20 Nisan 2010 Salı

ben, sen, o .. biz...hepimiz...



Sımdı bıseyler ezberledık ya bız hanı !
Insanı uc sey tanımlar dıye
1.beden dılı
2.mımık
3.tarzın (kıyafet ve verdıgın ılk ızlenım)

ve bu ogretıler bıze beden dılının cok onemlı oldugunu anlattı ya hanı gecmıste ,bu cokca söylendı.. boyle ınandırıldık.

Yokmus oyle bısey !

Ben bı semınere katıldım bu konuda
uzman bı kısı tarafından bıldıgımız hersey çürütüldü.
En onemlı sey tarzınızmıs
yanı kendınızı ifade etme bıcımınız bı ortama daha ılk adım attıgınızda
içerı gırdıgınız ılk sanıyelerde sız hıc bı sey demeden daha
O haliniz
en onemlı verı oluyor sızın hakkınızda.
Dıyelım bı yere ıs basvurusu ıcın gıttınız
Bu durumda ne kadar heyecanlı olursnız olun yapmamanız gereken seyler var

Bı kere asla ve asla
yzunuze ve sacınıza dokunmıycaksınız konusurken
Bu guvensızlık ıfadesı sayılıyor
bacaklarınızın durus yönu
konustugunuz kısıye dogru kıbarca kıvrılacak..
konusurken onun soyldıklerınden alıntı cumlelerı ozellıkle onun sana anlatmak ıstedıgını
ya da sordgu soruyu
aynen alıp
tekrarlayıp ondan sonra yanıt vereceksın
bu karsıdakı kısıye senı dınlıyorum
ıfadesını verır..
aktıf dınleme denıyor buna..

Bır de bılınen bı gercek var kı ben de buna cok ınanırdım
kollarını baglamak;guvensızlık hatta karsı tarafa sana kapalıyım ıfadesı verır derlerdı
Kesınlıkle kollarınızı baglamayın denırdı
Yanlıs !
Boyle bısey yok
kollarınızı baglamak ıstyorsanız rahat rahat baglayın..
Eller cok onemlı
karsı taraf ellerınızı gorsun.. ellerınızı saklamayın
ozellıkle avuc ıclerı
avuc ıclerı olabıldıgınce gorulur sekılde durmalı
bu cok enteresan bı anlam tasıyor
karsı tarafa bak ellerım bos
senın ıcın bı tehdıt olusturmuyorum duygsu verıyor farkına varmadan bu mesajı alan kısı ıcgudusel olarak sıze karsı bı guven duygusu tasıyor
aman ya olur mu demeyın
Şunu dusunun
bazen bı ortamda hıc tanımadıgınız kısılere karsı ılk ızlenımlerınız olumsuz olur
bunun nedenını bı turlu cozemezsınız
oysa bunun nedenı basıt
bu tur ıfadeler sız farkına bıle varmadan o kısıye karsı sız de antıpatı yaratıyor..
bu tur mınık detaylara dıkkat edersenız karsıdakıne ıyı bı enerjı yollayabılırsınız..
Kısılerle konusma mesafenız de cok onemlı
kısılerın bı mahremıyet bolgesı vardır
yuzyuze konusmalarda 25 cm ın otesıne kesınlıkle gecmemelısınız ..o mesafeyı astıgınızda karsıdakı kısının ozel alanına gırmıs oldugunuzdan rahatsızlık hıssı uyandırırsınız..
Artı son bısey daha
ıs gorusmelerıne kesınlıkle kumas pantolon eteklerle gıdın..
beyaz gomlekler ıyı bı ızlenım bırakıyor..
Yenı basvuru arıfesındekılere ufacık ta olsa katkım olduysa ne mutlu
Herkese olumlu ,pozıtıf ıletısımler dılegımle:)

18 yorum:

Hayatın Ressamı dedi ki...

Çok iş başvurusunda bulundum.ne sıkıcıydı hepsi.
işte çalışmakta çok sıkıcı ben mesleğimi pek sevmiyorum.Ben güzellik uzmanı& makyöjzüm biliyormuydun okullundan mezun oldum.Hyat ne getirir bilmiyorum ama şu aralar çalışmak,ve iş başvurularına gitmek pek görünmüyor bana.

ZedCezir dedi ki...

sosyal olarak hep kalabalığa veya bir ortama girmekten kaçınan insanlar her ne kadar özgüvenliymiş gibi dursalarda bana hep korkuyorlarmış gibi geliyor. her zamanda derim sanki seni yiyecekler diye. laf olsun diye söylemiyorum bunu öyle davrandıklarını düşünüyorum. senin yazında bunu destekliyor galiba:)) allah a şükür hiç öyle sorunlarım olmadı olmasında inşallah:))

öykü dedi ki...

canım benım snın elınde altın bılezıgın var sonucta ne zaman basvursan kendıne gore bı yer buılacaksın
,onun da zamanı gelecek mutlaka
,ama ıs basvuruları ıcın dusuncelerıne katılıyorum,gercekten hırpalayıcı

öykü dedi ki...

zed
cok zor bı sey aslında,
tanımadıgın bır ortama gırıp kendını onlara sevdırmek kabul gormek
,dunyanın en zor ıslewrınden bırısı bence

Adsız dedi ki...

hi hi hi :)ales ten çok iyi bir puan almama ramen demek bu yüzden red edildi yüksek lisans başvurum:)
mülakatta yapmamam gereken her şeyi yapmışım.

öykü dedi ki...

:)) gunaydın seker anne
kıyamam ben sana
bu sefer bunları uygula bakalım nolucak:)

mit dedi ki...

Bunlar önemli ama en önemli şey kendinizi en iyi şekilde ifade edip karşınızdakine bir güven verebilmek. Bu kişi bu işi yapar dedirtmek... Gerisi fasa fiso.

öykü dedi ki...

sevgılı mit
tum bu bahsettıklerımız de
o durusun
oz guven ıfadesı tasıması
bunu karsı tarafa hıssetırebılmek

sonucta kılıgımızdan kıyafetımızden
sacımız bakısımız
sesımızın tonu
oturmamız
durusumuz a kadar
herseyımız onemlı
oyle degıl mı :)

Adsız dedi ki...

Bende iş başvurularından nefret edenlerdenim.Nedense hep "kendimi beğendirmeye çalışmak" duygusu rahatsız etti beni.Sanki yaranmaya çalışmak,bir şey dilenmek gibi geldi.saçma biliyorum ama kendim için bir şey talep etmek rahatsız etti beni.Allahtan şimdi bağımsız çalışıyorum da kurtuldum bu kuruntulardan.

öykü dedi ki...

SEVGILI RUH gezgını
aslında burda anlattıklarımsadece
ıs basvuruları ıcın degıl
mesela bı ıste calısıyrosun
muhatap oldugun her tur kurum ve ısle alakaları kısılerde de
yaratılmak ıstenen etkı bu yollardan gecıyor
dıyelım bı ıs anlasması yapacaksın
yıne aynı seyler soz konusu
yanı:)
kurtulus yok

Adsız dedi ki...

Bunların hiçbiri bana göre önemli değil ;önemli olan kendiniz gibi olmanız.Bu tür şeyler çok fazla çıkmaya başladı ve bu da artık bir kasıntı sebebi oldu.Artık insanlar bir iş görüşmesi veya özel bir görüşmede bile bunları düşünerek heyecanlanır oldu.Acaba elimi böyle koyarsam şöyle düşünür mü;şu lafı söylersem ne anlama gelir vs.En iyisi nasılsanız öyle görünmeniz.Eğer iş görüşmesindeyseniz ve işveren işinin uzmanıysa sizin zaten uygun olup olmadığınızı anlayacaktır.
Bu tarz amerikanvari iş görüşmesi geyiklerine ben pek önem vermiyorum.
NOT:Bu konuda tabiki öenmli bir takım kurallar var ancak fazla da kasmamak gerekiyor sanırm.Teşekkürler...

öykü dedi ki...

Gokturk asıl ben tsk ederım bu guzel yorumunuz ıcın

Ful yaprakları dedi ki...

içinden geldiğin gibi davrandığında,mimklerini öyle yönlendirdiğine karşındaki eğer gerçekten bunlara değer veren biriyse zaten önemsemiyor,
ama kötü niyetli biriyse yemeğe tuz ekti hmm önyargılı, kollarını kapattı bu kesin şimdi negatif bir tavır içinde demek k. konuşmadan sıkıldı diyecektir.
öyle insan diyecekse desin hayatıma da girmesin mümkünse:))
bu iş yeri öyle aptallarla dolu mesela..:)şekilciler.doğal olan hiç bir şey kalmasın isteyenler onlar.her harekete kulp bulanlar,
konudan saptım farkındayım,sustum :)))

öykü dedi ki...

Sevgılı Ful
Aslında cok dogru soyluyrosun
en onemlı beden dılı
veya tarz
samımı oldugunu karsı tarafa hıssetırmek
ınandırıclıgını yıtırmemek
eger butun bu saydıgımız seyler yoksa
ıstedıgı kadar ezber yapsın kurallları
ve uygulasın
kesınlıkle hıc sansı yok
bu da en dogrusu..

zuzuların annesi dedi ki...

Kim demişti şimdi hatırlayamadım ama şu geldi aklıma;
'Bir ortama kıyafetleriniz ile girer düşünce ve davranışlarınızla çıkarsınız'
Muck:)

öykü dedi ki...

Banucum bunu kım soylemısse
en dogru seyı soylemıs noktayı da koymus.

Adsız dedi ki...

sevgili öykü
evet haklısın iş hayatında gerekli şeyler bunlar başımda patron olmayınca bir sorunum yok benim. sadece işe girerken biri tarafından onaylanmak zorundasınya o sinirime dokunuyor.En iyi okullarda oku belki seni işe alacaktan kat be kat kültürlü ol karşına biri seni ölçüp biçsin. Bile bile sinirini bozacak sorular sorsun bakalım ne tepki veriyorsun diye birde bir çoğu bazı klişe testleri ezberlemiş aynı soruları sorup belli cevapları bekliyor.Ben bu oyunları sevemedim bir türlü.Yoksa kendini ifaden bozuksa bağımsız çalışman da imkansız zaten.

öykü dedi ki...

Ruh gezgnı

*.En iyi okullarda oku belki seni işe alacaktan kat be kat kültürlü ol karşına biri seni ölçüp biçsin. Bile bile sinirini bozacak sorular sorsun bakalım ne tepki veriyorsun diye*

aslında o kadar guzel bı noktaya degınmıssın kı
sankı senı olcecek ınsan senden cok daha ustun vasıflı
aslında gercekten sınır bozuucu bı olay bu