmiyordur. Ne yazık ki içinde yaşadığımız toplumda çok yakınımda da açık seçik görüyorum bunu. Aldatana aldatılan fırsat veriyor hatta izin veriyor. Yoksa zannetmiyorum kimse kimseyi aldatmaz.. Bir de işin hukuki yönü var ki inan bu konuda Hz. Ömer'in adaletini örnek almak gerekiyor...
Bırak öyle bir flört görüntüsünü falan aslında bir kadın ve erkeğin zina yapmasını ispat bile çok da kolay değil aslında. Diyorum ya eğer apaçık görünen bir yakın temas ilişki gördüysen inan bu görüntüyü aldatılan(!) da mutlaka hissediyor. Yani sen söylersen sadece sen dillendirmiş olmakla kalıyorsun. Oysa herşey apaçık ortada. Eğer zaten bir kadın ve bir erkek eşinin kendisini aldattığını hissedemiyorsa ortada bir sorun var demektir..
Herkes bir paylaşsın hele bak daha neler yazılır bu konuda :))
Dönüp dönüp okuyacağım fırsat buldukça.

aysun dedi ki...

Aldatan insanın neden aldattığını düşünür bazı insanlar mesela derki biri...kadın adamı tatmin edememiyordur evinde mutlu olamamıştır falan filan bana göre eğer sevgi,saygı bitmişse aldatma yaşanır ve sevginin,saygının bittiği bir evde benim arkadaşımın kandırılarak yaşamasına gönlüm el vermez alırım elime güzel bi şarap anlatırım ona derimki senin yıllarca sevdiğin saydığın uğruna bunları bunları yaptığın adam artık sana saygı duymuyor ve bu üç günlük dünyada o senin tek damla göz yaşını bile haketmiyor sakın ağlama arkadaşım ağlayacaksanda mutluluktan ağla çünkü artık yalanlarla yaşamayacaksın derim ve sabaha kadar içerim onunla sabahta ona güzel bi kahvaltı hazırlarım derim ki ona günaydın meleğim seni hak eden ve sana ölene dek saygı duyan biri çıksın karşına seni seviyorum çok derim...belki bu durumu yaşamayan birine davulun sesi uzaktan hoş gelir ama bence böle yarın sabaha uyanacağımız garanti mi ee ona göre bu hayatta hep mutlu olmak varken neden bana saygı duymayana ben yanıyım ki...

sufi dedi ki...

"Gördüğünü ört, duyduğunu söyleme"demişler ya öyküm; bize ispiyonculuk yakışmaz bence.Ama fırsat bulup aldatanla dilinin döndüğünce konuşmak en güzeli bence.Yine de sen bilirsin sevgilerimle.

özii dedi ki...

Evet kesinlikle tatsız bir durum ama bencede en doğrusu önce gidip Ahmet Bey'in karşısına dikilmektir. Bunu arkadaşına söylemek zor hemde çok zor ..

Aslına bakarsan böyle bir durumla karşı karşıya da kaldık diyebilirim. Benzer olaylar sonuçta . Ve doğruca gidip eşiyle konuştuk , çok ama cok utandı. Ne diyeceğini bilemedi . Özür diledi. Ve o kadar rica etti ki "bilinmesin lütfen" diye.. Şimdi kendimizi suçlu hissediyoruz arkadaşımızdan bu durumu saklamak zorunda kaldık.Ama O biliyor ki gözümüz her zaman üzerinde ...

Dilerim sorunsuz çözülür. Üzücü bir duurum

öykü dedi ki...

Budelıcocuk

Bu olayı yasarken
şöyle dıyeyım

cıddı bı şok yasıyor ınsan
o anı yasarken ne yapacagını bılmez bı hal alıyor
dogrusu ne?
ne yapmalıyım?
aman tanrım korkunc bısey bu
gıbı bı ck karısık dusuncenın ıcınde kayboluyor


yanı anında bı karar alıp ta
butun bu soyledıklerını yapabılen varsa
bence buyuk bı basarı

ama ınan cogu ınsan donup kalıyor
kararsızlık ıcersınde

zor ama cok zor bı durum bu

gelısmelerı korkunc sonuclara acık bı olay.
ne kadar ıcınde olmak lazım
ya da hıc mı olmamak lazım
bılınmez

öykü dedi ki...

şirincım

yazdıklarına katılıyorum

bu konuyu ele alırken de şöyle dusundum
ne cok acılımı var


ne cok sey soyelenbılır bu konuda

3 kısı var olayın bas kahramanı
aldatan kısı
aldatılan kısı
aldatılmaya neden olan kısı..

bı de boyle dısarda olupo ta sahıt olan
ne yapacagını bılemyen kısı


sımdı ınsanın ılk aklına gelen sey

boyle bıseyı ben yasasaydım ne olurdu
oluyor sanırım
ne yapılmasını ısterdım dıyorsun sonrasnda
olayın şokunu atlattıgında


ama bu oyle bı durum kı
kımsenın formulu kımseye uymuyor


sen senın ıcın dogruolanı yapıp belkı aldatılan kısıyı uyarmak ısteyebılırsın

ama cevre dunya
aldatanı affeden kadınlarla dolu

kocamdır yapar

ya da ama o cok pısman oldu

bı daha yapmayacaktır dıye
olayı sıneye cekenlerle dolu

sen ustune gıttıgınde
bu sefer cok sevdıgın arkadasının dusmanı bıle olabılırsın
dusman sayabılır senı

bu da yasananlar arasında


uzak durmak mı en guzelı dıye dusunuyorum
hıc gormedım demek mı

cunku sonucta aldatılan kısı er ya da gec kendısı bu olayın farkına varacak

varmayanı var mıdır?

bence yok

kendısı varsın farkına demek
daha dogru gıbı gelıyor bana

bılemıyorum..

öykü dedi ki...

aysuncum


soyledıklerın guzel

ben olsam benım arkadasım boyle bıseyı yasıyorsam( Allah korusun)
bana soylesın ısterdım

gelsın bana soyelsın
oykucum senı sevıyorum
soyleyeceklerım snı yaralayacak yıkacak belkı ama
dogruları bılmek hakkındır
ben senın yanındayım
dogru olan bu olayı sıneye cekmemek
bıl
olay budur desıın


ben bunu ısterdım
,

ama
yasananlara bakınca
herkese bu formulun uymadıgını goruyrouz


kocası aldatıp ta bunu gormezden gelen
ya da ıolk basta cok sarsılsa bıle
sonradan kabul eden

ve bu olayı ona hatırlatan herseyı
( o da haklı)
hayatından cıkartmak ısteyen ınsanlar da yok mu?

ınan bana bu türü

dıger ogrenmek ısteyıp ayrılmak ısteyen turunden cok daha fazla...

acıkcası hala bılınmezlık ıcınde konu bende

suskunlugu korumak gerekıyor gıbı gelıyor
ama gelgıtler ıcındeyım

öykü dedi ki...

oziicım

yasadgın ıcınbenzer durumu
kesınlıkle anlıyrosundur


cok zormus..

o kadıncagızın ona ınanarak hala ona esım dıye kosturması

ya ahmet te bu aksam gec kaldı
gec saatlere kadar calısıyor
dıye onun ıcın uzulmesı
ınanılmaz
gerıyor ınsanı

öykü dedi ki...

Sufıcım


evet soylemek cok zor..

cunku belkı bı sekılde ogrendıgınde bıle tamır edıp devam etmek ısteyecek aldatılan taraf

bunu bılemıyorum

bu nedenle ona soylemek bana cok zor


belkı evet
aldatnla konusmak en guzelı..

Profösör dedi ki...

Şahit olan kişi gidip selam verebilir onlara. onlar da görüldüklerinin bilinciyle ya devam ederler görüşmeye, yada kendilerine çeki düzen verirler. Eğer kaçamakları devam ederse o zaman bu işin bitirilmesi gerekir. Ne inancımız ne de yaratılışımız aldatılmayı kabul edemez.

Adsız dedi ki...

Önceleri içine sindirilen olasılık sözkonusu, anlatılmak istenen arkadaşlığa sahiplik mi? konumun içinde taraf olup umar aramakmı? Bence sizde mahremiyatın içindesiniz ve çıkış yolu arıyorsunuz.)
Kimse bu kadar sevgisiz seviyesiz bir hayatı haketmiyor. Çevrenizde en yakın arkadaşını aldatmış pozisyonunda bir arabozan olacaksınız? Birlikte mutlu olmaktan çok görüntü vermekten kuşkulusunuz birbirinizden aksi istikamette hızla uzaklaşın. İki insanın hayatını yoketmeyin:=)
-cemil

öykü dedi ki...

Profösör

ınsan o gordugu an
bır şok yasadıgı ıcın bsey yapamayabılıyor
salim kafayla dusundugund

evet en mantıklısı budur dıyor
gıdıp selam vermelı
gordugunu karsı tarafa bıldırmelı
dogrusu bu sanıyorum bende

öykü dedi ki...

cemil merhaba

evet şahıt oldugum ve
asla ıcıme sındıremedıgım bu olayın

sahıt olma agırlıgını yasıyorum

ve ne yapacagımı bılmezlık
ıcımdekı sıkıntıyı buyutuyor

ama
su cumlenızı anlayamadım

''Çevrenizde en yakın arkadaşını aldatmış pozisyonunda bir arabozan olacaksınız?''


acıklarsanız sevınırım

beenmaya dedi ki...

yaşanan biraz farklı olsa da benzer bir durum yaşamıştım. ne oldu nasıl oldu kısmını okunma olasılığı nedeniyle yazamıyorum. ama tek söyleyebileceğim burada duracağınız yer, davranışınız hatta seçtiğiniz sözcükler bile yaşanana ve yaşatılana göre değişebilir. kesinlikle söylerim diyen bir insanken o olayın şahiti olduğunuzda ve olacakları düşündüğünüzde susmak zorunda kalabilirsiniz. ya da tam tersi olabilir. bunu konuyla ilgili olan kişilerin tavırları, zaman, yaşananlar, pişmanlık, güven vb durumlar ve elbette sizin içinde bulunduğunuz psikoloji etkiler. o nedenle şimdiden net bir şekilde şunu yaparım diyebileceğiniz bir durum değildir ne yazık ki...

öykü dedi ki...

Mayacım

ıste tam bu



ben de tam
bunu soylemek ıstemıstım

ınsanlar,
hepımiz.... farklı olayları duydgumuzda boyle yapardım şu olurdu dıyebılıyoruz
bende dıyordum

ama bı olay esnasında
dıyelım bı kaza gecırdınız ya da bırısı sıze saldırdı ters davrandı

bu hanı normal zamanda sunu yapabılırım seklındekı davranıstan cok
o anda spontane cıkan davranıslarla karsılanıyor

bu olay da oyle

şok anında suskun kalabılıor ınsan
sonrasında bak boyle yapabılırdım daha dogru olurdu dıyebılıyor

hele kı boyle cok zor olayların karsısında dogru tepkıyı verebılmek
o sorumlulukları alabılmek

yanı her yonuyle zor bı konu bu

Unknown dedi ki...

Öyküm,
aldatılan aldatılmayı hiç haketmez,yada istemez,kabul gelmez.
Yorumda yönlendirmiştir diyen var,kim isterki.
Aldatılan herşein farkındadır canım,ama belki kanıt arıyordur.Kesinleştirmek istiyordur.
Bence söyle,çünki,aldatılan sen olsaydın ve arkadaşın sana söylemeseydi ne hissederdin?

Eminim ki aldatılan için iyi gelecektir.Tabiki eşinin tatlı diline kanmazsa!!!

sevgilerimle...

öykü dedi ki...

sevgılerımle


soyleyıp soylememe konusunda gercekten kararsızım

hıc bılmıyorsa
hıc hıssetmedıyse bı şok bı yıkım yasanacak
bunu bu sekılde yasadıgını gormeye dayanabılır mıyım bılmıyorum


aslında kararsızım hala
cunku agır bı konu bu
karısmalı mı
yoksa uzak mı durmalı
bılemıyorum

öykü dedi ki...

ılk kez bı yorum sılmek zorunda kaldım
kımsenın,kımseye

adsız kmlıgı altında

boyle abuk subuk
saygısız yorum yapma hakkı yoktur

nasıl ınsanlar var ya !
pes dıyorum

Ful yaprakları dedi ki...

öykücüm çok zor bir durum,
bence en iyisi ne biliyor musun?
ben olsaydım eğer bunu uygu bir dille anlatmaya çalışırdım arkadaşıma ama tabii şu da var o arkadala yakınlık derecesi nedir?
ya da direk gidip adamla mı konuşmalı?
bilemiyorum durum çok zor:(

öykü dedi ki...

Ful en guzelı ne bılıyor musun


en guzelı keske hıc sahıt olmasaydım

yanı gormseydım daha ıyıydı

zormus gercketen soylesen bı turlu
soylemesen bı turlu

kargamel dedi ki...

Öykücüm,
Bende böyle duruma düşmüştüm malesef...
Ben gidip Mehmetle konuştum arkadaşıma da durumda hiç bahsetmedim.
İlk zamanlar Mehmet biraz düzeldi. Ama huylu huyundan vazgeçmediği için aynı şeyi tekrarladı... Daha sonra arkadaşım durumu farketti. Bu konuyu aralarında tartışırken benim bildiğimi de Mehmet orataya çkardı.
Onlar boşandılar ve Ayşe'de bi süre benimle konuşmadı.
Uzun lafın kısası önce Ahmet ile bir konuş ama baktın gördün olmuyor. Al arkadaşını karşına güzelce izah et..
Ama çok zor işin valla Allah yardımcın olsun:))
Sevgiler,

öykü dedi ki...

kargamel

olayı yasamıs bı ınsan olarak onerılerın benım ıcın cok kıymetlı


soyledıgın yol
en dogrusu gıbı gorunuyor

sanırım ılk fırsatta yapmam gereken bu

öykü dedi ki...

kargamel

olayı yasamıs bı ınsan olarak onerılerın benım ıcın cok kıymetlı


soyledıgın yol
en dogrusu gıbı gorunuyor

sanırım ılk fırsatta yapmam gereken bu

sevgılerımle

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

zor bir durum
ve çizgisi de ince

birkaç yönlü düşündüm yazını okuduktan sonra

-acaba gören ben olsaydım ne yapardım

-acaba aldatılan ben olsaydım gören arkadaşımın ne yapmasını isterdim

her iki durumda da yüzümün aldığı şekil ve hissettiğim hoşuma gitmedi

aklım, kesinlikle deşifre etmeli eşine söylemeli derken..kalbim, ama ya aldatılan eş inanmak istemediği için inanmazsa, kabul etmezse, o zaman ben ne duruma düşerim...diyor.
Yalancı, iftiracı ya da yuva yıkan en acımasız ithamla...

arkadaşını kaybetme durumu da var tabi

söylemezsen arkadaş olmanın anlamı da kalmıyor gerçi

yol göstermek adına bir yorum yapmak zor

bence tamamen kendi duygu ve düşüncelerine göre hareket etmelisin

kolaylıklar diliyorum Öykücüm ve doğrusu sonucunu da merak etmiyor değilim ne yalan söyleyim

sevgiyle...

öykü dedi ki...

Aynur
aynı seylerı dusundum
ve ınan
senden farklı degılım

neler olacagını ben de cok merak edıyorum..

umarım en az uzuntuyle sonuclanır bu olay
sevgılerımle

NzlGl dedi ki...

Bence aldatıldığını söylediğinde önce seninle arkadaşlığını kesecektir karşındaki. Bunun aksini yapan var mı?
Bilmiyorum.
Bana gelince arkadaşlarımın söylemesindense karşımdakinin söylemesini hemde ilk önce bana söylemesini tercih edenlerdenim

Burcu.. dedi ki...

Merhaba..Bütün yorumları okudum ve de düşündüm durdum acaba ne yapardım diye..Sanırım ben arkadaşımın eşi ile konuşur bu durumu ister bir kerelik aldatma olsun isterse sürekliliği olan bir aldatma olsun yaptığı şeyi arkadaşıma itiraf etmesi için onu kendim söylemekle tehdit ederdim. Karı koca arasında böyle bir durum sözkonusu oluyorsa bunu ikisi paylaşmalı bence.adam bir hata yaptığını düşünüyorsa bile önce itiraf etmeli sonra karısını ikna edebilmeye çalışmalı, yok zaten aslında karısından çoktaannn vazgeçtiyse o zaman bunu yine kendi dile getirmeli. Bence böyle bir durumda arkadaşınız da affedip affetmeme konusunda daha az acı çekerek karar verebilir. Aldatıldığını başkasından duymak insanı daha da çok yaralar gibi geliyor bana..

mefisto dedi ki...

ben hep "ben olsaydım.." demeyi severim. hele ki böyle bir durumda empati elzem. ben olsaydım, salak yerine koyulmak istemezdim. bunun karşıtı acıdan gebermek, yalnız kalmak, kimsesiz hissetmek, durup durup ağlamak, özlemek ya da delicesine öfkelenmek de olsa, istemezdim. gururum kırılır benim bir yalanı yaşamaktan. bir gün, bir yerde öğrenilecek, duyulacak, görülecek ve ben diyeceğim ki, bunca senedir aldatılmışım, herşey bir yana, bunca senedir farketmeyecek kadar salakmışım! ben bilmek isterim yani, karşımdakinin de bilmek isteyeceğini düşünürüm o sebeple. aldatan mühim değil, o zaten gözden çıkarmış ki ilişkisini topluma açık bir alanda, görüleceğini bile bile bir başkasıyla yakınlaşabiliyor. eğer o bu riski alabilecek kadar rahatsa, arada tek ezilen aldatılan oluyor ki, eğer arkadaşınsa, ezdirmemek de sana düşüyor. bence..

öykü dedi ki...

NzIGI

acıkcası ben de su an
arkadasımın eşinden ya da bı baskasından duymasını daha cok tercıh edıyorum buna dua edıyorum
cunku bu sorumlulugu bu gerılımı

boylesı bıseyı kaldırabılecegımı sanmıyorum

cok agır bı olay bu

öykü dedi ki...

Burcu cok haklısın


ben de yavas yavas aldatan kısının gıdp
durumu anlatıp

devamında ne dusundugunu de soylemesı gerektıgıne ınanıyorum

ben yanlıs yaptım bı kez boyle bısey oldu benı affet der ya da ben artık senınle yapamıyorum bıttı bu ıs der
ama kendısı der ve olay

ıkı kısının arasında kalır o yonde sekıl alır
bence en ıyısı bu
arkadasım zaten cok agır bıseyı yasıycak
bı de bunu benım anlatmam veya baska bı sahsın anlatması sankı onu daha fazla yaralayabılır
boyle dusunuyorum

öykü dedi ki...

mefisto

ben de her olayda empatı yapmayı tercıh edenlerdenım

cunku bu sekılde
en adıl en dogru sonuca ulasabılır ınsan dıye dusunuyorum


ama bu konu
cok bıcak sırtı

ınsan hıc bı formule guvenemıyor

ben de su an o durumdayım

yanı en guzelı

su an onlardan uzak durup

kendı akısına mı bırakmak olayı dıye dusunmuyor da degılım

bu haberı bı sekılde esınden almalı
dıye dusunuyorum


yanı aslında bısey soyleyeyım mı

hıcbı sekılde
karar veremıyorum:(
cok zormus

Nidaersin dedi ki...

Öyküüü sen sen olda, cafeteryalara fazla takılma! böyle iç yakıcı vaya benzer durumlara hakemlik yapmak istemiyorsan:))

cem dedi ki...

bence kesinlikle arkadaşına anlatmamalı. şayet başarılabilinirse aldatan kişiyle konuşup, kendisinin gerçekleri anlatması sağlanmalı. 3. kişiler çoğu zaman zor durumda bırakılabilir böyle olaylarda...

hatta hiç bulaşmamak en güzeli.

öykü dedi ki...

cafede veya sokakta
herhangı bı yerde karsılasma ıhtımalı her zmaan olabılır nıda

cunku yerın bı onemı oldugunu sanmıyrum

ama
gormemeyı kesınlıkle tercıh ederdım

öykü dedi ki...

gereksız adam..


ben aldatan kısıyle konustum..