30 Ekim 2013 Çarşamba


- Çok aşık olduğunda, dikkat etmen gereken şeylere bakmıyorsun.
Herkes seni uyarıyor ama sen görmüyorsun.
Eskiler mesela, doğru soruları sorarmış,

“Babası ne iş yapıyor?”
 Ya da oturduğu mahalleye gidip, bakkaldan, çakkaldan bilgi toplar, araştırırlarmış:

 “Nasıl tanırsınız bu beyefendiyi?”


Ama şimdiki gençler bu tür şeylerle dikkat etmiyorlar…

* Siz, bir tür görücü usulünden söz ediyorsunuz…

- Yok, hayır, günümüzde artık oraya dönemeyiz. Ama o mekanizmada bir doğruluk payı var. Gençlerin şunu öğrenmeleri gerekiyor. İş, ciddiye bindiği anda, perspektifini değiştirmen lazım. Şu soruları soracaksın: “Bu insanla bir aile kurulur mu? Bu adamdan iyi bir baba olur mu?” Evet, klasik gibi görünüyor ama bunları yapman lazım.

Buraya bir sürü insan geliyor, “Demek evleniyorsunuz” diyorum,
“Bana birkaç tane şey söylesene, niye evleniyorsun bu adamla?”
 “Çünkü çok seviyorum” diyor.
“Başka?” “O da beni çok seviyor” diyor.
 “Başka?” “Çok güldürüyor beni” diyor.
“Başka?”
Boş boş bakıyor.

 Bak kızım, sen lunaparka gitmiyorsun! Evleniyorsun.
 Proje 50 senelik.
 Lamı cimi yok.
 Devlet ciddiye almış sizi, belediyeden de bir görevli geliyor. Ayda kaç parayla filan yaşayabileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Bu adamla 20 metrekareye giriyorsun, iki tane vik vik ağlayan çocuk çıkacak ortaya, seni güldürmeye devam edebilecek mi sanıyorsun ya da bunun bir önemi kalacak mı?

....
yukardakı satırların sahıbını bılmıyorum  ama  bı  boyutunda katılıyorum
asık oldugunda  gozun kapalı olusunu..  eksı artı seylerın gorulmeyısını
ona aıt   etkıleyen seylerın altının  kalın cızgılerle cızlısını
mesela
ama o  oyle guzel guluyooo  kiii
bı gorsen derken
sankı o gulumsemeyle  ılerdekı ortak hayatta herseyın cozulebılecegıne  ınanısını
evet...
butun bunlara katılıyorum..

ama  yukardakı satırlarda varolan bısey e katılmıyorum
...eskıler dıyor...
eskıler gıder bakkal cakkal arastırırmıs dıyor 

İşte o  bahsi  gecen  eskıler  bıle degıstı  gunumuzde

sımdı televızyon kanallarında
tek seyı arastırıyor o eskıler...
emeklın var mı?
evın var mı?
araban var mı?
haftada kac gun yemege cıkarsın?
bankada ne kadar paran var?
!?

Yanı evet..
olayın mantıgı   o cok   eskı    tarzda yaklsımlarda dogru
sadece duygusallık olmaz   genıs alanda bakın dıyorlarmıs  genclere
ama sımdıkıler olayı ıyıce  abartmamıs mı?

sadece mantık $
 mantık $  
mantık $$
$$$$$ 
 mantık  demıyorlar mı fazlaca 
 sızcede ???

11 yorum:

Atilla dedi ki...

Bir kadın bakıyor pencereden,
Mutsuz.
Bir adam geçiyor karşı
kaldırımdan,
Umutsuz.

Aşk, tam ortada duruyor.
Adam bakıyor.

Kadın ağlıyor.

Aşk, geçip gidiyor...

Nesrin dedi ki...

Her şeyin fazlası zarar işte:), mantığın da duygusallığın da. para ayrı konu tabi de, çevremde görüyorum bazen mesela adam alkolik kızlar evlenince düzeleceğine inanıyorlar, çoğu durumda da tam tersi oluyor.

Aslında sorunun cevabı basit. Karşındaki de seni aynı derecede seviyorsa, seninle yeni bir hayat kurmaya hazırsa, para, aile o sorunlar çözülüyor..

öykü dedi ki...

Atılla
gerçek ask ı gorenlerın yakalayabılenlerın cok sanslı olduğunu dusunuyorum

öykü dedi ki...

nesrıncım güzel ornek

alkolıkse dedıgın gıbı
bılınmesı gereken bu düzelmez

bazen ınsanlar
ben olursam degıstırırım
ben olursam duzeltırım
dusuncesıne kapılıyorlar
ama bellı bazı seylerın

ornegın onun karakterınde begenmedıgın bısey varsa
bunun...

degısmesı ımkansız gıbı bıseydır

duzeltırım dusuncesı
sadece kendını kandırmayla kalıor
ve sonu mutsuzluk oluyr

Adsız dedi ki...

İnsanların ayrıntılara boğulmadığı günlerden kalma
güzel bir cümle vardır


''Göz gördü, gönül sevdi''

işte böyle hesapsız,çıkarsız
sadece sevgiye dayalı
sevdalar diliyorum herkese
ve sanada öykü

(adım yok)


öykü dedi ki...

bu güzel dılegın sahıbı
keşke adın da olsaydı,
ama yıne de cok tsk ederım

Adsız dedi ki...

Bir de böyleleri var

tek taraflı
karşılıksız
acılı


Beş sene boyunca aynı kızın peşinden koştu Barış (Üniversitenin ilk haftasında, amfide görür görmez karar vermiş Güliz’e aşık olmaya). Mezuniyet törenine kadar da bir an bile vazgeçmedi. Güliz onu sevmedi. Ama uzak da tutmadı kendinden. Hemen hemen her gün görüştüler. Barış hislerini hiçbir zaman saklamadı. Kızın sevgilileri oldu arada. Barış’ın hiç olmadı. Zamanla herkes öyle kanıksadı ki bu durumu, Güliz’in sevgilileri bile Barış’ı yadırgamamaya başladı. Bir çeşit eğlenceye dönüştü hepimiz için onun bu hali. Bu işte o salak diye uzaktan parmakla gösterildiğine bile şahidim. İlk bir kaç yıl o kadar samimi değildik biz. Ortak arkadaşlar vasıtası ile durumdan haberdardım. O zamanlar da acırdım haline uzaktan uzağa. Güliz’e de kızıyordum içten içe.
Üçüncü sınıfla birlikte Barış’la samimiyetimiz de ilerledi. Sordum bir gün. Yoğun bir ucuz şarap akşamı. Bir artı bir öğrenci evinin mutfağındaydık ve kafalar hafiften dumanlanmaya başlamıştı.

”Neden Barış?”
”Efendim!”
” Neden? Yani anladım aşık oldun, çok aşık oldun hatta tamam. Ama olmadı, olmuyor işte. Neden bırakmıyorsun artık?”
Uzun bir süre sustu. Sonra ciddi bir yudum aldı şaraptan. Sonra.
”Demedi abi. Bir kere bile seni istemiyorum demedi.”
”Ee. İstiyorum da demedi. Dedi mi?”
”Yok. Onu da demedi. Gülümsedi hep.”
”O herkese gülümser oğlum. Mizacı öyle onun”
”Bana başka gülüyor be abi. Biliyorum beni sevdiğini, ben de seni sevecek gibiyim ama daha değil der gibi gülüyor. Bekle diyor sanki bana. Ben de bekliyorum.”

Salak demek geldi içimden. Kızmak, bekleme ulan bekleme sevmeyecek o seni demek.. Diyemedim hiçbir şey. Acıdım. Çünkü gördüm gözlerinde. Söylediği şeye gerçekten inanıyordu o. Gerçekten Güliz’in kendisine başka türlü gülümsediğini zannediyor, gerçekten günün birinde kendisini sevebileceğini düşünüyordu. Başka konularla devam etti gece. Sonraki zamanlarda da, sanki sözleşmişiz gibi bir daha o konudan bahsetmedik hiç. Barış mezun olana kadar hiç vazgeçmedi. Sonrası varsa da hikayenin, ben bilmiyorum. Mezuniyetten sonra koptuk.
Yıllar geçti aradan. Düşünüyorum da şimdi, sanırım bazen hepimiz biraz Barış oluyoruz. Bir şey oluyor bazen, bütün dünya senin düşündüğünün tersini bile düşünse o kadar kuvvetli inanıyoruz ki sen o şeye, gerçekle bağımız kopuyor. Sonrası acı oluyor elbet. Olsun. Samimi bir acı sahte bir mutluluktan daha kötü olabilir mi gerçekten?

öykü dedi ki...

uzucuymus

fena .. gercketn cok uzucu..


( bu arada adsız sen dıger yorumları da yazan adsız mısın? nıye adsız yazıyorsun? )

maviye iz süren dedi ki...

bu konu hassas bir konu
ama öyle bakılmıyor ne yazık ki..
bir oyun değil.
bu kadar mantık abartı, bu kadar duygusallık körlük.
haklısın.

öykü dedi ki...

duygusal körlük cok dgru

Unknown dedi ki...

Am xavi Gerad jude, Aiicco inssurance plc bir temsilcisi.
Size bir kredi ihtiyaci varsa bugün e-posta yoluyla bugün bize ulasin,

istediginiz kredi ile size yardimci olabilir:
(xavigeradloanfirm@yahoo.com)
Yilbasi kredileri% 3 faiz orani sadece avelable vardir. Ciddi basvuran,

ancak daha fazla bilgi için irtibata geçiniz. Biz renging krediler
sunuyoruz
3000 sadece US $ Euro ve pound 50,000.000 için.
Biz dahil kredi her türlü teklif
Bireysel krediler:
Isletme Kredileri:
Ögrenci Kredileri:
Insaati krediler:
Ev kredileri:
Is expandsion krediler:
Borç konsolidasyonu kredi:
Biz hizli ve dinamik test edilmis ve güvenilir bulunmaktadir.
Daha fazla bilgi için (xavigeradloanfirm@yahoo.com): E-posta Iletisim.

Sr Gerad jude görüyoruz.