30 Eylül 2013 Pazartesi

Andımız artık yok..

Yurt dışına cıktıgımda..
Çok dıkkatımı ceken bı durum  olmustu
Ozellıkle Fransa  da  ,
herhangı bır yerde   garsonlara  seslendıgınızde  bır sey anlatmaya calıstıgınızda
Ya da   dısarda bı Fransız a  bıseyler sorduğunuzda
Ingılızce bılse bıle     Fransızca  cevap vermeye calısırdı..

Bunun nedenı  dılıne  sahıp çıkmak..
BIr Fransız olarak dünya  uzerınde bu gezegen uzerınde   kendı   kulturunu korumaya calısmak
Bır Fransız  Fransız olmaktan  gurur duyuyor
Ingılız ıngılız olmaktan
Amerıkalı hakeza..
ve bunu  her fırsatta belırtıyor
dıger ınsanların beynine kazıyor..

Bızım dılımız Türkçe
Türkiye cumhurıyetı nde yasıyoruz..
Türk vatandaşıyız.
BU vatan , atalarımızın  canları pahasına   savunuldu..
Kuruldu
Dunyada   esı benzerı olmayan destanlar yazıldı  bu cumhuriyet kurulana kadar

Gurur kaynağı olacak bı tarıhe sahıp  bu ulkenın ınsanları

Türk vatandaşları..
Ne mutlu Türk  um dıyene dendı.. Herkesı kucakladı..

Ve bugun  kesınlestı
Artık okullarda andımız okunmayacak..
Uzun zamandır    konuşuluyordu
bundan  sanırım  3 sene oncesı   cok yoğunluk kazandı bu konu
bız o zamanlar da yazdık
andımız bızım ıcın onemlıdır 
okullarımızda bızler böyle yetıstık böyle buyuduk
gururla soyledık dıye..

ve sımdı artık kaldırıldı...

kaldırıldı andımız.
..
Neden????

Bılmıyorum............

13 yorum:

Atilla dedi ki...

Andımız kaldırıldı.
Türk üm diyor
Doğruyum diyor

Kime
Neden zor geldi?

neslice tarifler dedi ki...

Ben de Fransa'da aynı durumla karşılaşmıştım. Sanki herkes Fransızca bilmek zorundaymış gibi İngilizce bilmelerine rağmen Fransızca cevap veriyorlardı. Orda tuhafıma, ülkeme döndüğümde hoşuma gitmişti. Gerçek milliyetçilik budur.

Andımıza gelince..
Yazık..
Başka bir şey denmiyor..

öykü dedi ki...

BU ulke Türkıye

Bızler Türk vatandaşları degıl mıyız??

Türküm
Dogruyum demek
kımın neden gücüne gıdıyor?

gügüyle hersey dedi ki...

özellikle bakanin zoruna gidiyor bu yüzden kaldiriyor bizlere inat olsun diye yapiyor yapsin yapsin bakalim nereye kadar sürecek bu dünya sultan süleymana kalmadi ona mi kalacak görecegiz..

Sulemmutfak dedi ki...

Ataturku sevmek icin cok sebep var ama bence takdire deger seylerinin basinda Turkluge verdigi deger ve saygidir bence. Ne Mutlu Turkum demeyi ogretti! Andimizin kalkmasi cok icler acisi. Yaziklar olsun bizlere.

öykü dedi ki...

aynen katılıyorum sulemmutfak cok tskler sevgıler

öykü dedi ki...

gügücüm

ne soyleyecegımı bılemıyorum

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Inanmiyorum!!! Cok sasirdim simdi vede üzüldüm,cok haklisin...

Nesrin dedi ki...

gerçekten neden ? ne zararı vardı andımızın !! okula gittiğimde sıra bana geldiğinde heycanla çıkardım ve okurdum! gerçekten şaşkınlık içerisindeyim

öykü dedi ki...

Bır terazı kızı

ben de cok uzgunum
bu konuda
cok cok cok uzgunum

öykü dedi ki...

Nesrıncım


Türk üm doğruyum

demenın ne zararı var??


Ben de soruyorum burdan
ne zararı vardı kı

kaldırıldı
yasaklandı.

maviye iz süren dedi ki...

ben de üzüldüm öykücüm
ama bizim okulda bugün okuduk:)
sevgiler

öykü dedi ki...

Mavıye ız suren


Hepınızı opuyorum..

Bu da bı çabadır
yapmalı.