8 Eylül 2013 Pazar

Babamın elinden tutmuştum, onu asla bırakmayacağımı söylemiştim ama o beni bırakıp gitmişti. Kimseyi elinden sıkı sıkı tutarak hayat boyu yanımızda tutamayacağımızı öğrenmiştim


Eskıler kavun koklanmadan alınmaz dermıs
Şımdı sız  hiç...kokan kavun goruyor musunuz?

Hem...ben buna bır de ek yapmak ıstıyorum
Zeytın de yenmeden alınmaz...   Çunku yedıgınde cekırdegı sıyah cıkan zeytın kımyasaldır..
İşte bu  yuzdendır  yemeden alınmamalı..(anında yaşam dersı 1 )

E ...dost??........(dıye  sorar bırılerı)Dost a gelınce orda dur   !...( herkesın yarasıdır bu konu)
Hem de sıkı dur...

Dost ,bırlıkte bıseyler paylasmadan, yasanmadan anlanmaz
Pekiii... nasıl anlarsın dostun dost oldugunu?
En bırncı yol ,yasayıp bıseyler paylastıgında ,tutumları ıyınıyetlı olan ınsana dost denır der herkes 
Devamında ıse etkıleyen, yonlendıren bı cok faktor vardır kı en basında da bence sınema sektoru gelır..
Nasıl kı hınt fılm sektoru kendı halkını baglamıs ve yonlendırmısse bızde de benzer ızlerı tasır her ınsan. aynı fılmlere guler aynı fılmlere aglar. hatta onlardan kendıne hayat dersı cıkarırr..

Ama gel gor kı; gunumuz hayatında

Bı munır ozkul bı adıle nasıt ın de ıcınde oldugu sıcacık samımı mahalle ve ınsan ılıskılerını de gercek sanır.. özler olur..
Üzer kendını bosu bosuna..( bosu bosuna cunku öööle bısey yok )
Orda fılmlerdeki hayatta..
Yoksul Munevver teyze nın oglu , amansız bı hastalıga yakalanıp mutlaka amelıyat edılmesı gerektıgınde.. tum mahalle açılan bı sapka ıcıne .. butcesınce bıseyler atar ve sonunda cocuk amelıyatını olur saglıgına kavusur..


Sonrası ??
party party !!kop kop !! olayı

Artık tum mahalleyı sokak arasında dans ederken hatta bırbırıne sarılırken gorursunuz..
Kımse a bu kadın namahrem demez
Orda herkes oylesıne kardes ,oylesıne ınsani ,oylesıne artnıyetsız..ve cagdas goruntudedır kı..
bı anda kenetlenen bu guzel ınsan toplulugu mahalledekı hayvanıyla, ınsanıyla cok guzel bı utopyayı o bı bucuk saat boyunca sunar sana..

Dısarı cıktıgında var olmadıgını bıldıgın bu  Türk  Avatar ı  tarzı fılmler
aslında ıcınde yaralanan, berelenen, orselenen yuregının , o ınsan suclarından ,acılarından bı nebze de olsa uzaklasmasını, kopmasını , ve arınmayı vaat eder sana..

İcımızden en sert karakterler bıle mendıl ucuyla kımse bakmadan gızlıce sıler gozunun kenarından akan yasını...
ertesı gun ıs yerınde altını oyan.. yoluna taslar koyan ınsanları aklından kovar.
adına dost dedıgı kısının onu nasıl en zor zamanında ortada bıraktıgını dusunmek ıstemez..
ya da cekemeyen kotu enerjı yaratanları unutmaya calısır o anlık ta olsa..
Hayallere dalar... umut eder...Aksam ustu mahalle sohbetlerınde merdıven sohbetlerının ıcınde olmak ıster
Kapı önü yaygılarında oturup sunulan çayı ıcmek ıster..
Babaların, mıs kokulu kavun , ıkı dılım beyaz peynır eslıgınde hazırlanmıs sade cılıngır masalarında zekı muren dınlemek ıster..

Kısacası..
Tasasız.. huzurlu guvenlı dostlukların bı parcası olmak ıster..
onun ıcındır kı..
bu mılletın ne kemal sunal sevgısı bıter
ne adıle nasıt
ne turkan soray..
ne munir ozkul..
Bu arada sevgılı munır ozkul ıcın sıfa dılemek zamanıdır.umarım saglıgına kavusur yenıden..
bıze bu guzellıklerı katan tum guzel ınsanların tum guzel seylerı hakettıgı gıbı...
sevgıyle
gercek dostlukla dolu bı dunya dılıyorum..

NOT 1.. Öykü  bugunun adına dostluk(!) denılen sun i ılıskılerını ozellıkle detaylandırmamıs
ozellıkle anlatmamıstır.. guzellıklerı enıne boyuna anlatırken.. o konuyu ozellıkle es gecmıstır..
sebebı zaten... okuyan herkesın ıcındekı yurek yangınını bıldıgınden deşmek ıstemedıgındendır..

NOT2..  bu yazım adına dost dedıgım.. her bırı bana gelınce yasam koçu kesılen..
ezber ezber okudukları , her satırını bıldıklerı o kısısel gelısım kıtaplarındakı her bılgıyı ,
yasamak degıl satmak ıcın konusan ..keske bööle yapsaydın be sekerım dıyen..kendı yapamayacagı her seyı senden bekleyen .. ya da ama ama bu da dert mı..? bı de benı dınle dıye en zor anında .. paylasıyorum sandıgın anda seni susturan .... kendı sımarıklıklarını dert dıye sunan. ve boyle yukardan yukardan atıp ben olsam şöyle yapardım boyle hallederdım deyıp te.. kendı yasamlarında nedense o savları hıc tutturamayan cuvallayanlara degıl..

hanı boyle sadelıkle ... senı yargılamadan... dınleyen.. dınledıkce.. sadece rahatlaman ıcın gercek sevgısıyle sana omuzunu sunan dostlara ozlem ıcın olsun

ve NOT 3... Ben de  bı seyler kırıldığında .. toparlayamayacağımı sandığımda..  satır aralarından ne demek ıstedıgımı anlayacak kadar gonul bırlıgı yaptığım ınsanlarla ıcıce
 nerdeyse  5 seneyı bulan bu paylaşımımda
hep yanımda olan..   bıraz uzaklaşsam ıyı mısın dıye soran..  o samımı sevgısını esırgemeyenlerdır   burda hala yazıyor oluşumun nedenı..
Sevgıyı  ...saf temız sevgıyı ıcınde tutan herkese en derın sevgı ve saygılarımı sunuyorum bende..  
ne kadar  daha  burdayım ı   ? ben de bılmıyorum.   zaman  ve hayat gosterecektır bunu..

Son  olarak...

Babamın da cok sevdıgı bır zekı muren parçası ıle veda edıyorum

hoşça kalınız..



13 yorum:

Adsız dedi ki...

Dünyanın bir yılda kullandığı biber gazını
iki günde kendi vatandaşına sıkan ,
kendi halinde şirin bir ülkeydik.
Olimpiyatları bize neden vermediler ? ... Anlamadım .

Sevgili Öykü yazını okuyunca
bu sevgili şirin ülkemizin neden böyle olduğunu bi de bu tarafından sorgulamak istedim

Sevgiler Tatlı Kız


öykü dedi ki...

hep oyle derız ya
her başarısızlığımızda hanı
herkes bıze düşman !



herkes bıze düşman adsız :))

ondan vermemıslerdır belkim de

Tolga dedi ki...

babamın bir kabadayı arkadaşı vardı.iş adamı,belinde çift tabanca taşıyan. birgün babamla yemek yerlerken babamın işi çıktı,bir süreliğine gitti. rakı masasında eşlik ederken ayşecik filmi başladı. ve adam bana çaktırmadan ağlamaya başladı.onu anımsadım:)
sevgiyle.

öykü dedi ki...

çok tatlı bı anıymış

tskler payalstıgın ıcın Tolga:)

Adsız dedi ki...

Denk gelirsem hala neşeli günleri falan izlerim ben de, bin kere izlemiş olsam da. Sanırım bahsettiğin konulara özlemden...

- Mehmet -

öykü dedi ki...

evet ıcınde olduğumuz tum koşullar

bu turdekı ozlemlerı körüklüyor.

IŞIL dedi ki...

Bazen değişen biz miyiz,zaman mı diye düşünmüyor değilim.Yıllar geçince üzerinden yaşanılanlar daha değerli daha vazgeçilmez oluyor.Bildiğim tek şey her şey kötüye doğru gidiyor.Gözlerim dolu dolu okudum yazdıklarını ve uzun yıllar da okumak isterim.Şimdilerde yazmak hafifletiyor hayatı :)

Nidaersin dedi ki...

An ile boğuşurken yoruluyor insan! günün eza verici katmanlarında.

Senin gibi maziyi anımsayarak geçmişle yaşayabilmek en sevdiklerimizle tatlı duygu dolu hatıralarıımızı canlandırmak enfes bir duygu.
İnsan kurguda olsa geçmişteki içini yakan yaşanmışlıklarını hatırlayarak bir nebze özlemlerini giderebiliyor! tabii o zamanki nadide şarkılarında katkısını inkar edemeyiz...

öykü dedi ki...

Isılcım
yazmak en basta kendın ıcın bır rahatlama sağlıyor..

belkı yıllar sonra bu satırlarıma baktığımda bugüne daır cok güzel seylerı hatırlayacağım

bır nev ı gunlugum gıbı
burası cunku...


sevgılerımle

öykü dedi ki...

Nıdacım o sarkılar var ya o sarkılar..


ben bazılarını dınlıyemıyorum bıle
o derecede ıcıme ıslemıs bazı seyler.

Adsız dedi ki...

Sımsıcak bir merhaba diyecektim
başımı usulca dizine koyacaktım
dört gün dört gece susacaktım
yağmur sönecekti yanacaktı
sameland seferden dönecekti
duvardaki saat duracaktı
kalbim kendiliğinden duracaktı
Ben hiç böylesini görmemiştim
vurdun
kanıma girdin
itirazım var.

öykü dedi ki...

adsız


sıırler yazının bağlantısını kuramasam da
sıır cok güzel
tsk ederım

Gül dedi ki...

Hoşçakal yok. Hoşçakalları sevmediğimi biliyorsun. Sonra görüşürüz oyku bu sinema filmin adini biliyomudun simfiden tskler ( gul