19 Ekim 2013 Cumartesi

El öpenlerin çok olsun.

Çocuklugumda  cevremdekı herkes benden  buyuktu doğal olarak.. 

Ellerı öpulecektı..

Sadece bayram da degıl..
 Sıradan  günlerde de bızı  zıyarete   gelen buyuklerın ellerının  öpulmesı gerektıgı ogretılmıstı..
Kulturumuz de   geleneklerımız de vardı bu.. Aılem de bana bu terbıyeyı vermıstı



Dusunmeden yapıyorsun once
Onlar ogretıyor sen  papağan gıbı uyguluyorsun..
Sonra hayatına gıren ınsanlar her konuda oldgu gıbı bu konuyu da sorgulamana neden oluyor..
Ben kendımce düşünmeden hıcbıseyı yapmayanlardanım cunku..
Mesela 
Bı teyze vardı annemın komsusu muydu  arkadsı mıydı bılmyorum
ıcerı gırıp benı gorur görmez elını otomatık olarak uzatır tutmamı sağlar ve ağzıma yapıştırırdı..
Ben bu teyzeyı sevmıyordum bu el opmeyı yapmak ıstemıyordum
olayda  ki zorakilik ve elını zorla opmem ıcın ağzıma dayayışı ( ! )
ılk kopma nedenlerımdendır
sonrasında  tam zıttını yasadım.
yıne  aıle buyuklerınden bırıydı
el opturmeyı hıc sevmezdı
ılk ondan duydum  
demıstı kı;  El opmenın anlamı  o  elin emegıne saygı..
Yani
Anne elı öpülür..Baba elı opulur 
her ıkısınde de  sevgı vardır..    her ıkısınde de senın uzerınde  emek vardır   saygı vardır bu emeğe karsı  bunu   anlatır o el opmedekı   ıncelık 
dıye  anlatmıştı..

Iste o an
aslında ben herkesın elını opmıycem kararını aldım..

Bana gore  herkesın elı öpülmez..
El opmenın  cıddı bı anlamı vardır  bı orijini vardır..
Bunu haketmeyenlerın elını opmeyı reddediyorum o  gun bugundur.

imza :)

(  anarşik öykü  )

neden  güldüm ımza derken  
okuyan diyecek bu kız kurban kesımıne karsı.. el opmeye karsı
bu kız anarşik
 anarşik bu kız olmm:)

doğrudur  ne dıyeyım bıraz var ruhumda asilik 

bi  de  sankı herkesın eli temız mı ?    opmıycem ıste.     :(

16 yorum:

Atilla dedi ki...

Ben, benım .

ve kendi beğenilerimi insanların yargılarına tabii kılmaycağım

İnsanların çoğunlugu
bir şeyden hoşlanıyor.
doğru buluyor ya da
hoşlandığına inandırılıyor
diye..


Benim de o şeyden hoşlanıyor taklidi yapmam için
hiç bir neden yok


sorgulamadan
içime sindirmeden
doğruluğunu kendi içimde abul etmeden
hiç bir şeyi hayatıma almaycağım

demiş

Jack London



Sevgiler Anarşik Öykü ye

öykü dedi ki...

Günaydın Atilla:)

Nesrin dedi ki...

günaydın öykücüm
o el öpme olayını bende hiç sevmiyorum , ne kadar temiz ki genelde çenemle o işi halletmeye çalışıyorum :)

öykü dedi ki...

Gunaydın Nesrıncım

ITIRAF EDIYORUM BEN DE OYLE:)

Unknown dedi ki...

Valla bende hiç hazetmiyorum el öpmekten,nerdende hayata girmiş bu davranış şekli.

öykü dedi ki...

bazı seylerı belkı böyle konuşmak lazım.

Banuca dedi ki...

Herkesin elini öpmezdim çocukluğumda sadece dedem ve anneannemin, ya da içimden gelirse diğer büyükbüyükbüyüklerin :)
Şimdi benim elimi öpmeye kalkıyor ya çocuklar, büyükbüyükbüyük mü oldum ne :))))

Adsız dedi ki...

şimd,i efenim fi tarihinde türk ama almanya da doğmuş büyümüş tamamen oranın kültürüyle büyümüş bizim adetlerden bi haber türkçr bile çok zor konuşan bir oğlan bi trük kızına gönül vermiş...

düğün günü bendeniz bu salağa gittim dedim ki bak kardeşim burası türkiye...herkesin elini öpeceksin.
ahahahaaa

allam ya hala gözümün önünde gelinin kız arkadaşlarının bile elini öptü bu abi...
hatta 13-14 yaşındaki çocuklara bile yeltandi ama tuttular artık :))

yakinim olur...
aradan yıllar geçti hala ah absalom alacağın olsun der bana.

bu arada elimi öpersen bayram harçlığı vericiğim sana:))

pek keyifliyim bugün:))

krizantem diyorum daha da bişi demiyorum ve kovulmadan gidiyorum:))

öykü dedi ki...

Banu merhaba:)


kocaman sevgıler gonderıyorum sana

sevenlerın cok olsun daıma:)

öykü dedi ki...

absalom ama yazık çocuğa:)

nasıl kıydın


bak bunun bı karması var
döner dolaşır senı bulur

aynı sey senın de basına gelebılır maazallah:)

bu arada krızantem mı dedın
ben de cok sevıyorum krızantemlerı

Asortik Krep dedi ki...

Dünya'yı değiştirmek istiyorsan önce kendin uygula..Ben ancak benden yaşça çok büyüklerin elini öperim.Mesela geçen gün yetmiş yaşlarında ilk kez tanıştığım bir hanımefendinin elini sıktım,tokalaştım.Eski tanıdığım biri olsaydı belki öperdim.Yaşlı erkeklerin zaten öpmem.Çok yakınsa,oğlu arkadaşımsa belki o da bayramsa ya da öğretmenimse.
Kendim bayram harçlığı verirken mesela elimi öptürmedim ve gençlerle de tokalaşırım.Bayramda da çocuklara sarılırım,yanaklarından öperim, çocuğuma da elimi öptürmem.

özii dedi ki...

Katılıyorummmm bende
anarşik-im
anarşik-sin
anarşikkkk.. ( vardır di mi)

Benim de bir yazım vardı taa 2008 de bak bi anarşik gör :))Öptüm öyküm yanaklarından ;)

http://ozili.blogspot.com/2008/12/el-penlerin-ok-olsun.html

öykü dedi ki...

anarşiğiz hepımız:)


hemen okuyorum ozıcım

öykü dedi ki...

Asortık krep

altına ımzamı atıyorum yorumunun

sevgılerımle

Hakan Ö. dedi ki...

meraba yazıya yorum yapacaktım ama yukarıdakini okurken yazının içeriğini unuttum. çok uzatmışsınız

öykü dedi ki...

çok uzatmışım


peki.