7 Ağustos 2015 Cuma

hayırlı cuma

belkı kızacaksınız
belkı   bana  bı yerlerden kaynak gostereceksınız
bak  bunun ıcın boyle   soylenıyor bunun ıcın boyle kabul edılıyor dıye

ama
kabullenemıyorum
benım ıcın  her gün  aynı
hepsı  hayırla baslanması gereken gun hepsı  hayırlı

cuma gunune   boyle bı ayrıcalık  tanınması
herkesın cuma gunu   cumanız  hayırlı olsun
hayırlı cumalar olsun
gunlerın en hayırlısı  cuma geldı     hosbulsun
gıbı yaklasımlarını anlayamıyorum

anlayamadıgım baska bısey de
ınsanların  dini   duygularını   ya da şoyle soyleyeyım gorevlerını  ( namaza gıttım oruc tuttum  umreye gıttım hacca gıttım      )   ya da    ınanclarına aıt cumlelerını
 mesela  dısından seslı  bıcımde  her dakıka bası
dınsel konusmalarını , cumle bası, cumle sonuna eklemelerı
bana normal gelmıyor

neden gelmıyor
cunku
olabıldıgınce sade ve  içtenlıkle yasanması gerektıgıne ınanıyorum ben ınancın
baskaları gorsun
baskları duysun dıye
gostere gostere  bakın ben namaz kılıyorum  oruc tutuyorum dıye degıl

boylesını yapmayana  kendı dunyasında  yasatıp  cevresıne  gosterıs gıbı sunmayana  daha cok saygı duyuyorum

kızan olabılır
ne demek ıstıyorsun dıyen de olabılır
ama bunu yapan kısıler oldugu gıbı
benım gıbı  ınancı   sadece ıcınde yasamayı secen
kımseye duyurmadan yasayan
ınancın tam temel noktasına agırlıkla
sekıllerı degıl ahlakı koyanlar da var

sekıllerı    yerıne getırıp  ahlaki  boyutları cıgneyenlerın gıderek cogaldıgı    gunumuzden
rahatsızım
mutsuzum
yazacak soyleyecek cok seyım var ama
bu kadarı ne dusundugumu ıfade  edecektır.
fazlasına gerek duymuyorum

11 yorum:

Abdullah ÖZER dedi ki...

Çok fazla cuma mesajı alıyorsunuz galiba :)

öykü dedi ki...

cevrenızdekılere bı dıkkat edın bakın :)
ne demek ıstedıgımı anlaycaksınız

Abdullah ÖZER dedi ki...

Anlamıştım zaten. Dini popüler kültür haline getirip içini boşaltıyorlar.

Ama bunun olması mı yoksa olmaması mı daha iyi kararsızım. Düşünmem lazım :)

öykü dedi ki...

ben dusuncelerımı yazdım :)

bence sen de dusun sonra yaz neye karar verdıgını :)

Adsız dedi ki...

çok doğru yazmışsınız,sizin gibi düşünüyorum....sevgiler...gürşen

öykü dedi ki...

sevgıler gürsen

Unknown dedi ki...

Eskiden böyle değildi, yaşlılardan gördüğüm kadarıyla .Ama günümüzde her şey görsellik kazandı. Dini gösteriş gibi yansıtanlar benim de hoşuma gitmiyor,abartı gibi geliyor..
Tabii herkesin düşüncesi ayrı.

öykü dedi ki...

gosterıse dönustu hersey

bugun bır fotograf gordum ınsanlar artık hıcbıseyı dusunmeden mı yasıyor nedır
hanı basını kapa denıyor
kapatıyrolar ama gerısı ??
belkı bugun yayınlarım onu

sevgıler kaknus

öykü dedi ki...

gosterıse dönustu hersey

bugun bır fotograf gordum ınsanlar artık hıcbıseyı dusunmeden mı yasıyor nedır
hanı basını kapa denıyor
kapatıyrolar ama gerısı ??
belkı bugun yayınlarım onu

sevgıler kaknus

Profösör dedi ki...

Sevgili Öykü; insan fikir beyan etmede hürdür. Bir meseleyi nereden ve ne şekilde bakmayla da ilgisi oluyor fikir alış verişinde bulunmak. Her gün Allah'ın günüdür. Her gün hayırlarla geçmesini dileriz günlerin, saatlerin, hatta saniyelerin. Nefes alış verişlerimizin de inanç, umut, sabır ve şükürle geçmesini isteriz. Bu kavurucu yaz sıçaklığında hayvanların suya olan ihtiyacını gidermek için sokağa bıraktığımız su kabı, bir nevi Allah4ı zikretmektir. binlerce kez zikirmatik (!) le Allah' zıkretsek bir kap suyun karşılığı değildir. Elbette bize verilenlerle şükrederiz ama şükrün de zikrin de karşılığı bir kap suyu koyabilme vaktini ayırmak ve o iradeyi gösterebilmektir.

Cuma günü müslüman toplumlarda o güne özel atıfta bulunuluyor. madem ki toplanıyorsunuz. O günü hayırla geçirin demektir bir anlamda. Cem, cemaat, cemiyet aynı kökenden gelen kelimelerdir. Dolayısıyla bir elin nesi var iki elin sesi var. Bunun dışında her toplumun ve inanç sahibinin kendine göre değerleri vardır, bunda yadsınacak bir şey yok. Aynı aileye mensup kişiler de bir sofrada bulunduklarında tartışırlar ve bundan da istifade edilir.

Ben kendi şahsıma yazılarımda da ilahiyatçı olmama rağmen bir ayet, bir hadis, ya da önemli bir düşünürün bir sözünü paylaşmam. sadece o sözlerden istifade ederek, kendim bir şeyler söylemeye gayret ederim. Dikkat edeceğimiz husus İslam'ın bir ruhban dini olmadığıdır. Bir yaşam biçimidir. Asıl seni rahatsız eden şey şekilciliktir. Şekilcilikle riyakarlık birleşince de bu duruma tahammül edememendir. Yukadrıda belirttiğim gibi bir kap su ibadetin özüdür. Müslüman namaz kılar, oruç tutar, fakat biz genel ahlak ve davranışlarıyla insanı konumlandırırız.

(Sürçülisan ettiysem afolsun)

öykü dedi ki...

Sevgılı Profösör

Oncelıkle zaman ayırıp bu guzelım yorumla olaya aydınlık kattıgınız ıcın
Bu konulara vakıf bır ınsan olarak sızın dogru bılgılerınızle bızlere ısık tuttugunuz ıcın cok teşekkur etmek ısterım.

Ve sevındıgım en ozel nokta
dusuncelerımı kınamadan
ve benı tam olarak anlayarak

( sekılcılık konusunda tepkılıyım )
bunu net olarak anlayıp
sadece bana degıl okuyan herkese faydalı olan bu yorumunuzdan dolayı cok mutlu oldum


sagolun dılegım o kı
sızın gıbı aydın kısıler daha cok yazsın
daha cok anlatsın
ve gunumuzde dın konusundakı bu yozlasmaların esırı olmasın ınsanlar

sadece sekılsel
dılınde ve seklınde var olanlarla dini yasadıgını ve yasattıgını sanmasın

sızın de dedıgınız gıbı aslolan tek sey
ahlaki ve vıcdanı konularda ınsanın kendınsı temız tutması
yapması gerekenlerı gercek anlamda
baskası gorsun dıye degılde gercekten severek ıcınden gelerek yapsın..

sonsuz teşekkur etmek ıstıyorum sıze

ve sızden aldıgım bu destekle
yenı bı paylasım daha yapmak ıstıyorum bu konunun dıger bı açısına daır

sevgı saygılarımla