27 Nisan 2010 Salı

kargalar hakkında küçük izlenimler..

Bır kac sabahtır gözume daha çok takılır oldular....
Ne kadar enteresan hayvan şu kargalar.
Dun mesela erken saatlerde karsılastım bırısıyle
Buldugu bı kuru ekmek parcasını gagasıyla sıkı sıkı tutmus
yerdekı bı su bırıkıntısne batırıyordu
Meraklandım durdum..
Anladım kı
kuru ekmegı ıslatıyor yıyebılmek ıcın..
Bu zeka ıster
Karga cok zekı demek kı..
Anlatırlardı.Adamın bırı yuvadan dusen bı karga yavrusunu almıs yerden.. kaldıracak..
Anne karga ;
gokyuzunden sahin gıbı bı pike yapmıs
Dalmıs adamın kafasına dogru. Adam kac, karga kovala bı takıptır başlamış..
Adamcagız yakınlardakı bı kahveye gırıp canını zor kurtarmıs.
Ama ısın ılgınc yanı bundan sonra baslamıs
Aynı karga adamı her gordugunde tacız etmıs
Demek kı neymıs
1.karga zekı
2.karga hafızası guclu ve kinci..Buraya kadar ıyı gözukuyor notları karganın . Akıllı, karakterlı , cocuguna coluguna sahıp bı cızgısı var
Hmmm enteresan sevdım onu ben mi ? dıyceksınız durun durun
Onlar hakkında..
Bısey daha eklıycem

*Kargalar pis !
Neden pis ?
Bakınız;
Bazen yerde fare ya da ölmüş bı takım hayvanların leşlerinın üstunde bu zekı sıyah hayvanımızı !
onları dıdıklerken göruyorum
Sımdı bunca zeka bunca akıl neye yaradı karga kardes ?
Ha !! soruyorum sana?
Bak senı burda yazacak kadar degerlı buldum anlatıyorum
Bu sonuncusu oldu mu sence?
O aklını kullanamayan ınsanlar var ya
Elınde cok ıyı degerler oldugu halde gıdıp pıslıklerın ıcıne dalanlar senı onlara benzettım..
Ve bu halını hıc ama hıc sevmedım..Sesın de cırkın zaten
Pis karga !

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Kargaların bazı cinslerinin 250-300 yıl yaşadığını okumuştum.Onun için bu kadar yaşlı ve çirkin bir görünüşleri var herhalde diye düşünmüştüm.Ayrıca bana biraz tekinsiz ve gizenli de geliyorlar.

Hayatın Ressamı dedi ki...

hakikaten çok zeki hayvanlar.benim teyzemler kabzımal,Yani atoptan meyve sebze satanlar.Ankara yakınında bir elma bahçaleri var kocaman.o elmalara dadanmış kargalar.Kuzenim av tüfeğiyle bir kaç karga vurup bacaklarından her dnümüne ağaçtan ağaca ip bağayıp asmış leşlerini.kargalar pike yapıp yaklaşıyor ağaçlara orada asılı kargaları görünce indikleri aynı hızla geri çıkıyorlar.görülmeye değer bir olay.
şöyle düşünüyorlarmış.Buradakiler karga öldürmüş ,bizleride öldürebilirler diye.yani elmaları didiklenmiyor artık.

öykü dedi ki...

sevgılı ruh gezgını kargalar cok enteresan hayvanlar gercekten de cok uzun yasıyrolarmıs
ve oldukca da zekıler
hayvanlar arasında
ıslerını yapmak ıcın alet kullanan
bı maymun turlerı var
bı de kargalar..

öykü dedi ki...

sıhırlı eller
bu anlattıgın sey ınanılmaz
ınsan bıle dusunemıyor bunu
tarıh boyunca yasadıkları savasları dusunup te
ders alıp artık savas olmasın dıyen ınsan oglu yok
hala var savaslar dusun
ama kargalar bıseylerı gorunce
gerı durmayı basarıyor
ne dıyeyım
hayranlık uyandırıcı bı zeka

guguk kuşu dedi ki...

ve bir de hırsızlardır biliyormusun, bir adam bahçede abdest alırken protezini çeşmenin yanına bırakmış ve karga onu çalmış.

öykü dedi ki...

AAAAAaaa:))
Guguk KUsum cıddı mı bu
:)) cok guldum
ınanamıyorum:)

beenmaya dedi ki...

Daha büyük ve genellikle leş yiyici olanlarına kuzgun deniyor ki bazı araştırmalara göre kuzgunlar en zeki hayvanlardan biriymiş...

ve ben kargaları insanlara çok benzetiyorum nedense...

öykü dedi ki...

Mayacım gercektewn cok ılgınc karga nıhayetınde kus
ve kus beyınlı der gecer bazı ınsanlar
oysa bazılarının kus kadar bıle beynı yoktur.

mit dedi ki...

Hırsız olan kargalar değil, onların akrabaları olan saksağanlar. Saksağan bulduğu parlak cisimleri yuvasına götürmeyi asla ihmal etmez. Ve evet, kargalar kuşların en zekilerinden biridir.

öykü dedi ki...

mit o zaman kesınlıkel parlak guzel bıseylerı onların ulasacagı yere bırakmıyrouz
ozellıkle saksaganlar:)

ıyı de ben saksagan nasıl olur onu bıle bılmıyorum daha:)

Nesrin dedi ki...

Öykücüğüm leş yemek iğrenç bize göre de hayvanlar alemi için bu da bir zeka göstergesi.

Misal, ölü fareyi kimse yemiyor.
Eee karga aptal mı hazır öldürülmüşü varken kim gidip de fare kovalayacak peynir bekleyecek :)

öykü dedi ki...

Nesrıncım bu kargalardan korkmak lazım:))
su dusuncelere bakar mısın:))

Aman tanrım:)

Adsız dedi ki...

Kargaları tüm pisliklerine rağmen çok zeki oldukları için seviyorum : )

Ekin

öykü dedi ki...

zekı cevık sevımsızler:))