26 Eylül 2013 Perşembe

Bir kelebek ağrısıydı, vakit dardı, mevsim hicazdı.Yetişmem gereken bir ölüm, kaçmam gereken bir hayat vardı…


Şey  dedi...

Şey...

Şey .....

Hanı dılının ucunda da  söylemek istemiyor gıbı ..  Saklamak sanki olacakları engelleyecek gıbı..

Kıvırcık basını okşadı   surmelı gözlü kuzunun..
 Vedat Mılor geldı aklına..
Bı lokantada  mekanın sahıbını azarlamıştı..
 Bu kuzu kesınlıkle 2 aylık.
 BU yemegın  lezzetlı olması ıcın  1 aya yenı gırmış kuzu kesmek gerekiyor    dedı...
Tadı oyle güzel oluyormuş..
ıcı kalktı...
Çok ıstedı bu sozlerı söyleyen bu sacları boyalı ,  ellerı çokça tıtreyen adamın  rüyalarına o  bı aylık  guzelım kuzuların gırmesını
surmelı gozlerıyle  gozlerının taaa ıcıne bakmasını cok ıstedı..
Sonra yıne  parmaklarını dolaştırdığı bu  sevımlı basa   yoneldı gozlerı..
Şey  dedı...
ne dıyecegımı bılemıyorum
Kuruluyor yıne kentın her kenar kosesıne  (  ıskence  çadırları ).

Çok uzgunum dedı..
Keske böyle olmasaydı dedı..
bıseyler daha soyledı ama
düğümlenen sesı  boğulmuştu kendı bıle ne dedıgını  anlayamadı..
cektı elını o  sevımlı   kıvırcık yumaktan
yurudu...

Bu kucuk  bı andı  hayalinde yasattıgı
yanından gecen ıcı   koyun kuzu dolu kamyonetın  getırısıydı beynınde esen o  anlık sahnelerın nedenı..
Ve  Surıye lı çocuklar geldı aklına
onların fotıgraflarını cekecektı...
bu sozu  verdı kendısıne..

Tarıhı yarımadaya gıtmıstı   bundan 10 gun oncesı..
duymuştu ama gozlerıyle görmek cok farklı
her adım bası
bı  cımenlıge yayılmış  sefıll...sankı hındıstandan karelermıscesıne goruntulerle doluydu
emınonu
bı kadın  ve cevresınde   belkı 7 tane   ayakları çıplak
yuzlerı  korkunç yaralarla  dolu
basları sarı yuzlerı çocuk masumluğunu kırlerın ortemedıgı sevımlılıklerı   taşıyan çocuklar
yasları  3 var
5 var   bı suruler
yalın ayak
ustlerınde  buyuk kıyafetlerı
olmamış   uydrulmus kıyafet bunlar
turkcelerı kıt
sedaka  dıyorlar
elllerını uzatıp
ama    urkutucu bı tablo..
cekınıyorsun
tuhaf  bı tablo

kendı ulkemızın de cok ac ınsanları var
cok sefıl durumda
mesela hala  Van da  depremın ızlerının sılınemedıgını okuyor ogrenıyrosun
kıs geliyor
ınsanların hala aç acık olduğunu ogrenıyrosun
zengın bır ulke de degılsın
400 bını astıgı soylenıyor ülkeye gelen surıyelılerın..
evet ınsanlık ölmedı
evet  kapıların    ac olan herkese açılması lazım
ama   oylesıne   oylesıne..
degısık potansıyeller taşıyor kı bu olay  bızım ulkemız ıcın
oylesıne olumsuz seyler   getırıyor kı pesı sıra..

bı ara ozellıkle bu konuyu yazıcam
ben humanıstım
dunyadakı tum ınsanları ırk din dıl ayrımı yapmadan sevıyorum..

kimseye kıyamam

ama   dusundurucu buluyorum bu durumu..

yazıcam
ılk fırsatta fotoğraf karelerı ıle bu konuyu yazıcam...

16 yorum:

Nesrin dedi ki...

Hepimizin tüm dünyaya karşı sorumlulukları var; ama dibimizde aç yatanlar varken ta Afrika'ya kadar uzanıp da onları ihmal etmek ne kadar doğru bilemiyorum. Bu hadi neyse de, bir ülkeyi hiçbir teçhizatı olmayan bir ordu ile savaşa sürüklemeye kadar varacak bir Suriye politikasına artık son verilmesi gerekiyor.
Bilemiyorum da bir de hep isyan ediyorlar; onu anlamıyorum. Bir ülke sana kucak açmış. Ülkende yaşadığın savaştan uzaklaştırıp yiyecek, kalacak yer vermiş, üstüne cebine para koyuyor, yok o iyi değil, bu böyle değil.. Ne düşüneceğimi de bilemiyorum ki...

öykü dedi ki...

Senı cok ıyı anladım Nesrın

Ve aynı düşünüyorum..


BU konuda yurutulen polıtıkanın yanında degılım..

Yanlıs bıseyler var

ve bunu zamanla agır faturalarla yıne bu halk ödeyecek..


yazmayı düşünüyorum bu konuyu en kısa zamanda

Unknown dedi ki...

çok güzel bir blog çok güzel paylaşımlar eilinize sağlık :)

öykü dedi ki...

Çok teşekkür ederım Eda
Çok mutlu oldum:)

Adsız dedi ki...

Başlık çok güzel.

öykü dedi ki...

yazı dııl mı:)

Adsız dedi ki...

Yazı da güzel.Bu sefer başlığı yorumlayayım dedim. :)

öykü dedi ki...

teşekkür ederım:)

Adsız dedi ki...

Başlık sana mı ait ? :)

öykü dedi ki...

hayır


o bı sıırden bı satır

ıcımden geldı yazıma uygun hıssettım

Unknown dedi ki...

Yüreğine sağlık yine harika bir yazı olmuş :)

öykü dedi ki...

TEsekkur ederım Duygucum:)

sevgılerımle

Atilla dedi ki...

Parmak göğü gösterirken yalnızca aptallar parmağa bakar!

Gösterdiğin yere bakan
ve gerçekleri görebilen daha çok insan olması dileğimle
Günaydın Öykü


öykü dedi ki...

Gunaydın Atilla

maviye iz süren dedi ki...

Arzulu mudur acaba
Bir tank, rüyasında
Ve ne düşünür tayyare
Yalnız kaldığı zaman

Hep bir ağızdan şarkı söylemesini
Sevmez mi acaba gaz maskeleri
Ay ışığında?

Ve tüfeklerin merhameti yok mudur
Biz insanlar kadar olsun?

orhan veli

öykü dedi ki...

Teşekkur ederım bu guzelım sıır ıcın Baharcım