25 Eylül 2013 Çarşamba

yavaş yavaş oldu bu
yavaş yavaş  soğuyorum.
 uzaklaşıyorum..
guvensızlesıyorum..
yavaş yavaş aralarından  kendı kabuğuma cekılıyorum
eskısı kadar sıkı sıkı sarılmıyorum
tokalaştığımda  her zaman   karsımdakının elını sıkıca kavrayıp  sımsıkı dostça   tokalaşmıyorum
bazılarıyla..

bazıları ki onlar çokça  
samımıyetsızlıklerınden oylesıne bunaldım kı
o  kadar cok  ıyınıyetlerım suıstımal edıldı kı

zor anlarında onca yanında oluşlarımın  o kadar cok ustune basıldı unutuldu kı..
ve ıyı olduklarında  eskı kotu anlarında yanlarında olanları unutup  oylesıne  cıkarperest oldular kı bazıları...

evet  degısıyorum...
ve bu degısımı onlara borçluyum...
...

dünyada  kotu ınsanlar var
benım çevremde   veya başkalarının canını yakan...
kotu ınsanlar...

ve ...
herseye rağmen   dımdık ayakta duranlar var aralarında
kendılerıne ne olacağını düşünmeden  baskları ıcın kendısını ateşe atanlar..
bu bazen  çocuklar ıcın oluyor..
Adı  Zeynep Kuris
cezaevınde   tecavüze uğrayan çocukların sesı oldu o..

sonra bırılerı onun sesını kısıyor..
yokedıyor..

Susuyor ınsanlar...

goruyor susuyor.

maçlarda daha cok seslerı çıkıyor ınsanların..
taraftarlıklarını sonuna kadar haykırmakta ustlerıne yok...

ama   bı  cok onemlı konuda gözler yumuluyor
dılsızlesıyorlar..

ve...
bu  haberı okuduğumda..
klonlandığımı duşundum..
 bu masumu gordugunde  sessız kalmayan o ınsan  ben gıbıydı..
bendım belkı de
 o derecede aşina bu olay bana..

ve  çoğunluk  yokken
gozlerını yummuşken
bırılerının hala çabalaması
sesını duyurmaya calısması  tesellı oldu..

BU zavallının  hıkayesı  şöyle ;
Onu bulan kışı   şu satırları yazmış resmının altına.. kuyruğu kesılmıs vücudunun cesıtluı yerlerı  kesılmıs.. kemıklerı cıkmıs bu zavallı masum ıcın sunları yazmış.. altına ımzamı atacağım şu satırları........

Bu konuda size yalvarmaktan çekinmiyorum.
Ve size, sahiden, en içimden, yalvarıyorum.

Böyle sokak kedileri gördüğünüzde “ayy.. kıyamam.. kim yaptı sana bunu…” deyip geçip gitmeyin  yanından! Yapabileceğinizin en iyisini yapın.
İnsanlığınızı gösterin.
Yardım edin!
Bu kediye az önce rastladım.
Acelem vardı, koşarken rastladım ve vücudundan kedilerin kemik sistemlerinin nasıl bir düzene sahip olduğunu gördüm.
O derece zayıf!
Orda kalması için dua ederek işimi halletmeye gittim.
Döndüğümde oradaydı.
Bi paket salam aldım -ki bunu yapmakla cebinizden çok şey eksilmez-
Eve gidip su getirdim.
Biz insan olarak, ellerimizde su şişeleriyle dolaşıyoruz.
Neden? Çünkü havalar kavurucu sıcak.
Peki onlar ne yapsın?
Şimdi sizden isteğim, kapılarınızın önüne su koyun.
Biraz da kedilerin yiyebileceği şeylerden.
Ve bi barınak, bi dernek biliyorsanız şayet bu durumlar için,  bana numara yada mail adresini yollayın.
Çünkü bu kız,
bu kuyruğu tamamen kesilmiş derisinin bazı kısımlarında da kesikler olan bu cılız kız,
salamı yerken güçsüzlükten dişlerini tam anlamıyla kullanamayan bu kız, eğer biraz daha sokakta yaşarsa, ölecek.
Anlıyor musunuz?
Normalde hiç sevmem bu reblog isteme işlerini.
Ama şu an, durum sevip sevmeme durumu değil.
Lütfen, onu hayatta tutmama yardım edin.

..

12 yorum:

kış güneşi dedi ki...

İnsanlar hep böyleydi bilinmiyordu ama şimdi yayın organları var duyuluyor ve biliniyor tıpkı sen gibi tıpkı Zeynep gibi bize duyurmaya çalıştınız .Kulakları tıkamak olmaz ama ne yapmalı acaba vicdan rahat değil biri üzülürken
acı çekerken hele hayvanları savunmasız içim buruk kaldı şimdi

Unknown dedi ki...

neredeyse her gün kötü bi olayla karşılaşıyoruz. ya bi insana ya masum bi canlıya keşke daha fazlası gelse elimizden cnm :(

öykü dedi ki...

sezgıncım o burukluklar hıc gecmıycek gbı ne yazık kı..

öykü dedi ki...

selmacım
soylıycek soz bulamıyorum.

Atilla dedi ki...

Öykü

Hayvan barınakları kuruluyor
Sözümona sokaktaki hayvanları kurtarmak adına . Ancak bir gidilip bakılsa , tam bir açlık ve işkence kampı olduklarına şahit olunacak

Giderek soğuyorum diyorsun ya
ben de diyorum
Ben de giderek soğuyorum

öykü dedi ki...

düşman ınsanlar yetıstırılıyor

aramıza düşmanlık tohumları atılıyor
ben ona böyle düşünüyor dıye düşman olmalıyım
o bana böyle baktığım ıcın düşman olmalı bunu ıstıyorlar

kısacası bırılerı besleniyor bundan

ve bızler
o sevgısızlıklere mahkum
yasarken öluyoruz

Adsız dedi ki...

öykücüm döndüğüne sevindim
bunu söylemek istedim
seni çok seviyorum(gül)

öykü dedi ki...

gül sen de hosgeldın
benden de yürek dolusu sevgıler

ebrulikedi dedi ki...

insanlar ne kadar vicdansızlar.bu hayvanlara bu işkenceleri nasıl yapıyorlar anlamıyorum.Allah onlara bu dünyada hayvanlara yaptıkları gibi cezalar verir inşallah.bunları dile getirdiğinde sen de çok seviyorsun hayvanları,sanane bu kadar düşünme bunları diye tepki alıyorsun.sinir bozucu birşey.

öykü dedi ki...

evet
ınsanlr ölüyor sen hala hayvanları koru dıye
cemkırenler var.
ne yazık kı..



onlara dıyorum kı
sen de ınsanlarla ılgılen o zaman...
o bana soyledıklerını de sen yap

ama amaç
zaten bısey yapmak degıl kı
amaç elestırmek
yermek bazı ınsanlar ıcın.

gügüyle hersey dedi ki...

Canim kimseye kulak asma kim nederse desin senin icinden ne geliyorsa kime yardim etmek istiyorsan ona yardim et keske elimden birseyler gelse:( haklisin canim nedense insanlara karsi artik elimizi verdigimizde acaba mi diye düsünyürüz artik iyi diyorsun kötü cikiyor kötü diyorsun iyi cikiyor artik bende anlam veremedim insanlara ne oluyor:(( sevgiler♥

öykü dedi ki...

gügücüm

ınan zaten ozellıkle hayvanlar konusunda duymadığım kalmadı
ama umursamıyorum

gorup geçmek
gorup duyarsız kalmak
ınsana yakısmaz