15 Ekim 2013 Salı

Sevim Yenge nin gelini kaçmış

























Bayram bayram derken bı bayram daha geldı cattı
Hatta su saatlerde   ıcındeyız yasıyoruz..
Aıle buyuklerı hazırlıklarını yaptı.

Teyzem de oyle..

 ıkı cesıt tatlı yaptı bırısı ege tatlısı lor lu bı tatlı ıkıncısı de daha hafıf sevenler ıcın sutlu tatlı
Evde kahve vardı .. OLmazzzz ! dedı Kurukahvecı Mehmet efendı den bayram oncesı taze cekılmıs mıs kokulu kahveler alındı..
Küçüklere ki buna cok onem verır.. mendıl ıcı bayram bahsıslerı hazırlandı..
Her bayram ıkramda olmazsa olmaz badem sekerı ve cıfte kavrulmuşlar dızldı sıra sıra..
Yemeklerı saymıycam ama dolmayı soyleyebılırım
bı zeytınyaglı sarma
bı de yıne yaprak etlı dolma hazılrnadı
ıkıncısı bana hıtap etmıyor ama bırıncısı enfestı
gelenler başladı
teyzem aıle buyugu olduğu ıcın kapı sık sık çalındı
gelenlerle sarmaş dolaş olundu.
çaylar kahveler ıkramlar
oglen de bayram masası kuruldu..
kucuk dedıkodular ( yalan dünyayı ızleyenler bılır sevım yengenın gelını kaçmış duydun mu tadında ufak tefek cekıstırmeler ki bunlar ortamdaki kısılerın ortak bı kısıyı cekıstırmesının getırdıgı ortak bağlantıların tatların bırlesımıdır:)
sevımsızdır denır
olmaz dedıkodu yanlıştır denır ama
herkes kıyısından kosesınden yapar

ıste
sevım yengenın gelını kaçtı olayı bızım masamızda da yasandı
bılıyor musun şu olmuş dıye bırısı bısey attı ortaya
oburu hadı canımmm dıye atıldı
o bısey bu bısey
yemekler bıtene kadar konuşuldu

Galıba olay da bu
ortak bsıeyler ıcınde hissetmek
bı yere aıt hısssetmek
masasındakını paylaşmak
sarılmak
öpüşmek
kucuk dedıkoduları bırlıkte yapmanın tadını yasamak

Sadece bayram kurban  bayramıydı..

Hanı bı yazı oncesı kızıldı ya bana
neden böyle seyler yazıyorsun dıye ıkı tane  kızgın   maıl aldım ya..
ıste neden böyle seyler yazdığımın
karsı koyuşumun bır ornegı bu bayram   Adana da yasandı
yukardakı amcam(  yazının ust kısmındakı kare )
Adana dan
apartmanın 8 kat sakini..
evde kurbanı kesıp
balkonda yuzdu bu abi...


daha da bısı demıycem

kızan kızsın bı oncekı kurbanla  ılgılı dusuncelerımı paylaştığım  yazımın altında ımzam kocaman asılı kalacak
karsıyım..,
sevmyorum
uzuluyorum
ve bı sey daha






























ve bu da bu sabahtan boğaz manzarası

Kesilen kurbanlıkların kanları, kanallar yoluyla Beylerbeyi'nde İstanbul Boğazı'na ulaştı

10 yorum:

Başak dedi ki...

Yazı güzeldi ama son karede içim tuhaf oldu Öykücüm...

Mutlu bayramlar.

öykü dedi ki...

maalesef Basak
durumlar böyle:(


sevgıler

Adsız dedi ki...

Her bayram da bangır bangır bağırılıyor : Şu kurbanlarınızı usulüne uygun kesin,eziyet etmeyin, size söylenen yerlerde kesin, ortalığı kirletmeden kesin diye ama her bayramda yine aynı görüntüler...İnşallah bir gün her şey olması gerektiği gibi olur...

Neyse bayramınız mübarek olsun efenim.Umarım tatlı VE harçlık ayırmışsındır... :DDDDDDD

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bayramını kutluyorum Öykücüm
sevgiyle sarıldım...

öykü dedi ki...

GOKTURK

harçlığın da tatlın da senı bekliyor:)
mutlu bayramlar

öykü dedi ki...

Canım Aynurcum

Ben de sana kocaman sarıldım

Iyı bayramlar olsun

sevgılerımle

NzlGl dedi ki...

Bayramla ilgili düşüncelerine katılıyorum Öykücüm
Teyzeciğinin ve senin bayramını kutluyor kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.

NOT
aklım sarmalarda kaldı :))))))))))

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

evet bencede son sahne fenaydi! Yinede bqayram bizim kutlu olsun canim,teyezene de selamlar...

öykü dedi ki...

Nazlıgulcum:)

dere kıyısındakı kurt gıbı oldum
bayram deyınce habıre onu da ye bunu da ye yapıyor herkes:)

durum ıyı degıl


bı an once bıtmelı bayram bence


opuyorum senı sevgılerımle

öykü dedi ki...

Bır terazı kızı cok tsk ederım
teyzem adınada:))


kocaman sevgıler yolluyorum sana