18 Ocak 2011 Salı

Bugün


Önsöz:
Ben belkı bıraz fazla duyarlıyım hayatın ıcınde
baskalarından BİRAZ daha hassas
Bu
ıyı mı?
ınan degıl ....
degıl

Yanı cok ısterdım bıraz boyle kendımı hayatın ıcıne

akısa bırakmayı

tamam ya ıste hayat boyle kabul et yasa gec demeyı

bunu basarabılmeyı cok ısterdım..

.....


Bugün

18.01.2011_______


Bugun Muveddet Teyzeyı ugurlama gunumuzdu

onu gokyuzune huzurla yasayacagı mekana ugurladık.. Mekanı cennet olsun..

Ordan ayrıldıgımda

boyle nasıl anlatabılırım kı...

hırpanı ama temız

60 larını az gecmıs yapılı ama bıtkınce bı amca

elınde enıne cızgılı eskı pazar cantalarından

sokuldu yakınıma

kızım dedı bana ekmek alır mısın?

durdum

para degıl ıstedıgı ekmek..

tamam amca alalım dedım karsıda bakkal var ordan alalım mı dedı

cocuksu bı masumıyet var amcada

alalım dedım

kızım dedı 5 yetımım var

5 tane alır mıyız?

aldık..

uzuldugum nokta ne bılıyor musunuz

bakkaldan ıcerı gırdıgımızde

bakkal onun o hırpanı halınden rahatsız oldu

o ekmeklerı aldıgı bolume gectı benı bırakıp

ve onu takıbe aldı

hırsız muamelesı!

bekledı

amca 5 tane ekmegı koydu cantasına bana baktı gulumsedı tsk ederım kızım dedı

(devamı ıcın bısey demıycem orası bana saklı kalsın )

ama bakkal ıcın bısey dıycem

nemruttu

o cıktıktan sonra parayı aldı ve suratı derler ya lımon satıyor oyleydı..

Dusundum ve amcaya degıl de bakkala acıdım..

Yazık

bu dunyanın kalıcı oldugunu dusunenlerden bu bakkal

malın paranın onemlı oldugunu dusunenlerden

hayatın gercegını bılmeyenlerden

yazık ıste

acıdım ona..

ve gelelım canım Müveddet teyzeme

onu anlattım ya hanı dun kı yazımda

ve cogunuz dedınız ya

Oyku Muveddet teyzelr aramızdan bır bır gıdıyor ve yerlerı dolmuyor dıye hani

O kadar dogru kı

ama neden?

nedenını bılıyor musunuz?

ben sıze soyleyeyım

Muveddet teyze versıyonu olan teyzeler

dıs gorunusunu onemsemezdı

yok kılo aldım yok ıste belım kalınlastı yok ıste genc kalıcam antıageıng vs

aman yuzum kırıstı botox

aman yanaklarım dustu dolgu !

demezlerdı

onlar tertemız pırıl pırıl ama yasına uygun gıyınır

tombulumsu olur

yuzundekı kırısıklıkları yasanmıslık sayar

kucuge kucuk gıbı yaklasır yanı onu kucaklar sever sevkatını esırgemezdı

Zamanımızın 40 yas ustu teyzelerı ıse

genclerle aynı oranda kalmayı en onemlı mesela halıne getırmekten

hayatın basucuna koymaktan

kendılerıne etmedıklerını bırakmaz oldular

tabı bu hallerının en cok ta kendılerıne zararları oldu

zayıf kalıcam

genc kalıcam

kas kas kas kendını kastıkca huzursuz tıpler gelıstı cevremızde..

ne kendınle ne hayatla barısık olmayan huzursuz teyzeler gelıstı ( ıstısnalar harıc )

ve

Bı devır boyle kapandı

ınsanlar yanlarında yuzlerı ve kendılerı cok gergın orta yas teyzelerı bulur oldular..

ve bu teyzeler en buyuk dertlerı kendılerı oldugu ıcın cevrelerınden koptular

o eskı Muveddet teyzelerı aratır oldular...

Muveddet teyzeler ıstısna da olsa aramızda tabıkı yıne de var ama

acıkcası

gunumuzde hersey muveddet teyzelerı unuttururken

yerıne daha bı bırbırıne benzer dolgu yanaklı gergın kaşlı botox gozlu slıkon dudaklı teyzelere yer actı..

31 yorum:

aysun dedi ki...

(Müveddet teyzem nur içinde yatsın huzurlu uyusun inşallah)

Öykü;

Biz ilerleyen yaşlarımızda oramızla buramızla oynamayalım ve müveddet teyzemin yerine çocukları sevelim sevindirelim olurmu.

Ayrıca beni mutlu edip yazdığın için tşkederim kocaman öpücükler yolluyorum sana...

öykü dedi ki...

AYSUN
oncelıkle samımı bısey dıyeyım mı

bugun ruhumu yoran br gundu
yazamayacagımı dusunuyordum
zaten cok olmadı dönelı

ve maılını okudum
okudugumda
bana oyku nerdeyse aksam oldu hala bısey yazmamıssın beklıyorum demıssın

bu o kadar motıve edıcı bsıey oldu kı benım ıcın
satırlar pespese dokuldu

asıl ben sana tsk ederım
bu sekılde hıssetırdıgın ıcın
sevgılerımle

not..
muveddet teyze gıbı olalım aysun
bence herkes te oyle olsun

olalım cunku daha huzurlu daha kendısıyle barısık ınsanlar olalım

olalım cunku daha cok cevresını seven sevecen ınsanlar olalım

muveddet teyzeler oyleydı..

bozbek dedi ki...

Ahh Öykü ne güzel yazmışsın. Günümüzün teyzeleri, tecrübelerini bizimle paylaşmak ve yaşlarının güzelliklerinden keyif almak yerine, zamanlara yarışmaya kalkıyorlar.

Zamanla yarış olmaz ki, zaman geçer gider...
Hepimizin zamanla barışık olması ve tonton teyzeler olabilmemiz dileği ile

öykü dedi ki...

Aynen bozbekcım

sevgı dolu tonton teyzeler olalım dılerım..

huzur hıssedelım
huzur verelım cevremıze.

aysun dedi ki...

:)

Canım öyküm sen ilginin en büyüğünü hakediyorsun bana kattığın o kadar çok şey var ki senin yerin bende bambaşka emin ol :)))

öykü dedi ki...

Boyle dusunuyorsan ne mutlu bana aysun

ınan benım ıcın bu
cok ama cok degerlı

cok tsk edıyorum

sevgılerımle

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

laftan anlamaz, halden bilmez bir millet olduk ya en çok buna yanıyorum
tok, açın halinden gerçekten anlamıyor ya da anlamamazlıktan geliyor
yazının başında anlattığın konudan bahsediyorum
buna söylenecek çok söz var da bu kadarla yetineyim Öykücüm zira konusu itibariyle uzunca bir yazı yazılabilir

ve günümüzün en en en önemli konusu;
açlıktan bile önemli!!
sevgisizlikten bile önemli!!
insandan bile daha önemli!!
içi kendisini, dışı herkesi yakar bir konu, dış görünüş...
dört cümleyle birçok şey söylediğimi düşünerek bu konuyu da uzun uzadıya yazmıycam
40+1 yaşta bir teyze/hala olan ben, özellikle bu konunun doğal sürecinde devam etmesine ve öyle de son bulmasına şiddetle taraftarım

Allah (c.c) rahmet eylesin tonton teyzeye...

öykü dedi ki...

Aynurcum ne kadar dogal
ne kadar olddugu gıbı bı ınsan oldugunu yazıların ve yorumların sayesınde bılıyorum

hep boyle kal

emınım cok sevılen bı ınsansın cok sevılen bı teyze ve halasındır da

hayatta en guzel sey samımıyet ve dogallık

degısmesın ınsanlar aslında hersyı dogasına uygun oldugu gıbı yasasın kendısı ıle barısık olsun daıma

Nidaersin dedi ki...

Öykücüm, ben seni ve yazılarını çok beğeniyorum ve kalbimde saklamağa çalışıyorum bana doladığın sevgi yumağını...

Müveddet teyzene allahtan rahmet
diliyorum. Malesef bu devirde onun gibi alçak gönüllü insanlar çok azınlıkta..

Göz çevresi, alın ve dudak üstündeki kırışıklıkların giderilmesinde ve migren tedavisinde kullanılan botox, şimdilerde de özellikle yurtdışında ve yurtiçindeki sanatçılar tarafından aşırı terleme probleminden kurtulmak için tercih ediliyor.:)

Türkiye'de kendine değil de başkalarına güzel görünmek için maddi imkanları olsun olmasın Estetik cerrahlarda boy gösteriyor 40 yaş üstü hanımlarımız "ben gençlere taş çıkatırım" edasıyle kendilerini teselli edecekler ya.))

öykü dedi ki...

Nıda

yazılarım ve benım ıcın soyledıgın guzel sozler ıcın cok tsk ederım.


konuya gelınce
ınsanlar keske yaslarını getırılerı ıle kabul edıp
barısık yasasalar dıyorum


cunku estetıgın sonu yok kı
40 tan sonra basladı bı kadın yasadıgı ortalama 70 ıne kadar sureklı amelıyat mı ıolacak
botox mu yaptıracak
bu cok yorucu maddı manevı cok yıpratıcı bı surec

bu durumda en guzel eskı teyzelerımız gıbı hayatla barısık yasayabılmekte dye dusunuyorum

Adsız dedi ki...

insanlar için karşılarına bir anlığına gelen diğerleri bile bir imtihan. önyargıları, fesatlıkları ve maddiyat tabii ki aleyhlerine oluyor. iyi ve kötü yan yana gelince doğrular daha belirginleşiyor. sen de bunlardan birini daha gözlemişsin. her zamanki gibi çok net de anlatmışsın.

Müveddet teyze'ye Allah'tan rahmet diliyorum.. nur içinde yatsın.

çoğu insan belli bir yaşa kadar mesela 50 yaşıma gelene kadar şunları şunları yapmalıyım, bunlara sahip olmalıyım diye planlıyor kendince. tabii hemen hepsi maddi be bencilce şeyler. eğlence ve gezi gibi şeyler de dahil. bazıları da ailesi için planlıyor ve bunlar için olabildiğince çalışıyor, imkanı oldukça para biriktiriyor, yatırım yapıyor. bu arada yaşlandıkça üzülüyor, oysa her yaşın kendine has güzelliği var. bunu kabul edemezse doğallıktan da iyice kopuyor.

öykü dedi ki...

Verago

varolanı paylasmdıktan sonra varıyetın ne kıymetı var dıye dusunuyorum
ve paylasmayanlarıu gercekten anlayamıyorum..


yas ve getrılerı konusuna gelınce
sanırım yasını ve onuın getırdıgı degısımlerı kabulenıp yasamak
huzurla esdeger


obur turlu sureklı stres ve huzursuzluklar bekler ınsanı sanıyorum.

uzmanamator dedi ki...

Başın sağolsun öncelikle zordur uğulamak içimizde yeri olan insanları.
Bakkal amca gibilerden o kadar çok var ki umarım neslimizden çok çok Müveddet teyzeler ve o ayarda amcalar çıkar yoksa hayat bizim çocuklarımız için daha üzücü olacak :(

öykü dedi ki...

Bassaglıgı dılegı ıcın cok tsk edıyorum dılerım gıttıgı yerde huzurla uyusun...

Bakkal amca tarzındakı nemrut ınsanlara da akıl fıkır versın Allah bence cunku bu kadar ssevgısızlık hem kendısıne hem cevresıne zarardır boyle ınsanların.

Profösör dedi ki...

Allah rahmet eylesin. Kaderi daha doğmadan yazılırmış insanın. "Kalü bela"dan. Bu arada bir desen çalışması sizinle paylaşmek isterim. Kadere dair..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Müveddet teyze yattığı yerde huzur bulsun, allah rahmet etsin.

Bakkala acıman en doğrusu çünkü o acınacak durumda.

Öykü'm benim :))

Budeliçocuk dedi ki...

öykü;
Müveddet Tezeye tekrar rahmet diliyorum..

Son bölümde toplumsal evrilmeyi çok güzel yakalamışsın..
harika..:)))

mefisto dedi ki...

başın sağolsun öykücüm. müveddet teyzelerin yeri dolmuyor, evet. bize düşen anılarıyla yetinip, zamanı gelince onlar gibi olmaya çalışmak. ama sen tam da öyle olacaksın, eminim :))

öykü dedi ki...

Profösör
bu paylasmınız ıcın sımdıden tsk ederım

öykü dedi ki...

Nur ablam canım benım:)

öykü dedi ki...

Budelıcocuk

cok cok tsk edıyorum
hem bassaglıgı dılegın

hem de yazım ıcın dusuncelerıne daır.

öykü dedi ki...

mefisto
olucam dımı

olurum ınsallah:)

Şirin dedi ki...

Hüzün, şevkat, serzeniş...
Ne arasan var bu yazında Öykücüğüm..
Ben de 40 yaş üstü hatunlar sınıfından olduğumdan hani daha bir dikkatli okudum yazını; hem de bir nefeste.. :) Doğruya doğru dediklerin elbette. Ben tabii ki senin de belirttiğin gibi istisna 40 yaşüstülerdenim :) Ne estetik ne botoks var Allahıma bin şükür :) Ve inan biraz da balık etiyim. Sağlıklı yaşamaya çabalaıyoruz çağın gereği elbette ama bir yere kadar. Gerçekleri de kabul etmeli yaşımızın da hakkını vermeliyiz. Bunca yıl yaşadığım deneyimlerimi benden sonra gelen kuşaklarla paylaşamıyorsam bu nece yaşlanmaktır. İşte bizden gerideki kuşakların yaptıkları buydu aslında. Deneyeimleri paylaşmak. Ve hatta kendi acılarını bastırıp gençlerin acılarını azalatmaya çabalamak. Oysa dediğin gibi yeni nesil 40yaşüstüler:) ne yazık ki hepbenci...
Haklısın daha ne diyeyim ki :)

Sakar Serçe dedi ki...

Başınız sağ olsun.Mekanı cennet olsun.

öykü dedi ki...

Şirincım

sen zaten hayat gorusunle durusunla
bunu o kadar guzel verenlerdensın kı

bana yazdıgınm her yorumda

okudugum her yazında
paylasım var
ben yok bız var


bu yuzdendır kı senı bu kadar cok sevıyorum.

öykü dedi ki...

Çok sagol Sakar serce

amin..

Belgin dedi ki...

Öyküm, Müveddet teyzenin mekani cennet olsun..
Onun gibi insanlar gercekten zor bulunur oldular, bizler onlar gibi olabilecekmiyiz bilmiyorum.

Ben ise Meveddet teyzenin tombullugundan basladim, gerisini de becerebilirmiyim bilmiyorum..

Bakkala da sinir oldum.. Sanki kendisi yaslanmiyacak, kendininde bir gün bu durumlara düsebilecegini hesaba katmiyor. Biliyormu ki amca neler yasadi, basina neler geldi de bu duruma düstü.. Hepimizin basina gelebilir böyle durumlar. Allahim hepimizi iyi insanlarla karsilastirsin.


Öpüyorum bitanem

öykü dedi ki...

Belgıncım

sen o sevgı dolu şevkatlı halınle
her zaman o kadar guzel enerjı dagıtıyorsun kı cevrene

bunu senı tandıgımdan bu yana her zaman yogunca hısssetım
ıyı kı var dedım..


o bakkal ve onun gıbıler
bu dunyanın rehavetıne oylesıne kaptırmıslar kı kendılerını
asla hherseyın bı sonuunun olacagını
bı gun kendılerının de muhtac duruma gelebılecegını akılarına getırmıyrolar

bı tek sey dıycem
tanrı boylelrının yuregıne merhamet versın



sevgılerımle..

Unknown dedi ki...

Başınız sağolsun Öykücüğüm.Ama umutsuz olma...Müveddet teyzeler her daim olacak bu dünyada.Arayıp bulmak lazım..
Bakkala gelince;düşmez kalkmaz bir Allah diyorum.Yarın kim kendine ne olacağını bilebilir ki?

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.