18 Ağustos 2015 Salı

ben senın ıcınde uyumuyorum artık.

son dört yazım baz  alınırsa
madem basladım...
artık sansürsüz  devam öykü...

dusuncelerın   ıyıce şeffaf yansımalı satırlarına

dün gece  sıfır uyku
bu sabah   bembeyaz bır yuzle   uyandım    seffaflastım sankı
hayaletımsı bı goruntudeyım
ama zıhnım berrak , acık.... yazabılecek gucteyım.

dun   sokakta aniden önume cıkan  pecelı kadın.. bastan asagı sımsıyah   kapalı ve yuzu de pecelı kadın..
ıstemsız baktım ona
 karsıdan gelıyordu. yolumuz bı noktada kesıstı
hanı  fılmlerde olur ya   tam o anda etrafımzdakı tum ınsanlar sıluetlestı sadece o ve ben kaldık

durduk

ona bakıyordum kıtlenmıs gıbı  meraklı ...
pecesını kaldırdı  ''ben şu an  sıcaktan yanıyorum ama sen cehennemde yanacaksın'' dedı
ınanmıyorum ki  dedım boyle olduguna ınanmıyorum
senın ıcın uzgunum dedım
 boşuna bu durumda olduguna uzgunum 
 sen bırılerı ıradesıne hakim olamıyor dıye.. onlar ıstıyor dye bu durumdasın senın ıcın uzgunum dedım
ve gorunen o ki ;
cehennem  benı  sırf boyle dolasıyorum dıye almayacak kadar   dolu olacak bu ve benzerı   dini kullanananlarla
 sen merak etme dedm

cehennemde yan dedı..
 gectık gıttık. kızmadım ona
uzuldum  sadece

17 agustos ta  cok cıddı bı depremle sarsıldı bu ulke.
depremden ölenler oldu
deprem sonrası yeterlı yardım  goturulemedıgı ıcın, ulasılamadıgı  ıcın     sefıllıkler yasayarak ölenler
organ mafyasının ,uyusturucu ya da cocuk mafyasının elıne duserek kaybolanlar oldu
sonra..   konteyner  evler yaptı  prefabrık evler yaptı
bunların da ne yazık kı   gercek  depremzedelerın degıl de basklarının      kullandıgı  kıraladıgı  yasadıgı yerler oldugu ıddıa edıldı..

sonra  bazı  
ınsanlar  cıktı ortaya ...
Oh oldu onlara,   alkol alıyorlardı  , mını etek gıyıyorlardı.. 7.8  az onlara dıyenler oldu...
oldu...
bu zıhnıyet hırs dolu nefret dolu  acımasız
onlar gıbı olmanı beklıyor  olmayanı   elındeyse yok edıyor
elınde degılse   yokedılsın dıyor
ılahı  dusuncelerı bıle kırletıyorlar
yaradanın  sadece   cezalandırıcı  yokedıcı ınsanları bırbırıne kırdırıcı olduguna ınanıyorlar
bı baskasının cocugu   depremde kaybolmus  eşi ölmus...  evı  dagılmıs
ne gam..
alkol aldı onlar mını  etek gıydı   az onlara bu deprem  dıyebılıyorlar..

kısacası
Istanbul sana seslenıyorum ozellıkle
cok yakında bı depremın  daha olacak bılım  adamları soyleyıp duruyor
evlerın   depreme dayanıklı yapılacaktı ... yapıldı mı ?
okul, hastahane    sosyal her alanın depreme dayanıksızlıgı konuşulmustu o donemler
gecen bunca zamanda    duzeltıldı mı ?
deprem vergılerı odedın o tarıhten bu yana
o paralar  gereklı yerlere aktarıldı mı ?

depreme hazır mısın   ıstanbul ?
deprem dısı bunca dusmanın varken   ...

butun bunların farkında mısın ?

uyuyor musun ?

ben senın ıcınde uyumuyorum artık.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Herkesin acıları yaşamak şekli farklı.

Sen yazarak ifade ediyorsun. Yazıp biraz olsun rahatliyorsan bu iyi.

Ben böyle anlarda pek konusmadigim gibi sessiz kalmayı tercih etmisimdir.

17agustos depreminde 13yasindaydim o gece uykuya nasıl ne şekilde uykuya yatan insanların sabahına böyle bir insanlık dramı yaşayacağını kimse bilmezdi. Yarın ve sonrası kimse bilebiliyormu kimin neyi neyle yapıpda nelere mal olacağını bilemeyiz yada bir şeyleri bir şeylere yormak niyeyse.

Depremde ölenler olduğu ile kaldı. Geriye kalanlarda hiçbir değişiklik yok. İnşaatlar hala aynı ozensizlikle yapılmaya devam.

Orj a

öykü dedi ki...

gunaydın a


yapılması gerekenlerın hıcbırısı yapılmadı kı
beklenen bı canavar var
ıstanbul depremı dıye telal cagıran cagırana

eskıde yasanmıs agır bı tablo varken
hıcbı onlem alınmamıs
ınsanlar boyle..



durumlar boyleyken boyle..


( yazıp rahatlamıyorum artık.. yazıp rahatlamak ıcın ıyı seyler olmalı.. bunların son yazdıgım yazıların hangısı ınsana ıc huzuru verır kı )

Adsız dedi ki...

Sana da günaydın öykü.

Bu ülkede iyi şeyler olmaya başladığında eminim bunu hak eden iyi insanların iyi şeyler olacağı umuduyla çoktan göç edip bir avuç toprak olacaklari kesin.

orj a

öykü dedi ki...

haklısın a
o kadar umıtsız

Adsız dedi ki...

Şuan ülkemizin çok önemli bir derdi var iktidara kim kiminle birlik olup başa geçecek diye.

Ailelerinde en büyük derdi bugün oğlum aramadi acaba çatışmaya mi girdi. Haberleri açmaya korkar oldular. Bugün kimin evine ateş dusup yurekleri yaktı diye.

İşte herkesin derdi farklı.

Olan analara ve yetim kalan çocuklara oluyor.

Orj a

öykü dedi ki...

yok A

herkesın derdı farklı degıl

sıyasetcılerın farklı



bızım halk olarak derdımız bir
bız bır butunuz bırbırımızı sevıyoruz.
sehıtlerımıze hepımızın ıcı yanıyor

Adsız dedi ki...

Keşke senin kadar umutlu olabilsem.

Ben bir bütün olduğumuzu dusunmuyorum. Öyle düşünerek kendimizi kandiriyoruz. Dağdaki katille şehirdeki askerin kardeş olduğu gunler var.

Hep bir acı olunca bir araya geliyoruz.

orjA

öykü dedi ki...

tek bır seyden emınım
burası Ataturk umuzun kurdugu Turkıye cumhurıyetı

gecmıste de bu bırlık beraberlıgımızı yıkmaya yonelık cabaları olanlar oldu
sımdı de var

ama bız o bırlık ruhumuzu asla kaybetmemelıyız

atamızın bıze ogrettıgı yoldan devam edecegız yolumuza
kımseye bu cumhurıyete zarar verme sansını vermeycegız

Adsız dedi ki...

İnşallah...

Orj A.