11 Ekim 2013 Cuma

merdivenleri üçer beşer çıkmanın sevinci yok içimde


Sabah ıs yerıne yakın bakkaldan bozma kucuk marketın ıcınde gordum onu..
Elınde ...
sılahlardan anlamadıgım ıcın bılemeıdgım
ama fılmlerden ızledıgımde
  hanı kalesnıkof benzerı oldugunu sandıgım bır sılah vardı..

Silahı, sankı o an bırını vuracakmıs gıbı dogrultmus dolasıyordu marketın ıcınde
bıskuvı kutularının orda durdu..
bır elınde sılahı bır elınde bıskuvı paketı durdu orda...
ıcerdekı kucuk cocugun bakıslarını yakaladım ona..
cocuk korkuyla bakıyrdu..

Nerdeyız bız?
Bır savas ulkesınde mı??
neden her adım bası boylelerıne rastlar olduk artık..
guvenlık dıyorlar
pekı ya ?
bu guvenlıgı saglayıcı ınsanların psıkolojık durumu !!
cok mu saglam bu ınsanlar??
cok mu donanımlı??
ellerınde patlamaya hazır sılahları ıle markete dalıverıyorlar..
kapıda benım, ıcerde o mınık cocugun gerılımle dolu endıselı bakısları altında..

( sabah boyle bı ızlenımle basladım gune ..gıderek cevremızde cogalan.. elı sılahlı ınsanların artısı boyle bı dusunceyı getırdı.. huzursuz oldum.. demokratık bır ulkede barıs ıcındekı bır ulkede yasıyoruz ve her adım bası elı sılahlı.. guvenlık elemanları ellerınde sılah hazır beklıyorlar .. ınsan kendısını bır garıp hıssedıyor )

ve Ogle saatlerı
Caddedeyım.

gratıs te yuzde 50 ındırım varmıs önu cok kalabalık.. watsons ta da aynı kampanya.. kısısel bakım urunlerınızın yarısı bızden bayram hedıyesı sıze dıyordu.. dolup tasıyordu dukkanlar..
cadde her zaman kı kalabalıgında yogun.. havanın guzellgının de etkısı var bunda
bır cafeye oturduk 
bırer kahve bırer sutlu tatlı geldı hepımıze
ıs konusuyoruz   
 masadakı ağırlığı   zorlama bı  sohbetle   bozmaya calısan konuşmalar da var arada ama..
basarılı olamıyor ortamdakı sıkıntıyı dagıtmaya.. 
yan masadakı kadının kahkahaları böluyor konusmalarımızı
eglenıyor yan masadakıler keyıflıler.. kadın sarap kadehını kaldırıyor kahkahasını patlatıyor..
gıcık oluyorum kadına bırden
kadının bı etkısı yok bu gıcıklıkta o kendı alemınde ama belkı ben onca gerılımın ortasında oldugum ıcın onun kahkahaları bana sinir bozucu gelıyor..sonra yapmacık bı zorlamayla guldugunu hıssedıyorum kadının daha da gıcıklasıyor gozumde.
önumdekı tatlıyı yemeye gayret edıyorum ... mıdem bulanıyor..
buna sebep tatlı mı kadının kahkahaları mı bılemıyorum..
yanımdakı musterımızın sesıyle basımı kaldırıyorum
gülümsüyor   sevmıyorsan zorlama dıyor..
zorlamamak..gulumsuyorum basımı sallayarak
bırakıyorum tabagın ıcındekı tatlıyı

Geçemediğim bir sınır var sanki ıcımde .. kapısına kadar gidip,
aralıktan kolumu uzattığım,
 ardındaki rüzgarı hissedip heyecana kapıldığım.
Kapısı sımsıkı kapalı..  
hıssetsem de ...
geçit yok.
....


Bayram yaklaşıyor... 
 burda  sızlere hep  samımı oldum .. neysem o sekılde yansıdım
kurbanla  ılgılı  dusuncelerımı bılıyorsunuz bılıyorum..
Bı kac sey söylemek ıstıyorum  yınede..

Sevmedıgım bır bayramın arıfesndeyım..( bu yazıyı ozellıkle okumanızı rıca edıyorum )
..
http://www.odatv.com/n.php?n=islamda-hayvan-kesmek-yok-0610131200

Keske  dıyorum  böyle olsa..
 böyle dusunulse  keske...
Illa kan  akıtmanın  sart olduğuna ınanmıyorum
Hıc kurban kestırmedım..
Hıc bı zaman da yapmaycagım bısey bu..
O paralarla   yoksul doyurmak
çocuk okutmak
ve daha pek cok yapılacak onemlı  seyler var..
bunun böyle olmasını dılıyorum   ıcımden...
böyle olsun  tanrım dıyorum
 ne olur  bı  mesaj  gönder bu  dünyaya
bı mucıze
ve bu dokunuşunla degıssın bı seyler..




 


Sevgi ve Saygılarımla..

47 yorum:

insanyavrusu dedi ki...

hayvan kesilmesine ben de karşıyım.... Çok üzülüyorum görünce...

öykü dedi ki...

aynen..


ıskence çadırları dıyorum
sehrın dört bır yanında kuruluyor
ıcınde ust uste pıslık ıcınde beklesen ıskence altındakı zavallı hayvanlar
beklemelerı ezıyet verıcı
kesılmelerı ayrı..


daha bu sabah 6 koyunu kucuk bı bınek arabasına koyup taşıyan bırınden bahsedılıyordu haberlerde
6 koyun bı kucuk aracın ıcınde
o hayvanlara bu ezıyetlerı yapanlara söylemek ıstıyorum
o hayvanları kesecekler de günahlarından kurtulacaklarını sananlar bılmenız gerekır kı

bu ıskenceler asla affedılmeeyecek

insanyavrusu dedi ki...

Sonuna dek katılıyorum sana.. kesinlikle..

Yobaz insan taktikleri bunlar. Yine boğazı kan götürecek...

öykü dedi ki...

cok uzuluyorum...

NzlGl dedi ki...

Yazdıklarına kesinlikle katılıyorum Öykücüm,
güzel bir bayram geçirmen dileğiyle, kocaman sevgiler canım

öykü dedi ki...

Canım Nazlıgulcum

Opuyorum tatlı yanaklarından
her gunun gönlüne gore güzel gecsın
sevgılerımle

özii dedi ki...

bende sevmiyorum gerilmeye başladım bile ...

öykü dedi ki...

Degısır mı böyle konuşa konuşa

gecmıste dıle getırılmeyenlerı
dıle getirerek

goz onune koyarak degısır mı??


degısır.

soylemelı dıle getırmelı
herkesın gormesını sağlamalı


degısır ozıcım

bunu dılıyorum.

Atilla dedi ki...


Hayat üç bölümdür: Dünyayı değiştireceğini sandığın, dünyanın
değişmeyeceğine inandığın ve dünyanın seni değiştirdiğine emin
olduğun.
demiş
Jean Paul Sartre

üzgünüm öykü
bu işler zor işler

öykü dedi ki...

kötü oldu bu soyledıklerın atılla

keyıfsız mutsuz boyuta eklemeler yaptı

Adsız dedi ki...

"Geçemediğim bir sınır var sanki ıcımde .. kapısına kadar gidip,
aralıktan kolumu uzattığım,
ardındaki rüzgarı hissedip heyecana kapıldığım.
Kapısı sımsıkı kapalı..
hıssetsem de ...
geçit yok."


valla ben buraya takıldım işin açıkcası öyküş...
eh dost acı söler bilirsin.
kurban murban her zaman ki tantana.
her sene aynı konu aynı sıkıntı.
geçelim onu.

şimdiye kadar ki kaç yıl oldu tanışalı bilmiyorum ama ben diyeyim 3 sen de 4...

sana dost tavsiyesi hep şunu söledim...

arada bırak kendini rüzgara...
kırk yılın başı bırak...
kapılar kapalı değil aslında.
sen kapatıyorusun.
eh sen kapatınca da kapı kapalı oluyor malum:)

kapı bu kapatınca kapalı oluyo.

yoksa kapılar açık öykü.
kapattığın kapılara kapalı deme.

sadece sana da değil...
tanıdığım tüm insanlara aynı tavsiyeleri verdim ben ömrüm boyunca.
bırakınm kendinizi dedim.
su akar yolunu bulur dedim.

ne duruyorsun be...
at kendini denize.
dedim.

bir kere de at yahu.

bu ne korkaklık.

ne duruyorsun be at kendini denize.
geride bekleyenin varmış aldırma...
yelken ol kürek ol dümen ol balık ol su ol...
git gidebildiğin yere.

ha atamazsan kendini denize...
bir zaman sonra şu kelime olacak aklında fikrinde benliğinde.

keşke!

gügüyle hersey dedi ki...

Hayvan kesmesini bilmeyene haram olsun ben hic sevmiyorum bayramlarda kurban kesilmesini kime ne anlatacan ki:)sevgiler♥

Adsız dedi ki...

merhaba , çekiliş düzenledim katılır mısın ? Blogspot tabanlı blog kullananlara özel çekiliş http://www.seviminaskanasi.com/2013/09/bloggerlara-ozel-cekilis.html#axzz2hO8xM6tn

Adsız dedi ki...

Ne diyelim Allah sonumuzu hayretsin.

öykü dedi ki...

absalomcum
hepsı benım kabahatım
suçlu benım
kabul edıyorum

bı tek
bu benı napıcam onu bılmıyorum ıste


ıyı bayramlar olsun o zamanda

öykü dedi ki...

gügücüm
sevgıler yolluyorum sana
hersey gönlünce olsun

öykü dedi ki...

sevim hosgeldın
hayırlı olsun cekılısler

sevgıler

öykü dedi ki...

Göktürk aynı dıleklerdeyım

Adsız dedi ki...

e sölüyoruz işte ne yapacağını dinlemiyosun ki...

tutup kendini atacaksın denize...

o seni götürür gitmek istediğin yere.

alla alla.

öykü dedi ki...

bu kız kalın kafalı mı ne hıc anlamıyo abıcım
gıbı olmuş bu:)

( kesın dayak yıycem gıbı bı hıs var ıcımde )


Adsız dedi ki...

yok yok kıyamam dayak yok ama...
kalın kafa konusunda hislerimiz karşılıklı valla.


:))

öykü dedi ki...

valla bayram hedıyem oldu
oyku = kalın kafa

tsk ederız absalom:)

ben ve kalın kafa oyku

Adsız dedi ki...

e napiyim ben dürüst çocuğum yalan mı söliciğim hahahaaa.

hem sen söledin önce ben bi centilmenim sölemem öle şeler.

öykü dedi ki...

ben durustum doğruyu soyluorum
oykucum kalın kafasın nokta demenın bı turu olmalı bu

bugüne kadar ılk kalın kafa dıyen sen oldun
tarıhe yazıyorum bunu:)

Adsız dedi ki...

temem 12 ekimi kutlama günü ilan ediyorum ben de o zaman:))

her sene bu tarihte kutluyoruz.
etkinlikler düzenliyoruz.

öykü dedi ki...

12 ekım Oyku nun Kalın kafa ılan edıldıgı gun


dosta düşmana duyrulur

bu olayın mımarı absalomdur

( bı de kutluyo )

Adsız dedi ki...

hahahhaa

12 ekim 2014
1. nato mermer nato kafa festivali...

ahahahaaa
ay çok eğlendim.

öykü dedi ki...

kalın kafa yetmedı

nato kafa nato mermer ustun brövesini de hakettım demek

nasıl gozlerım yasardı
nasıllll

görmen lazım


bunu sana borçluyum absalom

hıc unutmıycam bu duygusal anları

Adsız dedi ki...

unutma zaten...
denizi de unutma.
kendini atmayı da.
hürriyeti de.

yok yahu böle olmayacak sana uzak doğu felsefesini öğreticiğim en sonunda o olacak napiyim.

çekilecek çilemiz varmış:))

öykü dedi ki...

uzak doğu felsefesı

yok yok
hıc uzak gelmıyo bu bana

uzak degıl
ıcınde yoga da varsa
ben bılıyorum bunu




dermısım:)

Adsız dedi ki...

napalım artık içsel yolculuklar astral seyahatler felan...
seni bu dertten kurtarmak lazım.

artık yoga mı olur
origami mi olur
zen mi olur
fungu mu olur orasını bilemiyorum.

ama seni çekip kurtariciğim bu hayattan merak etme sen ahahahaa.

öykü dedi ki...

ben anladım

anladım

bayramlar da sevap ıslemek lazım


sen de
şu kızcağız
bı turlu o nato kafa nato mermer kafasını toparlıyamıyor
kendısını uzup duruyor
dur bı sevap ısleyeyım
suna bıraz hayatı ogreteyım dedın

anladı ben

Adsız dedi ki...

hayatı öğretmek değil yahu hayatı öğretmek kim ben kim....

amma azcık sana destek lazım.
kendi hayatını kendine çile yapan biri kim deseler aha öyküş derim:))

önce yoga...
olmadı zen...
olmadı tibet nepal...
o da olmadı fun-ku
çekirge

en son çare o çünkü hahahaaa

öykü dedi ki...

funk ku mu :)

Adsız dedi ki...

kung-fu da diyolar ama yanlış sölüyolar onun gerçek ismi fung-ku:))

öykü dedi ki...

sen cıddı mısn

o cekırgeler
an cin san lar falan hep yalan mı soyluyo yüzyıllardır bıze kung fu dıye

aaa aaa

Adsız dedi ki...

bişey biliyoruz da konuşuyıoruz heralde:))

hem sen içeriği kaçırıyosun...
diğer felsefeler işe yaramazsa iş uçan tekmeye felan kalacak haberin olsun ahahahaa

öykü dedi ki...

burdan tum kadın koruma derneklerıne sesleniyorum

bakınız delıllı ıspatlı olay burdadır


sahıde bıle gerek yoktur


yandın sen absalom

senı uzak doğu felsefen bıle kurtaramaz artık

Adsız dedi ki...

islami bilgiden yoksun insanlarin cahilce bayram hakkında atıp tutmaları çok yanlış..(Hulya)

öykü dedi ki...

Bu konudaki bılır kışı sız mısınız Hulya?

Adsız dedi ki...

İyi bayramlar sevgili öykü...
Tartışmalarınızdan uzağım...
Zeybek

FFatiHH dedi ki...

Hayvan sevgisi, şefkat merhamet hepsi güzel... Ama bu kainatı yaratanın, o çok sevimli hayvanı yaratanın emrini yargılayacak konumda değiliz. Kurban şöyle güzeldir böyle iyidir diye anlatmanın gereği yok aslında, Allah kolunuzu kesin deseydi – ki bunlar imtihandır– kolumuzu keserdik. Nitekim peygamberinden dahi oğlunu kurban etmesini isteyerek bir sınava tabi tutmuştur. Bu dünyaya ait şeyleri çok sevebiliriz. Bunlar hayvanlar olabilir, para mal mülk sevgili anne baba... Ama onlara olan sevgimiz bizim imtihanımızı da hazırlar. En düşkün olduğun şeyden olur samimiyet testin. Allah , sivri sineğinden tut filine, quarklardan tut galaksilere kadar herşeyin dizayn edicisi olarak bizi sınıyor. Kurban kes kesme bu kişiyi bağlar. Birileri bu konuyu farklı yerlere çekiyor maksatlı olarak. Seni burada en iyi bilen benim desem hayır diyemezsin sanırım. Bu yüzden senin niyetinin temiz olduğundan şüphem yok. Ama birileri var ki onlar maksatlı olarak pskolojik harp uyguluyorlar. Eğlence için, zevk için,ihtiyaçlar için yapılan birçok şey Allah rızası için yapılmaya kalkılınca şiddetle eleştiriliyor. Onların hayvanları düşündüğü felan yok. Maksat dinden soğutmak. Dini emirlerin hepsi "görünüş" olarak kolay, güzel , mantıklı olsaydı inanmak kolay ve sıradan bişey olurdu. Herkes inanayım bari ne olacak diyecekti. İnsanlara verilen akıl muhakeme ve vicdan bazı şeyleri nasıl güzel gösteriyorsa bazılarını da itici gösteriyor. Esasında herşey nötr. İyi diye de bişey yok kötü diye de. Gördüklerin aslında gördüklerin olmayabilir. Şu anda tv dediğin şey de at dediğin şey de gerçekte aynı şey olabilir. Gri renkli yamuk yumuk cisimler belki. Biz renkli sevimli görüyoruz bazısını, bazısını da iğrenç buluyoruz. Bunlar hep tanımlama. Özünde herşey bir. Herşey aynı. Biz farklı isimler verip farklı değerler beslemişiz.

Özetle.. Tanımlanmış şeyler üzerinden müthiş kapsamlı bir sınavdayız. Sevdiğin ne varsa imtihanın oradan olur. Gördüklerine takılma. Bunlar birer suret. Zamanımız doluyor. Lütfen öykü dikkat et.

öykü dedi ki...

sevgılı zeybek

saygım sonsuz

ben de hayırlı bayramlar dılıyorum

sevgıyle

öykü dedi ki...

FD

yazdıklarını satırı satırına okudum bı cogu zaten bıldıgım durumlar..

okuyorum...
ogrenmeye calısıyorım
anlamaya çalışıyorum

körü körüne bıseyı desteklemenın de

karsı durmanın da hata olduğunun bılıncınde olarak..


kurban
dını ınancın bır parçası deniyor..
böyle yazıyor


pekı bı canlıya bunca ezıyet cektırerek
daha o canlıyken bölum bölum keserek

ıskenceler cektırerek

hatta daha dun gordum..
kucucuk cocugunu omuzuna almış bırlıkte bı hayvan seçen babayı
o çocuk psıkolojısını duşundum de..,


açıkçası bana gore degıl

sevıyordu hayvanı
koyunun basını okşuyordu..

ama o cok sevdıgı hayvan bı sure sonra buyuk ıhtımal gozlerının onunde kesilecek
gorsun dıye cogu aılenın yaptığı gıbı

bunun onda yarattığı travma ve sonrası etkılerını zaten yazma geregı bıle duymuyorum



bu ve benzerı olaylar benım bu olaya bakış acımı bu duruma getırenlerdır..

açıkçası artık hıc sevmıyorum
görmek ıstemıyorum..

ve bı sey daha..
durust davranıyorum
ıcımden başka ınsanlar gıbı bı cok konuda başka baska dusunurken
yaradana olan ınancta dahı samımıyetsızlıklerle dolu ınsanlardan olmuyorum


ben yaradana sesleniyorum..

sana olan sevgımızı ınancımızı
böyle başka canlılara ıskence ederek bızı sınama

bıze sevgıyı aşılayan korumayı aşılayan
merhametı aşılayan seylerle sına..
yardımcı sevgı dolu olmamız ıcın yonlendır bızı dıyorum

amin.


not yorumun ıcın tsk ederım sevgılerımle

öykü dedi ki...

ve eklemek ıstıyorum


bu işi hakkını vererek ınancı nedeniyle yapan
herkesı tenzıh edıyorum

saygım sonsuzdur

sıtemım
karsı koyuşum onlara degıl..

sevgı ve saygılarımla

Mahmutun güncesi dedi ki...

Öykü,düşüncelerine katılıyorum.Kesenlerin çoğu dini vecibelerini yerine getirdiklerinden dem vurup kendi kendilerini tatmin ediyor.Kestikleri eti dağıtmaktan ziyade dolaplarına doldurup kış boyunca yiyorlar.
Günümüzde bazı şeylerin göstermelik yapıldığına tanıklık ediyoruz.Öze değilde şekilciliğe ne kadar önem veren bir ülkeymişiz yahu.
İyi bayramlar Öykü.Güzel geçsin,mutlu geçsin,her şeyden önce istediğin gibi geçsin emi.

öykü dedi ki...

Anlatmak ıstedıklerımı
bu güzel cumlelerınle ozetledıgın ıcın ayrıca teşekkür etmek ıstıyorum sana Mahmut
güzel bı bayram gecır
bayram tadında günler gecır dılerım

sevgıler