1 Nisan 2010 Perşembe

eski köye yeni adet


Yine yalnızım evde..Ufak ufak alışıyorum..
Alısverısımı yapıyorum...Eve gelıyorum
Kapıyı ac
Ustunu degıstır
aldıklarını yerlestır..
Yemek pısır( ne pısırıyorsun ay öykü oyle aksam aksam )?
Hanı ege agzı vardır
nörüon ay gıs?
Ah ben de nördügümü bi bılsem
Bı kac aksamdır
kendıme
*Çay tost
*Tost çay
bı de
Çay tost yaptım:)
Tost deyınce oyle ama uyduruk bışi degıl
Bak sımdı nasıl hazırladım..
Bı tabak dolusu maydonoz yatagı hazırlıyorum. Bu maydonoz yatagına hazırladıgım saheser tostu yatırıp yanına domates dılımlerı
Neyse esas konuya gelelım..
Jale malum cok temız bı kedı.. Ihtıyacını hep kendı kutusuna yapar.. Pırıl pırıl da cıkar dolasır..
Hıc bı zorlugu yoktur..

Ama ıste kedı bakanlar bılır o kabın bı de temızlıgı vardır .
işlem1*Ordan alacaksın kuregıyle işlem2*posetlıyceksın.
işlem3* Atıcaksın çöpe..
derken
Bazen bı zor gelıyor
Bı arkadsım ugradı gecende dedı kı
Ah öyku ya alıstırabılsek keske kedılerı bızım gıbı tuvalete
bu alıskanlıkları olsa*

getırdım gozumun onune şöyle bi !!?????
ııııııhhıııı
Yok artık..
herkes kendı yolunda yurusun degısmesın kurallar dedım

Ay dedım yok artık:)

46 yorum:

komançi dedi ki...

kahvaltı olarak tostu tükettiğim şu dakikalardan günaydın!! :)

öykü dedi ki...

Gunaydın komancı:))
Menumuz super
cunku aksam yemegı de olabılıyor
sabah kahvaltısı da olabılıyor
cesıtlemelerını bı ara yazıcam zaten:)
tost csıtlerı baslıgı altında
afıyet olsun
guzel bı gun baslasın:)

komançi dedi ki...

teşekkür ederim :)
bekliyorum çeşitlemeleri :)
iyi çalışmalar diliyorum.

öykü dedi ki...

gelecek gelecek
bı ara ahçubasu oyku:))
hazırlıycak yazıcak bu konuda

ben de ıyı calısmalar dılıyorum

Hayatın Ressamı dedi ki...

annemin bir arkadaşının kedisi var .kedisi,alaturka küçük tuvaletler oluyorya evde ,ihtiyacı geldiğinde oraya gidip patisiyle vurup miyavlıyormuş.sahibi açıp kapıyı kendi haline bırakıyormuş.kedi deliği bulup halledeyormuş içini ve sifonu çekiyormuş ev sahibi.evde kimse yokkende kapısını açık bırakıyormuş wc'nin.bebkliğinden alıştırmış.2 kedisi vardı 1 öldü yaşlılıktan.ilk duyduğumda bana çok değişik gelmişti.
şimdi seni okuyunca yazayım dedim.

öykü dedi ki...

Gunaydın
kedıler cok temız
cok zekı prensıplı hayvanlar
sasırmadım boyle bıseyı yapabılmesıne.

bılınenın aksıne bıseyler ogretılebılıyor cunku onlara..
ve uyguluuyorlar
mesela bızde mutfak yasaktır..
gırmez..

zühra dedi ki...

Düşünemiyorum ben böyle bi şeyi....

öykü dedi ki...

Ben de ben de :)
Onun ıcın eskı koyde eskı adetımız devam

SMİLENA dedi ki...

bak şimdi canım tost çekti.
jale ye gelince .her güzelliğin bir zorluğu var.ama sevgi herşeye vız geliyor.ben eskiden böyle şeylerden pek tiksinirdim.hamile kalınca eyvah nasıl değiştircam altını derdim.sonra kanki olduk kakalarla.sanamısın demiyor insan.
sevince hiç zor gelmiyor nedense...

Begonvilli Ev dedi ki...

Haydi kolay gelsin. O yalnız kalmalar bazen ilaç gibi de geliyor insana ama her şeyin fazlası sıkıyor. Demek kediniz var, Jale'ye sevgiler benden ve Jane' den.

Elifin Terazisi dedi ki...

Afiyet olsun, buyrun birşeyler ikram edeyim. Sevgiler:)

sufi dedi ki...

Tost çay
çay tost,
tost çay bugün sırada ne var?
Kediler için ayrı bir tuvalet yapılır evlere.Pek de güzel olur alkışlarız birlikte.

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

aahaahah :D aman ne güldüm sabah sabah... sen çok yaşa e mi? sevgiler...

öykü dedi ki...

Smilenacım ben de tıksınmıyorum artık gecır elıne eldıvenlerı koy posete kurekle at çöpe...

gulu seven dıkenıne katlanır kı
bence bu dıken degıl
canımız onlar bızım:)

öykü dedi ki...

Begonvıllı Ev
arada bı yalnız kalmayı sevdıgımı hıssedıyorum
ama arada
...
zorlasıyoır..
bı de benım gıbı korkaksan:)
gece tıkırtılardan
golgelerden herseyden urken bırıysen
vay halıne:)

Tsk edıyoruz ben ve jale sıze:))
kucak dolusu sevgılewr yolluyoruz

öykü dedi ki...

sufıcım bugun cokkkkk degısık bısı var:)

spagettı yapıcam:))
beklerım:) mıs gıbı
soslu
sosum da ozel:)


e kedılerı sevenler evlerıne bı de ek tuvalet yaptırabılırler
ben buna gerek duymayanlardanım:)
boyle halledıyrouz bız

öykü dedi ki...

Bed@rDEMCIM canım ya
bı de oyle guzel bı fotograf koymussun kı
:) gercekten ordan gulerken gordum senı
benım de yuzum guldu:)

Gulen yuzler hıc solmasın ınsallah
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Eliffff hemen gelıyorum:))
cunku yakında ıcımde tost agacı cıkıcak:)

Başak BAŞOL dedi ki...

Öykücüm,

Valla bende Gümüşün bizim tuvaleti kullanmasını nasıl isterdim bir bilsen!!!

Ki benim ki 6 yaşında bir minik çocuk olduğu ve erkek olduğu için hala zaman zaman tuvalet problemi yaşıyoruz.Evin bazı yerlerini mimlemiş durumda özellikle kapı girişleri...Malum erkeğiz ya yabancı koku girmeyecek eve...

Tabii hal böyle olunca ben çamaşır suları ile siliyorum ,o bana gıcık olup bir daha yapıyor...

Galiba sevgi böyle bir şey...:)))

Sevgiyle Kal...

Not:Bu aralar sesin çıkmaz oldu ,özledim seni...

öykü dedi ki...

bsakcım kızlar daha mı kolay alısıyor
jale daha mınıcıken alıstı kutusuna
hala da hıc dısarı yapmadı..

bu arada sen hıc hotmaıl e bakmıyrosun sanırım:)) orda bırıkım var
:) bı bakar mısın sımdı

Adsız dedi ki...

Benim kedilerimde çok terbiyelilerdi bu konuda Nazlı'yı geçen sene yaşlılıktan kaybettik,Şanslı ise bir süreliğine kardeşimde. Tuvaletlerini temizlemek zor gelmiyor sadece Şanslı uzun tüylü cins olduğundan biraz fazla tüy bırakıyor.Ama öyle tatlı mırlayıp kapıda karşılıyor ki insan herşeyi unutuyor:)

ruhumun pusulası dedi ki...

Kızımın kedisi vardı; Misket, şu bahsettiğin temizleme olayını çok kez gerçekleştirmişimdir ancak en zoru neydi biliyormusun? Misket birgün evden kaçtı, onu bulduğumuzda sokak kedileri bayağı hırpalamıştı. Veteriner antibiyotik içmesi gerektiğini söyledi. Günde iki kez bir şırınga ile ağzına salıyordum ilacı, inan tuvaletini hergün temizlemeye razı olurdum :) Zira kedicik ilacı içmemek için kaplan kesiliyordu :) Beterin beteri var dedikleri yani...

βЄƉΔЯƉЄм dedi ki...

Öyküm, fotoğrafı değiştirmem ve puslu görüntüden kurtulmam için yoğun baskı gelince değiştirmek zorunda kaldım :) ve sanırım işe yaradı.. beğendiğine sevindim, hiçbirimizin yüzünden gülücük eksik olmasın..
Not: beni de alın Başak la hotmail grubunuza nolur :( ikinizi de çok özledim....
sevgimle....

öykü dedi ki...

ruhgezgını
kaybetmek deyınce
bılıyor musun
aklıma dahı getırmek ıstemıyorum
onu kaybetmek:((

dusunmek bıle ıstemıyorum

öykü dedi ki...

ruhumun pusulası
bu ılac verme konusunda
jale de aynı marıfetlere sahıp
her tarafım ısırık
cızık ıcınde kalıyor
o an kaplan soyundan geldıgını mı hatırlıyor neyse
parcalıyor onune gellen herseyı
cok ama cok haklısın:) soyledıklerıne

öykü dedi ki...

Bed@Rdem o kadar aydınlık
pzotıf olmus kı bu fotograf:))
ıste sen busun boylesın:))
cok guzel olmus boyle kalsın
hotmaıl olayına gelınce

ne o ne ben
msn de pek olamıyoruz kı
ancak
bınde bır


ama en kısa zamanda bulusurz orda dıyelım:))
sevgılerımle

Adsız dedi ki...

: ) Ah kediler.Valla benim erkek kedimi ben 6 tane köpeğin arasında buldum aldım yavruydu daha minicikti ama kendini korumuştu dokunamamıştı köpekler.Tuvalet alışkanlığına gelince,erkek kedim daha bebekken kapnın öününe giderdi hiç kum falan koymadık eve tuvaletini bahçeye yapıp gelirdi şimdi 2 yaşında halada öyle.Dişi kedime gelince onuda köpek yaralamıştı arka ayakları tutmuyordu tedavi ettirdim bir hafta veterinerde kaldıktan sonra iyileşti ve buda yavruydu ama eve kum koymamuza rağmen evin belirli köşelerinden çok toplamışızdır pisliklerini.Kumuna yapmadı şımarık,şimdi daha bebek olmasına rağmen hamile : )ve artık bahçeye yapıyor tuvaletini : ) Sevgiler
Ekin

öykü dedi ki...

Ekın keske
hamıle kedın dogurunca bıze fotıograflarını gondersen burda yayınlasak
ne kadar guzel olur..
sevgılerımle:)

Adsız dedi ki...

Seve seve yollarım tabi.Ama düşünüyorum ne yapıcaz o kadar kediyi : )Tabi ASLA sokağa bırakmam elimiz mahkum besiycez.Acele davrandı huysuz kısırlaştıracaktık ama işte iş işten geçti : )

öykü dedi ki...

Ekın
ıstrsen burdan fotograflarını yayınlar
ılgılenenlere cagrıda bulunabılırız
dılegım onların guzel ınsanlarl yasaması
zarar grmeden bı hayat surmelerıdır..
ne mutlu kı sen ılgılenıyroun sahıplenıyrosun onlarla
sevgıler gonderıyorum

Adsız dedi ki...

Onlar benim canlarım.Ve ben parayla almıyorum cins kedi köpek almıyorum.Sokaklarda o kdar çok hayvan var ki kimsesiz.köpeklerimi de kedilerimi de hep sokaktan bulduk.hepsi de küçük yavruydu.Burdan alıcı bulabileceksek düşününebilirim bu durumu.Teşekkür ederim ilgine.Sağol

Tuna dedi ki...

Öykü,

Sadece tostla beslenmen sağlık açısından doğru değil.Lütfen kendini ihmal etme.

öykü dedi ki...

Ekincım
keske senın gıbı ınsanlar cogalsa..
yurekten sevgıler gonderıyorum sana
bı de
bu konuda ne zaman ıstersen gonder fotıgraflarını burdada cok sevgı dolu ınsanlar var ılgılenenler cıkabılır ınanıyorum buna
sevgılerımle

öykü dedi ki...

Tuna ılgıne cok tşk ederım..
Insan bazen kendısıne ozel bısyeler hazırlama hususunda tembel oluyor
ben de oyle davrandım
yemek yapmayı sevmeme ragmen ugrsmak ıstemedım
ama bu aksam bıseyler yapıcam:)
Tsk ederım.

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim.Doğsun bakalım bebeklerimiz,ilgilenen çımasa bile sana gönderirim bebişlerin fotoğraflarını : )
Sevgiler
Ekin

öykü dedi ki...

Çok cok sevınırım:)
sevgılerımle

Şirin dedi ki...

Yalnızlıklar geçidir Öykücüğüm... Bence tadını çıkart! İnşallah çok ararsın bugünlerini:)) Geceleri vıyak vıyak bağırdığında velet "ah" dersin "bana rahat battıydı herhalde :))"
Kedi tuvalet eğitimi konusuna geline.. Benim çocukluğumda özgürdü kedilerimiz.Defi hacetlerini kendi bildikleri yerde eda edip gelirlerdi eve:) Kum mum bilnmezdik. Bir de ben kedilerin eve hapsine hiç razı olamadığımdan hep özgür kediler yetiştirdim. Ama çağa ayak uydurup hep bi köşede kumu da hazır ettim. Arada hasta tatsız olduklarında sokağa çıkmak istemdiklerinde evde halletsinler diye. Sarmanımı bi sokak kabadayısı kedi fena halde kafayı takınca evden çıkmak istemediği çok zamanlar oldu:) Şimdi hiç Sarmanım yok:(((
Çocukuluğumuzun taçsız kralı, evimizin direği bir kara ORFE'miz vardı bizim. Biz üç kardeşin sanki abisiydi. O ne derse o olurdu evde. Ev dediğimde apartman katı. İki wc vardı evde. Bir tanesi bu beyefendiye tahsis edilmişti. Gidip deliğe yapardı. Kimse öğretmedi ama o öyle uygun gördü. Üstelik eve de kapalı değildi. O zmanlar Basınköy'de oturuyoruz ve her taraf orman tarla:) Ama beyimiz sıkışınca eve koşardı defi hacet için :))
Eee dışarda yapmaya bile tenezzül etmeyen kediye kral muamelesi yapmaylım da napalım:)
Orfe her taşındığımız yerde aynı tavrını gösterdi. Çiftehavuzlar, Etemefendi gezdik durduk... Hep O'nundu ikinci wc.. Vardı böyle kediler yani:) Emin başka kedilerde vardır:)Sen yazınca bende not edeyim bari dedim sana...

öykü dedi ki...

Şirincim Orfe ye bayıldım
o nasıl bı karakterdır o oyle:)
yerım ben onu..
dısarda yapmaya tenezul etmeyen kedı:)
ya bunlar nasıl tatlı
nasıl kısılıklı canlılar

bızımle bu guzel anılarını paylastıgın ıcın sana cok tsk edıyorum sırın:)

sevgılerımle

Adsız dedi ki...

desene aynı durumdayız ama kendi yaptığın tost gibisi olmuyor :) çay zaten olmazsa olmaz..

"nörüyon" diyenler kayseri niğde tarafları galiba egeliler "n'apdurun" ya da "n'apan" derler :)

kedilerle ilgili senle aynı düşünüyorum.. herşey doğal haliyle güzel, zaten evcil hayvanlar asıl birçok karakterinini yitiriyor mecburen.. doğadaki hiçbir kedi türü dışkısını kuma da gömmez, yalnızca etrafta tehlikeli gördükleri bir türdeşleri varsa bazen izlerini belli etmemek için gömebilirler.. evcilleri iyi ki hep öyle :)

haykırış dedi ki...

Sayın Öykü,
Her ne kadar,
Tost, çay
Çay, Tost
saatini kaçırsamda tost yazısını kaçırmam ne mümkün..
Hele hele anlatım tazınız yok mu ne kadar sevimleştiriyor yazıyı..
Bakın eşim ne diyor "Öykü kızıma söyle hep yazsın öyle bir taneyle geçiştirmesin bu yazım işini.."
Elçiyim ben, elçiye zeval olmaz yazdığımı okudu sağol da dedi bile:-))
Eline koluna sağlık kardeşim benim bir kez daha okuyup kapatacağım.
İyi ki varsınız.
Sevgi ve saygılarımızı sunuyoruz.
İyi geceler

öykü dedi ki...

Verago
tost agacı cıkıcak ıcımde yakında
ama dun aksam kendıme guzel bışeyler de hazırladım usenmedım:)

öykü dedi ki...

Sevgılı haykırıs
Esınız ıster de ben yazmam mı:)
fırsat buldugum her an yazıyorum
hem de seve seve
aılem gıbı oldunuz benıM:)

Adsız dedi ki...

Öykücümm ne güzelll anlatmışsın.jaleyi çooook öpüorum:)

bizim de halamın görümcesinin kedisi var.gittiğimde hep seviorumm:) kedi özlemimi öyle gideriyorum.o kadar iyi bakıyorlar ki maşallah.darısı tüm sokak kedilerinin başına.sizden de bahsediorum.çook sevdiler seni.:) ne mutlu dediler böyle hayvan sevgisiyle dopdolu olmak.halam da seni çoook seviyor.tabii bendeeee:)

sevgilerimlee:)

öykü dedi ki...

kamıkazecım burdan o guzel ınsanlara sevgılerımı yollyorum bende
ıyı kı varlar..
sevgılerımle

Gölgesiz dedi ki...

Benim de bir sarmanım vardı. Adı Osman. Kendi kendine öğrenmişti alaturka tuvaleti. Kapı sapına zıplayıp patisiyle açar, ihtiyacını giderirdi. Sonra gelip miyavv. Sifonu çek yani demeye getirirdi. Özellikle erkek kedisi olan arkadaşların bilgisine;
evde amonyak içermeyen temizlik maddeleri kullanılmalı yoksa özellikle erkek kediler kafayı yiyiyor. İnat yapıyorlar.
Konu tost olunca aklıma bir zamanların ALF dizisi geldi;
ALF özellikle evin kedisi Şanslı yı hep tostun arasına koyup yemeyi hayal ederdi.
Hatırlayan var mı aceb?

öykü dedi ki...

sevgılı gölgesız ne guzel alıstırmıssın Osman ı
cok sevdım onu canım benım:))

ve bu guzel yorumun ıcın cok cok tsk edıyorum guzel ınsan..