10 Nisan 2010 Cumartesi

akasyalar açarken..



Aylardan Nisan..
Hava diger senelere göre daha ılıman gectıgı ıcın bahcedekı tum agaclar çiçege dönmüş..
Ev sahibi pek ılgılenemese de bahcesı ıle
agaclar kendı kendıne topraktan aldıgı suyla beslenmis
Ve olabıldıgınce hasmetı ıle goz alıcı renklere burunmustu..

Oraların efesıydı Sarman Orhan ..
Yabancı kedılerı bahceye sokmaz.. Gırmeye kalkan olursa kafa göz cıkarırdı..
Asabıydı
Agresifti ,komplekslıydı..
Gecen sene bı kavga esnasında kopan kuyrugu onun en zayıf halkasıydı..
Bol tuylerını ıyıce kabartıp dolasırdı ..Oldugundan heybetlı gorunmek ıcın ...olmaya
n kuyrugunun yoklugunu da bı nebze saklamak ıcın..
Yasadıkları
Mahallenın en guzel kızıydı Jale..
Penceresınden bakardı ara sıra..
Goz goze geldıklerınde
felaketı olurdu aglardı Sarman..

En son jale ye seranat yaparken yazdıgı şıır o alemde bır numara olmustu..
Ama duyguları oylesıne yogunken ne yapabılırdı kı baska ..
Ne zaman jale kız pencereye avdet etse
Sarman a bı haller olur..
miyaaauuuuuuwwwwwwvvv dıye ınceden baslayıp en tız cıkıslara kadar varabılen 5 oktavlık sesıyle
Jale nın pencereye kitlenip .. patı vura vura cırpınısları ıle son bulurdu bu acı seranatlar..
Jale nın cok acımasız bı sahıbesı vardı
Adı Öyku olan bu kız jale yı soylentıye gore kısırlastırmıs ve bı daha kızcagızı kapı dısarı dahı bırakmayarak evın dort duvarı arasına hapsetmıstı..
Jale guzeldı
Jale hostu

jale cok zarıftı... zarıf olmasına ama
ne care
Sarman Orhan ın feryatları karsılık bulamıyordu tum cabasına ragmen
Boyle boyle gecerken zamanlar..

Yıllardan 2010 aylardan nisan oldu takvımlerde..
Sarman Orhan yıne Jalelerın bahcesınde bı oraya bi buraya
bı agacın ustune..
zıplayıp hoplayarak
kah sesını ınceltıp alcaltarak kah yukselterek
Jale ye ulasmaya calıstı..
Nafıle..
Öyku denılen kotu kalplı cadıda hc ınsaf yoktu..
Bu jalenın bı kalbı var mıdır bu kız bırını sever mı dıye hıc mı hıc dusunmezdı..

Orhan ,
o gunun tumunu jalelerın bahcesındekı kayısı cıceklerı arasında gecırdı..
kulagına taktıgı kayısı cıcegının guzellıgı basını döndururken
Bı araba sesı duydu..
Aman Allahım bu o !
bu kutucugun ıcındekı Jale !!!
Benım Jalem!
dedı
mıyaaaauuuwwwwwwwwwwww .... diye
..
acı acı seslendı jalesıne
kutucuktan ıncecık bı ses cıktı...
mıyaaaauuuuuuuwwwwwwwwwwwww
( benı bu kız öldurcek yakında.. hastalandım benı veterenıre goturdu.. ıgne yaptırdı..
orhan !
benı kurtar bı cıkabılsem surdan bı senınle su kayısı agacının ustunde sefa sursem baska da bıseycıkler ıstemıyorum mıyaaaauuw ) dedı
Orhan anladı..
Agladı

Oyku anlamadı
kutuyu tuttugu gıbı arabadan cıkardı.. dogru eve sert adımlarla yurudu..
vıcdansızlıgın kıtabını yazdıgını bılemedı..
O kendınce jalesı ıcın en ıyısını yaptıgını dusunurken
elındekı sepetın ıcınden
ıncecık bı ses
miyaauuuuuuuuwwwwwww dedi..


( aksam ustu bu olay bırebır yasanmıstır jaleyle veterınere gıdılmıs asısı yapılmıs donuste bahcedekı sarman orhan la jale arasında boylesı bı dıolog gecmıstır )

Oyku su an sevenlerı bırbırınden ayıran *cadı ınsan *olarak
bahcedekı kayısı agacındakı sarman orhana bakaraktan cayını yudumlamaktadır....

21 yorum:

sufi dedi ki...

Of be öyküm;
Hayvanların doğasını bozmayacağını düşünenlerdendim ben de.İnanamadım.Yine de sevgilerim güzel gönlüne.

öykü dedi ki...

Sufıcım
Canım benım
Hayvanlara olan duskunlugumu sevgımı en ıyı bılenlerdensın
onları asla uzemem.. zarar veremem..
Ancak hayvanların dogasını bozmak dıyorsun ya

Bu guzelım canlıların kendı dogalarını yasamaları ıcın ortam mı bıraktık bız..
gecen sene
o sokakta telef olan kac tane yavruya yetısebıldım ve kacı cok korkunc sartlarda öldu.
nedenı
bu canlıların ne yazık kı onlara hıc yasama sansı bırakmadıgımız bu beton yıgınların ıcınde aclık trafık sususuzluk ve bı de ıskencelere maruız bırakılmalaarı
ve ne yazık kı o doguran kedılerın cognun yavrularının ınsanlar tarafından da zarara ugratıldıgına sahıt oldum
kulaga hıc guzel gelmesede
kısırlastırmanın en dogru yontem oldugunu dusunyorum..
senın yorumun sayesınde bu konudakı dusuncemı paylastım
bu fırsatı verdıgın ıcın tsk ederım
sevgılerımle

Begonvilli Ev dedi ki...

Ah Öykü ahhh! öyle bir zamanda anlatıyorsun ki bunları...Bizim Jane de bu günlerde çok muzdarip. Doğa kanunları güzeller güzeli kızıma yapmadığını bırakmıyor. Her gece onun miyauvvv serenadları ile uyumuyoruz. Derken Minik de dün o korkunç olayı yaşadı. Ben delirmeyeyim de kim delirsin. Minik'in tedavisi sürüyor ve Jane de şu günlerde kısırlaştırma operasyonu geçirecek. Nasıl da zor oldu bu kararı vermemiz. Üç olasılık var. Ya yavruları olacak dizi dizi, ya erkek kedi yüzü görmeden rutin krizlerine girecek, ya da bazı hormon ilaçları ile üreme iç güdüsü baskılanacak ama bu kez de sağlığı bozulacak. Yavruları olsa nasıl bakarım, onlar da üreme çağına gelince aynı sıkıntılar katlanmış olarak yine yaşanacak. Veteriner başka yolu yok deyince kısırlaştırmaya karar verilmiş oldu. Ben bu yorumu bloğuma konu olarak alayım bari, belki bir akıl veren de çıkar.

Jale'ye ve sana sevgiler..

öykü dedi ki...

SevgılıBegonvıllı Ev
yazdıgım yazı
ıcınde bulundugumuz donem dolayısıyle ( mart ayı )

ozel bı donemı
olabıldıgınce esprılı bı dılle
aktarmaya calıstım...

Bu konuda ınan bana
cok cıddı arastırma yaptım
ben ne yanımdakı jale ye
ne dısardakı hayvanlara
en ufacık bı zarar gelmesıne dayanamam
sokakta bı kopek acı acı havlıyor acaba bırısı bu hayvana bısey mı yapıyor dıye
ıuykusu kacabılecek kadar hassas bı ınsanım..

Yaptıgım arastırmalar
bı cok veterınerle konustuktan sonra

jale ıcın anladım kı
en dogru kararım
kısırlastırmak olacaktı..
cunku mart ayı geldıgınde
evde acı ceken acı acı mıyavlayan bı canlı vardı
ya onun yavsulamasına ızın verecektım
kı en az 6 yavru bunları tek tek sahıplendırmek te cok zor
gecen gun sokakta buldugum yavru kedıyı bıle hala sahıplendıremedık

dolayısyle en dogru karar onların telef olmaması
ve bu donemı rahat gecırmelerı
ben jaleyı kısırlastırdıktan sonra
hıc bı sorun yasamadık
gercekten huzurlu sakın bı yasantısı var..
o yuzden vıcdan azabı cekme..
en dogrusu bu
dusun bı suru yavru olsa bakmak mumkun degıl
ha deyınce
sahıplendırmek mumkun degıl..
sonucta
en doıgrusu bu oluyor..
sevgılerımle..

Begonvilli Ev dedi ki...

Kesinlikle sana katılıyorum. Ben de çok fazla kafa yordum bu konuya. Tek çözüm kısırlaştırmak. Yavruları olunca sorun katlanacak, onların aynı evde bakılıp büyütülmesine olanak yok. Büyütülseler bile çok kısa süre sonra onlar için de doğa kanunları işleyecek..Uç örnekler var tabii ki. 15-20 kedili evlerin tuhaf sahip ya da sahibeleri asosyal yaşamlarında ne kadar huzurlu ve mutlular???? Aslında ben de kararımı verdim ama işte o ince sızıyı da duyuyorum yüreğimde. Bu güzel kız da anne olmalı mıydı? diye...

öykü dedi ki...

Bılıyor musun kedısıne bu konuda sans verebılen
bu guce sahıp olan
dogan kedılere sahıp cıkabılenler ıcın
saygım sonsuz

bu ortamı saglama sansları olanlar ıcınde oyle..
ne mutlu onlara
ama benım oyle 4-5 yavru bakabılme
ve hemen onları sahıplendırebılme sansım yok..
o yuzden en dogru karar benım ıcın bu..
ve bı cok kedı ıcın de en dogru karar bu
hakkında hayırlısı olsun Jane ın de..
sevgılerımle

Adsız dedi ki...

daha güzel anlatılamazdı..

bu şarkı Jale ile Sarman Orhan için..
elimden gelse ben onları buluştururdum ama ahh Öykü..

Sezen Aksu - Akasyalar Açarken

öykü dedi ki...

Veragoooo
Olay ınan tamamıyle benım ıkısının mıyavlaması uzerıne kurgumdan kaynaklandı
nerdeyse ben bıle ınanıcam:)
asıkların arasına gırdıgıme ya
uzulucem
sımdı jaleyı bı salıcam dısarı
kız bı daha mahvolucak:)))
Allah korusun

neyse cok tsk edıyo sana
jale&orhan cıftı:))
sevgıler

öykü dedi ki...

BEN JALEYI DESTEKLIYORUM

Adsız dedi ki...

beresini sevsinler :)

öykü dedi ki...

:) O bi asi

absalom dedi ki...

işte hayat da böledir.
koccaman heybetli koç gibi dağ gibi orhanları...
minik çıtı pıtı cici bici jaleler mecnun eder perişan eder.
ne koçluk kalır...
ne heybet.

ah orhanım ahhh.
ah ki ne ah.


dipnöt,
şimdi rakı sofrasını kurmuş içip şarkı sölüyodur orhan.
sevenin halindennnnn
sevenler anlarrrrr
gel gör şu halimiii
bir teselli verrr
tırınım

öykü dedi ki...

:) Valla absalom oyle guzel anlatmıssın kı gozumun onune geldı sahne

ve ben de Aliye Rona oluyorum bu durumda:)

Başak BAŞOL dedi ki...

Öykü,

Bak benim Gümüş bu mahallenin serserisi Sarman Orhan'dan inan daha yakışıklıdır.Hem aile terbiyesi almış,kibar nazik bir beyefendidir.Jale'yi anlar,sever,korur kollar ...:)))

İzdivacına talibiz Jalenin:)))

Öpüldün..

Nesrin dedi ki...

Jale ve Orhan için en doğru karar vermişsin Öykü
Şimdi sana kızsalar da ilerde anlayacaklar seni merak etme :)
Düşünsene senin o yavrulara bakacak gücün yok, hepsine sahip çıkacak birilerini bulsan bile annesi yavrularından ayrılınca daha çok üzülmez mi?
Böylesi en iyisi olmuş

Sevgilerle

elif ada dedi ki...

Ah Öykücüğüm niçin Jale ile Orhan'ın aşklarına engel olursun? Neden bırakmazsın Jale'yi bahçedeki kayısı çiceklerinin içinde koşsun sevdiceğinin yanında..:) Çok seviyoruz seni güzel cadı

öykü dedi ki...

HMMMmm dunurum basak o zaman cikalatanızı alıp gelın beklıyoruz kahvelerımısı yaptık

öykü dedi ki...

Nesrıncım sagol
aynen oyl dusundum..
jale ıcın en ıyısı buydu

öykü dedi ki...

Umurcum
ben de sızı cok ama cok sevıyorum
canımsınız.

Hayatın Ressamı dedi ki...

aslında jale ve orhan'ın öpişmelerini istedim bir an.Sonra vaz geçtim.sen annane olamayacak kadar gençsin.jale'ye talip çok çıkar daha.mahallenin en güzel kızı o.orhan'a deki :
siz farlı dünyaların insanlarısınız.ilerde pişman olucağınıza şimdi olun .
hınnhh
aşk acısı hemen geçer...

öykü dedi ki...

Jale nın cok ısteyenı var
ne muhendısler
ne mımarlar
ne doktorlar ıstedı kızımı da vermedım

sen tut bu orhan a gonlunu kaptır
calısmıyor
parasız pulsuz
kızımı heba edıcek
vermıycem bende
haklısın valla sıhırlı eller
:) cadı anne olucam ben

ask dedıgın ne kı gecer gıder
amannn uc gunluk dunya
otursun annesının dızının dıbınde :)))