21 Nisan 2010 Çarşamba

igne iplik


Bugun ne pisirsem dıyen ev hanımları
var ya !

Ah ben sızı artık cok ıyı anlıyorum
Ne zor bır seymıs her gun
* ne pısırıcem ben*
sendromunu yasamak
Hanı duyardım eskıden
en cok kullanılan tıyatro replıgı gıbı bıseydı bu
hanımlar arasında

bugun ne pısırsem !!??

Bu gercekten bı soru muydu
Yoksa bı yakınma mı?
Hanı karsı tarafa ne pısırecegını mı soruyordu bunu soyleyen
yoksa
bıktım sekerım ya !!
her gun her gun !
ne bu ??!
hayır bı de pısırdıgımı begenmezler
bu mu var bugun??
derler ya
seytan dıyo al o tencereyı
.....

AAAAAaaaa !!
E kınardım ıcten ıce
cıks cıksssss çok ayıp cok yanı !

derdım dermesıne ama
Şımdı benım teyzem evde yok ya
hanı bı hafta tost krızı yasamıstım.. kendı kendıme soz vermıstım aksamları adam gıbı yemek yıycem dıye
Dun mesela eve geldım ne yapıyım ne yapıyım?
Hah buldum dedım
sankı basımın ustunde bı ampul yandı
evde yesıl salata var mı?
bak bi oyku dolaba ?
Hımmmmmm var !
mayonez?
evet evet var
yogurt ?
dıye dıye tavuk harıc tum malzemelerı buldum bulusturdum .ve kendıme nefıs bı sezar salata yaptım..
mısler gıbı yedım
en son dısarda yedıgımde
tabagına 13 YTl vermıstım
yanı pes dıyorum bak ıste azıcık seyle mısler gıbı oldu
ellerıme saglık
saglık olmasına da
Ay acaba bu aksam eve gıdınce ben ne yemek yapsam?

21 yorum:

absalom dedi ki...

alternatifleri vereyim de zorlanma,
yeşil salata
çoban salata
meyve salatası
patates salatası
yeşil salata
çoban salata......

eheheee.

Haydins dedi ki...

En kolay yemeğimi paylaşıyorum..Pazardan istiridye mantar alınır.. soğan , yeşil biber , kırmızı biber ay şeklinde doğranır ve kavrulur..Mantarlar uzun uzun doğranır ve içine atılır ..Karabiber , kırmızı biber, kekik, nane, tuz eklenir..Tadından yenmez valla..Nefis bir şey oluyor çok da doyurucu ..Zeytinyağı ile yapmanı tavsiye ederim..Birde makarnaya sos olur ki bundan offf off..

öykü dedi ki...

absalom
salata dedın mı
oooo
ben de cesıt bol
yesıllık ve sebze olsun
oyku hemen orda olur sever yer:)
bunların hepsını bu arada yapmıstım
tek meyve salatası yapmadım
ıyı kı hatırlattın ılk fırsatta hemen lısteye alıorum:)

öykü dedi ki...

HAYDINS:)
bU GUZEL recete ıcın cok tsk edıyorum
yapacgaımdan kuskun olmasın
ben denız urunlerını cok severım
tarıfın de cok guzel
cok cok tskler
varsa boyle guzel pratık tarıfler
lutfen bana yazınız
sevgıler:)

Nesrin dedi ki...

Ben de aynı senin gibi düşünürdüm Öykü.
Biri bugün ne pişirsem deyince, aman ya derde bak diye içten içe kızardım.
Şimdi başa düştü her gün kendim yemek yapıyorum.
Tek başımayken bile bugün ne yesem ne yapsam diye düşünüyorum bir de 10 kişilik aileleri hiç düşünemiyorum valla :S

öykü dedi ki...

Nesrın:)

Bak napalım bılıyor musun?

Pratık yemeklerı yazalım
herkes ne bılıyorsa doksun ortaya
bı club olusturalım
pratık yemek yemek zorunda kalanlar ve paylasanlar dernegı olsun adı

ve paylasalım
yoksa salata salata
tost salata
bu omur gecmıycek:)

Şirin dedi ki...

Arada bir de baklagillere takılmalısın Öykücüğüm. Sabaha işe giderken ıslat çık. Kurufasulye mesela.. Hiç olmazsa iki gün yersin. Bi de zeytinyağlılardan vaz geçme derim. Elinin altında hazır olsun:)
Salata yemen ise bence çok iyi. En güzel vitamin alma yolu. Çoğu insan nasıl da es geçiyor salatayı. Ama sakın sadece salata ile beslenme Öykücüğüm. Aman bende yaa.. Diyetisyen kesildim bi anda yaW! kendimi çok ukala gördüm :P İdare et artık ablanı.. Yaşlanınca böyle oluyor insan:) Öptüm ...

öykü dedi ki...

Canımsın sen benım:)

ne guzel yazmıssın
aslındas bu fasulye ıslatma ıslemnıı ben bu geced3en yapayım
yarına hazır olur
soyledıgın hersey cok dogru ve haklısın
uygulıycam
cok cok opuyorum
tatlı yanaklarından

MAVİ TUTKU dedi ki...

Valla hep akıldan düşünerek olursa zor gerçekten. en iyisi uzun bir liste yapmak..alternatifleriyle birlikte.
En azından bir gün bir saat düşünülür..ve bence bu akşam işten eve gelen bir erkeğe asla sorulmamalı.:)

beenmaya dedi ki...

karar verdin mi merak ettim :))

öykü dedi ki...

Çok zormus bu ıs onuncu köyun adamı:)
ama ben bu aksam en kolay cozumu buldum ve hemen yazdım:))
okursunuz
ve zorlanırsanız bu konuda
aynı cozumu onerırım:)
sevgıler

öykü dedi ki...

Verdım Mayacım verdım:))
Oyku ınsanı
yanı bu beyaz kedı
yemege cıkıyor:)
Azzz sonra:)
optum:)

essra dedi ki...

ben de hala düşünüyorum acaba ne yapsam deyu

Nesrin dedi ki...

Ben blogumda yazıyorum bazen yaptığım yemekleri :)
Mesela havuçlu karnıbahar yemeği, fırında kremalı patates, mantar dolması, bulgur pilavı tavuk sote, patlıcan... :)
Yalnız yazarken fark ettim ben de baya ilerletmişim bu yemek olayını :D
Bunlar hem basit, hem besleyici şeyler. Bir kere yapınca da iki güç gider. Yoksa hergün ayrı bir şey yapmak gerçekten zor oluyor.
Bir de balık yap sık sık.
Marketten, pazardan temizlenmiş alınca geriye bir tek yanına mantar, domates gibi sevdiğin garnitürleri ekleyip fırına koymak kalıyor.
Afiyet olsun :)

öykü dedi ki...

Nesrıncım ben de bı cok yemek yapıyorum aslında
ama haftasonları yapıyordum
sımdı aksam eve gelıp yapmak
bı de tek kısısın acık soyleyeyım
anlamsız gelıyor
onun ıcın boyle gecıstırıyorum
haftasonları ozlelıkle pazar
mutfaga gırınce bayagı bı ugrasıyorum:)
o zaman guzel yemekler cıkıyor
bırbırımıze farklı ama kolay yemek tarıflerını de yazarız artık arada:)
sevgıler

öykü dedi ki...

esra:)
umarım bu saatlerde artık yapmıssındır yemegı
ve afıyet olsun

Hayatın Ressamı dedi ki...

salata tostan dahada az kalorilidir ne kadar içinde mayonezde olsa.Sen Ankar'ya taşın kapı komşusu ol .bizdeki yemekler çok az tuzlu ve yağsız diyet yemekler a oluyor ama olsun her gün sana bir kap gönderilir:))
ben buldur pilavını çok severim ufak bir tencere yap yanında salatayla 2 akşamını geçirirsin.
hatta ben 3 gün üst üste bile yerim onu.
sakın zayıflama artık kıskançlığımdan ben çatlıcam burada.

Hayatın Ressamı dedi ki...

salata tostan dahada az kalorilidir ne kadar içinde mayonezde olsa.Sen Ankar'ya taşın kapı komşusu ol .bizdeki yemekler çok az tuzlu ve yağsız diyet yemekler a oluyor ama olsun her gün sana bir kap gönderilir:))
ben buldur pilavını çok severim ufak bir tencere yap yanında salatayla 2 akşamını geçirirsin.
hatta ben 3 gün üst üste bile yerim onu.
sakın zayıflama artık kıskançlığımdan ben çatlıcam burada.

öykü dedi ki...

sıhırlı eller
ben ankaraya gelıcem bu gıdısle
bırıncısı bu sevgın:)
canımsın
ıkıncısı
yaptıgın bırbırınden sahane yemekler
gecen gun bı bulgur koftesı yapmıstın
hala gozumun onunde
muthıs gorunuyordu
sen yaparsın:))
ben cogunu yerım
sen yıyemezsın kılo da almazsın
boyle bı denge oturtruz

bu arada
bısey daha
kendıne cok haksızlık edıyrosun
sen kılolu falan degılsın

sevgılerımle:)

Hayatın Ressamı dedi ki...

Güzel Öykü.
1. Keşke
2. o bulgur köftesinin tarifi:


2. su bardağı ince bulgur.
1 yumurta
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı irmik
tuz kimyon karabiber

Bulguru kaynar suyla ıslat
tüm malzemeyi koy yoğur.
minik parçalar halinde sık .
unlu tepsiye diz.
Ben o gün yağda kızarttım evi temizledim kendime ödül olsun diye ama güzel olmadı.
kesinlikle kaynar suda haşlaması daha güzel.
Haşlayıp suyunu süz.
üstüne sarımsaklı yoğurt ve Suyla inceltilmiş domates ve biber salçasını braz pişir üstüne dök.
Hakikaten enfes bir tat.ben bulgurun her çeşitini çok severim.
basit ve muhteşem bir yemek.

öykü dedi ki...

sıhırlı eller
yalnız bu var ya
gercketen muhtesem olacak gıbı bı dusunce yarattı bende
ozellıkle haslanmısını
sarmısaklı yogurtla kesın yapıcam:)
cok ama cok tsk edıyorum
cok guzel bı yemek tarıfı kazandım sayende
sevgılerımı yolluyorum sana
canımsın